De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dutch Filmworks: DVD release Highlander 5

    Dutch Filmworks: DVD release Highlander 5



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik heb 'm nooit gezien, maar ik ben wel heel benieuwd naar de rol van Thekla Reuten.

  3. #3

    Question

    Dit vind ik wel heel vreemd. De film wordt volgens de officiele site pas uitgebracht in september 2007 in de bioscoop in Amerika.

    http://highlander-thesource.com/news-updates.html

    Vraag mij dan af hoe het kan dat DFW dan voor die datum al met een DVD release komt.

    Er circuleert wel een onofficiele bootleg versie van die film, maar dat zou niet de cut zijn zoals die in september zou worden uitgebracht. Kan iemand dit wellicht ophelderen?
    Laatst aangepast door Richard68 : 13-07-2007 om 08:39

  4. #4

    Standaard

    Dit kan toch haast niks bijzonders zijn...

    Van het hele Highlander-universum is eigenlijk alleen de eerste film goed geslaagd. Die stond uitstekend op zichzelf. Het tweede deel is niet zo zeer een sequel, als meer een herinterpretatie van het verhaal uit de eerste film. Nog best kijkbaar en vermakelijk om de actie, Michael Ironside, Sean Connery en het hele Shield-principe, dat ik best interessant vond.

    Maar deel 3 en 4... dat waren echt flutwerkjes van formaat... die tv-serie was ook niet meer dan aardig op momenten.

    En dan nu deze vijfde. Ik gun Thekla Reuten echt het beste, want dat verdient ze het. Maar of ze dat hiermee gaat bewerkstelligen...? Het lijkt me in ieder geval sterk dat deze vijfde film ineens zoveel beter is uitgevallen dan de twee/drie voorgangers. Highlander: Endgame heeft hier de bios ook niet gehaald. Dat zal dan ook wel met deze het geval zijn. Ik heb het vaker gezien dat informatie op internet nog niet bijgewerkt was, terwijl de film alweer uit de Amerikaanse bios verdwenen was.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  5. #5

    Standaard

    Jammer als de film hier niet in de bios komt...

    De plannen waren oorspronkelijk om een nieuwe trilogie te maken. Ik hoop dat dit nog doorgaat, want er zit nog genoeg verhaal in Highlander. Wel moet voor deze film eigenlijk alleen gekeken worden naar de serie ipv van 'm te linken aan de film.

    In ieder geval een verplichte aanschaf...
    Send a maniac to catch a maniac...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68 Bekijk bericht
    Dit vind ik wel heel vreemd. De film wordt volgens de officiele site pas uitgebracht in september 2007 in de bioscoop in Amerika.

    http://highlander-thesource.com/news-updates.html

    Vraag mij dan af hoe het kan dat DFW dan voor die datum al met een DVD release komt.

    Er circuleert wel een onofficiele bootleg versie van die film, maar dat zou niet de cut zijn zoals die in september zou worden uitgebracht. Kan iemand dit wellicht ophelderen?
    Dit gebeurt wel vaker, zelfde met bijv. DOA al tijden verkrijgbaar via RCV, Highlander 5 is idd hoog STV gehalte (heb de screener al binnengerkegen via DFW) echter is er in Amerika 'n kleine revolutie gaande... het gebrek aan films.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Dit kan toch haast niks bijzonders zijn...

    Van het hele Highlander-universum is eigenlijk alleen de eerste film goed geslaagd. Die stond uitstekend op zichzelf. Het tweede deel is niet zo zeer een sequel, als meer een herinterpretatie van het verhaal uit de eerste film. Nog best kijkbaar en vermakelijk om de actie, Michael Ironside, Sean Connery en het hele Shield-principe, dat ik best interessant vond.

    Maar deel 3 en 4... dat waren echt flutwerkjes van formaat... die tv-serie was ook niet meer dan aardig op momenten.

    En dan nu deze vijfde. Ik gun Thekla Reuten echt het beste, want dat verdient ze het. Maar of ze dat hiermee gaat bewerkstelligen...? Het lijkt me in ieder geval sterk dat deze vijfde film ineens zoveel beter is uitgevallen dan de twee/drie voorgangers. Highlander: Endgame heeft hier de bios ook niet gehaald. Dat zal dan ook wel met deze het geval zijn. Ik heb het vaker gezien dat informatie op internet nog niet bijgewerkt was, terwijl de film alweer uit de Amerikaanse bios verdwenen was.
    Dat weet je nooit van te voren.
    Het is heel makkelijk om te zeggen: Dat zal dan wel zo zijn.
    Eerst maar eens afwachten en als het inderdaad de juiste versie is,
    eerst bekijken, wie weet, mss krabbel je nog wel terug en heb je spijt, wat je gezegd hebt.
    Het wordt onderhand eens tijd, dat die Amerikanen eens aan
    Europa gaan denken als ze een filmserie utbrengen en niet
    constant alle scifi film series cancellen, stelletje idioten

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Simon Elzinga Bekijk bericht
    Dat weet je nooit van te voren.
    Het is heel makkelijk om te zeggen: Dat zal dan wel zo zijn.
    Eerst maar eens afwachten en als het inderdaad de juiste versie is,
    eerst bekijken, wie weet, mss krabbel je nog wel terug en heb je spijt, wat je gezegd hebt.
    Ik heb nooit spijt van wat ik zeg. :wink: Ik kan eventueel mijn mening herzien, maar omdat die is gebaseerd op al het voorafgaande Highlander-spul zie ik het niet zitten. Meestal zet een dalende lijn in film-franchises zich alleen maar voort (zie The Crow, From Dusk Till Dawn, Hellraiser, The Prophecy, alle Freddy / Jason / Michael - flicks, etc. etc.). Dat komt nooit meer goed, omdat geen enkele producent een fatsoenlijke som geld erin wil steken, geen enkele zichzelf-respecterende schrijver hier iets voor op papier gaat zetten, en geen enkele regisseur (op Alan Smithee na ) zich hier de vingers aan wil branden.

    Highlander heeft zichzelf na de eerste film nooit meer geëvenaard, en is alleen maar slecht-gemakzuchtiger geworden. Dat wil toch wel wat zeggen, en maakt mijn redenatie niet zo kort door de bocht als het op het eerste gezicht misschien lijkt.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Ik heb nooit spijt van wat ik zeg. :wink: Ik kan eventueel mijn mening herzien, maar omdat die is gebaseerd op al het voorafgaande Highlander-spul zie ik het niet zitten. Meestal zet een dalende lijn in film-franchises zich alleen maar voort (zie The Crow, From Dusk Till Dawn, Hellraiser, The Prophecy, alle Freddy / Jason / Michael - flicks, etc. etc.). Dat komt nooit meer goed, omdat geen enkele producent een fatsoenlijke som geld erin wil steken, geen enkele zichzelf-respecterende schrijver hier iets voor op papier gaat zetten, en geen enkele regisseur (op Alan Smithee na ) zich hier de vingers aan wil branden.

    Highlander heeft zichzelf na de eerste film nooit meer geëvenaard, en is alleen maar slecht-gemakzuchtiger geworden. Dat wil toch wel wat zeggen, en maakt mijn redenatie niet zo kort door de bocht als het op het eerste gezicht misschien lijkt.
    Dat de 1e film nooit meer benaderd is, daar zal iedereen je gelijk in geven.

    Ik vind echter dat de serie meer krediet verdiend, ze zijn er toch in geslaagd om de serie een 'eigen karakter' te geven. Je noemt de serie 'niet meer dan aardig op sommige momenten'. Blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar als ik zie dat de serie het 6 seizoenen (+ 1 spin-off) heeft volgehouden), dan zullen er toch velen het 'meer als alleen maar aardig' gevonden hebben.

    Ik zie deel 5 dan ook los van de eerste films, maar als verlengstuk van de serie. Nu zal het commentaar komen dat deel 4 dit ook was,maar deze is juist niet los te zien van de eerste films omdat hierin een ultieme poging werd gedaan om films en serie te verenigen en ook af te ronden. Een opzet waarin men wel ten dele is geslaagd want met de dood van Connor was de weg vrij voor vervolgen op de serie.

    Highlander : fantasy, onsterfelijke mensen die worstelen met sterfelijke problemen, enkele flitsende zwaardgevechten, een paar goede one-liners. Altijd het bekijken waard.

    Wat wel een gemis is, is de dood van Bill Panzer, die voor mij toch een drijvende kracht was achter de serie en films.
    Send a maniac to catch a maniac...

  10. #10

    Standaard

    Klopt inderdaad, de vierde film was een overbrugging tussen de films van voorheen met Connor, en de serie met Duncan. Maar het was een B-film met slecht acteerwerk en tegenvallende actie en effecten. Op vele momenten ook erg traag, en daardoor dodelijk saai.

    Als ik een voorkeur moet aangeven, dan vond ik de serie ook beter te doen dan de laatste 2 films. 6 seizoenen duidt inderdaad op een trouwe schare fans. Zoals je zegt, het is mede een kwestie van smaak, en puur mijn mening. Highlander de serie heeft me nooit zo kunnen boeien als series van tegenwoordig, zoals 24, Lost of Prison Break.

    Misschien dat de overgang naar vervolgfilms op de serie iets uitmaakt, maar ik betwijfel het... Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reacties als hij uit is.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  11. #11

    Standaard

    Aangezien de series hier niet op dvd verkrijgbaar zijn, en je al geluk moet hebben dat je ze op de immer programmatie veranderende commerciële omroepen hebt gezien, vrees ik dat er gewoon een te select publiek zal zijn voor de film.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Aangezien de series hier niet op dvd verkrijgbaar zijn, en je al geluk moet hebben dat je ze op de immer programmatie veranderende commerciële omroepen hebt gezien, vrees ik dat er gewoon een te select publiek zal zijn voor de film.
    ik denk dat de hoofdreden zal zijn dat de film hier niet in de bios komt, maar direct op dvd. Ik kan me niet herinneren dat de serie hier ooit geheel is uitgezonden. Ik heb vroeger wel eens een seizoen gezien op RTL Plus (Duitsland, heet nu RTL Television) en er zijn eens wat afleveringen door RTL 5 uitgezonden...

    Het eerste seizoen is uitgebracht op regio 2 (Duitsland), maar de volledige seizoenen zijn alleen op r1 en (heel recent) r4 te krijgen. Deze serie is eigenlijk de druppel geweest voor mij, ik wou niet meer wachten en heb toen mijn speler maar regiovrij gemaakt.

    Ik vind het jammer, had graag een Highlander-film in de bios gezien. En ik ben benieuwd of de 2 vervolgen (er was sprake van een nieuwe trilogie) er nog van komen. Dat zal dan grotendeels afhangen van de bios-bezoekers in de VS en misschien voor een deel van de dvd-verkoop in Europa.
    Send a maniac to catch a maniac...

  13. #13

    Standaard

    Zelf ben ik altijd een grote fan geweest van de serie en de films.

    De enige film die mij is tegengevallen was Highlander 2. Gewoon door het feit dat ze helemaal afwijken van het concept en het te Sci-Fi hebben gemaakt.

    En Highlander: Endgame vond ik persoonlijk heel goed. Eindelijk waren ze beide te zien in een spannend verhaal.

    Trouwens, het is altijd moeilijk om de oorsprong de evenaren.

    Zo was The Matrix verbluffend, maar de 2 vervolgen gewoon een voorzetting van hetzelfde. De eigenlijke verrassing was er bij de vervolgen gewoon uit.

    De enige Triologie waar ik de laatste film beter vond dan de eerste was die van The Lord of the Rings. Daar wisten ze gewoon iedere keer de vorige film te overtroeven.

  14. #14

    Standaard Zeer slechte film

    Ik heb de film gezien en ik was zwaar teleur gesteld, toen ik las dat ie uitkwam met Adrien Paul d8 ik vet(vond de serie namelijk wel heel goed), maar vanaf het begin dat ik keek vond ik er niks aan slechte geacteerd, slecht verhaal wel leuk dat een paar oude bekende uit de serie erbij waren, maar oh wat was ie slecht , het had zo mooi kunnen zijn als de schrijvers alleen wat creatiever waren geweest, en nu heb je als resultaat een zelfs zeer slechte b-film.

    Helaas dat ze hun kans zo hebben mis geschoten.....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ssdd_nl Bekijk bericht
    Ik heb de film gezien en ik was zwaar teleur gesteld, toen ik las dat ie uitkwam met Adrien Paul d8 ik vet(vond de serie namelijk wel heel goed), maar vanaf het begin dat ik keek vond ik er niks aan slechte geacteerd, slecht verhaal wel leuk dat een paar oude bekende uit de serie erbij waren, maar oh wat was ie slecht , het had zo mooi kunnen zijn als de schrijvers alleen wat creatiever waren geweest, en nu heb je als resultaat een zelfs zeer slechte b-film.
    Helaas dat ze hun kans zo hebben mis geschoten.....
    Komt er dan een Highlander film, die door jou is geschreven ?
    Mss dat ie dan een stuk beter zou zijn, jou kennende.
    Het wordt onderhand eens tijd, dat die Amerikanen eens aan
    Europa gaan denken als ze een filmserie utbrengen en niet
    constant alle scifi film series cancellen, stelletje idioten

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik dacht even dat dit ging over de manga versie van Highlander die nu beschikbaar is in UKR2, maar het gaat over de speelfilm deel 5. Toch maar aanschaffen dan, staat zo leuk bij mijn Highlander collectie.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •