Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 99 van 99 worden weergegeven.

Discussie: War & Remembrance

  1. #76

    Standaard War and Remembrance

    Hooray! Heb de 2 DVDs binnen en JA, regiovrij! Dat spaart mij weer het gedoe met regiovrijmaken van mijn DVDR. Prima beeld. Nog maar een proefstukje bekeken. Zag wel dat er veel nieuwe acteurs zijn. Byron en Natalie zijn andere acteurs b.v. Nu is Jane Seymour natuurlijk een meer dan prima vervangster voor Ali McGraw. Hart Bochner ken ik niet. Maar dat mag de pet niet kreuken. Het gaat om de story. Kosten incl mail 87 euro voor deze 2 DVD sets van Pacific.com. 10 dagen gewacht na verzending. Mooi toch!

  2. #77

    Standaard War and Remembrance

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad geen PM van je ontvangen; met "Reply" zou dat inderdaad gelukt moeten zijn.
    Dat ging dus goed later.

    Wat ook heel goed ging is mijn bestelling van War and Remembrance en The Final Chapter bij D. Pacific in de USA. Totale kosten 87 euro en.... Regiovrij!!!
    Gelukkig geen gepriegel om mijn DVDR regiovrij te maken. Prima beeld ! Wel las ik dat er een aantal nieuwe acteurs en actrices zijn . Ik heb maar een paar minuten gekeken dus heb ik nog geen mening of het allemaal een verbetering is.Jane Seymour is nu Natalie en Byron wordt vertolkt door Bart Bochner (?) Jane Seymour is natuurlijk geen slechte vervangster voor Ali MacGraw. t Zal wel ff wennen zijn, maar dat lukt vast wel.
    Voorlopig weer vele uren genieten zonder reclameblokken!

  3. #78

    Standaard

    Sorry voor dubbele posting. De eerstekeer kreeg ik bericht dat het mislukt was!

  4. #79

    Standaard

    Beste Marconi; je moet wel heel erg blij zijn gezien je dubbele post

    Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu bijna klaar met het eerste deel van de 2e serie. Inderdaad even wennen aan de nieuwe acteurs (een verbetering trouwens). Wij kijken met de Engelse subs.

    Pas op bij het afspelen dat je niet een titel overslaat (zoals ik). Op sommige dvd's staan 2 afleveringen. In deze serie is (weer) van originele beelden gebruik gemaakt, maar zo knap gedaan, dat je soms niet meer ziet of het echte beelden zijn of nagespeelde-. En dat voor een serie van 20 jaar oud.

    Hoewel wij jongere ouderen inmiddels veel gezien hebben over WWII blijken sommige beelden toch weer opnieuw zeer schokkend. Een indrukwekkend epos.

    Ik ben nieuwsgierig naar de 'making of' disc die is toegevoegd, maar zal die pas bekijken na het vervolg te hebben gezien.

    Bij Dutch Film Works hebben ze inmiddels "Winds of War" weer opnieuw uitgebracht. Kennelijk is hier de verkoop toch wel goed geweest. Enfin, dankzij onze import kunnen we verder, ook zonder DFW.

  5. #80

    Standaard War and Remembrance

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Beste Marconi; je moet wel heel erg blij zijn gezien je dubbele post

    Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu bijna klaar met het eerste deel van de 2e serie. Inderdaad even wennen aan de nieuwe acteurs (een verbetering trouwens). Wij kijken met de Engelse subs.

    Pas op bij het afspelen dat je niet een titel overslaat (zoals ik). Op sommige dvd's staan 2 afleveringen. In deze serie is (weer) van originele beelden gebruik gemaakt, maar zo knap gedaan, dat je soms niet meer ziet of het echte beelden zijn of nagespeelde-. En dat voor een serie van 20 jaar oud.

    Hoewel wij jongere ouderen inmiddels veel gezien hebben over WWII blijken sommige beelden toch weer opnieuw zeer schokkend. Een indrukwekkend epos.

    Ik ben nieuwsgierig naar de 'making of' disc die is toegevoegd, maar zal die pas bekijken na het vervolg te hebben gezien.

    Bij Dutch Film Works hebben ze inmiddels "Winds of War" weer opnieuw uitgebracht. Kennelijk is hier de verkoop toch wel goed geweest. Enfin, dankzij onze import kunnen we verder, ook zonder DFW.
    Ja, Herman, ik was blij dat alles gewoon kon afspelen. Ook wij gaan met Engelse subs kijken omdat mijn vrouw het anders niet goed kan volgen.
    Ja, ik had een post geplaatst en die kwam maar niet door.Toen maar een nieuwe geplaatst. Later stond er boven dat ik had moeten wachten met "plaatsen" en dat ik dat nu kon doen. Toen verschenen er 2 ! Nou ja, beter 2 dan helemaal niets.
    Ik heb deel 1 "Winds of War" nu bijna voor de 2de keer gelezen. Ik begon er weer mee toen ik de DVDs afspeelde om te zien hoe de originele boekversie werd gevolgd. Dat is vrij nauwkeurig op de zeeschermutseling na toen de Amerikanen de eerste convooien begeleidden onder het mom van een "Exercise" en toevallige ontmoeting. In het boek gebeurde er niets behalve dat de U Booten aan hun stutten trokken. Ik vind de boeken toch wel indrukwekkend omdat er zoveel verteld wordt dat nooit in een film kan worden verwerkt zonder dat die veel en veel te lang wordt.Die Herman Wouk schrijft wel "moeilijk" Engels. Veel mij onbekende woorden worden gebruikt. Ik heb vrijwel mijn gehele leven gewerkt daar, waar Engels de hoofdtaal was. 37 jaar bij een Amerikaans bedrijf en daarvoor gevaren als Radio Telegrafist (vandaar Marconi!) op de grote vaart. Maar bij deze boeken moest ik redelijk vaak het woordenboek hanteren.
    Ja, ik heb als jongen de oorlog meegemaakt in Rotterdam. Bijna het leven verloren bij dat bombardement van 1940 en de hongerwinter overleefd. Deze 2deWO heeft mijn grote belangstelling omdat ik er deel van uitmaakte en er waren veel onbeantwoorde vragen hoe alles zo kon lopen zoals het deed.
    Deze serie kon natuurlijk niet ontbreken want die maakt ook deel uit van die tijd.
    Nu maar eens kijken of die oldies van Doris Day ook regiovrij zijn!

    Mvg, Marconi
    .

  6. #81

    Standaard War and Remembrance

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Beste Marconi; je moet wel heel erg blij zijn gezien je dubbele post

    Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu bijna klaar met het eerste deel van de 2e serie. Inderdaad even wennen aan de nieuwe acteurs (een verbetering trouwens). Wij kijken met de Engelse subs.

    Pas op bij het afspelen dat je niet een titel overslaat (zoals ik). Op sommige dvd's staan 2 afleveringen. In deze serie is (weer) van originele beelden gebruik gemaakt, maar zo knap gedaan, dat je soms niet meer ziet of het echte beelden zijn of nagespeelde-. En dat voor een serie van 20 jaar oud.

    Hoewel wij jongere ouderen inmiddels veel gezien hebben over WWII blijken sommige beelden toch weer opnieuw zeer schokkend. Een indrukwekkend epos.

    Ik ben nieuwsgierig naar de 'making of' disc die is toegevoegd, maar zal die pas bekijken na het vervolg te hebben gezien.

    Bij Dutch Film Works hebben ze inmiddels "Winds of War" weer opnieuw uitgebracht. Kennelijk is hier de verkoop toch wel goed geweest. Enfin, dankzij onze import kunnen we verder, ook zonder DFW.
    Ja, Herman, ik was blij dat alles gewoon kon afspelen. Ook wij gaan met Engelse subs kijken omdat mijn vrouw het anders niet goed kan volgen.
    Ja, ik had een post geplaatst en die kwam maar niet door.Toen maar een nieuwe geplaatst. Later stond er boven dat ik had moeten wachten met "plaatsen" en dat ik dat nu kon doen. Toen verschenen er 2 ! Nou ja, beter 2 dan helemaal niets.
    Ik heb deel 1 "Winds of War" nu bijna voor de 2de keer gelezen. Ik begon er weer mee toen ik de DVDs afspeelde om te zien hoe de originele boekversie werd gevolgd. Dat is vrij nauwkeurig op de zeeschermutseling na toen de Amerikanen de eerste convooien begeleidden onder het mom van een "Exercise" en toevallige ontmoeting. In het boek gebeurde er niets behalve dat de U Booten aan hun stutten trokken. Ik vind de boeken toch wel indrukwekkend omdat er zoveel verteld wordt dat nooit in een film kan worden verwerkt zonder dat die veel en veel te lang wordt.Die Herman Wouk schrijft wel "moeilijk" Engels. Veel mij onbekende woorden worden gebruikt. Ik heb vrijwel mijn gehele leven gewerkt daar, waar Engels de hoofdtaal was. 37 jaar bij een Amerikaans bedrijf en daarvoor gevaren als Radio Telegrafist (vandaar Marconi!) op de grote vaart. Maar bij deze boeken moest ik redelijk vaak het woordenboek hanteren.
    Ja, ik heb als jongen de oorlog meegemaakt in Rotterdam. Bijna het leven verloren bij dat bombardement van 1940 en de hongerwinter overleefd. Deze 2deWO heeft mijn grote belangstelling omdat ik er deel van uitmaakte en er waren veel onbeantwoorde vragen hoe alles zo kon lopen zoals het deed.
    Deze serie kon natuurlijk niet ontbreken want die maakt ook deel uit van die tijd.
    Nu maar eens kijken of die oldies van Doris Day ook regiovrij zijn! ( Nu weigert de plaatsing weer!)

    Mvg, Marconi
    .

  7. #82

    Standaard

    Ik heb ergens in de jaren '70 Wereldbrand - de Nederlandse versie van Winds of War - gelezen. D.w.z. tot iets over de helft en ben er toen mee gestopt. Ik vond in die tijd de dialogen nogal zwaar. Nu las ik als forens uitsluitend in de trein, want anders had ik geen tijd om te lezen. En die plek was niet echt een 'uitgelezen' plaats om rustig te lezen, zeker niet van die 'zware' boeken.

    De TV uitzending heb ik destijds ook niet kunnen volgen. Ik ben dus verheugd met de DVD releases. Ik ben een zgn babyboomer en heb dus wel veel van mijn ouders meegekregen over de oorlogsjaren in Nederland.

    De series Winds of War en War and Remembrance hebben we (mijn vrouw en ik) inmiddels helemaal gezien. Gisterenavond het laatste hoofdstuk.

    Kort samengevat: Zeer aangrijpend.

    Een ongelooflijk knap werkstuk met fantastische acteurs en actrices.
    De wisseling van de cast na Winds of War vind ik een sterke verbetering.

    Wat mij betreft het indrukwekkendste oorlogsdrama ooit verfilmd: 10/10

  8. #83

    Standaard

    Inderdaad zeer goede serie. Ook een heel goede serie is Holocaust. Toen deze in Duitsland werd uitgezonden leek het alsof heel Duitsland opeens wakker werd. Na elke aflevering volgden discussieprogramma's, waarbij massaal werd ingebeld met soms heel emotionele reacties. Ik hoop dat deze serie ook snel op dvd komt in Nederland.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #84

    Standaard

    Een ongelooflijk knap werkstuk met fantastische acteurs en actrices.
    De wisseling van de cast na Winds of War vind ik een sterke verbetering.

    Wat mij betreft het indrukwekkendste oorlogsdrama ooit verfilmd: 10/10
    Zeker een heel indrukwekkende serie. Zoals ik eerder schreef heb ik de boeken gelezen en die zijn zeker zo indrukwekkend omdat die ook nog meer "insight" geven.
    De nieuwe cast vind ik niet in alle gevallen geslaagd. De eerste Hitler vond ik niet zo geslaagd temeer omdat die nogal magertjes uitviel in zijn gezicht. De "nieuwe"Hitler vind ik niet beter, wel anders. Hiervoor had een wat oudere acteur gekozen moeten worden.Zijn snorretje is een karikatuur.
    De nieuwe Natalie ( Jane Seymour)is een schot in de roos maar de nieuwe Byron vind ik niet beter hoewel ook niet slechter. Wel totaal anders en dat was even wennen.Het is een zo totaal andere acteur dan Jan-Michel Vincent ! Maar het gaat om het verhaal en de vertolking en die zijn en blijven grandioos ! Dat deze serie niet in zijn geheel in Nederland is uitgebracht is een grote misser !
    Mvg,

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marconi Bekijk bericht
    Zeker een heel indrukwekkende serie. Zoals ik eerder schreef heb ik de boeken gelezen en die zijn zeker zo indrukwekkend omdat die ook nog meer "insight" geven.
    De nieuwe cast vind ik niet in alle gevallen geslaagd. De eerste Hitler vond ik niet zo geslaagd temeer omdat die nogal magertjes uitviel in zijn gezicht. De "nieuwe"Hitler vind ik niet beter, wel anders. Hiervoor had een wat oudere acteur gekozen moeten worden.Zijn snorretje is een karikatuur.
    De nieuwe Natalie ( Jane Seymour)is een schot in de roos maar de nieuwe Byron vind ik niet beter hoewel ook niet slechter. Wel totaal anders en dat was even wennen.Het is een zo totaal andere acteur dan Jan-Michel Vincent ! Maar het gaat om het verhaal en de vertolking en die zijn en blijven grandioos ! Dat deze serie niet in zijn geheel in Nederland is uitgebracht is een grote misser !
    Mvg,

    Het probleem met alle acteurs die Hitler spelen is, dat ze kwa uiterlijk vaak een 'tekortkoming' hebben. De kop van die tiran is ons zo in het geheugen gegrift, dat we altijd verschil zullen blijven zien. Een groot nadeel is bovendien dat in deze serie Engels gesproken werd met een Duits accentje.

    Overigens vind ik Anthony Hopkins in the Bunker 1981 (HBO studio) ook een goede Hitler rol neerzetten. Destijds ook op de Nederlandse TV uitgezonden, maar (helaas) hier nog niet op DVD. Ik heb de regio 1 versie.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Inderdaad zeer goede serie. Ook een heel goede serie is Holocaust. Toen deze in Duitsland werd uitgezonden leek het alsof heel Duitsland opeens wakker werd. Na elke aflevering volgden discussieprogramma's, waarbij massaal werd ingebeld met soms heel emotionele reacties. Ik hoop dat deze serie ook snel op dvd komt in Nederland.
    Holocaust (met o.a. Meryl Streep) wordt door Paramount eind mei op regio 1 uitgebracht.
    Mij verwondert het eigenlijk dat deze serie hier nog niet is aangekondigd.
    Ik wil hem graag terugzien. De rol van Michael Moriarty als de SSer Erik Dorf is mij qua karakter het meest bijgebleven.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Het probleem met alle acteurs die Hitler spelen is, dat ze kwa uiterlijk vaak een 'tekortkoming' hebben. De kop van die tiran is ons zo in het geheugen gegrift, dat we altijd verschil zullen blijven zien. Een groot nadeel is bovendien dat in deze serie Engels gesproken werd met een Duits accentje.

    Overigens vind ik Anthony Hopkins in the Bunker 1981 (HBO studio) ook een goede Hitler rol neerzetten. Destijds ook op de Nederlandse TV uitgezonden, maar (helaas) hier nog niet op DVD. Ik heb de regio 1 versie.
    Die Zwitser , Bruno Ganz, die in Der Untergang Hitler vertolkte vind ik nog steeds de beste die ik tot nu toe gezien heb.
    Het is idd jammer dat er niet meer Duitse acteurs voor de Duitsers werden ingezet. Dat z.g. "Duits" in het Engels met zo'n vreemd accent vind ik ook niet erg geloofwaardig. In Allo Allo is dat nog te pruimen, omdat het een satire is, maar in serieuze films vind ik het een vervelende bijkomstigheid die te vermijden is.
    Ik heb nog nooit gehoord van The bunker (1981) met Anthony Hopkins. Zal wel niet veel anders zijn dan Der Untergang.

    Mvg

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marconi Bekijk bericht
    Die Zwitser , Bruno Ganz, die in Der Untergang Hitler vertolkte vind ik nog steeds de beste die ik tot nu toe gezien heb.
    Het is idd jammer dat er niet meer Duitse acteurs voor de Duitsers werden ingezet. Dat z.g. "Duits" in het Engels met zo'n vreemd accent vind ik ook niet erg geloofwaardig. In Allo Allo is dat nog te pruimen, omdat het een satire is, maar in serieuze films vind ik het een vervelende bijkomstigheid die te vermijden is.
    Ik heb nog nooit gehoord van The bunker (1981) met Anthony Hopkins. Zal wel niet veel anders zijn dan Der Untergang.

    Mvg

    Der Untergang is stukken beter temeer daar de Amerikanen The Bunker met een uur hebben bekort tot 90 minuten.

  14. #89

    Standaard

    Nog niks bekend over een eventuele officiële release van War and Remembrance in Nederland?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  15. #90

    Standaard War and Remembrance

    Marconi,

    Zou ik van jou eeen kopie kunnen kopen van War and Remembrance??

    mvg,



    Marcel Bartels

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Nog niks bekend over een eventuele officiële release van War and Remembrance in Nederland?

    Inmiddels weer eens navraag gedaan bij DFW, met als antwoord:
    Helaas hebben wij de rechten nog niet kunnen aankopen voor War And Remembrance. Wij hebben wel onze interesse aangegeven maar het is nog niet duidelijk of wij de mogelijkheid krijgen om deze titel aan te kopen.
    DFW wil de serie dus wel uitbrengen (dat is nieuw), maar heeft nog niet de rechten kunnen verwerven.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #92

    Standaard

    De serie is nu bij Amazon ook te verkrijgen in 1 box:

    http://www.amazon.com/War-Remembranc...4715814&sr=8-2

    Kan iemand bevestigen dat deze ook regio 0, net zoals de aparte boxen voor vol. 1 en vol. 2.?

  18. #93

    Standaard

    Mocht je War and Remembrance zoeken met NEDERLANDSE ondertitels mail dan even naar zachtewaar2008 at gmail com ???

    Nol van Vliet

  19. #94

  20. #95

    Standaard

    Kennelijk wordt deze serie ook nog in 2-en gehakt, want bij Blokker (folder) is deel 1 te koop (19,99)

  21. #96

    Standaard

    In de Usa was de 2e serie ook in 2 boxen uitgebracht. Zag ook al dat eerste deel van de 2e serie bij Blokker te koop was. Heb die niet gekocht, ondanks relatief lagere prijs. Geef toch de voorkeur aan de complete box. Maar ik ga eerst serie 1 herkijken en pas daarna serie 2 kopen, tegen dan lagere prijs. Huidige prijzen zijn nu te hoog.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    In de Usa was de 2e serie ook in 2 boxen uitgebracht. Zag ook al dat eerste deel van de 2e serie bij Blokker te koop was. Heb die niet gekocht, ondanks relatief lagere prijs. Geef toch de voorkeur aan de complete box. Maar ik ga eerst serie 1 herkijken en pas daarna serie 2 kopen, tegen dan lagere prijs. Huidige prijzen zijn nu te hoog.
    Gezien het feit dat de 2e reeks tot nu toe alleen via (dure) import en zonder Nederlandse ondertitels beschikbaar was tegen veel hogere prijzen vind ik 45,00 (Bol.com) een alleszins acceptabele prijs, zeker voor 22 uur film.

  23. #98

    Standaard

    Ik koop dvds en blu-rays tegenwoordig nagenoeg niet meer met de release, want de prijzen dalen progressief met de tijd. Zo heb ik net weer een heel pakket ingekocht, maar wel tegens soms de de helft van de prijs van de releasedatum. Kwestie van geduld hebben. Heb overigens ook al de USA boxen, maar zonder nl-ot. Nl-ot is echter wel makkelijk voor meekijkers, plus dat de beeldkwaliteit van onze box(en) mogelijk beter is dan die van de USA. Pal is meestal beter dan ntsc.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #99

    Standaard

    Ik heb de complete box bij de MediaMarkt gekocht voor €24,99 (hij was daar €39,99, maar heb een bon gebruikt van €15,00, die ik voor mijn verjaardag had gekregen). Zal uiteindelijk wel goedkoper worden, maar ik heb zo lang gewacht op deze box, dat ik het er wel voor over had.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •