Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26
    kuylburg
    Guest

    Standaard

    Heb je al eens gehoord van het merk Extron? Zij maken diverse converters welke bijv. HDMI signaal kunnen omzetten naar een signaal wat ze over UTP kabel kunnen sturen. Het enige wat je door je 5/8 ste pijp hoeft te trekken zijn 2 x een UTP kabel en dat is meestal geen probleem. Het zijn geen goedkope kastjes maar werkt perfect!

    Link naar Extron site:
    http://www.extron.nl/product/product...rx&subtype=213

    Succes

  2. #27

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!..Ik kijk er even naar, misschien dat ze wel wat meer verliezen met zich meenemen....

  3. #28

    Standaard Lange HDMI kabels "redelijk" betaalbaar en DUN

    Hallo,
    Kwam bij het zoeken naar een lange HDMI kabel onderstaande site tegen voor de verbinding van mijn nieuwe LCD TV kdl-40X3500 en AD5300ES stereo installatie die ook zo'n 15 meter kabel vereist.
    Op deze site vind je voor een wat beter prijs (nog steeds overdreven hoog) meerdere typen kabels.
    Er zijn zels ultra dunnen kabels die wel in een pvc buis passen maar ja die verdomde stekker.... dat blijft zoeken naar een los te koppelen kabel in 2 stukken!

    http://www.cinedream.be/products_cables_hdmidvi.shtml

  4. #29

    Standaard

    Wat voor DVI stekker moet dat zijn??? DVI is toch groter dan een SUB-D stekker? Of zijn er meer DVI soorten? Volgens mij kan ook audio via de DVI.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Christiaan, ja HDMI stekker heeft standaard die maat. Als er nog leiding gelegd moet worden moet je gewoon uitgaan van de grootst mogelijke plug die je misschien nodig hebt (meestal SCART) en daarop de boel baseren. Ik zou in ieder geval niet alleen reguliere electra leidingen gebruiken maar op elke plek waar je setup eventueel geplaatst kan worden een goede vierkant kabelgoot in de muur laten zetten.
    Das technisch niet super praktisch aan te leggen in huis, bovendien kun je scart kabels/stekkers heel makelijk solderen!
    3/4" buis moet voldoende zijn, als de fabrikanten ff meewerken dan is de 14 mm + 2 mm omhulsel toch haalbaar en makelijk in een 19 mm buis te trekken mits niet te veel bochten.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deandutch Bekijk bericht
    Wat voor DVI stekker moet dat zijn??? DVI is toch groter dan een SUB-D stekker? Of zijn er meer DVI soorten? Volgens mij kan ook audio via de DVI.

    De site die je doorgaf is iid niet 1 van de goedkoopste...., het kan stukken goedkoper:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1306/H...DMI-Kabel.html

    en hier nog goedkoper:

    http://www.audio-pluggen.nl/

    dan heb je voor nog geen 44 euro al 15 meter te pakken.


    Je mag het natuurlijk zo duur maken als je maar wilt.

    DVI ..... er gaat GEEN audio via die verbinding. Bij TV schermen met een DVI aansluiting gaat de audio dan ook altijd apart via tulppluggen. (Zal tegenwoordig niet veel meer voorkomen, maar de oudere modellen platte TV's waren wel van dit soort aansluitingen voorzien.)
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deandutch Bekijk bericht
    Das technisch niet super praktisch aan te leggen in huis, bovendien kun je scart kabels/stekkers heel makelijk solderen!
    3/4" buis moet voldoende zijn, als de fabrikanten ff meewerken dan is de 14 mm + 2 mm omhulsel toch haalbaar en makelijk in een 19 mm buis te trekken mits niet te veel bochten.
    klopt, en SCART is inderdaad redelijk eenvoudig te demonteren/monteren, maar vaak wil/moet je meer dan 1 kabel door een pijp laten gaan, als je dan 3/4" hebt zit met 3 kabels ook al snel vol, zelfs al trek je eerst de HDMI plug er door heen . Als je nieuwbouw hebt of gaat verbouwen en laten fresen in de muur is mijn advies, doe het meteen goed en hou rekening met een flinke maximale hoeveelheid kabels/stekkers, dan is de kans erg klein dat je er later iets niet meer doorheen kan krijgen, vandaar het SCART advies, past die stekker erdoorheen, dan past elke andere reguliere audio/video stekker makkelijk en heb je voldoende speling voor meer kabels. En DVDfilmprofilersgek zei het al, DVI is echt alleen voor beeld.

  8. #33

    Standaard

    Ik heb met veel interesse de discussie zitten lezen.... Ik zit namelijk met ongeveer hetzelfde probleem... mijn computer staat boven en mijn tv staat beneden. Toch zou ik graag films op mijn tv willen kijken die op de computer staan.

    Ik heb hiervoor wel een oplossing gevonden;
    Linksys media center extender

    Weet iemand hier misschien alternatieven voor? Is dit misschien een goede opossing?
    Alvast hartelijk bedankt!

  9. #34
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dan is het goedkoper om je buis weer eruit te halen, een bredere buis inbrengen en weer opnieuw laten pleisteren.

    Dat zou ik doen, want ik de toekomst zit je wederom met dat ge-emmer. Ik had hier voordat je die buis in de muur ging zetten, even beter bij nagedacht.

    Misschien een leermoment

  10. #35

    Standaard

    Dit lijkt wel veel op het probleem wat ik heb, maar bij mij is het net weer iets anders.

    Voordeel is dat ik wel een 5cm buis in de muur heb zitten en deze komt uit bij de inbouwdoos.

    Graag had ik een mooi afwerkplaatje gehad, zodat niet een tros aan kabels de muur uitkomt, terwijl de rest mooi is afgewerkt met schakelmateriaal. Nu heb ik via een tip een afwerkplaat gevonden. Dual Hdmi Wall Plate, maar deze kan ik enkel bestellen als ik in Amerika woon.

    Heeft iemand een idee waar ik een mooi afwerkplaatje kan bestellen, zodat ik hdmi mooi in de muur heb weggewerkt?

    Alvast bedankt voor de reactie.

  11. #36

    Standaard

    deze verkoop ik in mijn winkel, werkt zeer goed (€600)

    A/V zenders Draadloos:GigaVideo800 HDMI
    ();}
    • Vervang draadloos uw HDMI kabel en plaats hierdoor uw HDTV of –projector waar u maar wilt. Monteer de ontvanger (onzichtbaar) achter uw HDTV of aan het plafond bij uw projector. Geen kabel meer in het zicht. Bekijk tot 4 (HD) apparaten, zoals Blu-ray® spelers, digital video recorders (DVRs), HD set-top boxes, Wii, PS3™ of Xbox® game consoles, of standaard DVD spelers/recorders, elders in uw woning en schakel eenvoudig tussen de aangesloten bronnen, zonder ompluggen.Bedien uw A/V bronnen vanuit elke hoek, zelfs door een muur of kastdeurtje heen door de IR ontvanger. Het HD signaal ondervindt geen vertraging en is daarmee perfect geschikt voor spelconsoles. Ondersteunt digitaal alle 480p, 720p, 1080i en 1080p True Cinema resoluties tot 20 meter. 100% HDCP compliant.
    • Verstuurt het HD signaal ongecomprimeerd.
    Gebruikte signalen




    Laatst aangepast door luyckfasseel stefan : 06-08-2009 om 14:23

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Alles wordt in de muur weggewerkt. Kabelgoten in zicht zijn uitgesloten
    Maar ik moet het eens met de beste man overleggen. Lijkt me het beste.
    Ik zou een kunststof kabelgootje met deksel van 60x40mm in de muur fresen en weg stucen. als de muur dan helemaal klaar is boor je voorzichtig een 50mm gat in de deksel van de kabelgoot met een gatenzaag. dit doe je achter de TV bij de aansluitingen, en onder achter het meubel of zo, waar de kabels er dus uit moeten komen. zo is alles netjes weg gewerkt en kan er meer dan genoeg doorheen. nu en in de toekomst

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •