Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1
    Erwin_W
    Guest

    Standaard Full HD of HD Ready?

    Nou na het lezen van een aantal threads hier is het me nog niet helemaal duidelijk..
    Full HD of HD ready? Ik wil graag een Samsung uit de M8 serie kopen (Full HD), maar hoor hier ook een paar nadelen.. Het schijnt dat 't zwart hiervan heel goed is..
    Maar HD ready is weer een stuk goedkoper.. wie kan mij helderheid geven?

  2. #2

    Standaard

    De M86 heeft (in de winkel althans) een enorm goed zwartbeeld. Hij speelde de errond liggende plasma's gewoon naar huis qua zwartniveau. Ik kon nauwelijks geloven dat het een LCD-TV was. Maar ik heb uiteraard helemaal geen zicht op hoe de TVs afgesteld stonden, en het was dus in een relatief helder verlichte toonzaal (MM).
    FullHD vs HD-Ready ? Mja, is idd al meermaals gezegd, dus verwacht in deze nieuwe thread ook weer geen eensluidend antwoord hoor.
    Wat ik persoonlijk denk:
    Het verschil in scherpte bij HD-materiaal tussen FullHD en HD-Ready is niet wereldschokkend, maar wél zichtbaar zelfs op normale kijkafstanden. Dit is vooral het geval bij 'kunstmatige' beelden zoals animatie-films en aftitelingen/ondertitels.
    Omgekeerd scoren de meeste FullHD TVs nogal matig bij het afspelen van gewone SD-content (bvb gewone DVDs).
    Ik zou enkel een FullHD overwegen wanneer je van plan bent nog nauwelijks SD-materiaal te bekijken. In mijn geval, met een collectie van 800+ DVDs is dat geenszins het geval, en was uiteindelijk daarom FullHD (dat nochtans lang op mijn eisenlijstje stond) afgeschreven.
    Dat HD-materiaal zoals BluRay of consolegames er iets minder scherp uitzien op een HD-Ready vind ik veel minder erg.
    En dat is dan nog zonder rekening te houden met het prijsverschil waardoor de balans nog veel meer richting HD-Ready doorsloeg.

  3. #3
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Aaah kijk aan zo'n antwoord heb ik iets Dank je!

    Ik neig nu ook meer naar HD Ready.. ook ivm prijs, ben niet echt van plan veel HD-materiaal te kopen (misschien komt er nog een PS3 na een Wii), maar als 't niet veel uitmaakt.. Had wel al een tijdje die M8 in me hoofd.. goed zwart is wel belangrijk.
    Maar hoe zit 't met analoge tv? Kan ik dan ook het best HD Ready nemen?

    Of is er nog iemand die me toch naar de Full HD kant kan overhalen? :P

  4. #4

    Standaard

    Voor analoge (of zelfs digitale) kabelTV is volgens mij (naast CRT ) de beste keuze een HD-Ready Plasma-scherm. In de weinige winkels waar ze nog kabeltv tonen, valt het me keer op keer op dat een plasma echt wel zeer mooi beeld toont en zeker in vgl met LCD. Maar heb ook eens een FullHD (Panasonic PY700) gezien tgo HD-Ready (PV70) en de HD-Ready had echt een veel mooier beeld. De FullHD had precies wat last van wat blokvorming wat volgens mij door de upscaling is.
    Als je een TV op het oog hebt, zou ik zeker nog proberen om hem eens te bezichtigen met de signalen die jou interesseren, zelfs al is dat bvb analoge TV. Kwestie van niet voor negatieve verrassingen te staan.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin_W Bekijk bericht
    Aaah kijk aan zo'n antwoord heb ik iets Dank je!

    Ik neig nu ook meer naar HD Ready.. ook ivm prijs, ben niet echt van plan veel HD-materiaal te kopen (misschien komt er nog een PS3 na een Wii), maar als 't niet veel uitmaakt.. Had wel al een tijdje die M8 in me hoofd.. goed zwart is wel belangrijk.
    Maar hoe zit 't met analoge tv? Kan ik dan ook het best HD Ready nemen?

    Of is er nog iemand die me toch naar de Full HD kant kan overhalen? :P
    Heel simpel gesteld:

    Alleen als je van een >50inch scherm houd met een kijkafstand van 2,5 tot 3 meter is een Full HD het overwegen waard.
    Full HD is mooi in combinatie met de wat forsere beeldformaten en komt daarmee meer tot zijn recht.

    Het heeft weinig zin om een Full HD aan te schaffen van 37 of 42 inch als je kijkafstand zo rond de 3 meter is, de menselijke oogjes zien dan niet veel verschil tussen beide formaten.

    Ik zal je niet overhalen, dit is toch een besluit dat je zelf zult moeten nemen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf geen praktijk ervaring met HD-Ready en / of Full-HD. Mede daarom kan ik de redenatie van Avalan over het weergeven van SD door HD-Ready en Full-HD niet helemaal volgen. Beide schermen moeten omrekenen en beiden hebben geen afgeronde veelvoud van SD aan resolutie. Beide zouden dus eigenlijk even veel / weinig problemen moeten hebben met een SD signaal. Een digitaal SD signaal geeft overigens doorgaans wel beter resultaat dan een analoog SD signaal.

    De redenatie van FilmGek kan ik wel volgen. Hoe verder je vaniets afstaat hoe minder je de details kan waarnemen, en dat gaat natuurlijk ook op voor het beeld op een tv. Of de genoemde afmetingen en resoluties daarbij in overeenstemming zijn kan ik niet zeggen, maar zal ook een deel per persoon verschillen.
    Iets wat ik naar mijn idee toch wel iets mee speelt is het up- /downscalen van beelden. Een full-hd scherm zou, mits de juiste afspeel apparatuur gebruikt wordt een 1080p bron niet hoeven om te rekenen waardoor er niks mis kan gaan, ik kan me zo voorstellen dat een HD-ready scherm, dat altijd aan het beeld moet rekenen wel wat kan verknoeien aan het beeld en daarmee toch zichtbaar verlies veroorzaakt. Voor niet 1080p (of i) bron materiaal geldt dat beide soorten tv's er aan zullen moeten rekenen, en dus evenveel kans op zichtbare fouten. Denk bij fouten oa ook aan scherpte verlies.

  7. #7

    Standaard

    Bemerk dat wat ik zeg helemaal geen redenatie is maar puur een vaststelling. Eentje waar ik in het begin overigens ook het raden naar had wat de oorzaak kan zijn. Heb het fenomeen al bij verschillende FullHDs gezien (zowel plasma als lcd).
    Wil je mijn redenatie/theorie weten ? Wel, ik vermoed dat de reden is dat bij een FullHD TV er veel meer pixels moeten berekend worden dan bij een HD-Ready. Gevolg: met dezelfde CPU-power (dezelfde beeldverwerkingsprocessor) kan je bij een HD-Ready betere algoritmes toepassen omdat je per beeld meer CPU-cycles ter beschikking hebt dan bij een FullHD. Nogmaals, dat is gewoon wat ik denk en het hoeft daarom niet juist te zijn, maar wat ik ZIE is onweerlegbaar.
    Ik ben echter wel eens benieuwd om een DVD geupscaled met een PS3 (veeeel CPU power) te zien op een FullHD TV. Of met om het even welke andere GOEDE upscaling DVD-speler. Dat zou er toch echt wel goed moeten uitzien en dan valt meteen dat ene nadeel van FullHD weg (maar moet je dus misschien wel een nieuwe DVD-speler aanschaffen).
    Overigens ben ik het ook helemaal met FilmGek eens.

    Maar ga bovenal vooral zelf kijken. Je mag redeneren en veronderstellen en hopen en speculeren zoveel je wil, het is uiteindelijk hoe het er bij jou thuis uitziet dat telt. Cijfertjes en marketing woordjes tellen eigenlijk helemaal niet. Ik heb overigens in de winkels ook al FullHDs naast mekaar gezien met een 1080i bron, waarbij de ene ook beduidend scherper beeld gaf dan de andere (heb wel niet naar de instellingen gekeken, waren sowieso geen TVs die me interesseerden ).
    Laatst aangepast door Avalan : 14-08-2007 om 15:38

  8. #8

    Standaard

    Ik denk ook dat 't een kwestie is van rekenkracht. En misschien ook wel dat je meer ziet omdat de resolutie hoger is, elk blokje wordt door meerdere pixels getoond. Scalers van TV's vallen vaak toch wel wat tegen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #9

    Standaard

    Als je dus een DVD door de dvd speler naar 1080p (of i) laat omrekenen zou het dus makkelijker (om niet beter te zeggen) moeten zijn voor een Full-HD scherm dan voor een HD-Ready scherm...?
    Welk dus aansluit bij mijn bemerking.
    Maar ik kan me indenken dat dit per apparaat kan en zal verschillen, oa door de eigen rekenkracht van de verschillende onderdelen.

  10. #10

    Standaard

    Als een FullHD TV (in de veronderstelling dat hij niet overscant, dus 1:1 pixels mapt) een 1080p signaal binnenkrijgt dan hoeft hij inderdaad helemaal niets meer te scalen. Daarom dat algemeen gezien een FullHD ongetwijfeld de beste keuze is voor BluRay of HD-DVD (wat niet wegneemt dat de beste HD-Ready zeker beter zal zijn dan de slechtste FullHD). Met een 1080i signaal moet hij enkel maar de-interlacen.
    Een HD-Ready met een 1080p/i bron (of eigenlijk om het even welke bron) zal altijd moeten scalen. Het is echter wel zo dat downscaling veel gemakkelijker is dan upscaling. Daarom kan het zelfs met een HD-Ready TV betere resultaten opleveren door de DVD eerst te upscalen naar 1080p om die vervolgens door de HD-Ready TV terug te laten downscalen. Maar dit is dus wellicht enkel zo met zeer goede DVD-spelers of met een aparte externe scaler, zoals in Edwin zijn geval.

  11. #11

    Standaard

    Ik vind het zelf een steeds interessante discussie worden door de plotseling toch ontstane intresse van me in een mogelijk nieuwe tv.

    Nu heb ik een 24"breedbeeld crt op de slaapkamer (kijk afstand +/- 4 m) welk wat klein is, moeite met teletekst, evt. ondertiteling en epg.
    In de woonkamer staat een 32" "HD-prepared" breedbeeld crt (32PW9551) (kijk afstand iets meer dan 3 m, wil het nog wat beter opmeten vannavond).
    Lange tijd was ik eigenlijk alleen naar crt en plasma aan het kijken, kleuren en zwart zijn gewoon nog altijd beter tov lcd. Ik vind het ambilight van Philips echter erg prettig, ik heb nu ook "simpel weg" halogeen spotjes van IKEA achter de tv in de woonkamer die een witte licht krans achter de tv creëren. Persoonlijk vind ik dit het kijkgenot verhogen. Philips maakt geen, of nog maar nauwelijks plasma schermen en maar een model met ambilight. Ik verwacht dus dat ook die productie gaat stoppen, net als de crt’s. Kom ik dus uit op de lcd’s, of een ander merk maar daar heb ik het vaak toch niet zo op ivm het gebruiksgemak / ervaring die ik nu eenmaal heb met Philips tv’s.

    Het intressante is nu de komst van de nieuwe Philips tv’s de pfl9632 en pfl9732 serie in zowel 37”, 42” en 47”. Ook is er een nieuw model 9800 of 9900 (nummer varrieert op internet) aurea aangekondigd. Deze heeft een nog uitgebreidere ambilight functionaliteit.
    Bij de genoemde afmetingen zijn het allemaal Full-HD schermen. Ook zijn er 32" schermen welke dan HD-Ready zijn.

    Op dit moment is het wel zo dat mijn dvd-speler geen upscaling aankan. Wel maak ik gebruik van digitale tv van @home met de HD-box, hoewel ik geen HD abo heb daar € 5,- voor HD1NL herhaling demo en prut + discovery channel en national geographic toch echt te veel geld voor een te karig aanbod is.

    Nu begin ik zelf dus ook zeer intressant te vinden wat de ervaringen etc zijn van Full-HD bij genoemde “kleinere” afmetingen. Ik neig zelf naar 37” evt 42”, maar dat wordt toch al erg groot voor de genoemde afstand, die wel iets groter zal worden dan nu met de cr daar ik de diepte van de tv geheel terug win natuurlijk.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Ik vind het zelf een steeds interessante discussie worden door de plotseling toch ontstane intresse van me in een mogelijk nieuwe tv.

    Nu heb ik een 24"breedbeeld crt op de slaapkamer (kijk afstand +/- 4 m) welk wat klein is, moeite met teletekst, evt. ondertiteling en epg.
    In de woonkamer staat een 32" "HD-prepared" breedbeeld crt (32PW9551) (kijk afstand iets meer dan 3 m, wil het nog wat beter opmeten vannavond).
    Lange tijd was ik eigenlijk alleen naar crt en plasma aan het kijken, kleuren en zwart zijn gewoon nog altijd beter tov lcd. Ik vind het ambilight van Philips echter erg prettig, ik heb nu ook "simpel weg" halogeen spotjes van IKEA achter de tv in de woonkamer die een witte licht krans achter de tv creëren. Persoonlijk vind ik dit het kijkgenot verhogen. Philips maakt geen, of nog maar nauwelijks plasma schermen en maar een model met ambilight. Ik verwacht dus dat ook die productie gaat stoppen, net als de crt’s. Kom ik dus uit op de lcd’s, of een ander merk maar daar heb ik het vaak toch niet zo op ivm het gebruiksgemak / ervaring die ik nu eenmaal heb met Philips tv’s.

    Het intressante is nu de komst van de nieuwe Philips tv’s de pfl9632 en pfl9732 serie in zowel 37”, 42” en 47”. Ook is er een nieuw model 9800 of 9900 (nummer varrieert op internet) aurea aangekondigd. Deze heeft een nog uitgebreidere ambilight functionaliteit.
    Bij de genoemde afmetingen zijn het allemaal Full-HD schermen. Ook zijn er 32" schermen welke dan HD-Ready zijn.

    Op dit moment is het wel zo dat mijn dvd-speler geen upscaling aankan. Wel maak ik gebruik van digitale tv van @home met de HD-box, hoewel ik geen HD abo heb daar € 5,- voor HD1NL herhaling demo en prut + discovery channel en national geographic toch echt te veel geld voor een te karig aanbod is.

    Nu begin ik zelf dus ook zeer intressant te vinden wat de ervaringen etc zijn van Full-HD bij genoemde “kleinere” afmetingen. Ik neig zelf naar 37” evt 42”, maar dat wordt toch al erg groot voor de genoemde afstand, die wel iets groter zal worden dan nu met de cr daar ik de diepte van de tv geheel terug win natuurlijk.

    3 meter kijkafstand....., dan is 37 inch Full HD weggegooid geld, het scherm is te klein om onze beperkte menselijk ogen het verschil tussen Full HD en HD Ready te laten waarnemen. Je vind 42 inch al erg groot, maar voor Full HD met die kijkafstand.... is het wel aan de kleine kant.... eigenlijk te klein.

    In de laatste HET (Home Entertainment Today) van aug/sept 2007 wordt toevallig een test (in dat nummer de hoofdtest) van Full HD schermen gedaan. Ze spreken daar over kijkafstanden van 3 tot 4 maal de beeldhoogte (ofwel anderhalf tot twee maal de beelddiagonaal) om optimaal de scherpte van Full HD waar te kunnen nemen. Je spreekt dus over echt grote schermen, 42 inch is voor Full HD begrippen niet groot.

    Bedenk waar je de TV voor wilt gaan gebruiken, en als dat niet vaak voor echte1080p signalen is ( HD DVD of Blu Ray DVD) , dan zal een HD Ready toestel in de meeste gevallen voldoen. Nederland lijkt mij, met z'n 32inch is al groot mentaliteit, niet echt een land waar Full HD de komende jaren een grote vlucht gaat nemen. In mijn directe omgeving zie ik niemand warmlopen voor HD DVD en BR DVD, en eigenlijk heeft dat ook weinig of geen nut als men daar op een 32inch scherm naar wil gaan kijken op 3 meter afstand. (er zijn nog geen 32 inch full hd TV's, en dat heeft ook geen nut)
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Of en zo ja wanneer precies ik een nieuwe tv ga kopen staat nog niet vast, omdat even voorop te stellen.
    Zowiezo zou ik de kanshebbende tv's dan eerst aandachting in een winkel gaan bekijken op dezelfde afstand als hij bij mij komt te staan. Het liefst een sd zender via de hd decoder die ik zelf ook heb en ook via een dvd via dvd-speler gelijksoortig (oa dus zonder upscaling) aan die van mij.

    Ik heb net even de afstanden opgemeten. Ik had het geheel iets groter gedacht dan het is. Nu is in de woonkamer de afstand 245 cm en het zou ongeveer 290 - 295 kunnen worden. Slaapkamer is niet zo intressant want daar zal ingeval van mijn huidige 32" van de woonkamer komen, maar geen andere nieuwe.
    Wat ik nu zo bekijk zou het eigenlijk minimaal de 42" moeten worden, misschien de 47" of zelfs 52". 37" hoewel groter dan mijn huidige 32" lijkt me toch wat klein, op dit moment stoor ik me wellis waar nog niet echt aan het 32" formaat maar ik kijk toch iet wat veel tegen de muur om de tv op dit moment.

    Waarom ik wel richting FullHD kijk...
    Op dit moment heb ik een dvd-speler van Cambridge Audio, super tevreden, maar ik wil op den duur toch over naar Blu-ray of HD-DVD (of combi). Dat zal zeker niet dit jaar zijn maar misschien wel (eind) volgend jaar. Ook overweeg ik om een spel computer, Wii, X-Box 360 (elite) of PS3 is nog niet besloten aan te schaffen.

    Ik heb daarstraks nog wat verder gekeken naar info over de nieuwe schermen van Philips en daarbij kwam ik nog een "leuk" artikeltje van ze tegen waarin ze zelf aangeven dat ze van mening zijn dat een crt en een plasma op dit moment toch nog beter zijn in kleur dan een lcd.

  14. #14

    Standaard

    Even een opmerking in het voordeel van full HD bij kleine schermen.
    Als ik op mijn PC monitor een zwarte lijn van 1 pixel breed in een wit vlak heb, dan zie ik die lijn nog op meer dan 8 meter afstand. En dan is m'n PC monitor maar 19".

    Hoe gaat een HD ready scherm om met een 1080p bron waarin meerdere lijntjes onder elkaar staan. Krijg je dan geen moiré-effect?
    Bij DVD was effect dat soms al goed te zien, bij full HD zal 't er ook nog zijn op kleinere schaal, maar als je ver genoeg van 't scherm af zit, zie je dat niet meer. Bij een HD Ready scherm moet je nog verder van 't scherm af zitten en bovendien wordt daar nog gedownscaled wat het moiré-effect wellicht kan versterken. Vergelijk 't met het maken van een foto van een digitaal scherm met een digitale fotocamera. Dat ziet er niet uit!
    Hang natuurlijk helemaal af van hoe de scaling werkt. Scalers zijn erg belangrijk als 't gaat om 't uiteindelijke plaatje als de bronresolutie niet gelijk is aan de TV resolutie.

    Ik weet niet of 't in de praktijk ook zo is maar m'n gevoel zegt dat een full HD scherm met 1080p input minder last van moiré heeft dan een HD ready scherm en dat je dit al ziet bij relatief kleine schermen van 37".

    Hier een aardig artikeltje over scaling:
    http://www.hedmag.com/The-Latest-The...-for-Scale.asp
    Laatst aangepast door Edwin V : 16-08-2007 om 07:26
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #15
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Hmm.. genoeg nuttige reacties hier.. hier en daar iets té technisch.. maar ok, dat kun je hier verwachten..

    Ik ben vanmiddag even bij de BCC gaan kijken.. Nogal moeilijk om een keuze te maken aangezien op alle schermen gewoon een (ik neem aan HD-)dvd hebben draaien..
    Maar uiteindelijk.. gezien de prijs/kwaliteit verhouding zal ik denk ik een keuze moeten maken tussen deze twee:

    - Samsung le37m86bd
    http://www.samsung.com/nl/products/t...Specifications

    - Philips 37PF9641D/10
    http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQNHKFSEKI5P

    Dus mijn vraag aan jullie 'kenners': Welke zal ik kiezen.. of beter gezegd.. welke zouden jullie kiezen? Thnx!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin_W Bekijk bericht
    Hmm.. genoeg nuttige reacties hier.. hier en daar iets té technisch.. maar ok, dat kun je hier verwachten..

    Ik ben vanmiddag even bij de BCC gaan kijken.. Nogal moeilijk om een keuze te maken aangezien op alle schermen gewoon een (ik neem aan HD-)dvd hebben draaien..
    Maar uiteindelijk.. gezien de prijs/kwaliteit verhouding zal ik denk ik een keuze moeten maken tussen deze twee:

    - Samsung le37m86bd
    http://www.samsung.com/nl/products/t...Specifications

    - Philips 37PF9641D/10
    http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQNHKFSEKI5P

    Dus mijn vraag aan jullie 'kenners': Welke zal ik kiezen.. of beter gezegd.. welke zouden jullie kiezen? Thnx!
    Tja, als je per sé één van deze twee wilt hebben: mijn voorkeur zou naar de Philips gaan, omdat die wat natuurlijkere kleuren heeft. Maar eerlijk gezegd: Full HD bij een 37-inch vind ik eigenlijk zonde van het geld, omdat je dan op ongeveer 1,5 meter moet gaan zitten om nog enig verschil met HD Ready (720p) te zien.
    Wil je een 37-inch hebben dan is de Panasonic TH-37PV70 een echte aanrader. Deze plasma verslaat alle LCD's, inclusief de Philips en Samsung, zo bleek onlangs nog in een test van het Engelse blad What Hifi.

  17. #17
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Hmm.. ja ik ben niet zo weg van Panasonic.. hoewel ik wel goeie berichten erover lees hier..

    Zit er trouwens aan te denken om deze ook te bestellen:
    http://www.foka.nl/site/auto-wall-mount-p-3298.html
    Iemand hier ervaring mee?

  18. #18

    Standaard

    @ Erwin_W:

    Mocht je voor de Philips gaan is het misschien de overweging waard om 1 maand te wachten. Den zou de 37PFL9632D/10 beschikbaar moeten komen, wellicht kan je hem nu al krijgen. Verschil is dat deze wel 1080p 24p weer kan geven en dat hij over 3 HDMI 1.3 aansluitingen beschikt. Advies prijs zou € 1999,- zijn. Volgens kieskeurig is er ook een aanbieder die hem voor iets meer als € 1699,- verkoopt. Hoe dan ook zal hij er waarschijnlijk wel voor zorgen dat de 37PF9641D/10 nog wat omlaag zal gaan in prijs, dus is de nieuwe wat boven budget, helpt hij wel om de ander eventueel goedkoper te krijgen.

    Ik ben gister even bij de It's hier in de buurt geweest en trof daar de 32PFL9632D/10 aan. Ik moet zeggen dat het design van de tv mee erg aansprak. Oa een plasma van pana is nog altijd een optie maar daar vind ik het uiterlijk me teveel van tegenstaan, het zou geen reden moeten zijn om een dergelijk toestel niet te nemen, maar ik ben bang dat ik me er toch aan ga storen.
    Qua kleuren kwam het toestel met niet slecht over, wit was mooi wit en zwart was verrassend ook erg zwart. Nu heb ik er niet al te lang bij gestaan dus de bekende problemen met kringen langs de rand heb ik niet aandachtig bekekenen etc maar voor een lcd was het toch in iedergeval zeker niet slecht.

    Ik heb in september vakantie, misschien dat ik een paar daagjes Berlijn ga bekijken, en dan ook de IFA natuurlijk.

  19. #19
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Bedankt voor de info.. 1999,- is idd een beetje boven mijn budget, maar 't zou idd kunnen schelen omdat die ander dan miss goedkoper is.. Toch ga ik waarschijnlijk toch voor de Samsung.. die is 100 euro goedkoper (1499 ipv 1599) en is Full HD.. het enige wat ie misschien mist is Ambilight.. maar dat is geen must voor mij..

  20. #20

    Standaard

    Die muurbeugel van Samsung is in iedergeval een zeer leuk dingetje.

    Jammer dat bijv. Vogel er zo geen heeft, wel een elektrische tafelvoet.

  21. #21

    Standaard

    Puur ter info, het spec blad en de handleiding van de Philips 42" aurea zijn online.
    Linkje.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin_W Bekijk bericht
    - Samsung le37m86bd
    http://www.samsung.com/nl/products/t...Specifications

    - Philips 37PF9641D/10
    http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQNHKFSEKI5P

    Dus mijn vraag aan jullie 'kenners': Welke zal ik kiezen.. of beter gezegd.. welke zouden jullie kiezen? Thnx!
    Ik zou dan de samsung kiezen.
    De philips kan geen 1080p aan. hij heeft wel een fullhd scherm, maar de input is max 1080i. Zeker als je een xbox of ps3 erop wil aansluiten is dat zonde. Dan kun je net zo goed een hd-ready scherm kopen.

    Ik zelf zou voor de philips pfl9632 (of pfl9732) gaan. 1700 euro bij pick2pay (even snel gekeken, dus zou zeker naar goedkopere opties zoeken) http://www.pick2pay.nl/index.php?sor...teller=Philips
    Sterker nog, ik zou deze al gehad hebben, ware het niet dat mijn vriendin hem niet mooi vind , dus nu wordt het voor mij de sasmung (maar is en blijft 2e keus )

  23. #23

    Standaard

    Even een update over de muursteunen van Vogel's.
    Er komt een elektronische wandsteun voor schermen van 42" tot en met 60" aan.
    Vogel's

    Hij zal, met eigen afstandbediening uiteraard, verstelbaar zijn. Daarbij kan men voorkeurposities programmeren.

    Als men de tv uitschakelt gaat de steun automatisch weer terug naar de muur.
    Ook beschikt de steun over een protectie zodat bij draaien de tv niet tegen de muur komt. Verder kan men de aansluitkabels netjes in een goot wegwerken.

  24. #24
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Ja maar dan komt er dus een aparte afstandsbediening bij voor de wandsteun.. bij Samsung kun je dit geloof ik op één en dezelfde afstandsbediening

  25. #25

    Standaard

    Er komt inderdaad een wel een tweede ab bij, dat blijf je helaas houden bij een steun van een ander merk dan je tv. Wel is het zo dat bij het uitschakelen van de tv de steun dus zonder extra knop druk ook naar zijn "rust" positie gaat. (Net als bij die van Samsung).

    Persoonlijk zit ik er een beetje mee dat ik de schermen van Samsung, en wat dat betreft ook Pioneer en Panasonic van design oog punt niet om naar huis te schrijven vind. Maar dat is iets zeer persoonlijks. En zou eigenlijk niet mee moeten tellen daar het beeld op positie 1 komt, ik lijk wel een vrouw.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •