Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 81 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Inderdaad, zo staat het aangegeven. Is het nu zo moeilijk om gewoon 1 versie uit te brengen in verschillende regio's? Pffff.....zwaar irritant. Of er zit geen docu bij of het is een andere versie... Dit gebeurt steeds vaker tussen verschillende regio's. Dan wordt het waarschijnlijk toch de r1-versie die ik aan ga schaffen. Is er al een reden bekend waarom de r2 een kortere versie heeft? Ik snap totaal de logica daar niet van....

    Beetje offtopic; ervaren jullie de verschillen tussen r1 en r2 in kwaliteit? Ik heb steeds het gevoel dat r2-dvd's een mooier beeld geven.
    De R1 heeft de Amerikaanse cut, die in 1980 alleen daar in de bioscopen draaide. Kubrick heeft zelf een half uur uit de film geknipt (de korte versie was dus ZIJN versie) en die draaide in de rest van de wereld. Aangezien ik de korte versie al heb (ben niet van plan de eerdere Kubrick Collection weg te doen) ga ik nu voor de R1 uitgave, die de langere versie bevat. Zo heb ik ze allebei.
    R2 dvd's gebruiken PAL, wat een hogere resolutie heeft. R2 heeft dus over het algemeen iets scherpere dvd's.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    De R1 heeft de Amerikaanse cut, die in 1980 alleen daar in de bioscopen draaide. Kubrick heeft zelf een half uur uit de film geknipt (de korte versie was dus ZIJN versie) en die draaide in de rest van de wereld. Aangezien ik de korte versie al heb (ben niet van plan de eerdere Kubrick Collection weg te doen) ga ik nu voor de R1 uitgave, die de langere versie bevat. Zo heb ik ze allebei.
    R2 dvd's gebruiken PAL, wat een hogere resolutie heeft. R2 heeft dus over het algemeen iets scherpere dvd's.
    Bedankt voor je antwoord! Er zijn inderdaad meerdere cuts van de film....maar waarom regio 1 nu een andere versie dan regio 2 op de schijf zet? Waarom niet consequent qua versie? Ik begrijp uit je verhaal dat ze de versie hanteren die in dat betreffende deel van de wereld zijn uitgebracht....aha. Het zou gewoon fijn zijn als ze dan meerdere versies aanbieden op 1 schijf. Al dat dubbeldippen (ik ben ook een pietlut....wil het dan graag compleet hebben). Gewoon 1 box uitbrengen, alles compleet....klaar. Maar dat is dan waarschijnlijk een utopie. Ik heb net ook een studie achter de rug mbt de verschillende versies van Blade Runner.....het valt niet mee....

    Ik ervaar het verschil wel duidelijk tussen r1 en r2-disks.....vandaar mn voorkeur voor r2. Behalve de scherpte, ervaren jullie ook verschil in kleur (en dan houd ik op met vragen mbt de regio's)? Ik vind r2 vaak een stuk sprekender en voller qua kleur en r1 wat fletser. Of moet dat niet uitmaken en ligt dat echt aan de desbetreffende speler?

  3. #53

    Standaard

    Ik ben verward, ook mbt het stuk hierboven over eys wide shut. Ik dacht eerst voor de R1 te gaan. Of kan je nu beter voor de R2 gaan? Ik zou de films graag zien zoals Kubrick ze bedoeld heeft?
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge Bekijk bericht
    Ik ben verward, ook mbt het stuk hierboven over eys wide shut. Ik dacht eerst voor de R1 te gaan. Of kan je nu beter voor de R2 gaan? Ik zou de films graag zien zoals Kubrick ze bedoeld heeft?
    Eyes Wide Shut is nu bij de beide versies hetzelfde. Vroeger was er wat van de heftige scenes gecensureerd bij R1, maar dat is niet meer het geval. Wat The Shining betreft, de korte versie was zijn versie, dus als je alles wilt hebben zoals Kubrick het gewild zou hebben, zou ik voor de R2 gaan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord! Er zijn inderdaad meerdere cuts van de film....maar waarom regio 1 nu een andere versie dan regio 2 op de schijf zet? Waarom niet consequent qua versie? Ik begrijp uit je verhaal dat ze de versie hanteren die in dat betreffende deel van de wereld zijn uitgebracht....aha. Het zou gewoon fijn zijn als ze dan meerdere versies aanbieden op 1 schijf. Al dat dubbeldippen (ik ben ook een pietlut....wil het dan graag compleet hebben). Gewoon 1 box uitbrengen, alles compleet....klaar. Maar dat is dan waarschijnlijk een utopie. Ik heb net ook een studie achter de rug mbt de verschillende versies van Blade Runner.....het valt niet mee....

    Ik ervaar het verschil wel duidelijk tussen r1 en r2-disks.....vandaar mn voorkeur voor r2. Behalve de scherpte, ervaren jullie ook verschil in kleur (en dan houd ik op met vragen mbt de regio's)? Ik vind r2 vaak een stuk sprekender en voller qua kleur en r1 wat fletser. Of moet dat niet uitmaken en ligt dat echt aan de desbetreffende speler?
    Volgens mij moet dat laatste weinig uitmaken, ik heb het in ieder geval nooit zo ervaren. Als je de vergelijkingen van R1 en R2 dvd's van dezelfde film en zelfde maatschappij bekijkt op DVDBeaver zijn de verschillen daartussen meestal ook erg klein.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik heb net ook een studie achter de rug mbt de verschillende versies van Blade Runner.....het valt niet mee....

    Ik verwacht de r1 box een dezer dagen in de bus, ben erg benieuwd!

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik ervaar het verschil wel duidelijk tussen r1 en r2-disks.....vandaar mn voorkeur voor r2. Behalve de scherpte, ervaren jullie ook verschil in kleur (en dan houd ik op met vragen mbt de regio's)? Ik vind r2 vaak een stuk sprekender en voller qua kleur en r1 wat fletser. Of moet dat niet uitmaken en ligt dat echt aan de desbetreffende speler?
    Ik heb zelf nog geen R1 dvd's gezien, en ook niet side by side met R2, maar R1 is ook NTSC, en dat staat voor Never Twice the Same Color (hoewel dat meer al lachend is bedoeld, is het toch al bijna aanvaard als officieel).

    Ik was eerst niet geïnteresseerd in deze dvd versies, maar als ik lees over de docu's op dvd beaver, wordt ik toch weer nieuwsgierig...

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Volgens mij moet dat laatste weinig uitmaken, ik heb het in ieder geval nooit zo ervaren. Als je de vergelijkingen van R1 en R2 dvd's van dezelfde film en zelfde maatschappij bekijkt op DVDBeaver zijn de verschillen daartussen meestal ook erg klein.
    Dan ligt het aan mn speler. Ik heb dus twee spelers, een zeer goede r2...perfect beeld. Die was totaal niet regiovrij te maken....dus een regiovrije speler gekocht bij de Mediamarkt. Echter...deze geeft dus anders weer (ook als ik er r2 disks in stop). Er is gewoon een verschil in scherpte en kleur. Ik wordt af en toe doodmoe van mezelf....omdat ik alles "zie". Elk kleurverschil, elke verschil in scherpte etc. Echter nooit geweten dat er (zo duidelijk waarneembaar) verschil in weergave kan zitten tussen dvdspelers. Eigenlijk een domme gedachte....want waarom anders prijsverschillen in spelers. Toch maar eens op zoek gaan naar een betere regiovrij speler dan.... De regiovrije spelers die ik kan vinden zijn van die onbekende merken.....of je moet met codes aan de gang. Maar ik dwaal wederom af....

    De box bij Pacific kost 38 euro...!! Erg goedkoop voor al die films. Even afwachten hoeveel de r2 box gaat kosten. Ik heb wel erg zin in die box.....ben ook erg benieuwd naar al die extra's. Tevens erg nieuwsgierig wat ze bv te vertellen hebben op het audiocomemntaar van 2001.

  9. #59

    Standaard

    Alhoewel ik de gehele Kubrick collectie in R2NL heb, kon ik me toch niet inhouden om de nieuwe box te kopen (zucht..als ik ergens een grote fan van ben....). Dus heb de R1 box zonet via Ebay aangeschaft (€35,50 Incl verzendkosten).

    Kan niet wachten tot ik hem heb. En ben toch benieuwd hoe de lange versie van The Shining is. (Wat ik heb gelezen is zowel de lange als de korte een DC).

    Maargoed, volgens mij is 2001: A Space Odyssey ook iets langer (6 minuten) dan de R2UK/NL versie.

    Zeer benieuwd. en weer wat te kijken met kerst.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black Bekijk bericht
    Alhoewel ik de gehele Kubrick collectie in R2NL heb, kon ik me toch niet inhouden om de nieuwe box te kopen (zucht..als ik ergens een grote fan van ben....). Dus heb de R1 box zonet via Ebay aangeschaft (€35,50 Incl verzendkosten).

    Kan niet wachten tot ik hem heb. En ben toch benieuwd hoe de lange versie van The Shining is. (Wat ik heb gelezen is zowel de lange als de korte een DC).

    Maargoed, volgens mij is 2001: A Space Odyssey ook iets langer (6 minuten) dan de R2UK/NL versie.

    Zeer benieuwd. en weer wat te kijken met kerst.
    Ik denk dat die verlengde speeltijd van 2001 komt door het feit dat dit een NTSC dvd is, terwijl de R2 dvd's PAL zijn. PAL is ongeveer 4% sneller dan NTSC.

  11. #61

    Standaard

    Ik kreeg vandaag mijn regio1 versie in de bus. Met het artwork van de regio-2 versie!! Alleen The Shining heeft het aangekondigde amerikaanse artwork (dus de kop van J.Nicholson, en niet de deur zoals op de europese cover). Blij toe, want ik vind het europese artwork mooier. Kiezen uit een rated/unrated versie bij Eyes wide shut is inderdaad niet mogelijk terwijl het wel op het artwork als optie vermeld staat, en deze film bevat ook geen audiocommentaar.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Ik kreeg vandaag mijn regio1 versie in de bus. Met het artwork van de regio-2 versie!! Alleen The Shining heeft het aangekondigde amerikaanse artwork (dus de kop van J.Nicholson, en niet de deur zoals op de europese cover). Blij toe, want ik vind het europese artwork mooier. Kiezen uit een rated/unrated versie bij Eyes wide shut is inderdaad niet mogelijk terwijl het wel op het artwork als optie vermeld staat, en deze film bevat ook geen audiocommentaar.
    ik dacht ergens gelezen te hebben dat de R1 box-versies dezelfde artwork hebben als de regio2 versie. en de losse R1- Dvd's hebben dan de aangekondigde amerikaanse artwork...
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Antonio 'Tony' Montana Bekijk bericht
    ik dacht ergens gelezen te hebben dat de R1 box-versies dezelfde artwork hebben als de regio2 versie. en de losse R1- Dvd's hebben dan de aangekondigde amerikaanse artwork...
    Dat kan kloppen. Ik heb in ieder geval vorige week in Los Angeles de losse versies met het aangekondigde amerikaanse artwork zien staan (de box heb ik nog niet gezien).

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mijn r1-speler heeft toch een mindere weergave dan mn r2-speler. Tevens heb ik nu wel ondervonden dat ik schijfjes in pal ook mooier vind qua beeld...
    Je hebt 2 spelers, begrijp ik. NTSC hoeft niet slechter te zijn dan PAL. Als je speler en TV NTSC goed kunnen weergeven zie je nauwelijks verschil met PAL. Vaak kun je in een menu je speler afstellen op NTSC en PAL weergave. Ik heb een Pioneer DV-470 die perfect R1 NTSC schijfjes afspeelt d.m.v. component progressive scan naar een LCD TV. Prima beeld! Bovendien speelt PAL de films 4% sneller af. Ook niet altijd even fraai.

  15. #65

    Standaard

    Pal heeft een hogere resolutie (meer lijnen) en is dus in principe een beter systeem. Alleen zijn de transfers en de restauraties van films in de VS vaak vele malen beter dan hier. Voor de dvd's van de grote maatschappijen en voor alle nieuwe films is er doorgaans geen kwaliteitsverschil, maar bij bijvoorbeeld de RKO catalogus is er een gigantisch kwaliteitsverschil. Die catalogus is in de VS eigendom van Turner, die ze uitbrengt bij Warner. In Europa vallen die films onder Universal. Warner zoekt in de VS naar de best mogelijke copieen of zelfs het originele negatief en gaat daar heel nauwkeurig aan restaureren. Universal doet dat in Europa niet, ook omdat ze geen eerstegraads bronnen hebben. Ze moeten het vaak met derde rangs copieen doen, en besteden daar nauwelijks extra restauratieaandacht aan. Zie bijvoorbeeld de Fred Astaire / Ginger Rogers musicals, die in de VS heel mooi zijn uitgebracht. In europa zijn ze door Universal in onscherpe beschadigde copieen uitgegeven. Het is me ook opgevallen dat soms de hoeveelheid extra;s in Europa minder is dan op dezelfde disc in de VS. Is meestal een rechtenkwestie, dan heeft in Europa een andere maatschappij het recht op de documentaire en kan die dus niet bij de film worden gevoegd.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Larzz Bekijk bericht
    Je hebt 2 spelers, begrijp ik. NTSC hoeft niet slechter te zijn dan PAL. Als je speler en TV NTSC goed kunnen weergeven zie je nauwelijks verschil met PAL. Vaak kun je in een menu je speler afstellen op NTSC en PAL weergave. Ik heb een Pioneer DV-470 die perfect R1 NTSC schijfjes afspeelt d.m.v. component progressive scan naar een LCD TV. Prima beeld! Bovendien speelt PAL de films 4% sneller af. Ook niet altijd even fraai.
    In het hardwaregedeelte van dit forum heb ik al meerdere vragen gesteld mbt deze kwestie. Mn dvdspeler heb ik ingesteld op automatisch....dus automatisch kunnen switchen tussen PAL en NTSC. Mn regio2-speler geeft denk ik gewoon beter beeld. Als ik een regio2-schijf in mn regiovrijespeler doe, dan is het ook wat minder dan als ik dezelfde dvd afspeel in mn regio2-speler. De kleuren zijn minder helder en minder scherp (je ziet bv een lichte "rand" om personen heen). Tevens zie je bij zwarte vlakken...een soort van "beweging". Het zweeft of trilt (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven). Bij mn regio2-speler is zwart gewoon pikzwart en strak zonder trilling of beweging. Het blijft een raadsel..... Enne excuses voor mn off-topicgeneuzel...

  17. #67

    Standaard

    Heeft iemand van jullie al de SE "Barry Lyndon" in de rekken zien liggen? Het is de enige film die ik niet kan vinden...

    met dank!
    There is only one real truth: causality!...

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard Bekijk bericht
    Heeft iemand van jullie al de SE "Barry Lyndon" in de rekken zien liggen? Het is de enige film die ik niet kan vinden...

    met dank!
    Die maakt geen deel uit van de nieuwe SE-releases voor zover ik weet.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Die maakt geen deel uit van de nieuwe SE-releases voor zover ik weet.
    zou inderdaad veel verklaren...
    There is only one real truth: causality!...

  20. #70

    Standaard

    Waar is Lolita in dit rijtje?

    Waar kan ik de langere versie vinden van Kubrick's 'The Shining'? Ik ben nu wel een keer benieuwd naar die extra 30 minuten.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Trip Bekijk bericht
    Waar kan ik de langere versie vinden van Kubrick's 'The Shining'? Ik ben nu wel een keer benieuwd naar die extra 30 minuten.
    In Amerika.

  22. #72

    Standaard

    Die 30 minuten langere versie is echt veel beter dan de ingekorte versie, ik vond het een openbaring. Je kunt de regio-1 editie bestellen. Bij dvdpacific bijvoorbeeld. Zéér de moeite waard!

  23. #73

    Standaard

    Persoonlijk zou ik Kubrick fans die interesse hebben in deze nieuwe releases willen aanraden om eens te kijken naar de hi-def versies van deze films.

    Het lijkt me raar om wanneer je reeds de oude dvd's in je collectie hebt steken, om te gaan voor de nieuwe dvd's, wanneer veel betere beeldkwaliteit reeds verkrijgbaar is.
    (Een hd-dvd-speler (EP-10-) kost nu nog slechts 300 EUR en een blu-ray speler (PS3) slechts 400 EUR ) De hi-def schijfjes kosten ook maar slechts 3 à 4 EUR meer dan nieuwe dvd-releases...

    2001 screenshot vergelijking dvd en blu-ray =>
    http://www.bulletsnbabesdvd.com/foru...pic.php?t=4101

    2001 hi def bespreking (met screenshots) =>
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...HD_Blu-ray.htm

    Eyes Wide Shut hi-def bespreking (met screenshots) =>
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...HD_Blu-ray.htm
    Laatst aangepast door Andrew-Kenneth : 25-11-2007 om 20:58

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik Kubrick fans die interesse hebben in deze nieuwe releases willen aanraden om eens te kijken naar de hi-def versies van deze films.

    Het lijkt me raar om wanneer je reeds de oude dvd's in je collectie hebt steken, om te gaan voor de nieuwe dvd's, wanneer veel betere beeldkwaliteit reeds verkrijgbaar is.
    (Een hd-dvd-speler (EP-10-) kost nu nog slechts 300 EUR en een blu-ray speler (PS3) slechts 400 EUR ) De hi-def schijfjes kosten ook maar slechts 3 à 4 EUR meer dan nieuwe dvd-releases...

    2001 screenshot vergelijking dvd en blu-ray =>
    http://www.bulletsnbabesdvd.com/foru...pic.php?t=4101

    2001 hi def bespreking (met screenshots) =>
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...HD_Blu-ray.htm

    Eyes Wide Shut hi-def bespreking (met screenshots) =>
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...HD_Blu-ray.htm
    Die screenshots (van de bovenste link dan) zien er erg goed uit. Bij DVDBeaver wordt er te vaak gebruik gemaakt van foto's van een televisiescherm die de film vertonen, dus dat is totaal niet te vergelijken.
    En ik zit nog steeds te twijfelen tussen een HD-DVD en een Blu-Ray DVD speler. Je hebt gelijk dat ze nu niet meer zo duur zijn, maar er is een grote kans dat degene die jij kiest zal gaan verdwijnen. Maar misschien blijven ze allebei wel bestaan? En op de PS3 kan je nog altijd gamen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik Kubrick fans die interesse hebben in deze nieuwe releases willen aanraden om eens te kijken naar de hi-def versies van deze films.

    Het lijkt me raar om wanneer je reeds de oude dvd's in je collectie hebt steken, om te gaan voor de nieuwe dvd's, wanneer veel betere beeldkwaliteit reeds verkrijgbaar is.
    (Een hd-dvd-speler (EP-10-) kost nu nog slechts 300 EUR en een blu-ray speler (PS3) slechts 400 EUR ) De hi-def schijfjes kosten ook maar slechts 3 à 4 EUR meer dan nieuwe dvd-releases...

    2001 screenshot vergelijking dvd en blu-ray =>
    http://www.bulletsnbabesdvd.com/foru...pic.php?t=4101

    2001 hi def bespreking (met screenshots) =>
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...HD_Blu-ray.htm

    Eyes Wide Shut hi-def bespreking (met screenshots) =>
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...HD_Blu-ray.htm
    Je vergeet nog even dat je ook een HD tv moet hebben (a €1500 ?)

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •