Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 175 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Het blijft 'n feit dat spellen uitblijven door 'n slechte devkit console al jaar uit en telt nu 'n scala van 20 games? Zou ik idd ook pissig zijn als ik verder niets mee zou kunnen, gelukkig is het 'n next-gen speler (en zo denkt sony ook)... "iedereen" Blu-ray in huis, rest is bijzaak.
    Meer dan 30, maar zou jij er zoveel kopen? 30x60 = 1800 euro.

    En je kan er verder niks mee? PS3 is een mediacenter. Je kan veel meer dan alleen Filmpjes kijken en gamen.

    Maar ik denk dat we dit beter kunnen voortzetten in een ander topic..
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiem Bekijk bericht
    Meer dan bijvoorbeeld Apple waar je eigenlijk helemaal niets te kiezen cq uit te breiden hebt.

    Ik breid mijn Apples al jaren uit... watvoor bepreking zou je met Aplple hebben?

  3. #28

    Standaard

    Wat een zever lees ik hier! Zowel Sony als Microsoft duwen de formaten door ons strot! Beide giganten willen zorgen dat je voor hun formaat kiest en dat is maar normaal ook. Het bepaald dan ook wie de overwinnaar wordt en beide willen niet afgaan denk ik. Ik snap dat er van bepaalde mensen een lichtere voorkeur hebben ,maar objectief blijven is blijkbaar uitgesloten. Nu bezit ik beide console's en ik steun BR. Waarom? Simpel... De PS3 ging ik al altijd kopen en hoef ik er tenminste geen add-on meer voor te kopen. Mensen vinden de HD-DVD add-on goedkoper? Please!! De rekenvaardigheden zijn ook al ver gevordert. Microsoft vroeg destijds €400 voor de Core pack en €500 voor de Premium Pack. Reken dus zelf eens uit. Dat komt op €600 (Jawel hoor, evenveel als een PS3 nu ) of €700 (Jawel hoor, liefst €100 duurder dan de PS3 ) in totaal. Ook leuk voor huidige 360 bezitters en die de voorkeur geven aan een HDMI verbinding. Nu komen ze vlug op de proppen met een Elite versie en naaien daarmee de mensen die liever werkten met een HDMI-kabel dan een Component, maar nooit de KEUZE kregen. En nog steeds geen HD-DVD drive geïntegreerd... Mijn mening is dat Microsoft het een beetje te heet onder de voeten kreeg en vlug probeerde een exclusiviteit contract binnen te krijgen. Niemand zal weten wat voor contract er getekend is en hoeveel geld er mee gemoeid was. Ze kregen het ook al eerder heet onder de voeten door aan te geven ook een BR add-on te releasen. Gewoon een zet van Microsoft om nog langer in de strijd te blijven en dat is hun goed recht. Hoe erg ik het ook vind als Transformers niet verschijnt op BR...

    @TJ Weissel: Sorry man, maar uw opmerkingen blijven men ogen doen rollen. Sony is strategisch goed bezig. Waarom niet hun nieuwe console benutten om de format war meer hun kant uit te dwingen? Microsoft was anders ook goed bezig om nadien vlug een add-on uit te brengen, terwijl ze dit gemakkelijk ook konden geïntegreerd hebben in hun 360. Gewoon een domme zet om dit niet te doen. De games zijn mss moeilijker te vervaardigen voor de PS3, maar de 360 heeft dan dankzij hun DVD-drive te weinig plaats om een volledig afgewerkt spel op te plaatsen waardoor developers moeten gaan zoeken wat ze kunnen schrappen. Goed voorbeeld? PGR4! Ook Halo 3 hebben ze moeten inkrimpen om te zorgen dat het allemaal op 1 schijfje kon. Ze wilden oorspronkelijk 2 dvd's geven en zo maken dat de Multiplayer op disc 2 stond, maar door de luie aard van gamers toch maar niet gedaan. Bij Sony zul je dit niet hebben en later in de toekomst zullen ze ons nog verbazen denk ik met hun enorme games en verbluffende grafic's. Ik heb liever dat ze tijd nemen om een game af te werken die €60 waard is dan een game waar de helft ontbreekt wegens gebrek aan ruimte. Ik heb er geen probleem mee dat er 2 formaten zijn, maar mijn voorkeur blijft Blu-ray en niet omdat me dit OPGEDRONGEN wordt.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #29

    Standaard

    Volgens de amerikaanse pers zouden de maatschappijen elk 150 miljoen dollar ontvangen hebben voor de overstap!

    Zie hier:
    http://tweakers.net/nieuws/49005/Blu...reamworks.html

    Vergeet niet dat veel dvd spelers een goede upscaling hebben en erg goed uitzien op een hd scherm. Ik zie dvd nog steeds als het medium voor de gewone man. Er zijn niet veel mensen die nu naar de winkel rennen om een hd-dvd speler of blu-ray speler op te halen.

    Persoonlijk heb ik echt nu iets van: ga nu ook maar meteen door naar de holodisk! Zijn we meteen van die 2 formaten af.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-08-2007 om 12:31

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Ik breid mijn Apples al jaren uit... watvoor bepreking zou je met Aplple hebben?
    Intern is een apple wat moeilijker uit te breiden dan extern, lees usb apparaten e.d. Op een pc kun je gemakkelijker cpu's wisselen, grafische kaart etc. Bij apple gaat dat wat lastiger en ben je genoodzaakt een nieuwe pc aan te schaffen. Ik noem Apple een pc, sinds zij een pc kloon zijn nu ze intel cpu's gebruiken.

    Kwa functionaliteit zijn beide natuurlijk gelijk en blijft alleen de voorkeur voor het OS over.
    Apple moet het voornamelijk hebben van de winst op de hardware, waar microsoft en intel beide genoeg winst draaien op hun specialiteiten, respectievelijk Operating system en cpu's.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Haha, nu moeten ze wel op DVD.nl

    vraag me af wat dit voor 'n gevolg heeft voor WB als Timewarner bedrijf zijnde, als 1 schaap over de dam is?
    Warner heeft meerdere malen de consument duidelijk gemaakt dat zij van hun films kunnen genieten, welk formaat men ook kiest. Als men dat nu of binnenkort gaat veranderen is het bedrijf niet erg geloofwaardig. Aan de andere kant, het is een bedrijf en 't gaat uiteindelijk om de centen, ze kunnen zeggen wat ze willen.

    Bdw over door de strot duwen. Blu-ray duwt regiocodering meer door de strot dan dat HD DVD dat doet.
    Is ook wat voor te zeggen.
    Laatst aangepast door Edwin V : 21-08-2007 om 12:06
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Wat een zever lees ik hier! Zowel Sony als Microsoft duwen de formaten door ons strot! Beide giganten willen zorgen dat je voor hun formaat kiest en dat is maar normaal ook. Het bepaald dan ook wie de overwinnaar wordt en beide willen niet afgaan denk ik. Ik snap dat er van bepaalde mensen een lichtere voorkeur hebben ,maar objectief blijven is blijkbaar uitgesloten. Nu bezit ik beide console's en ik steun BR. Waarom? Simpel... De PS3 ging ik al altijd kopen en hoef ik er tenminste geen add-on meer voor te kopen. Mensen vinden de HD-DVD add-on goedkoper? Please!! De rekenvaardigheden zijn ook al ver gevordert. Microsoft vroeg destijds €400 voor de Core pack en €500 voor de Premium Pack. Reken dus zelf eens uit. Dat komt op €600 (Jawel hoor, evenveel als een PS3 nu ) of €700 (Jawel hoor, liefst €100 duurder dan de PS3 ) in totaal. Ook leuk voor huidige 360 bezitters en die de voorkeur geven aan een HDMI verbinding. Nu komen ze vlug op de proppen met een Elite versie en naaien daarmee de mensen die liever werkten met een HDMI-kabel dan een Component, maar nooit de KEUZE kregen. En nog steeds geen HD-DVD drive geïntegreerd... Mijn mening is dat Microsoft het een beetje te heet onder de voeten kreeg en vlug probeerde een exclusiviteit contract binnen te krijgen. Niemand zal weten wat voor contract er getekend is en hoeveel geld er mee gemoeid was. Ze kregen het ook al eerder heet onder de voeten door aan te geven ook een BR add-on te releasen. Gewoon een zet van Microsoft om nog langer in de strijd te blijven en dat is hun goed recht. Hoe erg ik het ook vind als Transformers niet verschijnt op BR...

    @TJ Weissel: Sorry man, maar uw opmerkingen blijven men ogen doen rollen. Sony is strategisch goed bezig. Waarom niet hun nieuwe console benutten om de format war meer hun kant uit te dwingen? Microsoft was anders ook goed bezig om nadien vlug een add-on uit te brengen, terwijl ze dit gemakkelijk ook konden geïntegreerd hebben in hun 360. Gewoon een domme zet om dit niet te doen. De games zijn mss moeilijker te vervaardigen voor de PS3, maar de 360 heeft dan dankzij hun DVD-drive te weinig plaats om een volledig afgewerkt spel op te plaatsen waardoor developers moeten gaan zoeken wat ze kunnen schrappen. Goed voorbeeld? PGR4! Ook Halo 3 hebben ze moeten inkrimpen om te zorgen dat het allemaal op 1 schijfje kon. Ze wilden oorspronkelijk 2 dvd's geven en zo maken dat de Multiplayer op disc 2 stond, maar door de luie aard van gamers toch maar niet gedaan. Bij Sony zul je dit niet hebben en later in de toekomst zullen ze ons nog verbazen denk ik met hun enorme games en verbluffende grafic's. Ik heb liever dat ze tijd nemen om een game af te werken die €60 waard is dan een game waar de helft ontbreekt wegens gebrek aan ruimte. Ik heb er geen probleem mee dat er 2 formaten zijn, maar mijn voorkeur blijft Blu-ray en niet omdat me dit OPGEDRONGEN wordt.
    je kan het ook anders bekijken, ik koop nu 'n core versie 250 + hd dvd drive á 150 ben ik voor 400 klaar.... verder het grootste verschil is bij MS krijg je de keuze bij Sony niet, echter gaat dit hier helemaal niet over, over de 360 games, ben nog geen game tegengekomen die groter is dan 7,5GiB (om over PC games nog maar te zwijgen). maar dat terzijde...

    Het gaat over het feit dat iemand de bewering doet dat MS formaten door de strot duwt, dit is echter niet het geval, MS geeft je de keuze.. SONY niet , deze heeft altijd hun eigen apparatuur van eigen standaarden voorzien. Overigens bij MS was al tijden bekend (bij de introductie) dat de X360 met een zgn. add-on systeem zou gaan werken.

    zoals Bono ook al zei, dit gezwets is mogelijk meer van toepassing op andere topics...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Warner heeft meerdere malen de consument duidelijk gemaakt dat zij van hun films kunnen genieten, welk formaat men ook kiest. Als men dat nu of binnenkort gaat veranderen is het bedrijf niet erg geloofwaardig. Aan de andere kant, het is een bedrijf en 't gaat uiteindelijk om de centen, ze kunnen zeggen wat ze willen.

    Bdw over door de strot duwen. Blu-ray duwt regiocodering meer door de strot dan dat HD DVD dat doet.
    Is ook wat voor te zeggen.
    Feit is wel, dat wanneer WB zou zwichten dat het gedaan is met Blu-ray ... denk niet dat deze het redt met FOX/Sony/Disney (ongeacht de familie films).
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #33

    Standaard

    Mij interesseert het niet wie de format war wint of overstapt ik kijk de blu rays op mijn ps3 en de hd dvd's op mijn toshiba.

    waar ik wel moe altijd van word is dat gezeik van mensen op de ps3. Als je hem nie wil kopen, koop hem dan niet maar ga hem niet afzeiken.

    Ik heb zelf ook de xbox360 al vanaf dag 1 en vind de ps3 toch vele male beter geslaagd dan de xbox360 hoor. wacht maar volgend jaar als de opslag te klein wordt voor de xbox en ps3 benut gaat worden dan ga je pas merken waar de kracht van de ps3 ligt.

    Maar zoals eerder aangegeven dat is voor een ander topic die discussie.

    Paramount naar hd dvd. geeneens zo slecht want de hd dvd uitgaves zijn vaak toch net eits beter dan de blu rays met vooral geluidstracks. Net iets meer aandacht in gestoken
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Mij interesseert het niet wie de format war wint of overstapt ik kijk de blu rays op mijn ps3 en de hd dvd's op mijn toshiba.

    waar ik wel moe altijd van word is dat gezeik van mensen op de ps3. Als je hem nie wil kopen, koop hem dan niet maar ga hem niet afzeiken.

    Ik heb zelf ook de xbox360 al vanaf dag 1 en vind de ps3 toch vele male beter geslaagd dan de xbox360 hoor. wacht maar volgend jaar als de opslag te klein wordt voor de xbox en ps3 benut gaat worden dan ga je pas merken waar de kracht van de ps3 ligt.

    Maar zoals eerder aangegeven dat is voor een ander topic die discussie.

    Paramount naar hd dvd. geeneens zo slecht want de hd dvd uitgaves zijn vaak toch net eits beter dan de blu rays met vooral geluidstracks. Net iets meer aandacht in gestoken
    Uiteindelijk is het voor de consument wel beter als er eentje wint. Als hd-dvd zou winnen, kan blu-ray nog steeds als exclusief gezien worden voor de ps3, ik zie daar totaal geen problemen in. Daar daar de hoofdzaak spelletjes is.

    Persoonlijk: nu liever de holodisk. Geen gezeik met 2 formaten en totaal geen discussie over opslag, sinds de holo disk begint bij 300gb ofzo.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Uiteindelijk is het voor de consument wel beter als er eentje wint. Als hd-dvd zou winnen, kan blu-ray nog steeds als exclusief gezien worden voor de ps3, ik zie daar totaal geen problemen in. Daar daar de hoofdzaak spelletjes is.

    Persoonlijk: nu liever de holodisk. Geen gezeik met 2 formaten en totaal geen discussie over opslag, sinds de holo disk begint bij 300gb ofzo.
    Holo disk is no go.... ivm kosten. Kosten zijn dezelfde reden waarom BD nu in de steek wordt gelaten, BD Java en BD versie 2 met pip ondersteuning zijn niet compatible met 90% van de huidige spelers...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #36

    Standaard

    @ Lorre...jij noemt jezelf onpartijdig...?...lol
    Misschien dat een Corepack in Belgie €400 en de Premium €500 kostte maar hier in Nederland waren ze respectievelijk €299 en €399.

  12. #37

    Standaard

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Holo disk is no go.... ivm kosten. Kosten zijn dezelfde reden waarom BD nu in de steek wordt gelaten, BD Java en BD versie 2 met pip ondersteuning zijn niet compatible met 90% van de huidige spelers...
    Voorlopig nog niet! Holodisk is het enige formaat dat serieus als opvolger van de cd-rom wordt gezien!

    Hd-dvd heeft nu de goedkopere spelers en het groter wordende filmaanbod als voordeel.
    De verwachting is dat er binnenkort in amerika al 200 dollar hd-dvd spelers op de markt komen.

    Ik kan niet ontkennen dat de doorontwikkeling van hd-dvd beter en sneller gaat dan van blu-ray. Het duurt te lang en is te duur op dit moment.

    Het is niet de eerste keer dat het technisch betere formaat het niet gaat winnen.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-08-2007 om 12:47

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Holo disk is no go.... ivm kosten. Kosten zijn dezelfde reden waarom BD nu in de steek wordt gelaten, BD Java en BD versie 2 met pip ondersteuning zijn niet compatible met 90% van de huidige spelers...
    Holodisk is zeker een go. Juist door de komst van HD-DVD en BR zijn de kosten van holodisks enorm gedaald. Probleem bij de Holodisks was altijd de laser. Ironisch genoeg zijn die kosten gedaald omdat die technologie gebruikt maakt van dezelfde laser technologie als HD-DVD en BR. Komt bij dat back-up to tape nog steeds voordeliger is dan HD-DVD en BR maar niet meer bij Holodisks wat dut inhoud dat de professionele back-up markt holodisks met openarmen zal ontvangen. Wat dan weer inhoudt dat er meteen een enorme afzetmarkt is....hehe en dat houdt weer in dat de prijs snel daalt....psies.....wij als consument kunnen dus veel eerder dat medium betalen dan we denken. Verwacht zo rond 2009 de eerste holodisks

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiem Bekijk bericht
    Holodisk is zeker een go. Juist door de komst van HD-DVD en BR zijn de kosten van holodisks enorm gedaald. Probleem bij de Holodisks was altijd de laser. Ironisch genoeg zijn die kosten gedaald omdat die technologie gebruikt maakt van dezelfde laser technologie als HD-DVD en BR. Komt bij dat back-up to tape nog steeds voordeliger is dan HD-DVD en BR maar niet meer bij Holodisks wat dut inhoud dat de professionele back-up markt holodisks met openarmen zal ontvangen. Wat dan weer inhoudt dat er meteen een enorme afzetmarkt is....hehe en dat houdt weer in dat de prijs snel daalt....psies.....wij als consument kunnen dus veel eerder dat medium betalen dan we denken. Verwacht zo rond 2009 de eerste holodisks
    Ik ben zeker met je van mening dat holodisk op de pc een groot succes zal worden. De vraag is echter of het en hoe snel het over zal slaan naar de filmindustrie.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiem Bekijk bericht
    Holodisk is zeker een go. Juist door de komst van HD-DVD en BR zijn de kosten van holodisks enorm gedaald. Probleem bij de Holodisks was altijd de laser. Ironisch genoeg zijn die kosten gedaald omdat die technologie gebruikt maakt van dezelfde laser technologie als HD-DVD en BR. Komt bij dat back-up to tape nog steeds voordeliger is dan HD-DVD en BR maar niet meer bij Holodisks wat dut inhoud dat de professionele back-up markt holodisks met openarmen zal ontvangen. Wat dan weer inhoudt dat er meteen een enorme afzetmarkt is....hehe en dat houdt weer in dat de prijs snel daalt....psies.....wij als consument kunnen dus veel eerder dat medium betalen dan we denken. Verwacht zo rond 2009 de eerste holodisks
    Holodisk werkt niet met dezelfde laser, deze werkt met 'n zgn. 3D laser... dubbele straal; Alvorens dit n massaproduct is, zijn we echt wel weer 10 jaar verder, mocht dit het gaan winnen van flashgeheugen of zelfs on demand.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #43

    Standaard

    Michael Bay responds to Paramount's abandonment of Blu-ray: "No Transformers 2 for me!"

    var digg_url = 'http://digg.com/tech_news/Michael_Bay_responds_to_Paramount_s_abandonment_of _Blu_ray_No_Transformer_2'; So by now you've heard that Paramount has dropped support for Blu-ray right? Good, so has a notable Hollywood director. Michael Bay -- the man behind "Transformers," "Bad Boys," "Pear Harbor," etc. -- just threw down with Paramount in his personal blog. In a forum post titled "Paramount pisses me off!", he states, "I want people to see my movies in the best formats possible. For them to deny people who have Blu-ray sucks! They were progressive by having two formats. No Transformers 2 for me!" That's right Mike, aim your PS3 right at their coffers!
    Bron: http://www.engadget.com/2007/08/21/m...-blu-ray-no-t/

    Dit word steeds leuker.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Het is niet de eerste keer dat het technisch betere formaat het niet gaat winnen.
    Voor HD filmkwaliteit is er geen verschil tussen de twee dus in dat opzicht maakt het gelukkig niet uit wie er wint.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Voor HD filmkwaliteit is er geen verschil tussen de twee dus in dat opzicht maakt het gelukkig niet uit wie er wint.
    Zeker wel, grotere capaciteit van 300gb voor blu-ray betekend geen compressie meer tegenover de compressie van hd-dvd.

    Alhoewel ik denk dat de meeste maatschappijen kiezen voor goedkope schijfjes met compressie dan kwaliteit bieden aan de consument!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys Bekijk bericht
    Natuurlijk is dat begrijpelijk; de regiseur wil zijn films voor elke consument beschikbaar hebben/ kunnen aanbieden.

    De 150.000 dollar zou op lange termijn wel eens te kortzichtig zijn geweest en hun meer gaan kosten dan het heeft opgeleverd.

    Het is duidelijk dat dit de machtsstrijd is tussen de maatschappijen en hardware fabrikanten. De consumenten en producenten/regiseurs worden er de dupe van! Typisch een strijd die perse een formaat wil forceren!
    Laatst aangepast door hstadman : 21-08-2007 om 13:25

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zeker wel, grotere capaciteit van 300gb voor blu-ray betekend geen compressie meer tegenover de compressie van hd-dvd.

    Alhoewel ik denk dat de meeste maatschappijen kiezen voor goedkope schijfjes met compressie dan kwaliteit bieden aan de consument!
    Geen hond die 't verschil nog ziet tussen een ongecomprimeerde 1920x1080p film en een goed gecomprimeerde die op HD DVD past. Sterker nog: zijn de Blu-ray films beter dan HD DVD's nu? Neen. Er zijn zelfs nog matige transfers die beter hadden kunnen zijn. Dus men levert niet eens topkwaliteit.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Geen hond die 't verschil nog ziet tussen een ongecomprimeerde 1920x1080p film en een goed gecomprimeerde die op HD DVD past. Sterker nog: zijn de Blu-ray films beter dan HD DVD's nu? Neen. Er zijn zelfs nog matige transfers die beter hadden kunnen zijn. Dus men levert niet eens topkwaliteit.
    Dus is er meer rek voor blu-ray in de toekomst! Maar ik ben het zeker met je eens dat vele maatschappijen het vertikken om fatsoenlijke kwaliteit te leveren.

    Ik denk wel dat het zichtbaar wordt, maar niet genoeg voor de gemiddelde consument. Die IS nog steeds tevreden met dvd. Ook de upscale dvdspelers zijn hier debet aan, die er gewoon goed uitzien op een hd scherm.

    Als je het bron materiaal bekijkt van zo'n 4000dpi met gecomprimeerde hd materiaal is er nog genoeg verschil mogelijk! In Japan is er al een formaat met een nog hogere resolutie!
    Zoals ik eerder heb gezegd, zullen de meeste maatschappijen wel kiezen voor gemakzucht(lees compressie) dan voor kwaliteit!

    Hoe groter de schermen worden thuis, hoe meer men belang heeft bij een hoge resolutie!
    Laatst aangepast door hstadman : 21-08-2007 om 13:34

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys Bekijk bericht
    Waar was meneer Bay toen The Rock en Pearl Harbor exclusief op Blu-ray werden uitgebracht? Blijkbaar gaat het er 'm toch niet helemaal om dat iedereen zijn films kan zien maar iedereen die een Blu-ray speler heeft.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Waar was meneer Bay toen The Rock en Pearl Harbor exclusief op Blu-ray werden uitgebracht? Blijkbaar gaat het er 'm toch niet helemaal om dat iedereen zijn films kan zien maar iedereen die een Blu-ray speler heeft.
    Misschien dat hierdoor juist een extra stimulans aan HD-DVD wordt gegeven...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •