De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Zelfbouw audiorack

  1. #1

    Standaard Zelfbouw audiorack

    Hallo allemaal,

    Ook ik raakte beinvloed door het zelfbouw virus. En kreeg het idee om een audiorack te maken voor de vele componenten welke ik in de loop der jaren verzameld heb. Om een idee te krijgen hoe het er nu bijstaat, deze foto:

    IMG_1269.JPG

    Voor de liefhebbers vlnr en vbnb, BAT VK55 eindverversterker, Nottingham Analogue platenspeler, Accuphase C-260 voorversterker, Marantz ST600 tuner, Marantz SA-15S1 sacd speler, Sony JA20ES MiniDisc recorder, Marantz SR-12S1 7.1 versterker en een Pioneer D-07 DAT recorder. Close up BAT VK55:

    VK55-3.jpg

    Het heeft voor mij geen zin om een detailtekening te maken, tijdens de bouw wijk ik daar toch vanaf. Daarom volstaat deze schets:

    schets_rack[3].jpg

    - Achteraf klopte de schets ook niet, ik heb 6 vakken getekend i.p.v 8. Ook zie ik van de middenbalk af. Misschien maak ik aan de onderkant nog een smal vak over de hele breedte voor CD's. -

    De volgende voorwaarden heb ik wel;
    • ruimte voor 8 componenten,
    • de bovenste 2 componenten niet ingesloten (vanwege hitte afvoer buizeneindversterker en bediening platenspeler),
    • makkelijk verplaatsbaar,
    • gebruikte houtsoort: kersen,
    • steunkleur: zwart.
    Optioneel;
    • demping per vak,
    • verlichting per vak,
    • spanningstoevoer per zone geregeld (zones zijn analoog, digitaal en eindv.v. (en evt. verlichting))
    Ondertussen ben ik al begonnen en heb het hout op maat laten zagen. Vervolgens de zijkanten met kantenband behandeld en de bakken in elkaar gezet.

    Kanten_bijgewerkt-4.jpg

    Wordt vervolgd,

    Robert
    Muziek teasers, demo's en promo's te vinden op www.uniqueradio.nl

  2. #2

    Standaard

    Altijd leuk om dit soort projecten te volgen.
    Wat voor hout gebruik je Robert?

  3. #3

    Standaard

    Standaard hout uit de bouwmarkt met kersenfineer als toplaag. Voor de staanders heb ik geschaafd vuren gekocht.
    Muziek teasers, demo's en promo's te vinden op www.uniqueradio.nl

  4. #4

    Standaard

    Leuk, hou ons op de hoogte!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Doe ik, ga morgen mijn pas gekochte verstekzaag ruilen, deze zaagt schuin af. En dat is ook niet echt de bedoeling.
    Muziek teasers, demo's en promo's te vinden op www.uniqueradio.nl

  6. #6

    Standaard

    Na een welverdiende vakantie heb ik het projekt weer opgepakt. Tot zover is het volgende gerealiseerd. De staanders zijn gezaagd, gelijmd, gegrond (2x), geplamuurd (2x) en geschuurd. De vakken zijn in elkaar gezet en ik tevens heb stevige dragers van metaal gekocht (2x 600 cm, 20x20 mm en 2 mm dik). Deze heb ik ook twee keer in de metaalgrondverf gezet, vervolgens ga ik deze afkorten op 126,0 cm.

    Hieronder een voorbeeld van hoe gaat worden. De staanders (links en rechts) in het wit en vier vakken daartussen. Uiteindelijk komen er 8 vakken tussen en worden de staanders zwart geverfd.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Ziffnab : 14-08-2007 om 02:22 Reden: spelfoutjes eruit gehaald
    Muziek teasers, demo's en promo's te vinden op www.uniqueradio.nl

  7. #7

    Standaard

    Hmm weinig animo voor dit topic.

    Maar goed, hierbij het eindresultaat:
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Muziek teasers, demo's en promo's te vinden op www.uniqueradio.nl

  8. #8

    Standaard

    Da's wel heel mooi geworden!!!
    mooie inhoud ook trouwens!
    Wat ik net niet zie op de foto, hebben alle vakken nu afzonderlijk demping?

  9. #9

    Standaard

    Mooie kast hoor! .. en ik zie buizen!

    mijn kastje is ook zelfbouw, edoch wel wat simpeler: en helemaal doorgezakt door 'n zware CRT die er jaren op heeft gestaan, Binnenkort maar eens aan de slag om 'n nieuw kastje te ontwerpen (met actieve koeling!).
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 06-09-2007 om 15:11
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  10. #10

    Standaard

    @Edgar, nog niet, ik heb wel op component niveau mijn eindversterker en CD speler gedempt. Per vak zit ik nog te twijfelen tussen kegeldempers (ik lees zowel goede als slechte recenties hierover) of gewoon (heel simpel eigenlijk) met kurk of vilt.

    @TJ, yes buizen! Die sound werkt echt verslavend! In combi met Klipsch La Scala's, heerlijk gewoon! Wat je kan doen om het doorzakken tegen te gaan, is om stalen (vierkante) balkjes eronder te maken (zie mijn rack). Dit is pas echt stevig! Of houten balken natuurlijk, maar dan zal je wel een behoorlijke dikte moeten gebruiken.
    Muziek teasers, demo's en promo's te vinden op www.uniqueradio.nl

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Ziet er mooi uit hoor !
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  13. #13

    Standaard

    Mooi rack voor je componenten (die ook erg mooi zijn!).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •