Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR605 (Heeft u zo'n versterker? dan moet u dit bericht aandachtig lezen)

    Heeft iemand een update gedaan van deze versterker? Volgens Onkyo is er een probleem met de Dolby True HD en met een update komt alles weer in orde.

    Indien je de update gedaan hebt, hoe ben je aan die cd met de update geraakt?
    Laatst aangepast door BASIL : 13-08-2007 om 18:37

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Heeft iemand een update gedaan van deze versterker? Volgens Onkyo is er een probleem met de Dolby True HD en met een update komt alles weer in orde.

    Indien je de update gedaan hebt, hoe ben je aan die cd met de update geraakt?
    Je zou natuurlijk je dealer kunnen vragen....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Volgens Onkyo is er een probleem met een reeks versterkers van de type 605 en moet er een update gedaan worden.

    Wat is het probleem? Als je Dolby TrueHD kiest, dan komt er geen klank uit.


    Heb juist naar een verkoper van de MediaMarkt gebeld. Hij wist niets over een update. Hij heeft mijn gegevens genoteerd en ging zo snel mogelijk kontakt nemen met Onkyo. En zodra hij iets iets meer weet, dan mag ik mijn versterker binnen brengen voor een update.
    Het gaat over een bepaalde reeks van de 605. Diegene die in juli en begin augustus gekocht hebben, hebben die update nodig.

    Hoe kan je zien of je versterker ok is of niet?

    1/ Zet je versterker aan

    2/ druk tegelijkertijd op "Stanby" en op "Display"

    3/ druk dan verschillende keren op "Tone+"

    Op een bepaalde moment zie je de volgende gegevens "DSPS605 : XXXXXXXX"

    indien het "DSPS605 : 07518A" is, dan moet je de update doen.
    indien het "DSPS605 : 07601A" is, dan is het ok en is de update al gedaan.
    Laatst aangepast door BASIL : 13-08-2007 om 18:40

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Volgens Onkyo is er een probleem met een reeks versterkers van de type 605 en moet er een update gedaan worden.

    Wat is het probleem? Als je Dolby TrueHD kiest, dan komt er geen klank uit.


    Heb juist naar een verkoper van de MediaMarkt gebeld. Hij wist niets over een update. Hij heeft mijn gegevens genoteerd en ging zo snel mogelijk kontakt nemen met Onkyo. En zodra hij iets iets meer weet, dan mag ik mijn versterker binnen brengen voor een update.
    Het gaat over een bepaalde reeks van de 605. Diegene die in juli en begin augustus gekocht hebben, hebben die update nodig.

    Hoe kan je zien of je versterker ok is of niet?

    1/ Zet je versterker aan

    2/ druk tegelijkertijd op "Stanby" en op "Display"

    3/ druk dan verschillende keren op "Tone+"

    Op een bepaalde moment zie je de volgende gegevens "DSPS605 : XXXXXXXX"

    indien het "DSPS605 : 07518A" is, dan moet je de update doen.
    indien het "DSPS605 : 07601A" is, dan is het ok en is de update al gedaan.
    En is de update nu gedaan ?
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  5. #5

    Standaard

    Neen, nog niet.

    De Mediamarkt in Brussel heeft nog geen instructies ontvangen van Onkyo. Ik heb ze twee weken gegeven. Nu ga ik regelmatig bellen zolang dat ze geen nieuws hebben. Want met die verkopers weet je nooit. Misschien is die mens vergeten contact te nemen met Onkyo. Indien ik binnen 2 weken nog geen nieuws heb, dan ga ik mijn versterker zowiezo terug brengen en ga zeggen dat de Dolby TruHD niet functionneert en dat volgens Onkyo een update moet gedaan worden door de winkel zelf. Ik heb een copie gemaakt van de instructies voor die update en ik ga één exemplaar bijgeven. Dan weten ze wat ze moeten doen.

  6. #6

    Standaard

    Dan zal ik maar effe wachten bij aankoop van deze model.
    Tot alles inorde is.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  7. #7

    Standaard

    Zie de volgende pagina om te kijken of je een update behoeft en hoe deze te verkrijgen:
    Onkyo TX-SR605 Firmware update

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door buti Bekijk bericht
    Zie de volgende pagina om te kijken of je een update behoeft en hoe deze te verkrijgen:
    Onkyo TX-SR605 Firmware update

    The firmware of your receiver is up-to-date, no update is necessary. Dat staat bij mij vermeld verstaat er niets van want ergens heb ik gelezen dat ik een update nodig heb.

    Goede versie is DSPSR605:07601A en mijn versie is DSPSR605:07518A

    Wie moet ik geloven?
    Laatst aangepast door BASIL : 18-09-2007 om 19:38

  9. #9

    Standaard

    even een off topic vraagje :

    Waar kan ik deze versterker het goedkoopste vinden in Belgie en voor hoeveel €€?

    mir

  10. #10

    Standaard

    Ook bij mij volgens de search op serie nummer geen update nodig terwijl de versterker een 07518A aangeeft.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikebijt Bekijk bericht
    Ook bij mij volgens de search op serie nummer geen update nodig terwijl de versterker een 07518A aangeeft.
    De search functionneerd niet. Heb gisteren een e-mailtjes naar Onkyo Belgium gestuurd en heb vandaag een antwoord ontvangen dat spijt genoeg mijn versterker een update nodig heeft.

    dit is zijn e-mail: info@hnny.nl en ze spreken nederlands

    Volgens hen mag ik nu naar de winkel gaan voor de update. Dat ga ik doen zodra ik tijd heb.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mir Bekijk bericht
    even een off topic vraagje :

    Waar kan ik deze versterker het goedkoopste vinden in Belgie en voor hoeveel €€?

    mir
    Ik denk dat 599€ de goedkopigste prijs zal zijn.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    De search functionneerd niet. Heb gisteren een e-mailtjes naar Onkyo Belgium gestuurd en heb vandaag een antwoord ontvangen dat spijt genoeg mijn versterker een update nodig heeft.

    dit is zijn e-mail: info@hnny.nl en ze spreken nederlands

    Volgens hen mag ik nu naar de winkel gaan voor de update. Dat ga ik doen zodra ik tijd heb.
    Is er geen andere update mogelijkheid dan naar de winkel sjouwen met de versterker?? Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die update anders (zelf) te doen??

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikebijt Bekijk bericht
    Is er geen andere update mogelijkheid dan naar de winkel sjouwen met de versterker?? Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die update anders (zelf) te doen??
    absoluut. In geval dat je nog een cdspeler thuis hebt dan moet je naar de winkel gaan en een cd vragen met de update. Ik heb geen cdspeler meer. ik gebruik de dvdspeler ook als cdspeler.

    Je kan zien op de site van Onkyo danzij de serial n° of de update al gedaan is of niet. Ik heb deze namiddag een tweede mailtje van onkyo ontvangen om te vragen om tot woensdag te wachten en terug te proberen want momenteel is er iets mis. Als hij dan dit zegt " The firmware of your receiver is up-to-date, no update is necessary", dan is alles ok met je versterker. Volgens Onkyo wilt die versies "DSPS605 : 07518A" en "DSPS605 : 07601A" niets zeggen. Als je de tweede versie hebt dan is alles ok. Als je de eerste versie hebt, dan is er een kans dat de update al gedaan is bij hen.
    Laatst aangepast door BASIL : 20-09-2007 om 18:30

  15. #15

    Standaard

    Heb terug contact genomen met Onkyo Belgium. Ik heb de serial n° gegeven en volgens hun gegevens is alles in orde met mijn versterker en hoef geen update te doen.

    Nu moet ik nog eventjes geldud hebben totdat de nieuwe hybride HDspeler uitkomen om mijn versterker volop te kunnen van genieten.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb vandaag deze gekocht maar ik krijg er geen geluid uit van de nieuwe hd formaten ik heb effe gaan zien maar de site voor een update 10 nummers ingetikt de site zegt dat de versterker up-to-date is.
    Raar wat kan dat zijn kan er iemand mij helpen misschien dat ik iets verkeerd doen.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  17. #17

    Standaard

    Zou het kunnen zijn dat het aan de hdmi kabels ligt.
    Het kan zijn dat ik nieuwe hdmi kabels moet kopen hdmi 1.3a versie.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willy B. Bekijk bericht
    Zou het kunnen zijn dat het aan de hdmi kabels ligt.
    Het kan zijn dat ik nieuwe hdmi kabels moet kopen hdmi 1.3a versie.
    Volgens mij maken HDMI kabels geen verschil.
    De HDMI 1.3 kabels zijn getest, of ze voldoende bandbreedte aankunnen die voor HDMI1.3 nodig is.
    Maar vrijwel alle oudere HDMI kabels kunnen dit ook gewoon aan, zeker bij korte kabels.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Volgens mij maken HDMI kabels geen verschil.
    De HDMI 1.3 kabels zijn getest, of ze voldoende bandbreedte aankunnen die voor HDMI1.3 nodig is.
    Maar vrijwel alle oudere HDMI kabels kunnen dit ook gewoon aan, zeker bij korte kabels.
    Ik heb daarstraks nieuwe kabels gekocht nog altijd het zelfde probleem.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  20. #20

    Standaard

    Mogelijk vind je dan hier de verklaring:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54534

    Verder voor de blu-ray speler de 10A versie:
    Mittels der neuen Version ist der DMP-BD10A jetzt in der Lage, intern Dolby TrueHD bis zu einer 7.1-Konfiguration zu decodieren. Auch DTS-HD kann bis 7.1 decodiert werden, allerdings momentan nur DTS-HD High Resolution Audio. DTS-HD Master-Audio-Tonspuren werden intern in einen normalen DTS 5.1-Datenstrom umgewandelt, was etwas betrüblich ist, da viele Blu-ray-Discs bereits eine DTS-HD Master Audio 5.1-Tonspur aufweisen, die aktuell nicht in vollem Umfang verarbeitet werden kann. Es gibt keinen Player, der DTS-HD Master Audio intern decodiert, und es gibt keinen Player, der DTS-HD Master Audio als Bitstream über die HDMI-Schnittstelle ausgeben kann. Mit dem Onkyo TX-SR605E ist zwar ein AV-Receiver erhältlich, der einen Decoder für DTS-HD Master Audio an Bord hat, in Ermangelung eines passenden Zuspielers aber hat man momentan nichts davon.

    Samengevat: vermoedelijk kunnen jouw beide spelers de nieuwe formaten niet in bitstream uitgeven voor decodering in de receiver, dus zal dit na interne decodering via pcm moeten.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-10-2007 om 21:46
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Samengevat: vermoedelijk kunnen jouw beide spelers de nieuwe formaten niet in bitstream uitgeven voor decodering in de receiver, dus zal dit na interne decodering via pcm moeten.
    Deze winter komen er wel een paar spelers uit die de nieuwe formaten wel in bitstream kunnen uitgeven voor decodering in de receiver.

  22. #22

    Standaard

    Off topic:

    Ben van plan deze receiver te kopen via audiovision-shop.de Nu hebben zij een aantal "bargains" bij die receiver met luidsprekers erbij.

    Dit zal mijn eerste receiver + ludsprekers zijn en dus totaal geen ervaring. Geld ook bij die luidsprekers "hoe duurder, hoe beter"? En heb ook van die "staande" luidsprekers gezien op die foto's. Zou ik dan die moeten nemen?

    Ik ga er volgende zaken op aansluiten

    - PS3
    - Oppo DV981HD upscaling dvd speler
    - Sony KDL-40X2000

    Heb ook gelezen dat mij LCD enkel HDMI 1.2 heeft terwijl de receiver 1.3a heeft. Kan dit problemen opleveren?
    Thanx!

  23. #23

    Standaard

    Deze apparatuur kun je allemaal aansluiten. Geen enkel probleem.

    Duurdere speakers zijn in het algemeen beter dan goedkopere maar nog belangrijker is dat je iets fijn vindt klinken. Duurder hoeft voor jou niet altijd mooier te zijn. Het luisteren van speakers voor aankoop is dus zeker aan te bevelen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Deze apparatuur kun je allemaal aansluiten. Geen enkel probleem.

    Duurdere speakers zijn in het algemeen beter dan goedkopere maar nog belangrijker is dat je iets fijn vindt klinken. Duurder hoeft voor jou niet altijd mooier te zijn. Het luisteren van speakers voor aankoop is dus zeker aan te bevelen.
    Thanx. Het beluisteren van de speakers zelf is een prob want ik ga dit alles online kopen

    En wat is nu beter? Die "staande" luidsprekers of een model zonder?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    Thanx. Het beluisteren van de speakers zelf is een prob want ik ga dit alles online kopen

    En wat is nu beter? Die "staande" luidsprekers of een model zonder?
    Ga je ook een sub kopen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •