De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Blood Diamond [DVD]

  1. #1

    Standaard Blood Diamond [DVD]

    Blood Diamond [DVD]

    De minder mooie kant van Afrika: conflictdiamanten en kindsoldaten.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Leuke film om een keer te bekijken.
    Maar intens en ontroerend ? Nou nee, vond het een vrij oppervlakkige film.
    DiCaprio doet het goed trouwens, maar over het algemeen maakt de film niet echt indruk.
    De actiescenes zijn wel de moeite waard.

  3. #3

    Standaard

    Ik vond het maar een langdradige film.
    Er wordt goed geacteerd ja, maar dat mag je wel verwachten van een film met zoveel publiciteit en grote campagne.
    Sterker nog, het is me niet eens gelukt om hem uit te zitten, zo weinig boeide het verhaal me.
    Op een gegeven moment geloofde ik het wel en was hem zelfs meer dan zat.

    Intens en ontroerend?
    Niet voor mij dus...

  4. #4

    Standaard

    Zondagavond gezien...
    Intens...ja! Ontroerend..Nee! Ik kon mij niet echt inleven met de personages, ondanks de goede acteerprestaties.
    Desondanks zeker een film die ik de moeite waard vond. Leonardo heeft definitief het jeugdige imago van zich af geschud.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Leonardo heeft definitief het jeugdige imago van zich af geschud.
    Dat heeft hij wat mij betreft al bereikt sinds hij met Scorsese werkt. 8)

    Ik heb de film nog niet gezien, maar ben er wel erg benieuwd naar. Als Jennifer Connelly er in meespeelt ga ik er sowieso altijd achteraan. :razz: Nog altijd net zo mooi als in Labyrinth, bijna 21 jaar geleden. En natuurlijk een veelzijdig actrice.

    Deze DVD schaf ik echter niet aan. In FilmValley van deze maand staat bij de recensie dat er in de toekomst toch nog een 2-disc zal verschijnen. Ik ben benieuwd waar ze dat vandaan hebben, want dat is verder naar mijn weten nergens bekend gemaakt. Neemt niet weg dat het goed nieuws zou zijn natuurlijk. Anders UK importeren.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  6. #6

    Standaard

    Aardige film, maar het ontbreekt aan de nuance. De moraal ligt er zo dik bovenop dat het na een tijdje vervelend wordt. Maar de actiescènes vergoeden veel, evenals het acteerwerk (met uitzondering van Jennifer Connolly, maar dat ligt meer aan haar personage). Al verbaast het mij wel dat DiCaprio voor deze rol een Oscar nominatie kreeg en niet voor The Departed, waar hij toch vele malen beter in is.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  7. #7

    Standaard

    Hmm, ik weet niet wat jullie missen hoor maar vooral de scenes in het begin zijn nogal heftig! Als je daar de emotie of verdriet niet ziet of voelt is er toch wat aan de hand met de kijker! Ook de scene bij het hekwerk bij de vluchtelingenkamp is emotievol.

    Ik denk dat de meeste kijkers zijn afgestompd van teveel geweld films en zijn het normaal gaan vinden!

    Verder vind ik de acteer prestaties van de 3 hoofdpersonen top! Leonardo Di Caprio laat zien dat hij meer kan dan verliefde meisjes het hoofd op hol laten slaan(zoals in Titanic).

    Ik had niet het gevoel dat ik iets miste, het moraal weet je van tevoren al; de film gaat over conflict diamanten! Deze film is een filmisch protest voor de verkoop van deze diamanten en geeft je een inzage in de donkere wereld die schuil gaat achter deze diamanten!

    Goede film, voor mij zeker een 8.0!

    Daniel Dundee;

    jennifer is nog steeds....
    Laatst aangepast door hstadman : 19-07-2007 om 14:28

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Daniel Dundee;

    jennifer is nog steeds....
    Juist, nog iemand die het begrijpt.

    "Forever young", zo lijkt het. Ze doet iets met je , wat niet veel Hollywood-actrices haar nadoen. Een klassieke schoonheid, stijlvol en toch sexy, en daarnaast is ze ook nog nuchter en bescheiden, wat zeldzaam is in dat wereldje. In mijn ogen perfect.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Hmm, ik weet niet wat jullie missen hoor maar vooral de scenes in het begin zijn nogal heftig! Als je daar de emotie of verdriet niet ziet of voelt is er toch wat aan de hand met de kijker! Ook de scene bij het hekwerk bij de vluchtelingenkamp is emotievol.

    Ik denk dat de meeste kijkers zijn afgestompd van teveel geweld films en zijn het normaal gaan vinden!

    Ik had niet het gevoel dat ik iets miste, het moraal weet je van tevoren al; de film gaat over conflict diamanten! Deze film is een filmisch protest voor de verkoop van deze diamanten en geeft je een inzage in de donkere wereld die schuil gaat achter deze diamanten!

    Goede film, voor mij zeker een 8.0!

    Daniel Dundee;

    jennifer is nog steeds....
    Inderdaad, die scenes vond ik ook wel heftig. ik heb deze film in de cinema gezien en hij deed me wel iets. Je zal de vader maar zijn van je kind(soldaat)

    Goede film met een goede boodschap.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Hmm, ik weet niet wat jullie missen hoor maar vooral de scenes in het begin zijn nogal heftig! Als je daar de emotie of verdriet niet ziet of voelt is er toch wat aan de hand met de kijker! Ook de scene bij het hekwerk bij de vluchtelingenkamp is emotievol.

    Ik denk dat de meeste kijkers zijn afgestompd van teveel geweld films en zijn het normaal gaan vinden!
    Hstadman,

    Hoe zal ik het zeggen? Blood Diamond speelt voor mij juist teveel op het gevoel. Het is allesbehalve subtiel en mist daardoor juist zeggingskracht. Méér is niet altijd beter. Zo heb ik Leo zo'n beetje ieder kwartier door steeds weer nieuwe kogelregens zien laveren en dat maakt het er niet geloofwaardiger op. Het lijkt me verstandig als Zwick nog eens kijkt naar de films van David Lean. Kan hij een hoop van leren.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander Bekijk bericht
    Hstadman,

    Hoe zal ik het zeggen? Blood Diamond speelt voor mij juist teveel op het gevoel. Het is allesbehalve subtiel en mist daardoor juist zeggingskracht. Méér is niet altijd beter. Zo heb ik Leo zo'n beetje ieder kwartier door steeds weer nieuwe kogelregens zien laveren en dat maakt het er niet geloofwaardiger op. Het lijkt me verstandig als Zwick nog eens kijkt naar de films van David Lean. Kan hij een hoop van leren.
    Volgens de informatie die ik heb zijn de beelden in de film precies wat het daar is geweest! Niets minder, niets meer. het is daar gewoon erg geweest! En het ligt er dus NIET TE dik op.

    Als je niet tegen bloed kunt heb je een probleem, oorlog is nu eenmaal bloederig.8)

    Subtiliteit kan zijn doel missen en iets wat erg is sterk afzwakken!
    Het is geen Rambo, dus ik vond het wel meevallen.

    De film is bedoeld om de mensen wakker te schudden, niet om de mensen op de bank een leuke avond te bezorgen! Al is de film sterk geromantiseerd en weet ik dat de werkelijkheid nog veel erger is geweest!
    Laatst aangepast door hstadman : 19-07-2007 om 22:40

  12. #12

    Standaard

    Heb deze alweer een tijdje terug gezien, vond het een mooie en heftige film over een actueel onderwerp....


    Wat mij betreft krijgt deze een 8.0
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  13. #13

    Standaard

    Redelijk realistisch. Aanklacht tegen bloeddiamanthandel en kindoorlog.
    Geluidtrack valt tegen. DTS-track zou beter zijn geweest.
    Weer zo'n goedkope versie...helaas.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  14. #14

    Standaard

    Mooie recensie Arnold!

    Vond deze zwaar aangrijpend, maar erg goed verfilmd. Inmiddels heb ik hem 2 keer gezien
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld Bekijk bericht
    Redelijk realistisch. Aanklacht tegen bloeddiamanthandel en kindoorlog.
    Geluidtrack valt tegen. DTS-track zou beter zijn geweest.
    Weer zo'n goedkope versie...helaas.

    Dat wordt dus tijd voor...BD danwel HD-dvd !

  16. #16

    Standaard

    Ik heb deze zaterdag op blu ray gezien!

    Erg goede film. Was er zeer van onder de indruk! Ga hem zeker vaker kijken.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht

    Dat wordt dus tijd voor...BD danwel HD-dvd !

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht

    Dat wordt dus tijd voor...BD danwel HD-dvd !
    LOL, blu-ray heeft vaak gewoon DD als geluidstrack hoor! Mischien wel een verhoogde bitrate maar toch. Ik denk dat ze met HD geluid wachten totdat de hdmi 1.3 compatible HD receivers wat meer ingeburgerd zijn.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander Bekijk bericht
    Hstadman,

    Hoe zal ik het zeggen? Blood Diamond speelt voor mij juist teveel op het gevoel. Het is allesbehalve subtiel en mist daardoor juist zeggingskracht. Méér is niet altijd beter. Zo heb ik Leo zo'n beetje ieder kwartier door steeds weer nieuwe kogelregens zien laveren en dat maakt het er niet geloofwaardiger op. Het lijkt me verstandig als Zwick nog eens kijkt naar de films van David Lean. Kan hij een hoop van leren.
    Hier ben ik het mee eens. Het speelt zoveel in op je gevoel, dat ze je echt op een bepaalde manier willen laten denken. Ze willen steeds die morele boodschap bij je 'opdringen', dat werkt juist averechts. Je moet de gebeurtenissen juist voor zichzelf laten spreken. Die kogelregens van Leo vind ik idd ook nogal ongeloofwaardig. Ik vind het meer een actiefilm dan echt een realistische film met een boodschap.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •