Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Postbank DVD speler

  1. #1

    Standaard Postbank DVD speler

    Ik ben op zoek naar mensen die bekend zijn met de dvd speler die je nu bij de Postbank kunt bestellen voor €199, het gaat hier om de Sony DVP-NS-300.

    Heeft iemand ervaring met deze speler, of over het algemeen met Sony.

    Ik zou graag wat gebruikservaringen horen alvorens ik tot (misschien) kopen over ga.

  2. #2

    Standaard

    kijk eens even op www.audioreview.com voor gebruikerservaringen en op www.homecinemachoice.com (daar staat volgens mij een review...)

    Groet Bjorn

  3. #3

    Standaard

    Vergelijk ook de prijs eens in verschillende winkels !

    Als ik me niet vergis heb ik deze speler bij de Makro al een 20 Euro goedkoper gezien...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bora
    Vergelijk ook de prijs eens in verschillende winkels !

    Als ik me niet vergis heb ik deze speler bij de Makro al een 20 Euro goedkoper gezien...
    Ja maar hier krijg je er 4 dvd's (keuze uit ongeveer 30 ofzo) bij.

    Weet iemand of deze speler makkelijk regio vrij te maken is?
    Ben namelijk ook geintresseerd.
    Life is lame, get over it.

  5. #5

    Standaard

    Over het regiovrij maken kan ik het volgende zeggen. Sony is een hardnekkige tegenstander van het regiovrij maken van spelers en maakt het dan ook voor de ombouwers heel erg moeilijk. Het kan wel maar is duurder dan de gemiddelde andere speler.

    Zo heb ik ooit een DVP-S735 geprobeerd te kopen en regiovrij te laten maken. Bij Ro-Disc (www.rodisc.nl) slaagden ze daar niet in omdat de chipsets steeds wisselden in de verschillende leveringen. Hierdoor zou iedere keer opnieuw een ander modificatie moeten worden gemaakt, wat de kosten op zou drijven.
    Garantie van Sony vervalt ook met het modificeren. Verder zal Sony nooit meer een gemodificeerde speler willen repareren (zelfs buiten de garantietermijn niet!!!) Let er dus op wanneer je dit doet, dat een ombouwer de garantie overneemt en in staat is om zelf buiten Sony om reparaties uit te kunnen voeren.

    Panasonic is trouwens ook een fabrikant die dezelfde voorwaarden als Sony hanteert. Omgebouwde spelers worden zowel in als buiten de garantieperiode genegeerd.

    De fabrikanten en filmmaatschappijen zijn van mening dat zij bepalen wat de consument wel (bagger regio2 films) en niet (betere regio 1 uitvoeringen) mag zien en niet de consument zelf. Belachelijk, maar waar.

    Zelf heb ik toen een regiovrije en RCE afspelende Pioneer DV-636 gekocht bij de Media Markt, waar nog gewoon reparatie door Pioneer op kan worden uitgevoerd.

    Ik hoop dat ik het je niet al te moeilijk hebt gemaakt. Succes ermee.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Speedy
    Over het regiovrij maken kan ik het volgende zeggen. Sony is een hardnekkige tegenstander van het regiovrij maken van spelers en maakt het dan ook voor de ombouwers heel erg moeilijk. Het kan wel maar is duurder dan de gemiddelde andere speler.

    Zo heb ik ooit een DVP-S735 geprobeerd te kopen en regiovrij te laten maken. Bij Ro-Disc (www.rodisc.nl) slaagden ze daar niet in omdat de chipsets steeds wisselden in de verschillende leveringen. Hierdoor zou iedere keer opnieuw een ander modificatie moeten worden gemaakt, wat de kosten op zou drijven.
    Garantie van Sony vervalt ook met het modificeren. Verder zal Sony nooit meer een gemodificeerde speler willen repareren (zelfs buiten de garantietermijn niet!!!) Let er dus op wanneer je dit doet, dat een ombouwer de garantie overneemt en in staat is om zelf buiten Sony om reparaties uit te kunnen voeren.

    Panasonic is trouwens ook een fabrikant die dezelfde voorwaarden als Sony hanteert. Omgebouwde spelers worden zowel in als buiten de garantieperiode genegeerd.

    De fabrikanten en filmmaatschappijen zijn van mening dat zij bepalen wat de consument wel (bagger regio2 films) en niet (betere regio 1 uitvoeringen) mag zien en niet de consument zelf. Belachelijk, maar waar.

    Zelf heb ik toen een regiovrije en RCE afspelende Pioneer DV-636 gekocht bij de Media Markt, waar nog gewoon reparatie door Pioneer op kan worden uitgevoerd.

    Ik hoop dat ik het je niet al te moeilijk hebt gemaakt. Succes ermee.
    Mmmm,
    minder want hij moet eigenlijk wel regio vrij.
    Life is lame, get over it.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renzo Verschoor

    minder want hij moet eigenlijk wel regio vrij.
    Dat is zeker minder, maar ik heb inderdaad al van meerdere mensen gehoord dat sony en regio vrij (meestal) erg moeilijk samen gaan.

  8. #8

    Standaard

    Bij die 200 euro komt trouwens nog wel 13 euro verzendkosten of zo bij he.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jesus Nava
    Bij die 200 euro komt trouwens nog wel 13 euro verzendkosten of zo bij he.
    Ik weet het.
    Life is lame, get over it.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnie van Straalen
    Dat is zeker minder, maar ik heb inderdaad al van meerdere mensen gehoord dat sony en regio vrij (meestal) erg moeilijk samen gaan.
    Kijk effe bij DVDPlus. Hier kun je je Sony laten 'helpen' en die zaak neemt de fabrieks-garantie over. Geen garantieproblemen dus. Wel duur, maar dat komt idd door Sony. Ze hebben het gewoon lekker ingewikkeld gemaakt.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #11

    Standaard

    Ik heb een Sony NS 400 gekocht (NIET regio vrij) en dacht in het begin ook dat regiovrij belangrijk was. Maar is dit werkelijk zo belangrijk? Okay Regio 1 afspelen zal niet lukken, maar ben je echt van plan DVD's in de V.S. te bestellen (geen NL subs dus !!!) ?

    Het blijkt dat veel Aussie DVD's (vaak met NL subs!!) weliswaar officieel regio 4 zijn maar vaak ook af te spelen zijn op een regio 2 DVD speler. Op deze site toets je een willekeurige titel in en krijg je alle specs te zien inclusief de regio waarop af te spelen:

    http://www.michaeldvd.com.au/

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bora
    Ik heb een Sony NS 400 gekocht (NIET regio vrij) en dacht in het begin ook dat regiovrij belangrijk was. Maar is dit werkelijk zo belangrijk? Okay Regio 1 afspelen zal niet lukken, maar ben je echt van plan DVD's in de V.S. te bestellen (geen NL subs dus !!!) ?

    Het blijkt dat veel Aussie DVD's (vaak met NL subs!!) weliswaar officieel regio 4 zijn maar vaak ook af te spelen zijn op een regio 2 DVD speler. Op deze site toets je een willekeurige titel in en krijg je alle specs te zien inclusief de regio waarop af te spelen:

    http://www.michaeldvd.com.au/
    Ik denk ook dat ik toch voor die sony ga en dat ik regio 1 dvd's lekker links laat liggen. Ik krijg alleen AP 1 + 2 regio 1 vandaag maar die krijg ik wel verkocht/geruild.

    ps. Dat er geen NL ondertiteling bij regio dvd's zit, maakt voor mij niets uit ik kijk toch altijd zonder subs.
    Life is lame, get over it.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bora
    Maar is dit werkelijk zo belangrijk
    Voor mij wel. Vaak zijn release in US veel eerder verkrijgbaar. Soms zijn de Nederlandse release 'gecastreerd' - ontdaan van vele of alle extra's. En niet alle R4 release zijn ook R2. Sommigen (zoals Hannibal) zijn R4 maar hebben toch Nederlandse ondertitels. Bovendien zijn NL subs voor mij niet belangrijk. Met Engelse red ik me prima. Of helemaal geen, maar dan moet de film wel Engels of Duits zijn, want Frans of Nepalees versta ik niet...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Vaak zijn release in US veel eerder verkrijgbaar. Soms zijn de Nederlandse release 'gecastreerd' - ontdaan van vele of alle extra's.
    Okay, wanneer je hier daadwerkelijk waarde aan hecht is het verstandig om een regiovrije speler aan te schaffen.

    Overigens, die keer dat een DVD is ontdaan van werkelijk alle extra's komt volgens mij niet zo vaak voor.

    Nederlandse subs vind ik ook niet zo belangrijk, maar soms is het gewoon moeilijk te verstaan wat er gezegd wordt door gebruik van een bepaald accent of de geluidseffecten... Dan zijn subs (Engels of Ned) soms wel handig.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renzo Verschoor


    Mmmm,
    minder want hij moet eigenlijk wel regio vrij.
    Kan wel, maar is moeilijk. Op onderstaand adres zou het kunnnen
    http://www.awake.nl/keymaster/html/c...hp?select=Sony

    En over het waarom van een regiovrije speler kan ik zeggen, buiten het feit dat films in de VS al verkrijgbaar zijn terwijl ze hier nog in de bios draaien, dat heel veel releases nooit in dezelfde kwaliteit op regio2 verkrijgbaar zullen zijn.
    Ik kan goed leven zonder dutch subtitles. Meestal staat er wel een engelse of engelse voor dover en slechthorenden op.

    Helaas vinden veel van de filmmaatschappijen dat de Nederlander (Europeaan?) niet hetzelfde verdient als de Amerikaanse bevolking. De afzetmark is kleiner en krijgt daardoor minder aandacht. Ik heb zelfs geluiden opgevangen (onder andere via de nieuwsbrief van www.rodisc.nl) dat het wettelijk verboden gaat worden om DVD's van buiten de eigen regio te kopen/verkopen. Diverse (proef)rechtszaken zijn en worden daar al over gevoerd.

    Succes

  16. #16
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik heb dus zo'n 300, half jaar geleden gekocht, en het is een
    monsterapparaatje voor dat geld !

    4 DVD's naar keuze is natuurlijk mooi meegenomen !

    Simpelregio vrij te maken als ik de verhalen moet geloven met
    een philips pronto afstandsbediening ???

  17. #17

    Standaard

    Mijn broer had deze dvd bij de postbank besteld en afgelopen week binnen gekregen het was echter het type DVP-NS400D
    Dit is een uitgebreider type met wat meer mogelijkheden dan de NS300

    http://www.sony.nl/view.x?cat=12636&...2413&loc=en_nl



    De groenten

    Pedro


    Mijn (nog bescheiden) collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pedro
    Mijn broer had deze dvd bij de postbank besteld en afgelopen week binnen gekregen het was echter het type DVP-NS400D

    Foutje waarschijnlijk ?

    NS400 voor 199,00 Euro heb ik nog niet eerder gezien...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bora



    Foutje waarschijnlijk ?

    NS400 voor 199,00 Euro heb ik nog niet eerder gezien...
    Heb hetzelde gelezen op Kieskeurig.nl. In verband met leveringsproblemen van de NS300 heeft de postbank aan degenen die een zwarte NS300 hebben besteld een zwarte NS400 geleverd. Aan degenen die een zilveren hadden besteld heeft de postbank een NS305 geleverd. Hoe lang dit nog zo zal zijn is niet bekend.

    De NS305 kan wel CDR's en CDRW's aan en kan MP3's afspelen. De NS400 kan geen MP3's afspelen maar wel CDR's en CDRW's aan. Verder zit er geen coaxiale uitgang op de NS305 en geen componenten uitgang. Deze zitten wel op de NS300. Ook heeft de NS305 geen Dolby Digital decoder. Zowel de NS300 als de NS400 heeft dit wel.

    Hopelijk kan je hier wat mee...

  20. #20

    Standaard

    De NS300 stond voor 169 euro in de Mediamarkt.
    De NS305 voor €239,-
    De NS405 voor €279,-

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charleybaak
    Verder zit er geen coaxiale uitgang op de NS305
    Vreemd genoeg zit er op de 305 WEL een coaxiale uitgang maar GEEN optische...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Vreemd genoeg zit er op de 305 WEL een coaxiale uitgang maar GEEN optische...
    De info hierover stond op kieskeurig.nl. Heb dit eigenlijk zonder te controleren overgenomen.
    Vond de volgende beschrijving van http://www.tronika.no/dvd/ns305.html

    DVP-NS305/S
    Precision Drive 2 DVD Player in slimline design
    Compatible with DVD, CD, CD-R/RW, MP3-CD and Video CD
    Precision Drive 2 for accurate, fast and stable playback
    10-bit/27 MHz Video D/A Converter
    24-bit/192 kHz Audio D/A Converter
    Digital output of Dolby Digital and dts audio
    Block Noise Reduction
    TV Virtual Surround
    Scart Connector with RGB output
    Composite Video, analog and digital coaxial audio output.
    Instant repeat of the last 10 seconds
    Remote commander
    Colour: Silver, also available in black

    En op de volgende site staat een foto van de achterkant:
    http://www.areadvd.de/hardware/sonydvpns305.shtml

    Het lijkt er dus idd op dat ik het niet aan het rechte eind had...

  23. #23

    Standaard Postbank geval!

    Ik heb dat ding ook besteld en na 2 weken binnen gekregen, ik kreeg ook een iets ander model DVP-NS-305 (iets in die richting)
    maar ik kan het gewoon haast niet geloven dat:

    Foutje waarschijnlijk ?

    NS400 voor 199,00 Euro heb ik nog niet eerder gezien...
    --------------------------------------------------------------------------------



    Heb hetzelde gelezen op Kieskeurig.nl. In verband met leveringsproblemen van de NS300 heeft de postbank aan degenen die een zwarte NS300 hebben besteld een zwarte NS400 geleverd. Aan degenen die een zilveren hadden besteld heeft de postbank een NS305 geleverd. Hoe lang dit nog zo zal zijn is niet bekend.

    De NS305 kan wel CDR's en CDRW's aan en kan MP3's afspelen. De NS400 kan geen MP3's afspelen maar wel CDR's en CDRW's aan. Verder zit er geen coaxiale uitgang op de NS305 en geen componenten uitgang. Deze zitten wel op de NS300. Ook heeft de NS305 geen Dolby Digital decoder. Zowel de NS300 als de NS400 heeft dit wel.



    ik had inderdaad een zilveren besteld en kreeg NS305

    (als het waar is van die NS400 dan heb ik nu zoiets van GVD.. "had ik maar een zwarte NS300 besteld!!!!!!!!! dan had ik een NS400 gekregen"
    daar zitten meer opties op en is ook duurder in de winkel!)


    ik denk dat ik maar is een boos e-mailtje ga sturen naar postbank want de NS305 en NS400 zijn in prijsvergelijking erg verschillend!!



    IK zie nu ook op sony.nl:
    SONY NS305 ook in BLACK

    dat ding ook in het zwart verkrijgbaar is dus ik snap postbank niet helemaal als ze voor de mensen die een zwarte NS300 besteld hadden een NS400 hebben gegeven.
    en...
    waarom krijgen de mensen die een zilveren NS300 besteld hebben daarom ook geen NS400 maar een NS305...????

    want de NS305 is in 2 kleuren te verkrijgen zilver en zwart!

    ik hoop dat iemand iets van mijn verhaal hierboven begrijpt...zoja..geef er een antwoord op!

  24. #24

    Standaard Re: Postbank geval!

    Originally posted by Underworld

    ik had inderdaad een zilveren besteld en kreeg NS305

    (als het waar is van die NS400 dan heb ik nu zoiets van GVD.. "had ik maar een zwarte NS300 besteld!!!!!!!!! dan had ik een NS400 gekregen"
    daar zitten meer opties op en is ook duurder in de winkel!)


    ik denk dat ik maar is een boos e-mailtje ga sturen naar postbank want de NS305 en NS400 zijn in prijsvergelijking erg verschillend!!



    IK zie nu ook op sony.nl:
    SONY NS305 ook in BLACK

    dat ding ook in het zwart verkrijgbaar is dus ik snap postbank niet helemaal als ze voor de mensen die een zwarte NS300 besteld hadden een NS400 hebben gegeven.
    en...
    waarom krijgen de mensen die een zilveren NS300 besteld hebben daarom ook geen NS400 maar een NS305...????

    want de NS305 is in 2 kleuren te verkrijgen zilver en zwart!

    ik hoop dat iemand iets van mijn verhaal hierboven begrijpt...zoja..geef er een antwoord op!
    volgens mij begrijp ik het wel, je had het beter gevonden dat iedereen een NS305 kreeg.

    Wees toch blij met wat je krijgt, een beter model voor dezelfde prijs. Ze hadden je ook kunnen laten wachten totdat de speler weer verkrijgbaar is. Ach en dat de anderen een NS400 krijgen is toch mooi voor hun, niet zo jalours zou ik zeggen.

  25. #25

    Standaard

    oke daar zit wat in...,maar het had eerlijker geweest dat iedereen een NS305 had gekregen! zoals je al zij!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •