Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 590 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs up Submerged - In blijde verwachting van een Parasound

    Klik hier voor mijn vorige topic 8)

    Ik vond het wel eens leuk om een overzichtje te plaatsen van spullen die hier in de loop der jaren gepasseerd zijn.

    Het zal waarschijnlijk geen complete lijst zijn; ik ben wat vergeetachtig en het is een te uitgebreide lijst om het me nog echt voor de geest te halen.
    Volgens mij begint het lijstje ergens om en nabij 2002.

    Versterkers/Receivers

    - Pioneer receivertje (zat in een totaal pakket)
    - Denon 3802
    - Pioneer VSX-AX3
    - Naim Nait 1
    - Marantz CR-502
    - Primare i21 (huidige versterker)
    - Parasound HCA1500a (aankomende eindversterker)

    Luidsprekers/Subwoofers

    - Pioneer speakertjes
    - Tannoy Mx2
    - Tannoy MxC
    - Tannoy Mx2m
    - Tannoy Mx3
    - Final 80i
    - Q Acoustics (huidige speakers)
    - Martin Logan Aerius i (huidige speakers)
    - Pioneer 110watt subwoofeer
    - Velodyne CHT-12R

    Bronnen
    - PC dvd-speler
    - Pioneer DV-444
    - Rotel RDV-1080
    - Arcam DV79
    - Phillips 963
    - No name 1
    - No name 2
    - Humax IR Fox C settop box (huidige settop box)
    - Samsung BD-C5300 (huidige speler)

    Bekabeling
    - Gamma
    - Van den Hul Clearwater single wire
    - Van den Hul Clearwater bi wire
    - Van den Hul Royal Jade single wire
    - Van den Hul Royal Jade bi wire
    - Nordost Spellbinder
    - Nordost The Flatline
    - Van den Hul Clearwate single wire
    - Nordost Spellbinder
    - Mediamarkt 5 euro de meter kabel :P (huidige kabels)
    - Nordost Reddawn RCA - DIN (huidige kabel, op proef)

    - Qed scartkabel
    - Profigold kabels - rca/scart/subwoofer
    - High-end Coax kabel
    - Apogee Wyde Eye optische kabels
    - Van den Hul C5 The Bay analoog
    - Van den Hul C5 The Bay analoog voor surrounds
    - Van den Hul Optocoupler mkII optische kabel
    - Nog veel meer dat ik vergeten ben
    - Vivanco HDMI kabel (huidige beeld kabel)

    Weergevers

    - Sony grootbeeld 29"
    - Samsung 42" plasma HD Ready (huidige weergever)
    - Macbook Pro 15" (huidige weergever op de slaapkamer)

    Daarnaast heb ik ook nog een tijdje een Phillips Pronto gehad, maar die kreeg ik niet lekker geprogrammeerd. Dus die is na een aantal maanden weer de verkoop in gegaan.

    Waarschijnlijk heb ik nog wel meer dingen gehad die nu niet in dit lijstje staan, maar dit is wat me zo te binnen schiet

    Een nieuw HT, een nieuwe naam.
    Maaaaaaanden geleden heb ik hier eens een aantal malen geroepen dat ik toch echt van plan was om te gaan verbouwen, of dat er laminaat zou komen, etc, en het kwam er allemaal maar niet van.
    Voor vrijwel iedereen in de vergetelijkheid geraakt vermoed ik, maar hier toch echt niet.
    Sinds een aantal weken zijn mijn ouders en ik druk in de weer om de voorbereidingen te treffen voor de grote verbouwing. Er is tweewekelijks contact met een bouwkundig adviseur die ook de verbouwing bij mijn ouders geleid heeft (18 maanden durende verbouwing die perfect verlopen is) en die gaat hier ook weer zijn licht over laten schijnen.
    De komende maanden (reken op een maand of 2 a 3) zal ik geen boeiende foto's kunnen plaatsen aangezien we eerst tegen veel bureaucratie zullen gaan aanlopen.
    Het probleem is namelijk dat het pand een asbesthuisje blijkt te zijn. Nu heb ik daar allemaal geen problemen mee, maar daar denkt de overheid toch weer net wat anders over. Dat zal dus eerst verwijdert moeten worden, en daarna kunnen we de rest aanpakken.
    Een bouwvergunning moet nog aangevraagd worden.
    Wat gaat er allemaal veranderen?
    Alles gaat eruit. Alles wordt vernieuwd. De inrichting blijft redelijk hetzelfde, maar de hal wordt groter, de badkamer krijgt de ingang op een andere plek, de CV zal vergezeld gaan worden van een mechanische ventilatie, de keuken komt op de tegenovergestelde wand van waar die nu zit, en in de slaapkamer komt een forse inbouwkast te zitten voor mijn overige rotzooi.
    Hoe de planning zit is nu nog onbekend, maar er wordt actief aan gewerkt, dus foto's zullen op relatief korte termijn geplaatst kunnen worden.
    Voor de akoustiek heb ik nog geen plannen, maar wellicht dat ik me toch laat overhalen om te kijken wat de mogelijkheden voor wat panelen oid zijn.
    De bekabeling wordt zo goed mogelijk weggewerkt, dus onder andere door de plinten van het te leggen laminaat.
    Binnenkort hopelijk meer. 8)
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 28-10-2012 om 21:22

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Behalve om te laten zien hoe het van te voren was, en hoe het wordt
    Foto's komen dus nog 8)
    Dát lijkt me nu juist een goede rede!


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  3. #3

    Standaard

    Haha. Weet het En dan nog door iemand die gewoon echt veel foto's maakt Denk dat ik teveel fotografeer om dit soort "onzin" dingen nog graag op de foto te zetten
    Morgen ga ik weer een vijftal dozen inpakken. Dan is mijn voorraad dozen even op, en moet ik maandag weer nieuwe kopen.

    Wie is er hier bekend met het laminaat van de Ikea? Ik ga één van de Ikea laminaten halen, maar ik heb dus werkelijk geen flauw benul hoeveel vierkante meter er in één verpakking zit. En dat is lastig Ik heb 30m2 nodig, en dan zal ik uiteraard ter plekke narekenen hoeveel dozen ik nodig heb, maar ik moet het weten in verband met vervoer. Waarschijnlijk past 30m2 laminaat + 30m2 ondervloer van 9mm niet in de auto.
    Iemand die me kan vertellen hoeveel pakketten ik ongeveer op moet rekenen? Het zal verstandiger zijn om een bestel busje te huren?
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 04-08-2007 om 23:35

  4. #4

    Standaard

    Ik heb thuis ook een ikea laminaatvloer, de tundra. Ik geloof dat er zo'n 2,4 m2 in een pak zit. Ik had zo'n 35 m2, en dat paste prima in een Astra uit '93. De ondervloer had er ook nog wel bij gekunt.

    Over de kwaliteit ben ik wat minder te spreken. De vloer heb ik gelegd met iemand die dit al vaak had gedaan (>5 keer) en lag er strak in. De dwarsnaden zijn in de loop der tijd hier en daar toch wat gaan wijken, en de langsnaden zijn erg gevoelig voor vocht en willen snel bol staan. Heel voorzichtig dweilen is een must.

  5. #5

    Standaard

    Thanx voor je reactie

    Over de kwaliteit ben ik wat minder te spreken
    Hmm, dat is nooit leuk om te horen

    De dwarsnaden zijn in de loop der tijd hier en daar toch wat gaan wijken, en de langsnaden zijn erg gevoelig voor vocht en willen snel bol staan.
    Zonde.... Dat komt door dat iets te nat dweilen begrijp ik uit je opmerking over dweilen?
    En aan de andere kant: goedkoop is het laminaat niet, maar als je kijkt naar wat je bij andere bedrijven kwijt bent ben je bij Ikea nog goedkoop uit.
    Het zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als met de rest van hun spullen: als je het met respect en goed behandelt gaat het goed, en anders merk je dat het veredelde maar mooie troep is

  6. #6

    Standaard

    Christiaan,
    Staat op de site van IKEA niet hoeveel m2 er per pak inzit? Bij bijna alles staat er hoe groot en hoe zwaar de dozen zijn en ngo veel meer info.

    Laminaat overigens is en blijft hout dus blijft ook werken, iets wat veel mensen zwaar onderschatten. De toplaag van laminaat is geen hout, maar de rest wel degelijk dus als daar vocht bij komt is het niet zo gek dat het gaat werken. Voor het leggen van laminaat moet je ook altijd 0,5mm ruimte tussen de wanden en het einde van de vloer laten zodat de vloer ook kan werken. Laminaat wat wel tegen vocht kan moet vaak verlijmd worden gelegd zoat de naden geen vocht kunnen doorlaten van boven, maar ook je ondervloer is erg belangrijk. Via google kun je een hoop tips terugvinden over het leggen en onderhouden van laminaat, wel aan te raden om teleurstellingen of onterechte beschuldigingen te voorkomen .

    Voor de rest, top dat je je eigen topic bent begonnen over je HT, jammer dat het even gaat duren voordat er foto's zijn.

  7. #7

    Standaard

    Hi,

    De ondervloer ga ik nog overleggen met de mensen daarzo. Ook al is het Ikea: men heeft daar zijn eigen verkoopafdeling, en dan weet je er wel voldoende vanaf. Het leggen ga ik ook niet zelf doen Dat ga ik laten doen. Weet nog niet door wie, maar wellicht dat ik de mannen vraag die mijn tapijt in mijn slaapkamer leggen of ze geen zin hebben om een zakcentje te verdienen door even tussendoor een vloertje te leggen Weet je zeker dat het goed ligt.
    En voor de rest: gewoon voorzichtig zijn met vloeistoffen op het laminaat. Voorkomen is beter dan genezen
    Ik ga hier zo even de ergste pijnhopen opruimen en dan zal ik even een paar kiekjes maken om nog op het forum te gooien alvorens mijn huis leeg gaat Ga daarna weer dozen inpakken. Heb er nu 22 in huis staan om in gebruik te nemen. Heb er al 15 in een kelder staan

  8. #8

    Standaard

    Bij deze dan even snel twee plaatjes
    ...zie openingspost....

    .....zie openingspost....

    edit

    En nog iets aan plaatjes. Wellicht dat er ook nog wat foto's uit de rest van het huis komen Ga zo toch fotograferen.
    Beetje lullig om te vergeten je huis op de plaat te zetten zo vlak voor een verbouwing ;D

    ...zie openingspost...

    ...zie openingpost...
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 09-08-2007 om 14:01

  9. #9

    Standaard

    Zoals je kunt zien gaat de grote schoonmaak binnenkort beginnen
    De deur die je ziet gaat naar de wand waar nu mijn "keuken" is gehuisvesd. De huidige deurmuur wordt volledig dicht. MIjn keuken gaat naar de tegenoverliggende muur waar die nu ligt.
    De boekenkasten (tweede staat niet op de plaat) worden vervangen door boekenplanken voor een extra ruimtelijk effect. De TV gaat met de loop der tijd nog eens vervangen worden door een mooi plasma scherm zodat mijn metamorfose helemaal compleet is.
    De bank moet de deur ook uit, want deze is volkomen doorgezakt en versleten en uitgeleefd. Daar wil ik het liefste een mooie Ikeabank voor terughalen, maar die is wat aan de dure kant

  10. #10

    Standaard

    Heeeeeeeeeeeelp
    Een week of twee geleden heb ik een auto set-up gedraaid met mijn Pioneer versterker zoals ik al vaker gedaan heb. Uit ervaring weet ik dat ik na een tijdje bedenk dat het beestje mijn speakers als large aangeeft en aanstuurt, en ik verander dat consequent naar small
    Afgelopen keer heb ik dat dus ook gedaan. En daar komt het vreemde: mijn versterker geeft aan dat al mijn speakers als small worden aangestuurd, en dat ik gewoon een subwoofer in actie heb. Bij surround (en dus een .1 kanaal) heb ik gewoon mijn subje die meehuppelt.
    Pak ik echter stereo signalen krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de subwoofer. En mijn speakers (die dus als small staan aangeduid in de amp!) worden als large aangestuurd.
    Mijn klomp zou breken als ik er een paar van zou hebben. Iemand die dit herkent of een idee heeft buiten het resetten van de Pioneer om? Ik mis de slam van mijn subwoofer 8)

  11. #11

    Standaard

    Kan je het niet door de Ikea laten leggen?
    En inderdaad, voorzichtig met vloeistoffen, bij mij was het een kwestie van net de vochtig dweilen, moet je eigenlijk ook aan de vrouw overlaten (sprak hij die welke week zelf de dweil ter hand neemt).

    Leuke foto's zo, je krijgt een mooie indruk van de ruimte.

  12. #12

    Standaard

    Trouwens hoe bevalt de Velodyne op stereo gebied? Ik ben nog wat aan het oriënteren op subs.

  13. #13

    Standaard

    Leuke opzet!!
    Heb je de aannemer ook wat extra leidingen laten leggen van versterker naar speakers (surround)?
    Als je ooit denkt aan een beamer (de Z3 kan op nog geen 3 meter een beeld van 2 x 1 meter projecteren!!), laat dan ook een sleuf in de wand achter de bank meefrezen (van vloer naar plafond uiteraard) en dichtstuccen. Leidingen over de vloer (of wordt daaraan niets gedaan??) naar de versterker toe en klaar ben je voor de toekomst!!

    PS: zie ik rechts van de bank de restanten van het losbandig leven??

    Paul Fredrik

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door uut arnhem Bekijk bericht
    PS: zie ik rechts van de bank de restanten van het losbandig leven??
    1 fles wijn en een fles fris.......LOSBANDIG hoor

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Kan je het niet door de Ikea laten leggen?
    En inderdaad, voorzichtig met vloeistoffen, bij mij was het een kwestie van net de vochtig dweilen, moet je eigenlijk ook aan de vrouw overlaten (sprak hij die welke week zelf de dweil ter hand neemt).

    Leuke foto's zo, je krijgt een mooie indruk van de ruimte.
    Hmm, goede Zeker iets om na te vragen.
    Ruimte komt nu eindelijk eens goed over op de foto's. Gotta love fisheye shots

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Trouwens hoe bevalt de Velodyne op stereo gebied? Ik ben nog wat aan het oriënteren op subs.
    Op de momenten dat ik hem wel werkend had (zeg maar 99% van de tijd ) deed die het erg goed. Je merkt in mijn ruimte dat die niet bepaald optimaal staat gepositioneerd. Dat merk je doordat ik op zo'n 50Hz (meen ik me te herrineren) een boost van zo'n 18Db heb Ik kon hem dus niet echt hard zetten omdat anders alles meedreunt en meetrilt zonder dat het nodig is. Dat hoop ik te verhelpen na de verbouwing.
    Maar je merkt dat de sub absoluut heel veel potentieel heeft. Ben er dan ook nog steeds erg blij mee

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door uut arnhem Bekijk bericht
    Leuke opzet!!
    Heb je de aannemer ook wat extra leidingen laten leggen van versterker naar speakers (surround)?
    Als je ooit denkt aan een beamer (de Z3 kan op nog geen 3 meter een beeld van 2 x 1 meter projecteren!!), laat dan ook een sleuf in de wand achter de bank meefrezen (van vloer naar plafond uiteraard) en dichtstuccen. Leidingen over de vloer (of wordt daaraan niets gedaan??) naar de versterker toe en klaar ben je voor de toekomst!!

    PS: zie ik rechts van de bank de restanten van het losbandig leven??

    Paul Fredrik
    Ook dat weer een goede tip De kans is groot dat het een HDMI projector zou worden dan, maar dan nog: een loze leiding voor HDMI, en een loze leiding voor stroom. Ik zal kijken of dat nog gaat lukken. De electricien keek al heel vreemd op toen ik mijn lijstje eisen bij hem neerlegde Moet ook nog doorgeven dat ik eigenlijk een apparte groep wil voor mijn audioset. Moet kunnen. Die komt tegen de achterwand van de meterkast te staan (en dat is serieus waar)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    1 fles wijn en een fles fris.......LOSBANDIG hoor
    Tutututut, geen wijn. Dat is Zekt Veel en veel lekkerde

  19. #19

    Standaard

    Pieken in de bass-weergave... Daar heb ik ook last van, zo heb ik een 10db piek rond de 40 hz. Dit lijkt bij mij echt aan de ruimte te liggen, de sub geeft hem op alle plaatsen weer. Ook mijn fronts geven op die frequentie een piek. De beste oplossing bij mij lijkt het plaatsen van een equalizer tussen receiver en sub zodat ik wat room-correctie kan instellen. Wellicht dat jij daar ook op uitkomt

  20. #20

    Standaard

    Hi,

    Dat is wel lastig als je het overal in je ruimte hebt
    Wat hier ook heel erg meespeelt in mijn beslissing om pas na de verbouwing te kijken hoe en wat ik aan oplossingen kan verzinnen is dat de volledige akoustiek zal veranderen: de halmuren komen meer de kamer in, de buitenmuren zullen net een heel klein beetje meer naar buiten gaan (ga van dik gasbeton over op aluminium richels met gipsplaat), en het plafond gaat eruit en er komt een nieuw plafond in. Daarbij dat ik nu met vloerbedekking zit, en straks met laminaat speelt natuurlijk ook een rol.

  21. #21

    Standaard

    Gezelligheid is weer verder uit mijn huisje verdwenen Weer een 5tal dozen gevuld, maar dit keer met spullen die ook echt opvallen dat ze niet meer aanwezig zijn.
    De petten die mijn muur van mijn slaapkamer vulden, cd's uit mijn cdrekken, foto's die aan de muren hingen, en nog wat prullaria.

    ...zie openingspost...

    ...zie openingspost...
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 09-08-2007 om 14:02

  22. #22

    Standaard

    Dat wordt weer lekker aanpoten, succes!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #23

    Standaard

    Die 40 en 50 Hrz pieken heb ik ook, dat zijn staande golven in de ruimte. NAAR.

    Trouwens weer leuk met de fish gespeeld!

  24. #24

    Standaard

    Tja. We zullen we zien wat het na de verbouwing is geworden Ik ga aan Garmt zowieso vragen of hij een subwoofer simulatie wil uitvoeren om te kijken waar die het beste tot zijn recht komt. En als die ergens zou moeten komen te staan waar het echt geen otie is kan ik altijd nog gaan sparen voor de eerder genoemde equalizer

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Heeeeeeeeeeeelp
    Een week of twee geleden heb ik een auto set-up gedraaid met mijn Pioneer versterker zoals ik al vaker gedaan heb. Uit ervaring weet ik dat ik na een tijdje bedenk dat het beestje mijn speakers als large aangeeft en aanstuurt, en ik verander dat consequent naar small
    Afgelopen keer heb ik dat dus ook gedaan. En daar komt het vreemde: mijn versterker geeft aan dat al mijn speakers als small worden aangestuurd, en dat ik gewoon een subwoofer in actie heb. Bij surround (en dus een .1 kanaal) heb ik gewoon mijn subje die meehuppelt.
    Pak ik echter stereo signalen krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de subwoofer. En mijn speakers (die dus als small staan aangeduid in de amp!) worden als large aangestuurd.
    Mijn klomp zou breken als ik er een paar van zou hebben. Iemand die dit herkent of een idee heeft buiten het resetten van de Pioneer om? Ik mis de slam van mijn subwoofer 8)
    Christiaan, kijk anders even of je je receiver op direct source oid hebt staan, dan wil het nogal eens gebeuren dat hij alleen 2 kanalen speelt en geen sub. Is dat het geval bij elke stereobron?

Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •