Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs down Draadloos HDMI overzenden

    Hallo Allemaal,

    Heb een probleem(pje). Heb thuis al mijn kabels voor mn tv in de muur gevreesd
    met 5/8" PVC buis. Nu had ik van de week een TV gekoch met HDMI aansluitingen enzo.

    Alleen HDMI -kabels had ik nog niet. Dus ja, ff halen bij de Its. Daar had ik al zoiets
    van, shit! Niet vanwege de prijs (was 't maar zo) maar, jullie voelen de bui al hangen misschien: Hoe krijg ik die kabel nu door de PVC-Buis heen die ik al helemaal compleet en afgestuct en al in mn muur heb gevreesd. Nou, gewoon niet dus he

    Ik dacht: Ga hem gewoon doorknippen en solderen, ok laat maar, 3000 kabels in 0.5cm gepropt. gaat niet goedkomen natuurlijk.

    Ok 1 kapotgeknipte HDMI-kabel + gratis probleem verder.

    Nu zijn er ook dingen die HDMI draadloos doorzenden, via de lucht dus. Waar op
    I-net kan ik die vinden en hoe heten ze?...Heb een tijdje gegoogled maar kon nie veel
    vinden... Dat lijkt mij de oplossing, een andere kan ik ff nie vinden. Ja, muurtje openbreken en weer opnieuw beginnen, maar daar heb ik echt geen zin in he...

    Dus, of het a.u.b. zeer graag opgelost kan worden. Wie o Wie. Thanx!

    Groetjes,
    Gordon

  2. #2

    Standaard

    wat dacht je van die ene HDMI kabel dan maar niet wegwerken?
    Draadloos zou alleen kunnen met een ontvanger en zender voor multimedia, maar ook die hebben stroom nodig en dus kabels. Dan moet er van de ontvanger naar de TV ook nog een kabel gaan die waarschijnlijk ook niet meer in de pijp past.

    Ik vrees dat de keuze voor draadloos dus meer kabel met zich mee gaat brengen dan die ene HDMI kabel.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GordonW Bekijk bericht
    Hallo Allemaal,

    Heb een probleem(pje). Heb thuis al mijn kabels voor mn tv in de muur gevreesd
    met 5/8" PVC buis. Nu had ik van de week een TV gekoch met HDMI aansluitingen enzo.

    Alleen HDMI -kabels had ik nog niet. Dus ja, ff halen bij de Its. Daar had ik al zoiets
    van, shit! Niet vanwege de prijs (was 't maar zo) maar, jullie voelen de bui al hangen misschien: Hoe krijg ik die kabel nu door de PVC-Buis heen die ik al helemaal compleet en afgestuct en al in mn muur heb gevreesd. Nou, gewoon niet dus he

    Ik dacht: Ga hem gewoon doorknippen en solderen, ok laat maar, 3000 kabels in 0.5cm gepropt. gaat niet goedkomen natuurlijk.

    Ok 1 kapotgeknipte HDMI-kabel + gratis probleem verder.

    Nu zijn er ook dingen die HDMI draadloos doorzenden, via de lucht dus. Waar op
    I-net kan ik die vinden en hoe heten ze?...Heb een tijdje gegoogled maar kon nie veel
    vinden... Dat lijkt mij de oplossing, een andere kan ik ff nie vinden. Ja, muurtje openbreken en weer opnieuw beginnen, maar daar heb ik echt geen zin in he...

    Dus, of het a.u.b. zeer graag opgelost kan worden. Wie o Wie. Thanx!

    Groetjes,
    Gordon
    Al geprobeerd om eerst de hdmi kabel met een trekveer erdoorheen te krijgen en dan de andere kabels?

  4. #4

    Standaard

    5/8" = 15,87mm
    HDMI stekker = 20.9mm
    volgens mij gaat dat dus nooit passen

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Al geprobeerd om eerst de hdmi kabel met een trekveer erdoorheen te krijgen en dan de andere kabels?
    Volgens mij past de hdmi connector niet door die buis....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Klopt allemaal...

    Ja die reciever heeft ook spanning nodig natuurlijk. Maar ik heb wel al een 230v kabel naar achter de tv getrokken. Spanning kan ik dus overal pakken. Geen probleem.

    Onder mijn TV komt een dressoir. Daar achter kan ik ook spanning pakken. Dus daar komen ook alle kabels weer in uit. Het enige wat ik dus wil is dat er tussen mijn dressoir en TV alleen muur zit, en je dus geen kabel ziet hangen.

    Maar wat kost zo'n transmitter en ontvager voor dat draadloze HDMI-bebeuren dan? En waar kan k dat vinden/kopen hoe heet 't enz...

    Thanx (ook voor alle reacties al)
    Laatst aangepast door GordonW : 29-07-2007 om 16:25

  7. #7

    Standaard

    HDMI streamen gaat niet lukken denk ik, te grote bandbreedte.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Ja gaat wel hoor..

    Philips is in mei met zo'n ding op de markt gekomen en andere merken ook.
    Weet alleen niet waar je zo'n ding kan kopen. Op ebay ook nix eigelijk. Duitse
    ebay ook niet.

    Ze noemen het whdmi. W staat voor wireless.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Volgens mij past de hdmi connector niet door die buis....
    srry heb over de 5/8"heen gelezen

  10. #10

    Standaard

    Geef nie Frank, je mag t goedmaken. Kom met een oplossig

  11. #11

    Standaard

    Hoi GordonW en anderen,

    toevallig heb ik hetzelfde probleem als jij. Nieuw huis gekocht, PVC buizen (3 stuks) in de muur laten fresen en weer dichtgestuced, behangen en geschilderd. Mijn probleem verschilt toch nog iets van dat van jou omdat ik 22MM PVC pijpen erin heb gelegd en ik had eigenlijk verwacht dat het zou gaan passen, maar helaas het gaat net niet.

    Ik had de volgende kabels besteld
    DVI --> HDMI (voor tussen m'n mediacenter PC en de plasma)
    HDMI -> HDMI (voor tussen m'n receiver en de plasma)

    Nu is het bijzondere dat ik de DVI naar HDMI kabel er met een klein beetje veilen en een beetje vaseline er toch nog doorgekregen heb, maar de koppen van de HDMI/HDMI kabels waren net iets breder en dat was met veilen ook niet op te lossen.

    Ik ben nu dus op zoek naar het volgende en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen:
    Een HDMI/HDMI kabel waarvan de kop/omhulsel van de connector bijna net zo smal is als de connector zelf. Heeft iemand van jullie enig idee waar ik zo'n kabel kan scoren. In de verschillende winkels waar ik gezocht heb zijn de koppen allemaal toch een tikkie te breed.

    Uiteraard heb ik door dit probleem ook over andere oplossing nagedacht (oplossing die voor Gordon wellicht ook opgaan?), namelijk:

    1) Nog een DVI/HDMI kabel bestellen, beetje bijveilen en door pijp 2 trekken. Vervolgens een DVI Female naar HDMI male converter kopen en aansluiten op de HDMI stekker. Je gaat dan denk ik geen geluid kunnen sturen over die kabel, maar dat is geen probleem als het geluit toch uit de receiver over de speakers gaat. Is dit een realistische oplossing of krijg je slechter signaal doordat er geconverteerd wordt zowel in de kabel als weer in de plug zelf

    2) Ik zag dat er ook al Mini-HDMI kabels zijn, maar kan er niet echt heel veel informatie over vinden. Tot zover heb ik gezien dat er kabels zijn met normale HDMI male plug aan de ene kant en een Mini HDMI plug aan de andere kant. Helaas heb ik nergens een converter kunnen vinden die van mini HDMI weer normaal HDMI maakt. Als zo'n converter bestaat dan is alles opgelost en dit zou ook gelijk een oplossing voor Gordon zijn denk ik zomaar? Ik heb overigens wel converters gevonden die van normaal HDMI een mini HDMI plug maken maar daar heb ik uiteraard niets aan en Gordon ook niet.

    3) Laatste oplossing: wellicht de zaak aansluiten via Composiet? Die pluggen moeten door de PVC buis passen, maar is dit slechter dan via HDMI ?

    Ik ben benieuwd wat jullier van bovenstaande denken en hoop dat er iemand is die me een duw in de goede richting kan geven of links voor me heeft waar ik iets aan heb. Ik zoek mezelf al suf via google, maar kan telkens nét niet vinden wat ik zoek. Hopelijk dat jullie tips ook meteen nuttig zijn voor het probleem van Gordon.

    Groet,
    logray

  12. #12

    Standaard

    Hey logrey,

    Goed bzg geweest met nadenken. Ik denk dat optie 1 wellicht een goede oplossing kan zijn.

    Jij bedoeld dus van van hdmi naar dvi en dan weer naar hdmi. En dan kan je alleen geen geluid transporteren dus dan externe speakers direct aansluiten op de reciever?

  13. #13

    Standaard

    Hoi Gordon,

    precies, het zou er dan alsvolgt uitzien
    Plasma <- HDMI male -- DVI Male --> DVI Female/HDMI Male converter --> Receiver
    en voor het geluid bijv. bij een digitale ontvanger zoals ik die heb:
    Samsung ontvanger <-- HDMI male --- HDMI male --> Input poort Receiver

    Probleem is echter zoals Edgar Smith al eerder aangaf, als jij echt 5/8" hebt gebruikt dan is deze buis nog niets eens 16mm, wat het gelijk onmogelijk voor jou maakt om er een HDMI kabel daar doorheen te krijgen, omdat de HDMI plug alleen al 16mm meet.

  14. #14

    Standaard

    ja maar kan er door die buis bij mij dan niet die DVI-kabel getrokken worden? Of als dat niet kan, die DVI kabel gesoldeerd worde,n zodat die eerst zonder plug gaat. Of heeft deze ook teveel kleine draadjes?

  15. #15

    Standaard

    Heb net weer ff na zitten denken...

    Mijn TV is Full HD. Dus heeft die van zich zelf al een Digitele tuner ingebouwd. Kan ik dan niet gewoon met mijn normale antennekabel daarin echt HD1080 beeld ontvangen van een zender die het uizend in mijn pakket, zonder extra reciever van UPC ofzo.

    Thanx

    Dan is het probleem namelijk opgelost. Die antenne-kabel natuurlijk gewoon door die pvc-pijp..

  16. #16

    Standaard

    Hebben hier mensen wellicht mini-hdmi? Zoja, kunnen diegenen de maximale breedte van die stekker ff opmeten vor mij? Kan ik zien of die doormijn PVC past...

    Mochten er dan converters bestaan van mini naar normale hdmi is dat super voor zowel Logray als mij denk k!

    Thanx
    Laatst aangepast door GordonW : 02-08-2007 om 13:44

  17. #17
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    nee zeker nier goedkoop, misselijkmakend

  19. #19

    Standaard

    En voor dat geld zou ik het eerst willen testen...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Mogelijk valt er met mini HDMI 'n oplossing te behalen.. 19pins (cabletype: HDMI 1.3 C Type mini plug 60s)

    formaat: 10.42 mm bij 2.42 mm
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    5/8" = 15,87mm
    HDMI stekker = 20.9mm
    volgens mij gaat dat dus nooit passen
    Standaardmaat?
    Voor mij even van belang namelijk. Kan de ectricien er bij mij rekening mee houden

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Standaardmaat?
    Voor mij even van belang namelijk. Kan de ectricien er bij mij rekening mee houden
    Zorg gewoon dat er genoeg kabelgoot ligt... beter te groot dan te klein.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #23

    Standaard

    Alles wordt in de muur weggewerkt. Kabelgoten in zicht zijn uitgesloten
    Maar ik moet het eens met de beste man overleggen. Lijkt me het beste.

  24. #24

    Thumbs up

    Nee, geen standaardmaat dat 5/8''. Ik ben standaard dom bzg geweest!

    Oplosing!:

    Koop een mini-hdmi naar hdmi kabel
    http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...ent/hdmi13.jpg
    Dan deze omvormer ertussen zetten als de mini-hdmi-stekker
    er eenmaal doorgetrokken is.
    http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_...to+HDMI+female
    alleen dan van HDMI Male to Mini-HDMI Female Adapter
    Ik weet dat er ook kabels zijn zonder dat dikke cilindervormige blok tussen
    de kabel aan bijde weerzijden voor de stekkers. Dus dan moet het doorvoeren
    in de pvc een probleem zijn denk/hoop k.
    Laatst aangepast door GordonW : 07-08-2007 om 20:14

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Alles wordt in de muur weggewerkt. Kabelgoten in zicht zijn uitgesloten
    Maar ik moet het eens met de beste man overleggen. Lijkt me het beste.
    Christiaan, ja HDMI stekker heeft standaard die maat. Als er nog leiding gelegd moet worden moet je gewoon uitgaan van de grootst mogelijke plug die je misschien nodig hebt (meestal SCART) en daarop de boel baseren. Ik zou in ieder geval niet alleen reguliere electra leidingen gebruiken maar op elke plek waar je setup eventueel geplaatst kan worden een goede vierkant kabelgoot in de muur laten zetten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •