De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Afspeelproblemen Denon DVD-2900

    Ik ben in het bezit van een regiovrije Denon DVD-2900 (rond de 3,5 jaar oud zo uit mijn hoofd gezegd, heb hier even de bon niet bij de hand). Deze speler geeft sinds enige tijd wat afspeelproblemen.

    De symptomen:
    • Sommige DVD's blijven hangen bij het begin van een titel (op 1 seconde). Dan is vooruitspoelen niet meer mogelijk. Het is alleen mogelijk naar een volgende chapter te springen of om een nieuwe tijdcode (voorbij de 1 seconde) in te geven om verder te kijken. Terugspringen naar het begin van de eerste chapter laat de speler weer hagen bij 1 seconde. Dit gebeurt bij zowel R1 (NTSC) als R2 (PAL) DVD's. Ik kan me niet voorstellen dat dit een productie-fout is, daar het bij redelijk wat DVD's de laatste tijd gebeurt. Ik heb nog niet gekeken of het ook gebeurt bij DVD's waar het eerst niet was.
    • Wanneer ik een DVD+RW gebrand op een Sony DVD-recorder (type is mij onbekend, daar het apparaat niet van mij is) afspeel, dan speelt deze in het geheel niet af, of blijft hangen, of "stottert" gigantisch. Dezelfde schijf afspelen op mijn PC met PowerDVD gaat prima, dus het lijkt er op dat de schijf wel correct is afgesloten.
    • Een DVD recordable (weet niet of het een +R of -R is) gekocht bij het zwemmen met dolfijnen tijdens mijn vakantie (NTSC regio vrij) blijft na ongeveer een minuut hangen. De tijdsaanduiding op de display staat echter al vanaf 30 seconden stil, terwijl beeld en geluid wel verder gaan. Afspelen van deze DVD op de PC levert met PowerDVD wederom geen problemen op.
    Wat zou de reden van bovenstaande kunnen zijn? Zou het kunnen zijn dat de speler vuil is en schoongemaakt moet worden? Zou dat het probleem kunnen verhelpen? Ik wil nog niet echt aan een nieuwe DVD-speler, omdat ik wil wachten op een goed alternatief met BluRay en/of HD DVD functionaliteit (en alle door mijn huidige speler ondersteunde formaten).
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  2. #2

    Standaard

    Ik zou beginnen met schoonmaken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •