Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 142021222324
De resultaten 576 tot 590 van 590 worden weergegeven.
  1. #576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Ik heb serieus geen flauw benul wat er gebeurd kan zijn.
    Versterker stond uit toen ik mijn speakers losmaakte, en andere aansloot. Versterker aangezet, geluisterd, en geen probleem. Versterker weer uitgezet, eigen luidsprekers weer aangesloten, aangezet, en tot mijn stomme verbazing geen geluid meer. . .

    Hopelijk is het een zekering, of de eindtrap die overleden is. Want anders heb ik zometeen een geïntegreerde versterker die niets doet, en een eindversterker waar ik dan niets aan heb op dat moment
    Als ik verslag zo lees, dan zou je toch denken dat er niets aan de hand is...... nou ja, niets, maar als het de eindtrappen zouden zijn, dan gaat dat meestal toch wel vergezeld van een teken - plofje - brandlucht of een beetje rook. Zekeringen of overbelastigings/kortsluitingsbeveiligingen laten meestal wel een soort van tik horen.

    Lichtje van de versterker brand wel? Staan alle schakelaars wel in de juiste stand? Zit de bron nog wel goed aangesloten - niet alleen in de versterker - maar ook op de bron zelf...... (je zal niet de eerste zijn waarbij connectoren zijn losgeraakt tijdens verplaatsen of verschuiven, hoop dat het zoiets simpels is)
    Have fun and enjoy your collection

  2. #577

    Standaard

    We hebben alles volledig losgemaakt, alles opnieuw aangesloten, nagelopen, enz.
    De versterker springt gewoon aan, bronnen zijn te selecteren, volume is te selecteren, enz. Geen geluid geweest, geen brandlucht geweest, niets noppes, nada. Met wat geluk enkel een zekering.

  3. #578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    We hebben alles volledig losgemaakt, alles opnieuw aangesloten, nagelopen, enz.
    De versterker springt gewoon aan, bronnen zijn te selecteren, volume is te selecteren, enz. Geen geluid geweest, geen brandlucht geweest, niets noppes, nada. Met wat geluk enkel een zekering.
    Je houd ons wel op de hoogte, ben benieuwd.

    Wens je het geluk toe
    Have fun and enjoy your collection

  4. #579

    Standaard

    Ik ga jullie op de hoogte houden

    Net een mazzeltje op het andere forum Stond een leuke DAC te koop voor een zeer schappelijke prijs. Zat er sterk over te denken een bod uit te brengen, maar was nog aan het zoeken naar recensies. In de tussentijd was die al weer verkocht Lijkt een nadeel, maar zo hou ik geld over om een normale interlink voor tussen de primare en de Parasound te kopen.

  5. #580

    Standaard

    Heerlijke combinatie

    Afgelopen nacht alles nog aangesloten, en tot tegen 4en zitten luisteren. Het bevalt mij uitstekend.

  6. #581

    Standaard

    Fijn om te horen!
    Dan zul je nu nog wel niet wakker zijn als je het zo laat hebt gemaakt!!
    this is my boomstick!!!

  7. #582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Heerlijke combinatie

    Afgelopen nacht alles nog aangesloten, en tot tegen 4en zitten luisteren. Het bevalt mij uitstekend.
    Wat waarop

    Dacht dat er het eea stuk was..... of heb ik wat gemist?
    Have fun and enjoy your collection

  8. #583

    Standaard

    De eindversterking van de Primare was naar alle verwachting kapot. En dat is die naar alle verwachting nog steeds
    En dat wilde ik omzeilen door er een losse eindversterker aan te koppelen.

    Op die manier zou ik een win-win situatie creëren. En geen reparatie nodig op het moment, en veel meer, en veel stabieler vermogen. En die gok pakt uitstekend uit. Het bleek inderdaad in de eindversterking te zitten, en als die wel wekte was die duidelijk minder juicy dan mijn Parasound.

    Resultaat: het laag is vele malen strakker geworden, het geluid is er redelijk wanneer je verwacht dat het er is, en het geluid is "sneller" geworden. Dermate dat het nu gewoon opvalt als een nummer klaar is dat er een echo in mijn kamer zat. Met de Primare die de eindversterking op zich nam stierf het geluid dermate rommelig uit dat dat de echo overtrof. Nu sinds vannacht is dat zo snel geworden dat het soms opvalt

    @ Peter: haha. Dat valt nog wel mee; ik was om tien uur mijn bedje weer uit, maar ik ben altijd wat meer een nachtmens geweest. Een uurtje of 6 is meestal wel voldoende.

  9. #584

  10. #585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Mooi, geluk bij een ongeluk, fijn dat het zo goed heeft uitgepakt

    Nou..... als behalve de oortjes het oog ook wat wil, dan ziet het er voor de liefhebber toch wel beregeil uit

    Oh, nog wel even een nette foto maken, dat mogen we toch wel verwachten van een Pro, pakje afval naast die prachtige versterker, geen rommelige dradenboel in beeld en al helemaal geen rondzwervend ondergoed in de rechteronderhoek

    Bij klasse spul hoort ook een klasse plaatje
    Have fun and enjoy your collection

  11. #586

    Standaard

    LOL. Dat is THEEDOEK in de hoek. Hahahaha.
    Kabelzooi komt tzt wel. Eerst eens goed overdenken waar ik alles uiteindelijk neerzet qua apparatuur. Al heb ik erg weinig mogelijkheden eerlijk gezegd. En de kabels worden uiteindelijk nog een keer vervangen door nette kabels met een witte sleeve denk ik.

  12. #587

    Standaard

    Nog gefeliciteerd met de aankoop.

    Ik denk dat het met de mogelijkheden wel mee zal vallen.

    Als je de Parasound door de receiver in- en uit kunt laten schakelen, zou je deze bvb in de hoek achter de linker luidspreker kunnen plaatsen. De luidsprekerkabels voer je dan door een gootje naar het meubel en los naar de luidsprekers. Op deze manier lijkt het alsof ze aangestuurd worden door de Primare.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #588
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi hoor
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #589

    Standaard

    Thanks mannen!

    Qua opstelling bedacht ik me vandaag dat het niet in de boekenkast kan; die is niet diep genoeg.
    Maar wat wel een mogelijkheid is, is om het meubel tussen mijn erker en de bank te plaatsen, en dan met 1 lange HDMI kabel naar de tv te gaan, en een HDMI switch in het kastje te zetten.
    Dan vanaf het kastje de volgende kabels naar de tv/speakers:
    - 1 Lange HDMI
    - 1 Lange Stereo kabel
    - 2 Lange speakerkabels.

    Dan heb ik het voordeel dat er vanaf de wand maar 3 kabels zichtbaar zijn, waarbij er dan toch met een plakstripje gewerkt kan worden om ook die weg te werken (stroomkabels tv en beide speakers).

    Enige nadeel is dat het niet de goedkoopste oplossing is.
    Dan kan eigenlijk de volledige bekabeling aangepakt worden. En dat niet verspreid over een tijdje, maar in 1 keer. Plus dan moet er een switch gekocht worden, en een Humax decoder die HDMI ondersteund.

    Het grote voordeel: dan staat er niets tussen de speakers, op een tv na die tegen de wand hangt. Scheelt weer in je geluidsbeeld

  15. #590

    Standaard

    Luisterervaringen van mijn set online. Niet zoveer van de Parasound, maar van de set in zijn geheel.

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...127843.new#new

Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 142021222324

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •