De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon 1930 via HDMI upscalen geeft geen verschil

    Ik ben in het bezit van een Panasonic tx-32lx70 lcd en heb vandaag de Denon 1930 gekocht met de bedoeling om mooier beeld te krijgen via het upscalen (via hdmi-kabel QED).
    Ik zie in de handleiding dat je kan upscalen tot 1080p, mijn lcd gaat tot 1080i dus neem ik 720p op mijn denon.

    Ik zie echter totaal geen verschil ts de verschillende formaten. Als ik in de setup ingeef dat hij moet upscalen, dan is dat precies enkel via component instelbaar. Het komt ook op de display als ik dat instel via comp, maar het geeft totaal geen verschil.

    Of ik het nu op display zie of niet, er is geen verschil in beeld.

    Kan dit te maken hebben met mijn lcd? Of ligt het aan iets anders?

    Ik zoek al uren, heb al diverse dingen geprobeerd en ben een beetje wanhopig aan het worden.

    Hopelijk kunnen jullie me helpen.



    Frank

  2. #2

    Standaard

    Er is wel een klein verschil tussen de upscaler van de speler en die van de TV.
    Die van de speler maakt er (1280 x) 720p van en die van de TV (1366 x) 768p. Wanneer je de up-scaler van de speler gebruikt, zal die van de TV ook gebruikt worden om dat van 720p naar 768p te doen. Die van de TV zal dus altijd gebruikt worden.

    Om de signaalverwerking eenvoudig te houden zou ik daarom alleen die van de TV gebruiken.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Er is wel een klein verschil tussen de upscaler van de speler en die van de TV.
    Die van de speler maakt er (1280 x) 720p van en die van de TV (1366 x) 768p. Wanneer je de up-scaler van de speler gebruikt, zal die van de TV ook gebruikt worden om dat van 720p naar 768p te doen. Die van de TV zal dus altijd gebruikt worden.

    Om de signaalverwerking eenvoudig te houden zou ik daarom alleen die van de TV gebruiken.
    Okidoki. Bedankt. Kga nog wat verder experimenteren dan.

    Frank

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij is het overigens ook zo dat de scaler in de TV beter is in het downscalen dan in het upscalen. Wanneer je dus buiten de TV ook wil scalen, ga je daar best scalen naar een resolutie hoger dan die van je TV. In dit geval dus 1080i of p.

  5. #5

    Standaard

    Dus eigenlijk, als je een gewone HD-Ready LCD hebt, zijn de upscaling DVD spelers niet meer dan een onnodige extra, als je een goede component aansluiting hebt omdat de tv het prima zelf doet?

    Dus hoef ik niet mijn Marantz DV2400 te vervangen voor een upscaling type om beter beeld te krijgen?

    Wat ik me meer afvraag is hoe je nu kunt zien of dat een speler progressive afspeelt of niet. Ik ben tevreden met mn beeld, maar ik zie geen setting in de speler dat hij progressive moet doen op de output. Of gebeurt dit automatisch als je component aansluit?
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset Bekijk bericht
    Wat ik me meer afvraag is hoe je nu kunt zien of dat een speler progressive afspeelt of niet. Ik ben tevreden met mn beeld, maar ik zie geen setting in de speler dat hij progressive moet doen op de output. Of gebeurt dit automatisch als je component aansluit?
    Bij veel TVs kun je op het scherm info laten zien van het inputsignaal en zie je daar dan dat het progressive is of niet.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset Bekijk bericht
    Wat ik me meer afvraag is hoe je nu kunt zien of dat een speler progressive afspeelt of niet. Of gebeurt dit automatisch als je component aansluit?
    In het display of aan een indicator van een speler kun je meestal zien of deze de beelden "progressive" naar de TV stuurt. Dit moet je altijd zelf op de speler instellen omdat er soms wel eens TV's zijn die dit niet aankunnen.

    Het kan zijn dat je dit in de set-up van de speler moet doen of dat je dit moet inschakelen door op een toets te drukken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •