Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Inderdaad oud wijf dat je bent :P haha.. nee ik vind dat juist wel mooi dat ie dat doet.. maar ik vind het design van Samsung juist heel mooi en strak.. De TV waar ikhet hierboven over had is trouwens in korte tijd een stuk goedkoper geworden

  2. #27

    Standaard

    Sorry voor het naar boven halen van dit topic.
    Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen. ( Samsung LE 40m86b ).
    Mijn kijkafstand zal niet meer dan 2 meter zijn, heeft een fullhd lcd op die afstand zin of kan ik beter HD-Ready nemen?
    Binnen een paar maanden komt er wel een toshiba HD speler in huis.

    Is deze afmeting dus voldoende of nog even doorsparen voor een 46 inch ??

  3. #28

    Standaard

    Ik denk dat we stilaan een FAQ nodig hebben, want de recente newbie vragen over 'heeft FullHD zin voor mij' en 'welke LCD moet ik kopen' en 'hoe sluit ik mijn HDMI aan' beginnen zo stilaan mijn oren uit te komen .

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ik denk dat we stilaan een FAQ nodig hebben, want de recente newbie vragen over 'heeft FullHD zin voor mij' en 'welke LCD moet ik kopen' en 'hoe sluit ik mijn HDMI aan' beginnen zo stilaan mijn oren uit te komen .
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin_W Bekijk bericht
    Aaah kijk aan zo'n antwoord heb ik iets Dank je!

    Ik neig nu ook meer naar HD Ready.. ook ivm prijs, ben niet echt van plan veel HD-materiaal te kopen (misschien komt er nog een PS3 na een Wii), maar als 't niet veel uitmaakt.. Had wel al een tijdje die M8 in me hoofd.. goed zwart is wel belangrijk.
    Maar hoe zit 't met analoge tv? Kan ik dan ook het best HD Ready nemen?

    Of is er nog iemand die me toch naar de Full HD kant kan overhalen? :P
    Zie en je bent overtuigd van ee HD ready...De G8 van Pioneer...niet te versmaden !
    :smile:

  6. #31

    Standaard

    Wat ik van Pioneer heb gezien is erg goed. Ik ben zelf voor de Panasonic 42PV70 gegaan. Toen een Pioneer er naast gezien. Ik dacht dat de Panasonic al erg goed was in "echt zwart" maar de Pioneer was nog een keer zo zwart. Helaas laat het budget mij niet toe om de Pioneer te kopen (scheelt 1200,-) maar anders was het zeker een Pioneer geworden!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ik denk dat we stilaan een FAQ nodig hebben, want de recente newbie vragen over 'heeft FullHD zin voor mij' en 'welke LCD moet ik kopen' en 'hoe sluit ik mijn HDMI aan' beginnen zo stilaan mijn oren uit te komen .

    Ja... ik was er ook al mee opgehouden om daar nog op te reageren, werd er een beetje suf van
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard vraagje over DVD upscaling icm HD-ready TV

    Hallo

    Ik zoek een redelijke DVD speler ( voor video gebruik alleen , voor audio gebruik ik een goede speler) die probleemloos kopies afspeelt en hier zit ik met de volgende vraag:

    - Heb een Samsung Hd-ready LCD scherm (40 inch)

    Is het zinvol een DVD speler te kopen met upscale moelijkheid en HDMI-uitgang?

    Groeten, Lex

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door balloman Bekijk bericht
    Ik zoek een redelijke DVD speler die probleemloos kopies afspeelt
    Doooeeei!!!!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door balloman Bekijk bericht
    Hallo

    Ik zoek een redelijke DVD speler ( voor video gebruik alleen , voor audio gebruik ik een goede speler) die probleemloos kopies afspeelt en hier zit ik met de volgende vraag:

    - Heb een Samsung Hd-ready LCD scherm (40 inch)

    Is het zinvol een DVD speler te kopen met upscale moelijkheid en HDMI-uitgang?

    Groeten, Lex
    Kopietjes?.. bah! en 'n gecomprimeerde dvd wil je echt niet upscalen!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door balloman Bekijk bericht
    Hallo

    Ik zoek een redelijke DVD speler ( voor video gebruik alleen , voor audio gebruik ik een goede speler) die probleemloos kopies afspeelt en hier zit ik met de volgende vraag:

    - Heb een Samsung Hd-ready LCD scherm (40 inch)

    Is het zinvol een DVD speler te kopen met upscale moelijkheid en HDMI-uitgang?

    Groeten, Lex
    Als je kwaliteit wil, dan moet je ook kwaliteit afspelen..... origineel

    Bagger Upscalen geeft nog meer bagger, als je van bagger houd....dan heeft het zin
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Ik heb een aantal originele dvd's. Ik wilde laatste een dvd "rippen". Het programma gaf aan dat de kwaliteit 75% werd. Je verliest dus 25% van de kwaliteit. Dit ga je zeker zien op een HD tv! Dus originele dvd's (dvd9) aanschaffen is zeker de moeite waard. Zelf koop ik af en toe een dvd via marktplaats en kost me dit maar 5,- a 6,- per dvd (incl. verzending). Dus branden is bijna de moeite niet meer.

  13. #38

    Standaard

    Een artikel over welke resolutie het oog nog kan zien. Oftewel wanneer zie je pas verschil tussen full-HD en HD ready.
    Te klein scherm en je ziet geen verschil. Te groot scherm en je gaat de pixels zien.
    http://www.burnyourbonus.info/hdtv-faq/faq3.html
    Laatst aangepast door Edwin V : 15-10-2007 om 07:40
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #39

    Standaard

    "As another example, if you are lucky enough to have acquired a 50 inch 1920 x 1080 screen to watch 1080i broadcasts you should sit no closer than 2 meters for 20/20 vision (2.7 m for 20/15 vision.) If you set further away than 3 meters you would not be benefiting from the higher resolution and would have been better off with 720 lines. This demonstrates that getting the right screen size and viewing distance is quite critical."

    Goed nieuws als je wellicht een 50" overweegt en je (zoals ik) een kijkafstand van 3 meter hebt, het "mag" dus. Ik was hier een beetje bezorgd over omdat ik (naast 42") ook eventueel een 46" LCD of 50" plasma op dit moment nog niet helemaal uitsluit. Maar dat is dus geen probleem met 3 meter kijkafstand, concludeer ik uit het artikel.

    Wat je ook vaak leest is dat je bij een plasma dichterbij mag zitten dan bij LCD ( van dezelfde grootte uiteraard), daar heb ik hier niets over gelezen (too lazy to read the WHOLE article).

    Ervaringen / meningen ?


    Edit: hmmm ik geef mezelf maar even antwoord, want idd vervallen een hoop posts hier in herhaling (zal ik me ook wel onbedoeld schuldig aan maken waarschijnlijk..)
    Las inmiddels dat iemand hier tot volle tevredenheid een 55" bekijkt op 2,5 tot 3 meter (als ik me goed herinner), dat was weliswaar een FullHD, maar goed, in die artikelen staat steeds dat vanaf 2 meter afstand je geen enkel voordeel meer hebt bij FullHD, dus dan zal op 3m een 50" HDReady ook geen punt zijn!

    Weer wat geleerd.
    Laatst aangepast door TheFixer : 23-10-2007 om 14:54

  15. #40

    Standaard

    Zijn er dan echt mensen die op twee meter afstand naar een >37" kijken? Volgens mij levert dat wel erg veel oogbewegingen op? Ik kijk hier naar een 32" vanaf iets meer dan drie meter en vind dat toch wel het prettigst.

    Nu overweeg ik dus een 37" Full HD, of een 32" "half-HD". In de winkels is niet te vergelijken natuurlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het verschil niet kunt zien bij HD-beeldmateriaal, of misschien heb ik gewoon erg goede ogen

    Om dit topic maar weer even omhoog te schoppen, zijn er mensen die een 37" HD-TV hebben en het verschil wèl zien?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Zijn er dan echt mensen die op twee meter afstand naar een >37" kijken? Volgens mij levert dat wel erg veel oogbewegingen op? Ik kijk hier naar een 32" vanaf iets meer dan drie meter en vind dat toch wel het prettigst.

    Nu overweeg ik dus een 37" Full HD, of een 32" "half-HD". In de winkels is niet te vergelijken natuurlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het verschil niet kunt zien bij HD-beeldmateriaal, of misschien heb ik gewoon erg goede ogen

    Om dit topic maar weer even omhoog te schoppen, zijn er mensen die een 37" HD-TV hebben en het verschil wèl zien?
    Dat is een vraag die je eigenlijk niet goed beantwoord kunt krijgen..... het zijn persoonlijke meningen waarom je vraagt.

    Weet niet waar je zoal je scherm voor wilt gebruiken, maar op een afstand van 3 meter zou een 42 inch HD ready plasma scherm heel aardig voldoen. Een Full HD heeft geen zin op die afstand, maar wie houd je tegen als je zelf denkt dat je wel verschil ziet:wink:

    Als je veel films vanaf een HD BD of gewone DVD bekijkt, dan is een 42inch wel fijn, zeker bij de films in bioscoop formaat, je houd dan nog niet echt wat over..... maar er is mee te leven
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is een vraag die je eigenlijk niet goed beantwoord kunt krijgen..... het zijn persoonlijke meningen waarom je vraagt.

    Weet niet waar je zoal je scherm voor wilt gebruiken, maar op een afstand van 3 meter zou een 42 inch HD ready plasma scherm heel aardig voldoen. Een Full HD heeft geen zin op die afstand, maar wie houd je tegen als je zelf denkt dat je wel verschil ziet:wink:

    Als je veel films vanaf een HD BD of gewone DVD bekijkt, dan is een 42inch wel fijn, zeker bij de films in bioscoop formaat, je houd dan nog niet echt wat over..... maar er is mee te leven
    Zo is het maar net. Ik had eerder een projector (1.90 diameter scherm) en dat was natuurlijk enorm vet. Resolutie was minder maar dat vind ik achteraf pas: op het moment dat ik de projector gebruikte was ik er helemaal mee in mijn nopjes. Nu heb ik een 42 inch plasma die ik bekijk vanaf ongeveer 2.5 meter. Da's uiteraard wel evne inleveren qua afmeting en "bioscoopgevoel" maar het valt te doen. Wellicht ga ik weer terug naar projectie want ik mis het eigenlijk wel een beetje...

    een beetje boel....

    eigenlijk mis ik het vreselijk!!
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  18. #43

    Standaard

    Ik heb even gemeten, en wij kijken nu een dik jaar op 3,5 meter afstand naar een LG 50PC1R (50 inch dus en HD Ready) en met volle tevredenheid.

    Wat mij betreft mocht ie zonder enige twijfel nog een maatje extra, al ben ik nu ook al zeeeeeeer tevreden.

    En pixels, als ik er voor ga staan zie ik ze nog geen eens.

    HD-DVD is gewoon VET, over animaties zoals "Happy Feet" "Monster Inc." enz nog maar te zwijgen....... (zelfs bij SD televisie en dvd's hoor je mij niet klagen)

    Mijn motto van de dag : Te groot ga je niet zo snel , te klein wel.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •