Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 175 van 175 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Productiekosten (incl. de af te dragen rechten aan de BDA) van 'n Blu-ray disc liggen idd ver boven de kosten van de HD DVD, met name de productielijnen en het feit dat de er dus veel minder afdragingen zijn bij HD, ander feit is nog steeds dat de spelers van HD DVD goedkoper zijn; anders gezegd, Paramount maakt meer winst op 1 verkochte HD DVD dan op 2 verkochte Blu-ray discs.

    uiteraard zal er geld bij gemoeid zijn, maar dat heeft Sony ook gedaan bij de Wall-mart om maar wat te noemen, of wat dacht je van de MGM catalogus?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #152

    Standaard

    Voor alle duidelijkheid (want je HD-DVD fanboyism loopt er bij momenten wel nogal af), ik ben hier helemaal niet Sony aan het verdedigen, maar wel de uitspraken van Paramount met een korrel zout aan het nemen, wat Rhodanos blijkbaar niet deed ("zeg je nu dat Paramount zijn eigen productiekosten niet kent ?")...
    Het is een feit dat de next-gen war op alle fronten gestreden wordt, niet in het minst met dollars. Dat was jaren terug al te verwachten/vrezen toen duidelijk werd dat geen van beide partijen ging buigen en hun eigen plannen gingen opgeven, wat te begrijpen is vanuit de bedrijven. Jammer genoeg wordt iedereen daar de dupe van : zowel de consument, als de bedrijven in kwestie zelf (want zij hebben ook geen baat bij een grote concurrent, en een consument die daardoor afwacht).

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Productiekosten (incl. de af te dragen rechten aan de BDA) van 'n Blu-ray disc liggen idd ver boven de kosten van de HD DVD, met name de productielijnen en het feit dat de er dus veel minder afdragingen zijn bij HD, ander feit is nog steeds dat de spelers van HD DVD goedkoper zijn; anders gezegd, Paramount maakt meer winst op 1 verkochte HD DVD dan op 2 verkochte Blu-ray discs.

    Wat een onzin, de productiekosten zijn peanust vergeleken met de winst die ze op zo'n schijfje maken. Een BR zal misschien een paar cent duurder zijn om te maken. (Is leuk als je er milioenen verkoopt,) maar het is dus niet zo dat de winst 2 keer zo groot is bij HD DVD.....

  4. #154

    Standaard

    Al met al zijn de huidige winstcijfers voor Blu-Ray en HD-DVD voor een bedrijf als Paramount zo relatief klein dat een ommezwaai niet zonder meer betekent dat ze een potentiele miljoenenwinst weggooien en dat dat getuigt van slecht management.
    Zonder meer aannemen dat Paramount 150 miljoen smeergeld heeft gekregen is net zo naief als zonder meer aan te nemen dat ze niks hebben gehad in mijn ogen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Al met al zijn de huidige winstcijfers voor Blu-Ray en HD-DVD voor een bedrijf als Paramount zo relatief klein dat een ommezwaai niet zonder meer betekent dat ze een potentiele miljoenenwinst weggooien en dat dat getuigt van slecht management.
    Inderdaad, dus is het meest aannemelijk argument dat ze inderdaad wel een serieus pak geld toegestopt gekregen hebben (of dat nu 150M of een ander bedrag...).

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Inderdaad, dus is het meest aannemelijk argument dat ze inderdaad wel een serieus pak geld toegestopt gekregen hebben (of dat nu 150M of een ander bedrag...).
    In de bron stond duidelijk dat een insider heeft bevestigd dat de twee maatschappijen een bedrag hebben gekregen voor hun steun!

  7. #157

    Standaard

    Dit was een reactie naar Rhodanos die blijkbaar Paramount klakkeloos gelooft als deze zeggen dat de productiekost van 2 HD-DVDs lager is dan van 1 BD.
    Ik vraag me toch langzamerhand af, wie van de mensen die in deze trend reageren daadwerkelijk werkt in een bedrijf en weet hoe bedrijfsmatig beslissingen tot stand komen. Waarbij men deze beslissingen ook nog moet verdedigen naar aandeelhouders. Paramount officials zullen elke stap moeten kunnen verdedigen en kunnen dus niet zo maar met foute info naar buiten komen. Daarbij laat men zich niet door sentimenten leiden, van dat men de consument in de steek laat (veel gehoord argument), maar door keiharde cijfers. Een insider zou dat van 150.000.000 dollar, bevestigen. Leuk, maar geen keihard bewijs. Heb op een Amerikaanse site overigens gelezen dat een insider dit juist weer zou ontkennen. Verder een bedrijf als Paramount denkt niet in miljoenen, maar in miljarden. 150.000.000 dollar is peanuts. Leuk, maar niet beslissend.
    Waar ik werk moet ik mij kunnen verantwoorden naar wel 5 lagen, en daarbij wordt ik op een fout persbericht zonder meer afgerekend.
    Als Paramount schrijft dat op bepaalde argumenten ergens voor wordt gekozen, dan klopt dit op papier. Er zullen interne rapporten onder liggen die dit uitgebreid zullen bevestigen.
    En dit is zo'n fundamentele beleidswijziging die ook binnen Paramount nog tot veel discussie zal kunnen leiden dat de officials wel dubbel voorzichtig zullen zijn, alleen al uit eigen 'lijfsbehoud'.

    EDIT: ik vergeet nog een belangrijk iets. Ik weet niet hoe dit in Amerika werkt, maar jaarcijfers e.d. worden ook gecheckt door onafhankelijke accountants.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 25-08-2007 om 16:32
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #158

    Standaard

    Alsof je uit jaarcijfers zou kunnen afleiden dat BD wel/niet meer kosten dan 2 HD-DVDs qua productie-kost. Get real. Dat PR bericht was m.i. nog altijd voor het grote publiek, niet voor de financiële pers.
    De filmafdeling van Viacom (en dat is meer dan alleen Paramount) had vorig kwartaal overigens een omzet van $1.5B. Die deal zou dus 10% zijn van hun omzet, laat staan winst!! Dat is echt niet niets.
    Eén ding is echter zeker. Als het bericht klopt, dan is het van dermate significantie, dat je er wel vrij zeker mag zijn dat het in hun financieel statement van huidig kwartaal zichtbaar zal zijn (al is het niet denkbeeldig dat die 150M verspreid zou zijn over een aantal kwartalen).
    Laatst aangepast door Avalan : 25-08-2007 om 19:42

  9. #159

    Standaard

    http://www.highdefdigest.com/news/sh...Bombshell_/921

    Ik heb dit lange artikel wat ingekort. Zeer lezenswaardig, naar mijn mening.

    Kernzinnen:

    Indeed, that's twice as many Blu-ray sales as HD DVD. Doesn't that just about wrap up this format war?
    Not so fast. The sales lead only sounds impressive when taken out of context. To put those numbers into perspective, during its first week of release alone, the Standard-Def DVD edition of '300' sold 5.10 million copies. That's one single movie on DVD, during just one week of release, moving more than twice as many units as all Blu-rays and HD DVDs combined could manage in 6 months. In fact, that lone DVD in its first week significantly outsold the grand total of all High-Def media from inception in early 2006 to date (3.7 million in all). That's an astounding disparity, and it has only grown in subsequent weeks of that disc's sales life.

    These formats are going to have to start moving DVD-sized sales before either one can be called a success, and that isn't going to happen anytime soon. A year into their lives, both are still in their infancy.
    Another thing you won't read in a Blu-ray Disc Association press release is that Blu-ray is a lot more expensive for the studios than HD DVD. The development costs are higher, the authoring and manufacturing costs are higher, and the licensing fees are higher. If the discs were selling in DVD-sized volumes, none of those problems would be significant, but that isn't happening. We have to consider the possibility that, despite selling more Blu-rays than HD DVDs, at the volumes we're talking about Paramount may have actually been losing more money on Blu-ray than they were losing on HD DVD. Now, that's merely speculation on my part. No hard numbers on that have been released, but Alan Bell's comments above about "manufacturability, the reliability of players, the cost, [and] the infrastructure that's developed to support our creation of titles" sure seem to hint to that effect.
    In any case, this notion that Paramount is "leaving money on the table" by dumping Blu-ray is clearly false. If anything, they're letting go of one failing aspect of their business and hoping for the best from another.

    And what of the claims that Microsoft and/or Toshiba offered Paramount a $150 million incentive package to drop Blu-ray? A public relations firm employed by BDA member Sony has reportedly been making hay of this story in an (arguably successful) attempt to undermine the public perception of Paramount's decision. Microsoft denies participating in anything of the sort, and none of the other companies involved have officially acknowledged such a package, but for the sake of argument let's say that it's true and there was some sort of compensation involved.
    Frankly, who cares? It's a business deal. They happen every day, and I find it tremendously hypocritical to denounce Paramount for accepting an incentive package from the HD DVD camp without considering the possibility that at least one of the Blu-ray studios may have done the same at the start of the format war. For the record, when directly confronted with the question this week, Fox, MGM, and Sony each denied that any "sweeteners" influenced their decisions, while Disney would only issue a mysterious "No comment" statement.
    So consider this: Disney has long claimed that interactivity was one of their biggest concerns in choosing a High-Def disc format, even to the extent of actively participating in the design of the HDi specification used in HD DVD. Yet despite that, they release titles exclusively on the competing format that currently still can't implement simple picture-in-picture functionality and is at least a year and a half behind HD DVD's progress in the area Disney claims is of critical importance to them. Early last year, CEO Robert Iger stated that the company would "probably publish in both formats", yet that never came to pass.
    Considering the real facts of the matter, presumptions that the High-Def format war could be won by either side anytime soon were seriously misguided. The truth is that both Blu-ray and HD DVD are losing the real battle, which is to supplant DVD as the next mainstream optical disc standard. They're just losing it to different degrees.
    In making the decision of which to support, a company like Paramount must weigh not just current sales results (which are still insignificant at present volumes), but also the long-term business strategies on both sides.
    According to their August 20th announcement, Paramount believes that HD DVD has more potential for growth. Why might they feel that way? For one thing, the Blu-ray format has based a large part of its sales plan around the Playstation 3, which is by far the best selling and most popular Blu-ray playback device on the market. Unfortunately, the PS3 hasn't met expectations in the video game arena, trailing behind the XBox 360 and Nintendo Wii in popularity among gamers. While there are enough PS3 consoles in active use right now to lead to the 2:1 disc sales advantage over HD DVD as discussed above, perhaps Paramount doesn't feel that this is a sustainable business model. HD DVD has consistently sold more dedicated stand-alone disc players than Blu-ray, and stand-alone players have a much higher attach rate of discs sold (PS3 owners are more likely to buy the unit for games than for Blu-ray movies). Taking the long view, if this trend continues, HD DVD could have a growth surge that eventually surpasses Blu-ray.
    I think it's time we all took a step back and tried to look at this from a more balanced perspective. If the video game market can survive with multiple formats, each offering their own exclusive releases, how is the High Definition market any different? Personally, I foresee both HD DVD and Blu-ray coexisting for a long time, and potentially both thriving. If competition between the two formats continues to result in improved quality, lower prices, and a steady stream of movies in High Definition, that's a good thing in my book.
    Should anyone still think that I'm playing favorites, know that my next column will take aim at HD DVD for their many Combo disc compatibility problems, which aggravate me to no end.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #160

    Standaard

    http://arstechnica.com/articles/paed...xt-gen-dvd.ars

    The numbers are stark: manufacturing BD discs will require an estimated US$1.7 million cost per manufacturing line. Per line!
    Then, each major manufacturing facility would require the implementation of a minimum of two mastering systems, at a minimum cost of US$2 million per system. DVD, at the height of its success, resulted in an estimated 600 manufacturing lines globally. Even allowing for a decline in systems costs over time as the manufacturing base expanded, the tab for radically overhauling the media manufacturing industry would approach a billion dollars worldwide or more. Already-beleaguered CFOs will be challenged to raise—and risk—this significant amount of capital.
    Compare this to the estimated cost of retooling for the HD DVD format compared to BD. HD DVD is able to utilize virtually the entire existing manufacturing infrastructure. The cost of upgrading an existing DVD line is about US$150,000—less than a tenth the cost of a BD line. A DVD mastering system can be upgraded for US$145,000. Basically, HD DVD is a DVD-9—a version of DVD we have enormous manufacturing experience with already—with a denser pit structure.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 01-09-2007 om 10:04
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #161

    Standaard

    Mooi stukje Rhodanos, en zoals je zelf ook al aangeeft, het hele stuk en 'n bijbehorende discussie is ook terug te vinden op highdefdigest.

    Vraag me overigens af hoe bepaalde mensen hier op reageren
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #162

    Standaard

    Ik ben zelf eens door mijn dvd-collectie gegaan, en van de 212 dvd zat er precies 1 paramount productie tussen. The Godfarher box. Verder had ik nog 6 dreamworks dvd`s , voornamelijk tekenfilms.

    Vroeger had ik veel meer dvd`s , iets van 380 zeg maar.
    Ik kan dus rustig zeggen dat ik naar persoonlijke smaak, de beste 200 dvd`s / films die er zijn, over heb gehouden.

    Van die 200 films zijn er eigenlijk maar 4 die onder het paramount kamp vallen.
    The Godfatherbox, American Beauty en Shreck I en II. En op geen van allen zat ik echt te wachten qua blu-ray release.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Ik ben zelf eens door mijn dvd-collectie gegaan, en van de 212 dvd zat er precies 1 paramount productie tussen. The Godfarher box. Verder had ik nog 6 dreamworks dvd`s , voornamelijk tekenfilms.

    Vroeger had ik veel meer dvd`s , iets van 380 zeg maar.
    Ik kan dus rustig zeggen dat ik naar persoonlijke smaak, de beste 200 dvd`s / films die er zijn, over heb gehouden.

    Van die 200 films zijn er eigenlijk maar 4 die onder het paramount kamp vallen.
    The Godfatherbox, American Beauty en Shreck I en II. En op geen van allen zat ik echt te wachten qua blu-ray release.
    Als je toch zo'n vergelijking gaat doen, hoeveel Sony films heb je... en hoeveel Universal?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #164

    Standaard

    Blu-ray lijkt formatenstrijd te winnen in Europa

    Vrijdag 31 augustus 2007, 14:32 - Blu-ray heeft qua hardware-verkopen in Europa een marktaandeel van 94 procent. Dat maakte de Blu-ray Disc Association donderdag bekend op de vakbeurs IFA in Berlijn.

    Ook in Japan heeft rivaal hd-dvd tot nu toe nauwelijks voet aan de grond gekregen. Blu-ray leidt de markt met een aandeel van negentig procent. Alleen in de VS ligt het marktaandeel van hd-dvd iets hoger: zo'n 30 procent.

    Recentelijk koos filmstudio Paramount exclusief voor hd-dvd, zij het dat hier hoofdzakelijk financiële overwegingen aan ten grondslag lagen. Fabrikanten van hd- dvd-apparatuur betalen Paramount 150 miljoen dollar om hun producten voor hd-dvd te promoten. Maar in het licht van de donderdag verschenen cijfers lijkt het geen verstandige beslissing.

    Een keuze voor hd-dvd lijkt ook niet verstandig als het gaat om de verkoop van speelfilms. Er gingen tot nu toe 1,7 miljoen Blu-ray-films over de toonbank. Het kostte ongeveer een jaar voordat het eerste miljoen was bereikt, maar het tweede miljoen lijkt binnen drie maanden te worden gerealiseerd. Volgens Sony worden drie tot vijf keer zoveel Blu-ray als hd-dvd titels verkocht. Wereldwijd bedraagt het marktaandeel van Blu-ray-software 69 procent.

    Andere filmstudio's volgen het voorbeeld van Paramount dan ook niet. Warner, Disney en Sony kondigden gisteren in Berlijn weer nieuwe titels voor Blu-ray aan. Zo is Sony van plan om de kaskraker 'Close Encounters Of The Third Kind' van regisseur Steven Spielberg en Spider Man 3 op Blu-ray uit te brengen. De Close Encounters-schijf bevat drie verschillende versies van deze speelfilm uit 1977.

    Veel fabrikanten - van Hitachi tot Philips - gebruiken IFA om de nieuwste Blu-ray apparatuur te lanceren. Zo heeft Philips zijn eerste Blu-ray speler op de Europese markt geïntroduceerd.

    Bron: Webwereld
    In deze 'oorlog' lijkt me niet het aantal verkochte schijfjes doorslaggevend maar het aantal verkochte apparaten. Als de hierboven genoemde cijfers kloppen, is het pleit zo'n beetje beslist, lijkt me.

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Vraag me overigens af hoe bepaalde mensen hier op reageren
    Het blijft natuurlijk een stukje uit het HD DVD kamp, maar zelfs zonder vooroordelen zitten er wel punten in die gewoon vanuit zakelijk oogpunt helder zijn. Vooral door de lage verkopen tot nu toe is 't een investering die veel moeite kost. Ook al zou zo'n investering een kleine winst opleveren, dan nog kan 't logisch zijn je pijlen op iets anders te richten waarvan je verwacht dat 't beter gaat. Dus is 't helemaal niet zo stom van Paramount om voor 1 medium te kiezen. Sterker nog, het zou helemaal niet vreemd zijn als studios ineens voor iets anders gaan. Alleen Sony zal dat niet zo snel doen want die hebben toch een heleboel poen erin gestopt denk ik zo.

    Ook betreffende de 150miljoen is 't maar een beetje gezeur van het Blu-ray kamp aangezien Fox en Disney waarschijnlijk hetzelfde doen. Zaken zijn zaken. En waarom 'no comment' als 't echt niet waar is vraag je je af.

    Twee verschillende formatemn is jammer, maar ik kan er wel mee leben als ze altijd blijven bestaan. Heb je wel een duurdere speler nodig, maar dat is maar een uitgave van 1 keer (of misschien 2 of 3 keer na jaren). Stel dat zo'n speler 300-400 euro duurder is dan wanneer 1 formaat gekozen zou worden, dan zijn dat maar 15 HD films.
    Natuurlijk is dat niet voor iedereen weggelegd en dat zet dan wel de rem op massa-acceptatie. Maar zolang niet een van de formaten helemaal verdwijnt is 't voor de huidige bezitters (die toch voldoende geld hebben, anders waren ze niet al vroeg ingestapt is mijn mening) niet zo jammer.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    In deze 'oorlog' lijkt me niet het aantal verkochte schijfjes doorslaggevend maar het aantal verkochte apparaten. Als de hierboven genoemde cijfers kloppen, is het pleit zo'n beetje beslist, lijkt me.
    Tja, het ene kamp rekent alle PS3's mee en het andere kamp geen een.D'r zullen wel wat filmliefhebbers zijn die een PS3 hebben aangeschaft om films te kijken maar er zullen ook gamers zijn die alleen willen spelen en af en toe een Blu-ray film kopen.
    Het HD DVD kamp zet tegen deze verkopen dan ook dat er van elke twee PS3's er maar 1 Blu-ray disk is verkocht tegenover 4 voor elke stand alone HD speler,
    Maar ja, da's de andere zijde van de propaganda natuurlijk.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  17. #167

    Standaard

    Ik sluit mij hierbij wel even aan bij Edwin V. ... helder en onpartijdig
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #168

    Standaard

    Allemaal, leuk en aardig maar feit blijft dat als Paramount exclusief voor BR had gekozen de oorlog zo goed als over zou zijn en de consument gewonnen zou hebben.

    (Behalve die paar early adaptors die een HD dvd speler hebben gekocht, maar dat is een erg kleine groep)

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    (Behalve die paar early adaptors die een HD dvd speler hebben gekocht, maar dat is een erg kleine groep)
    "HD DVD has consistently sold more dedicated stand-alone disc players than Blu-ray"
    Quotje van hierboven....

  20. #170

    Standaard

    Blu-ray heeft qua hardware-verkopen in Europa een marktaandeel van 94 procent. Dat maakte de Blu-ray Disc Association donderdag bekend op de vakbeurs IFA in Berlijn.
    Leuke info, maar:
    Laut von der Blu-ray Disc Association präsentierten Verkaufszahlen der GfK soll der Marktanteil der Blu-ray Disc im europäischen HD-Disc-Markt bei 94 % liegen und die HD DVD gerade mal einen Anteil von 6 Prozent der verkauten Abspielgeräte haben. In diesen Zahlen wurden nicht nur Standalone-Player sondern auch die Playstation 3 berücksichtigt. In einer anderen Übersicht, die sämtliche Verkäufe aus dem Unterhaltungselektronik- und IT-Bereich zeigte, lagen beide Formate im zuletzt gezeigten Monat Juni indes auf einem beinahe gleichen Niveau. Absolute Verkaufszahlen von Standalone Blu-ray Disc-Playern in Europa wurden nicht genannt.
    Voor hen die Duits niet kunnen lezen, dat percentage van 94% is inderdaad genoemd. Maar de verslaggever van in dit geval areadvd.de verwijst naar een algemeen overzicht over homecinemahardware waaruit zou blijken dat HD-dvd en BD gelijk oplopen. Wat de info van de BDA-association toch weer in een ander daglicht stelt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    (Behalve die paar early adaptors die een HD dvd speler hebben gekocht, maar dat is een erg kleine groep)
    Het zijn sowieso kleine groepen maar als Blu ray als filmformaat zou verdwijnen zou de groep kleiner zijn dan bij HD DVD want met een PS3 kun je nog spelletjes blijven spelen. Zelfs als Blu-ray als filmformaat helemaal verdwijnt gaat Sony gewoon door met spelletjes op Blu-ray en sal een PS4 ook een Blu-ray speler krijgen om compatibel te blijven.
    Ik denk namelijk wel dat er tot nu toe nog steeds meer stand alone HD DVD spelers zijn verkocht dan stand alone Blu-ray spelers puur vanwege 't prijsaspect.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #172

    Standaard

    Zondag 02 september 2007 - De HD DVD-disk is ondergeschikt aan de Blu-Ray-disk en beschikt met het oog op toekomstige High Definition-films over te weinig capaciteit. Dat zijn de woorden van Frank Simonis, de voorzitter van de Blu-Ray Disc Association. Simonis deed deze en andere uitlatingen in een interview met de website Tech.co.uk.

    "The majority of Hollywood studios have chosen Blu-ray not because we have asked them to - we let them make up their own mind. They choose Blu-ray because it is the superior format," aldus Simonis.

    "For Disney to do the movie Cars in HD including the interactivity, a 50GB disc is needed. Pirates Of The Caribbean you couldn't do on an HD DVD disc. You'd have to have multiple discs. How can that be a good thing?'', gaat hij verder.

    Ook spreekt Simonis in het interview tegen dat HD DVD-spelers in vergelijking met Blu-Ray-spelers goedkoper te produceren zijn. Volgens hem worden HD DVD-spelers sterk gesubsidieerd door fabrikanten om ze aantrekkelijker te maken voor de consument.

    Verder vraagt Simonis zich af hoe diep de zakken van het HD DVD-kamp zijn. Het schijnt namelijk dat men 150 miljoen dollar opgehoest heeft om een filmmaatschappij zover te krijgen haar films op HD DVD uit te brengen.

    "Perhaps they like to play that game, and I wish them a lot of luck."
    Laatst aangepast door windoweyez : 03-09-2007 om 08:42

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    "For Disney to do the movie Cars in HD including the interactivity, a 50GB disc is needed. Pirates Of The Caribbean you couldn't do on an HD DVD disc. You'd have to have multiple discs. How can that be a good thing?'', gaat hij verder.
    Mag ik m even helpen herinneren dat beide POTC BR's dubbeldisc uitgaven zijn??

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Mag ik m even helpen herinneren dat beide POTC BR's dubbeldisc uitgaven zijn??

    En missframed ..

    Verder over de fabrikanten, bij HD DVD kamp zit geen filmdistribiteur die ook spelers maakt, bij BD wel dus dat fabeltje gaat ook niet op.
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 03-09-2007 om 11:38
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #175

    Standaard

    Ach, ze hebben Disney gewoon veel geld gegeven en toen Disney zelf de beslissing laten maken.

    En Sony zelf laten kiezen is strict genomen geen keuze inderdaad.

    Arrogant mannetje lijkt me dat bdw.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •