Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 99 worden weergegeven.

Discussie: War & Remembrance

  1. #1
    klaastouber
    Guest

    Standaard War & Remembrance

    Weet iemand of deze serie als opvolger van Winds of War ook in Nederland te koop komt?

  2. #2

    Standaard

    Hier ben ik ook benieuwd naar,misschien is het een idee om een mailtje te sturen naar de maatschappij die Winds of war heeft uitgebracht.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #3

    Standaard

    Dat is DFW. Maar ik zal eens een mailtje sturen naar dvd-home. Mogelijk dat die in hun contacten met DFW iets kunnen achterhalen. Ik weet wel dat serie al een aantal jaren in de USA op dvd uit is.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 14-07-2007 om 00:09
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Heb vanochtend goed nieuws van DFW gekregen. Citaat:
    Beste Pieter.

    De release van War & Remembrance kunt waarschijnlijk begin volgend jaar verwachten. Echter is deze data wel onder voorbehoud.

    Ik hoop u op deze manier voldoende geïnformeerd te hebben.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 18-07-2007 om 14:56
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Dat is goed nieuws,ik verwachte eigenlijk al zoiets van ze,misschien wel weer in z,on mooi tinnen blik als Winds of war.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Dat is goed nieuws,ik verwachte eigenlijk al zoiets van ze,misschien wel weer in z,on mooi tinnen blik als Winds of war.

    Ik ben gek op oorlogsfilms/series,maar ken deze beiden niet!
    Zijn het echt goede series?
    Is het meer drama en verhaal of zitten er ook genoeg aktie en oorlogsmomenten in?

  7. #7

    Standaard

    http://www.imdb.com/title/tt0085112/ en http://www.imdb.com/title/tt0096725/ geven veel achtergrondinfo over beide series.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van 't Wout Bekijk bericht
    Ik ben gek op oorlogsfilms/series,maar ken deze beiden niet!
    Zijn het echt goede series?
    Is het meer drama en verhaal of zitten er ook genoeg aktie en oorlogsmomenten in?
    Ik heb beide series nog nooit gezien maar wel veel positiefs over gelezen,ik ga ze blind aanschaffen met d,r tijd.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #9

    Standaard

    Onlangs Winds of War gezien. Ik vind het een zeer meeslepend verhaal, goed geacteerd (Mitchum is 1 van mijn favorieten), met een goede verhouding drama/actie. Kosten nog moeite zijn gespaard. De serie (ca. 14 uur) in 3 avonden achter elkaar uitgekeken.
    Ik was ooit aan het het boek van Herman Wouk begonnen, maar vond het destijds nogal taaie kost en een dikke pil (Wereldbrand). De film was voor mij beter te verteren (en hoe). Voor de prijs hoef je het niet te laten. Meer dan zijn geld waard.

    Het film-vervolg War and Remembrance is in regio 1 op 2 boxen verschenen (ca. 24 uur).

    Inderdaad heeft navraag bij DFW het antwoord opgeleverd dat die release(s) voor volgend voorjaar staat gepland.

    De regio 1 versies hebben voorzover ik kan nagaan geen enkele ondertitel (ook niet Engels h.o.h.) dus het zou erg prettig zijn als DFW leuk uit de hoek komt. Ik heb ze in elk geval de complimenten gemaakt met de recente release en mijn wens uitgesproken voor het vervolg.

  10. #10

    Standaard

    Goed te horen dat de release volgend voorjaar doorgaat.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Goed te horen dat de release volgend voorjaar doorgaat.
    Hij staat gepland, dat wil niet per se zeggen dat ie doorgaat. Laten we niet de Goden verzoeken.:smile:

  12. #12

    Standaard

    Helaas slecht nieuws. DFW heeft opeens niet de rechten voor deze serie, dus men gaat hem binnenkort niet uitbrengen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Helaas slecht nieuws. DFW heeft opeens niet de rechten voor deze serie, dus men gaat hem binnenkort niet uitbrengen.
    Als een andere maatschappij het doet lig ik er niet wakker van verder.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #14

    Standaard

    Ik hoop dan wel dat dat "andere bedrijf" net zo'n mooie box maakt als DFW heeft gedaan.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb nog even verder doorgevraagd over de release van de serie op langere termijn. Het antwoord geeft niet veel hoop. In combinatie met eerdere antwoorden (release in voorjaar) krijg ik het idee dat Winds of War onvoldoende heeft verkocht om deze serie ook uit te kunnen geven. E-mail antwoord van DFW luidde als volgt:

    Indien wij nog ooit de rechten verwerven, zou dat in principe kunnen. Hier is echter helaas nog niets over bekend.

    Wie heeft eigenlijk de rechten van deze serie in Nederland?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Helaas slecht nieuws. DFW heeft opeens niet de rechten voor deze serie, dus men gaat hem binnenkort niet uitbrengen.

    Dat is helaas teleurstellend nieuws. DFW staat weliswaar niet boven in mijn vaandel, maar de eerste serie hebben ze op een nette manier (en tegen een nette prijs) uitgebracht.

    Ik vrees dat het uitwijken wordt naar de dure regio 1 versie.

    Ik zag wel tot mijn genoegen dat er toch Engelse H.O.H. ondertitels op staan:
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 en
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7973

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ik heb nog even verder doorgevraagd over de release van de serie op langere termijn. Het antwoord geeft niet veel hoop. In combinatie met eerdere antwoorden (release in voorjaar) krijg ik het idee dat Winds of War onvoldoende heeft verkocht om deze serie ook uit te kunnen geven. E-mail antwoord van DFW luidde als volgt:





    Wie heeft eigenlijk de rechten van deze serie in Nederland?
    Ik denk niemand.

    Het vervolg bestaat in regio 1 uit 2 boxen.UItgever MPI Home Video (eerste serie is Paramount)

    Via Amazon UK worden ze aangeboden voor circa 36 pond per stuk.
    Via Ebay wordt er ca. $ 100,00 geboden voor beide series.
    Bijkomende kosten: verzend- en douanekosten.

    Goedkoopste die ik tot nu toe zie : DVDPacific.com : samen 90 euro = incl. verzendkosten Zweedse Post (via Zweedse post tot nu toe nooit invoerrechten hoeven betalen)

    Blijft een heleboel geld.

  18. #18

    Unhappy War and Remembrance

    Na eerder deze serie in Nederland op de TV te hebben gevolgd heb ik de 2 pocketuitgaven van Herman Wouk in het Engels gelezen. Toen het eerste deel uitkwam, The Winds of War, heb ik dat direct gekocht. Zoals anderen, lees ik op dit forum, heb ook ik DFW gemailed met de vraag wanneer het vervolg, War and Remembrance zou uitkomen. Dat was vorig jaar en het antwoord was : In 2008. Gisteren weer navraag gedaan bij DFW en als antwoord kwam dat dit niet door hen wordt gedaan omdat de filmrechten voor dit deel in buitenlandse handen is. Heel spijtig temeer omdat deze serie eerder op de TV werd uitgezonden. Die tapes of DVDs moeten toch incl. ondertiteling ergens liggen?
    Nu wil ik best deze DVDs in het Engels gesproken zonder ondertiteling kopen maar zie die nergens in regio 2 uitvoering! Nu kan je je DVD apparaat regiovrij laten maken, maar werkt die Amerikaanse NTSC uitvoering dan wel op een PAL TV ?
    Weet iemand of deze serie ergens te koop is voor regio 2? Dan maar zonder ondertiteling! Het is gewoon treurig dat Nederland verstoken blijft van het vervolg van deze bijzonder mooie serie !

    Mvg,

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marconi Bekijk bericht
    Na eerder deze serie in Nederland op de TV te hebben gevolgd heb ik de 2 pocketuitgaven van Herman Wouk in het Engels gelezen. Toen het eerste deel uitkwam, The Winds of War, heb ik dat direct gekocht. Zoals anderen, lees ik op dit forum, heb ook ik DFW gemailed met de vraag wanneer het vervolg, War and Remembrance zou uitkomen. Dat was vorig jaar en het antwoord was : In 2008. Gisteren weer navraag gedaan bij DFW en als antwoord kwam dat dit niet door hen wordt gedaan omdat de filmrechten voor dit deel in buitenlandse handen is. Heel spijtig temeer omdat deze serie eerder op de TV werd uitgezonden. Die tapes of DVDs moeten toch incl. ondertiteling ergens liggen?
    Nu wil ik best deze DVDs in het Engels gesproken zonder ondertiteling kopen maar zie die nergens in regio 2 uitvoering! Nu kan je je DVD apparaat regiovrij laten maken, maar werkt die Amerikaanse NTSC uitvoering dan wel op een PAL TV ?
    Weet iemand of deze serie ergens te koop is voor regio 2? Dan maar zonder ondertiteling! Het is gewoon treurig dat Nederland verstoken blijft van het vervolg van deze bijzonder mooie serie !

    Mvg,

    Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven is deze (vervolg-) serie alleen in regio 1 uitgegeven.
    Het regiovrijmaken van een dvd speler hangt af van merk en type. Op internet zijn daar vele sites over. Soms lukt het zelfs met de afstandsbediening.
    Als je TV niet te oud is moet het geen probleem zijn NTSC beelden te produceren. Kijk even naar TV type op internet en meestal vind je die gegevens erbij (of kijk in je manual).

    Uitbrengen van film of TV serie op DVD moet voor de uitgever wel profijtelijk zijn. Dus het kan een kwestie van prijs zijn om aan de rechten te komen. Maar vaak is het ook zo dat de rechthebbenden er (voorlopig) geen zin in hebben om die rechten aan het buitenland (in dit geval buiten de VS) te verkopen. Zie je heel vaak bij overleden acteurs waarvan bepaalde filmrechten in handen zijn gekomen van de erven.

    Als die tapes waarover je het hebt al ergens in een archief (van de KRO ?) zouden liggen moeten er a) eerst de rechten voor DVD uitgifte worden geregeld en b) nog een fatsoenlijke transfer worden gemaakt. En eigenlijk zijn die tapes daarvoor niet geschikt.

    Ik had mijn hoop gevestigd op DFW, maar kijk inmiddels uit naar Regio 1.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven is deze (vervolg-) serie alleen in regio 1 uitgegeven.
    Het regiovrijmaken van een dvd speler hangt af van merk en type. Op internet zijn daar vele sites over. Soms lukt het zelfs met de afstandsbediening.
    Als je TV niet te oud is moet het geen probleem zijn NTSC beelden te produceren. Kijk even naar TV type op internet en meestal vind je die gegevens erbij (of kijk in je manual).

    Uitbrengen van film of TV serie op DVD moet voor de uitgever wel profijtelijk zijn. Dus het kan een kwestie van prijs zijn om aan de rechten te komen. Maar vaak is het ook zo dat de rechthebbenden er (voorlopig) geen zin in hebben om die rechten aan het buitenland (in dit geval buiten de VS) te verkopen. Zie je heel vaak bij overleden acteurs waarvan bepaalde filmrechten in handen zijn gekomen van de erven.

    Als die tapes waarover je het hebt al ergens in een archief (van de KRO ?) zouden liggen moeten er a) eerst de rechten voor DVD uitgifte worden geregeld en b) nog een fatsoenlijke transfer worden gemaakt. En eigenlijk zijn die tapes daarvoor niet geschikt.

    Ik had mijn hoop gevestigd op DFW, maar kijk inmiddels uit naar Regio 1.
    Hallo Herman, bedankt voor de response. Ik ben nieuw op dit forum en heb wat rondgesnuffeld en kwam iets tegen over regiovrij maken. Ik heb een Philips 3460H.Laatst zat een koop- DVD klem.Pas na de spanning eraf gehaald te hebben en weer aangesloten te hebben kwam er weer leven in het apparaat. Mijn vorige DVDR was de beruchte Philips 990, een regelrecht rampenapparaat. Na veel problemen en praten met de reparateur kon ik op het laatst , toen er geen reserve lasers meer waren bij het grote Philips concern voor reparatie, deze 3460H kopen tegen gereduceerde prijs. Ik heb er nog maar weinig mee gewerkt want ik vind het maar een "toy". Lade is flut, AB werkt slecht en ik heb totaal geen vertrouwen meer in Philips. Afijn, het zij zo. Mijn volgende wordt een BluRay, waarschijnlijk van Panasonic. Maar er zijn nog geen recorders voor BR denk ik.
    Ik ga dus maar kijken of ik die flut Philips regiovrij kan maken en de Loewe manual even bestuderen.
    Bedankt voor je advies!

    Mvg,

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven is deze (vervolg-) serie alleen in regio 1 uitgegeven.
    Het regiovrijmaken van een dvd speler hangt af van merk en type. Op internet zijn daar vele sites over. Soms lukt het zelfs met de afstandsbediening.
    Als je TV niet te oud is moet het geen probleem zijn NTSC beelden te produceren. Kijk even naar TV type op internet en meestal vind je die gegevens erbij (of kijk in je manual).

    Uitbrengen van film of TV serie op DVD moet voor de uitgever wel profijtelijk zijn. Dus het kan een kwestie van prijs zijn om aan de rechten te komen. Maar vaak is het ook zo dat de rechthebbenden er (voorlopig) geen zin in hebben om die rechten aan het buitenland (in dit geval buiten de VS) te verkopen. Zie je heel vaak bij overleden acteurs waarvan bepaalde filmrechten in handen zijn gekomen van de erven.

    Als die tapes waarover je het hebt al ergens in een archief (van de KRO ?) zouden liggen moeten er a) eerst de rechten voor DVD uitgifte worden geregeld en b) nog een fatsoenlijke transfer worden gemaakt. En eigenlijk zijn die tapes daarvoor niet geschikt.

    Ik had mijn hoop gevestigd op DFW, maar kijk inmiddels uit naar Regio 1.
    Hallo Herman, bedankt voor de response. Ik ben nieuw op dit forum en heb wat rondgesnuffeld en kwam iets tegen over regiovrij maken. Ik heb een Philips 3460H.Laatst zat een koop- DVD klem.Pas na de spanning eraf gehaald te hebben en weer aangesloten te hebben kwam er weer leven in het apparaat. Mijn vorige DVDR was de beruchte Philips 990, een regelrecht rampenapparaat. Na veel problemen en praten met de reparateur kon ik op het laatst , toen er geen reserve lasers meer waren bij het grote Philips concern voor reparatie, deze 3460H kopen tegen gereduceerde prijs. Ik heb er nog maar weinig mee gewerkt want ik vind het maar een "toy". Lade is flut, AB werkt slecht en ik heb totaal geen vertrouwen meer in Philips. Afijn, het zij zo. Mijn volgende wordt een BluRay, waarschijnlijk van Panasonic. Maar er zijn nog geen recorders voor BR denk ik.
    Ik ga dus maar kijken of ik die flut Philips regiovrij kan maken en de Loewe manual even bestuderen.
    Bedankt voor je advies!

    Mvg,

  22. #22

    Standaard

    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 volgens deze site zou de serie regio vrij zijn ofwel R0.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 volgens deze site zou de serie regio vrij zijn ofwel R0.

    Inderdaad; het was me niet eerder opgevallen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 volgens deze site zou de serie regio vrij zijn ofwel R0.
    Ik heb dat nu ook gelezen , maar hoe kom je bij de sales ? Ik zie nergens waar en bij wie deze R0 serie te koop is.
    mvg,

  25. #25

    Standaard

    De link verwijst naar een pagina die uitsluitend informatie geeft.

    Voor aankopen van dvd's in the UK of USA kun je o.a. terecht bij Play.com of Amazon.com, maar daarvoor heb je doorgaans een creditcard nodig. Overigens zijn er veel meer adressen.

    Aangezien je kennelijk nog erg groen bent op dit gebied adviseer ik je eerst maar eens goed rond te kijken en door zelfonderzoek (googlen) enige kennis op dit terrein op te bouwen. Succes.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •