De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: VGA of DVI-

  1. #1

    Standaard VGA of DVI-

    Hallo,

    Ik heb via de laptop VGA aangesloten op een beamer en speel dan een HD film af 720p.
    Ik heb geen DVI- op de laptop, is de kwaliteit nu veel slechter met VGA of maakt het niet zo veel?

    Het ziet er iig wel super strak uit, als ik gewoon afspeel via VGA + quicktime b.v.

    Thnx.

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Er is geen verschil.

  3. #3

    Standaard

    DVI is gewoon scherper dan VGA en heeft een heel stuk minder kwaliteitsverlies.
    Het is bijvoorbeeld duidelijk zichtbaar bij tekst. Kortom: DVI is standaard de betere keus.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    DVI is wel beter maar een goede VGA verbinding is toch ook heel mooi hoor. versachil is maar klein. Zeker in het geval van HD films. Films bevatten veel bewegende beelden en zelfs de stilstaande zijn vaak toch minder scherp dan een foto en dat verschil is ook heel goed te zien met een VGA aansluiting.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •