Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD-dvd vs Blu Ray: welke uitgave van een 'film' is technisch de beste.

    Nee, dit is niet de oude discussie van wie het gaat winnen. Hier gaat het om de vraag welke uitgave van een film op papier de beste kwaliteit heeft.

    Lady in the water
    HD-dvd +
    BR -
    Verklaring: de HD-dvd versie heeft een trueHD track, de blu ray versie heeft 'slechts' dd. 5.1. ex.

    The last Samurai
    HD-dvd +
    BR -
    Verklaring: de HD-dvd versie heeft een true HD track en DDPlus, de blu ray heeft 'slechts' dd 5.1.

    Superman Returns
    Hd-dvd +
    Blu Ray -
    Verklaring: de HD-dvd versie heeft dolby trueHd, de blu ray enkel dd 5.1

    Deze heb ik tot nu gevonden. Maar zijn er meer voorbeelden voor Nederland, ook van de omgekeerde situatie?
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 29-07-2007 om 16:39
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Warner brengt op Blu-ray (bijna) altijd inferieure uitgaves uit. De HD DVD versies hebben (bijna) altijd TrueHD. Hebben ze dat niet, dan hebben ze DD+. Warner is dan wel neutraal, ze hebben absoluut een voorkeur.

  3. #3

    Standaard

    Wat me ook wel opvalt bij het lezen van reviews van HD-dvd's & Blue Ray uitgaves in Amerika (ikzelf ben onpartijdig, ik blijf bij de goeie ouwe dvd op dit moment), is dat ze
    bij de Blue Ray uitgaves vaak (niet altijd, zeker niet bij de recentere uitgaves) de extra's van de oude dvd uitgave weglaten, waar ze bij de HD-dvd versies (ook alweer niet altijd, maar dan terug wel meestal) de extras meenemen.

    Eigenlijk heb ik wel een lichte voorkeur naar HD dvd laten groeien bij mezelf, puur op basis van deze reviews. Het was op dvdtown.com of dvdtalk.com, een van beiden.
    Ik vind het erg spijtig gewoon (welke dat het nu ook mag zijn), dat ze zo staan reclame maken dat ze zoveel extra capaciteit hebben, om daarna lekker de extra's terug weg te laten, waarschijnlijk met de plannen mensen alweer dubbel te laten betalen voor een latere uitgave.
    (Alweer, mijn opinie gaat niet op over alle releases, maar van vrij wat releases waarvan ik de reviews las op deze websites, viel me dit op, dat BR vaker extra's weglieten)

  4. #4

    Standaard

    @Mathieu: Jep dat zie ik ook. Kijk maar naar de recensie;s hier op DVD.nl. Daar staat meestal bij ( zie tears of the sun ) dat ze gewoon de extra's van de DVD hebben gebruikt.

    In het begin gebruikt(e) Blu-ray vooral MPEG decoders. Deze decoders konden als het goed is minder bits er doorheen stouwen zodat het beeld iets minder was als het HD-DVDtjes. Deze kregen wel gelijk de betere decorder mee. Nu staps gewijs komen de goede decoders ook bij het Blu-ray kamp aan zodat deze ook het betere beeld kunnen geven.
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  5. #5

    Standaard

    Het zou handig zijn om ook voorbeelden te noemen. De bedoeling van mijn bericht was om ons kopers van hd-dvd en blu ray te helpen bij het doen van een keuze voor hd-dvd of blu ray bij de aaankoopbeslissing. Ik merk dat de goede info hierover vaak vrij lastig te vinden is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Het zou handig zijn om ook voorbeelden te noemen. De bedoeling van mijn bericht was om ons kopers van hd-dvd en blu ray te helpen bij het doen van een keuze voor hd-dvd of blu ray bij de aaankoopbeslissing. Ik merk dat de goede info hierover vaak vrij lastig te vinden is.
    Ja, je hebt gelijk.

    Reservoir Dogs:
    Blue Ray -
    Verklaring: na veel edities brengen ze hem nu eindelijk op HD uit (HD DVD versie bestaat niet), maar laten ze wel terug alle extra's vallen

    The Departed:
    Blue Ray -
    HD DVD +
    Verklaring: ze hebben beiden extras, maar de HD DVD heeft niet alleen ook nog de DVD editie erbij staan, maar voornaamste extra is een lange docu over Martin Scorscese die niet op de BR lijkt te staan.

    Blood Diamond:
    Blue Ray+
    HD DVD -
    Verklaring: BR zou iets beter beeld en geluid hebben

    Ik zou kunnen zeggen dat van The CORPSE BRIDE the BR ook iets beter is, omdat hij wat meer extra's heeft, maar ik zie nu bij die reviews (snel snel, ik heb nog niet gedetailleerd gekeken, dus ik KAN fout zijn) dat de BR zelfde extra's heeft als de HD DVD, maar hij bij de BR toch 1 puntje meer krijgt qua extras.
    Misschien een andere reviewer...

  7. #7

    Standaard

    Bij de spec's van The Departed zie ik eigenlijk geen verschil tussen HD DVD en BR.

    HD DVD:
    9 Additional Scenes each with an Introduction by Director Martin Scorsese
    The Story of the Boston Mob: The Real-Life Gangster behind Jack Nicholson's character
    Crossing Criminal Cultures: How Little Italy's Crime and Violence influences Scorsese's work
    Theatrical Trailer

    BR:
    9 Additional Scenes with Introductions
    The Story Of The Boston Mob documentary
    Crossing Criminal Cultures documentary
    Theatrical Trailer

    BR titels van Fox die de bal misslaan t.o.v. DVD release:

    Kingdom of Heaven D.C.: Er bestaat hier een 4 disc van met veel extra's. De BR-disc bevat enkel de film en negeert alle extra's
    Fantastic Four: Ook hier ontbreekt elke extra, behalve de trailer dacht ik.
    X-men: The Last Stand: Extra's die ontbreken
    Laatst aangepast door Lorre : 25-07-2007 om 00:45
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Warner brengt op Blu-ray (bijna) altijd inferieure uitgaves uit. De HD DVD versies hebben (bijna) altijd TrueHD. Hebben ze dat niet, dan hebben ze DD+. Warner is dan wel neutraal, ze hebben absoluut een voorkeur.
    Dit is inderdaad jammer. Warner heeft richting ons aangegeven dat ze beide formaten even belangrijk vindt. Warner gaat vanaf nu ook op de Blu-ray Disc releases een hoge resolutie audiotrack toepassen. Bij Blu-ray Disc is dat meestal een PCM 5.1 track. Bij HD DVD zie je dat meestal de DD True HD wordt gebruikt. Ik denk dat deze hoog resolutie audiotracks weinig of niet hoorbaar verschillen in kwaliteit. Alleen de True HD kan 7.1 kanaals zijn, waar dit met PCM 5.1 - de naam zegt het al - niet het geval is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Dit is inderdaad jammer. Warner heeft richting ons aangegeven dat ze beide formaten even belangrijk vindt. Warner gaat vanaf nu ook op de Blu-ray Disc releases een hoge resolutie audiotrack toepassen. Bij Blu-ray Disc is dat meestal een PCM 5.1 track. Bij HD DVD zie je dat meestal de DD True HD wordt gebruikt. Ik denk dat deze hoog resolutie audiotracks weinig of niet hoorbaar verschillen in kwaliteit. Alleen de True HD kan 7.1 kanaals zijn, waar dit met PCM 5.1 - de naam zegt het al - niet het geval is.
    Dat lijkt me goed nieuws, daar kijk ik zeker naar uit. Tot nu toe is de enige Blu-ray van Warner die ik heb 'The Departed' en die had absoluut een PCM track kunnen gebruiken . Die heeft de Regio A versie trouwens wel, ik vraag me af waarom Regio B niet.

    DD TrueHD en DTS-HD MA zijn te vergelijken met een zip bestand dat PCM tracks inpakt en de decoder pakt deze weer uit. In theorie zijn ze dus qua kwaliteit gelijk aan PCM, alleen neemt het minder ruimte in beslag. PCM is trouwens wel beschikbaar in 7.1, zoals bij de films 'Ultimate Avengers' en 'Daddy's Little Girls'. Ook de game 'Resistance: Fall of Men' gebruikt 7.1 PCM audio.

  10. #10

    Standaard

    Volgens AVforums is de Blu Ray R1 versie van 300 wat geluid betreft beter dan de R1 HD-dvd versie !!

    HD-dvd review: http://avplay.avforums.com/index.php?reviewid=12784

    Blu Ray review: http://avplay.avforums.com/index.php?reviewid=12783

  11. #11

    Standaard

    Maar dan heeft de HD-dvd 300 weer meer extra's dan de blu ray waaronder:
    - picture in picture;
    - een spel (stel niet veel voor volgens de recensie)
    - scenes samenstellen;
    - webacces.

    Denk dat ik toch voor de Blu Ray ga, het gaat mij primair om de film zelf.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Bij de spec's van The Departed zie ik eigenlijk geen verschil tussen HD DVD en BR.

    HD DVD:
    9 Additional Scenes each with an Introduction by Director Martin Scorsese
    The Story of the Boston Mob: The Real-Life Gangster behind Jack Nicholson's character
    Crossing Criminal Cultures: How Little Italy's Crime and Violence influences Scorsese's work
    Theatrical Trailer

    BR:
    9 Additional Scenes with Introductions
    The Story Of The Boston Mob documentary
    Crossing Criminal Cultures documentary
    Theatrical Trailer
    Ow, als dat klopt, mijn excuses, zal ik verkeerd gezien hebben.
    Toch is dvdtown.com een goeie bron om te checken wat deze nieuwe HD releases vaak (niet altijd) allemaal missen van extra's.

  13. #13

    Standaard

    Superman The Movie:
    BR -
    HD DVD -
    Verklaring: beiden zijn gelijk aan kwaliteit, maar missen enkele extra's (grote extra's) die de laatste dvd versie had.

  14. #14

    Standaard

    The Host

    BR + BETER GELUID
    HD-dvd -

    http://hddvd.highdefdigest.com/host.html
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 01-08-2007 om 19:05 Reden: verbetering

  15. #15

    Standaard

    Ik zie hier wel al + en - verschijnen louter op basis van het extra materiaal. Maar was de initiële vraag niet welke film-technisch de beste is ?

  16. #16

    Standaard

    Strikt genomen was de vraag: welke uitgave van een film is technisch de beste. Persoonlijk vind ik daarbij aantal en kwaliteit van de extra's ook een variabele. Hoewel het soms lastig kan zijn, bijvoorbeeld als de HD-dvd betere sound of beeld heeft en de Blu Ray weer meer extra's en minder goede sound of beeld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    HD-dvd The Fugitive, beter beeld en geluid dan BD: zie www.dvd-home.nl.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    HD-dvd The Fugitive, beter beeld en geluid dan BD: zie www.dvd-home.nl.
    Zoiets is natuurlijk lastig te beoordelen, want bij een dergelijke vergelijking heeft het kwaliteitsverschil van de spelers (een Toshiba HD DVD vs Samsung BD speler) ook invloed op de uiteindelijke beoordeling.

  19. #19

    Standaard

    Voor wat betreft het beeld kan dit kloppen. Maar voor geluid denk ik niet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Voor wat betreft het beeld kan dit kloppen. Maar voor geluid denk ik niet.
    Zolang je geen gebruik maakt van de interne decodering van de spelers, klopt dit. Maar bij BD en HD DVD maak je, zolang je je AV receiver nog niet ge-upgrade hebt, dus vooral gebruik van de interne decodering en dat telt het wel. Ook hiervoor geldt dus de invloed van de speler en eventuele verschillen in bekabeling.
    Het is subjectief, maar ik geloof ook wel dat er een klein verschil in kwaliteit is bij The Fugitive ten voordele van de HD DVD uitgave, zoals DVD Home beschrijft.

  21. #21

    Standaard

    Terminator 2 DC
    Hd-dvd +
    Blu Ray -
    Verklaring:
    dvdtimes:
    In comparison with the Blu-Ray discs, the HD DVD is both sharper and features none of the MPEG-2 compression artifacts present on the former and is therefore offers the best visual presentation of the film to date.
    Wel worden wat kritische noten geplaatst bij de technische uitvoering van de hd-dvd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    The Prestige
    HD-dvd+
    Br -
    HD-dvd heeft dd+, tegenover blur ray slecht standaad dd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #23

    Standaard

    Dreamgirls

    BR -
    HD-dvd -

    Allebei "standaard" geluid

  24. #24

    Standaard

    Harry Potter 5:
    HD-dvd ?
    BR ?

    Not unlike the recently-released '300' and 'Blood Diamond,' the HD DVD edition of 'Harry Potter and the Order of the Phoenix' will contain a trio of exclusive bonus features, including a "In-Movie Experience" video commentary featuring "the cast from Dumbledore's Army coming together to share memorable moments," the ability to "Pick Your Favorite Scenes" and assemble your favorite clips from the movie into a montage, and additional web-enabled content including downloads and other goodies to be announced.
    bron:http://www.highdefdigest.com/news/sh...5_Also_Due/946

    Overigens volgens areadvd.de krijgen onze discs een dd+ soundtrack.

    Edit: de blu-ray versie krijgt weer andere, unieke extra's.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 27-09-2007 om 10:27
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #25

    Standaard

    Alexander Revisited


    HD-dvd -
    BR -

    allebei niet optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden wat betreft geluid

    http://bluray.highdefdigest.com/243/...revisited.html
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •