De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DreamWorks en Paramount uit elkaar?

    20 maanden geleden werd DreamWorks verkocht aan Paramount, waardoor alle DreamWorks DVD's door Paramount werden gedistribueerd. Daar lijkt een einde aan te komen, omdat Steven Spielberg niet tevreden is over hoe Paramount omgaat met DreamWorks. Het kan zijn dat Spielberg DreamWorks weer terugkoopt en in zee gaat met een andere distributeur (misschien weer Universal?).

    Lees het volledige verhaal hier:
    Korte url

  2. #2

    Standaard

    Wat voor effect heeft het, en mischien is Steven Spielberg teleurgesteld om bepaalde contract redenen. Steven maakt enigzinds de laaste tijd wel wat tegen vallende films,maar hopelijk keert dat terug met Indiana Jones IV met paramount productions.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #3

    Standaard

    Dreamworks schijnt zijn eisen dan toch weer wat aan de hoge kant te stellen, want na Universal is dit al de tweede studio die ze wandelen sturen. Ik hoop dat dat geen uitstel betekent voor lopende aangekondigde dvd's, maar dat zal wel juridisch ingedekt zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Steven maakt enigzinds de laaste tijd wel wat tegen vallende films...
    Volgensmij heb ik deze discussie al een keer eerder gevoerd, maar ik weet niet meer met wie.

    Toch nog maar even op een rijtje enkele goede tot zeer goede films van Spielberg sinds het milennium:
    1. Munich (2005)
    2. The Terminal (2004)
    3. Catch Me If You Can (2002)
    4. Minority Report (2002)
    5. Artificial Intelligence: AI
    Eigenlijk allemaal dus, behalve War of the Worlds die wel wat tegenviel. Vooral Minority Report was erg sterk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Volgensmij heb ik deze discussie al een keer eerder gevoerd, maar ik weet niet meer met wie.
    Niet met mij, ik deel je mening (behalve over Munich die ik nog niet gezien heb).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    20 maanden geleden werd DreamWorks verkocht aan Paramount, waardoor alle DreamWorks DVD's door Paramount werden gedistribueerd. Daar lijkt een einde aan te komen, omdat Steven Spielberg niet tevreden is over hoe Paramount omgaat met DreamWorks. Het kan zijn dat Spielberg DreamWorks weer terugkoopt en in zee gaat met een andere distributeur (misschien weer Universal?).

    Lees het volledige verhaal hier:
    Korte url
    Als dit waar is dan is dat erg voor diegene die voor een Blu-ray Disc speler gekozen hebben want dat betekend dat de films niet meer op Blu-ray Disc zullen uitgebracht worden maar op HD-DVD.

  7. #7

    Standaard

    Meningen verschillen qua film smaak

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #8

    Standaard

    De live action-films van DreamWorks zullen binnenkort waarschijnlijk door Disney gedistribueerd worden i.p.v. Paramount. Paramount blijft wel de animatiefilms van DreamWorks distribueren.

    Surprising Hollywood today are reports that the Walt Disney Company might have a new partner in DreamWorks Pictures. Founded in 1994 by Steven Spielberg, former Disney exec Jeffrey Katzenberg, and David Geffen, financially-struggling DreamWorks has been seeking a new distributor since deciding to end its arrangement with Paramount. A DreamWorks-Disney deal, which would let the former independently produce and the latter distribute and share in profits, would not bring Shrek and the Madagascar zoo animals to the Disney family. Spun into its own company in 2004, DreamWorks Animation continues to be Paramount-distributed and has no stake in any agreement.

    Instead, the deal would find Disney distributing 4 to 8 live-action DreamWorks films a year. DreamWorks was expected to align with longtime Spielberg ally Universal Pictures, but a new press release announced the companies have ended such talks. More on this story can be found at Deadline Hollywood Daily, which reports the now-finalized deal will be announced next Monday.
    Bron: www.ultimatedisney.com.

  9. #9

    Standaard

    Ben benieuwd vanaf welke datum en of dit ook voor oude titels geld.
    Ik denk dat toch wel een aantal mensen ge interesseert zijn in de 2 disc van Munich die hier niet uitkwam. Een nieuwe versie van Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events lijkt mij ook wel intresse voor. Ik denk dat Disney ook wel blij is met Transformers 2.
    Laatst aangepast door pietdvd : 09-02-2009 om 16:42

  10. #10

    Standaard

    Transformers 2 blijft een samenwerking met Paramount en Dreamworks dacht ik. Die valt niet onder het nieuwe contract die ze nu zouden tekenen met Disney.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #11

    Standaard

    Ee beetje verwarrend want dit is wat thedigitalbits zegt:

    Also today, in news around the net, there's word that Disney has inked a new distribution deal with DreamWorks. Our understanding is that Disney will distribute all DreamWorks films going into production from now on, while catalog films will stay with Paramount.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ee beetje verwarrend want dit is wat thedigitalbits zegt:
    Volgens die quote (hetgeen wat vanaf nu in productie gaat valt onder Disney) betekent dat dat Transformers 2 nog niet onder Disney zal worden uitgebracht (volgens IMDb zijn ze nu bezig met de post-productie van Transformers 2).

  13. #13

    Standaard

    Het nieuws over het uiteengaan van DreamWorks en Paramount heb ik op de een of andere manier gemist. Interessant deze ontwikkelingen. Ik dacht eigenlijk dat Dreamworks destijds compleet was overgenomen door Paramount en dat ze geen zelfstandige studio meer waren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •