Bekijk uitslag poll: Welk formaat gaat er met de winst vandoor

Stemmers
45. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Blu-ray disc

    21 46,67%
  • HD DVD

    10 22,22%
  • Beide formaten blijven

    7 15,56%
  • Beide formaten falen

    7 15,56%
De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Poll: Round 2: Blu-ray Disc vs. HD DVD

    Na de veranderingen en nu we alweer 'n paar maandern verder zijn... wie gaat er winnen?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #2

    Standaard

    Blu-ray biedt dit eindejaar de meeste toppers aan, dus ik verwacht een enorme salesboost. Ik blijf bij Blu-ray tot nu toe, maar zoals eerder opgemerkt. Komt er binnen een 1 a 1,5 jaar geen verandering koop ik me goedkoop een HD-DVD speler.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat beide formaten blijven, mijn oude stelling. HD-dvd heeft nu wel opeens een heel sterke positie gekregen. Maar Sony blijft vasthouden aan blu ray. Heeft denk ik ook geen andere keuze, te veel geïnvesteerd in de techniek. En wat betreft het aanbod aan toppers; we zitten nog maar in augustus dus er zal binnenkort nog veel nieuwe releasedata komen. En daarbij komt dat velen van de blu ray spelers - net als die van mij - eind van dit jaar al weer verouderd zullen zijn. In elk geval kunnen ze de nieuwe interactieve features niet afspelen. Maar goed, wij pioniers hebben bewust dit risico genomen.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-08-2007 om 12:53
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ik denk dat beide formaten blijven, mijn oude stelling. HD-dvd heeft nu wel opeens een heel sterke positie gekregen. Maar Sony blijft vasthouden aan blu ray. Heeft denk ik ook geen andere keuze, te veel geïnvesteerd in de techniek. En wat betreft het aanbod aan toppers; we zitten nog maar in augustus dus er zal binnenkort nog veel nieuwe releasedata komen. En daarbij komt dat velen van de blu ray spelers - net als die van mij - eind van dit jaar al weer verouderd zullen zijn. In elk geval kunnen ze de nieuwe interactieve features niet afspelen. Maar goed, wij pioniers hebben bewust dit risico genomen.
    Kan uw speler niet geüpdate worden met een nieuwe firmware?

    Ik hoop alleszins dat Blu-ray wint. Heb een PS3 zodus Of anders over een jaar of twee een HD-DVD speler kopen.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb nu gekozen voor hd-dvd volgens mij denk ik dat de twee formaten blijven bestaan hat ik de eerste keer gevote.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  6. #6

    Standaard

    Lees nu net dat Paramount niet verder gaat met Blu ray?
    Das dus niet zo mooi voor het Blu ray kamp lijkt me.

    Paramount Officially Cancels Blu-ray SKUs

    http://www.highdefdigest.com/news/show/879

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    Kan uw speler niet geüpdate worden met een nieuwe firmware?

    Ik hoop alleszins dat Blu-ray wint. Heb een PS3 zodus Of anders over een jaar of twee een HD-DVD speler kopen.
    Deels mogelijk wel, maar deels mist er een tweede beeldchip die blijkbaar voor bepaalde extra functies nodig is. En daar een firmware update niks aan doen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    't interesseert me geen bal wie er wint, maar het moet wel snel over zijn anders floppen beide formats en is de opvolger downloaden. Ik koop in ieder geval niets meer totdat er zich weer een duidlijke winnaar aandient... (voor wat dat waard is)

  9. #9

    Standaard

    Je kunt ook gewoon huren. Ben er vorige week mee begonnen bij Keeno en bevalt me goed. Eerst eens een disc zien, en dan mogelijk op termijn kopen als de prijs gedaald is.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 23-08-2007 om 17:01
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Ik dacht eerst om einde dit jaar de bd-p1200 bij te kopen , maar het gaat zo snel, dat ik in oktober de combi speler (bd-up5000) aanschaf, die heeft gelijk alles aan boord.

  11. #11

    Standaard

    Oktober, is hij dan al te koop?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Ik las pas in oktober 2008.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  13. #13

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd naar de reden voor Paramount's 'overstap' naar het HD-DVD kamp. Uit de link die hierboven ergens werd gegeven, blijkt ook dat de HD verkoopcijfers een factor 2 in het voordeel van BluRay zijn, waarom dan niet meer je films in dat formaat uitgeven?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong Bekijk bericht
    Ik las pas in oktober 2008.
    Hahaha, da's een goeie . Alsof een fabrikant, in het heetst van de strijd, nu een model zou aankondigen dat pas over meer dan een jaar te koop zou zijn. Tegen dan zijn ze hopeloos te laat. Het is dus wel degelijk October 2007 (wat je overigens met een snelle google ook direct had kunnen achterhalen).

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jobe Bekijk bericht
    Ik ben erg benieuwd naar de reden voor Paramount's 'overstap' naar het HD-DVD kamp. Uit de link die hierboven ergens werd gegeven, blijkt ook dat de HD verkoopcijfers een factor 2 in het voordeel van BluRay zijn, waarom dan niet meer je films in dat formaat uitgeven?
    Zie de specifieke thread over dit onderwerp. Anders ontaardt het ook hier in een welles-nietes over de ware redenen achter deze beslissing .
    Idem voor de PS3-niet-compatible-met-nieuwste-BluRays onzin .

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Hahaha, da's een goeie . Alsof een fabrikant, in het heetst van de strijd, nu een model zou aankondigen dat pas over meer dan een jaar te koop zou zijn. Tegen dan zijn ze hopeloos te laat. Het is dus wel degelijk October 2007 (wat je overigens met een snelle google ook direct had kunnen achterhalen).
    Ik heb wel degelijk op Google gekeken:

    Samsung's dual format BD-UP5000 much cheaper than expected

    But not due in Europe 'til late 2008

    by Amy-Mae Elliott 5 July 2007 10:33 GMT - Samsung has announced that it will introduce the BD-UP5000, its dual format high-definition disc player, next October.

    A German tech website is reporting that Samsung officials announced the details at a press event in Hamburg yesterday.

    Samsung's dual HD player will play both HD DVD and Blu-ray disks formats and their repestive interactive technologies, HDi and BD-Java.

    Samsung's new device is expected to go on sale in Europe in October 2008, for only €550, which is about £375.

    This is considerably cheaper than expected, less than rival dual format players (LG's similar offering is £1000) and less than Samsung's stand alone Blu-ray player.

    http://www.pocket-lint.co.uk/news/ne...nnounced.phtml


    Jouw bron... ?
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  17. #17

    Standaard

    Toegegeven, met 2008 te includen in mijn zoekopdracht kom ik ook op jouw bericht terecht, maar ik vind echt veel meer artikels die het over dit jaar hebben.
    Bvb:
    http://www.audioholics.com/news/pres...hd-player.html
    http://reviews.cnet.com/video-player...-32553618.html
    http://gizmodo.com/gadgets/bd_up5000/
    ...

  18. #18
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Over de prijs van de BD-UP5000 is ook behoorlijk wat verwarring ontstaan.
    De genoemde prijs van €550 is niet de prijs van de speler, maar de meerprijs dat deze speler gaat kosten ten opzichte van een BD only speler.

    De prijs voor de US zal $1049 bedragen, en ik verwacht dat de prijs hier tussen de €1000 en €1100 zal komen te liggen.

  20. #20

    Standaard

    Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...=1#post1214389 voor info over de nieuwe Samsung combo. Duitse prijs: €999,--, leverbaar vanaf november 2007!!!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #21

    Standaard

    Venturer,... een Canadees bedrijf die budget electronica verkoopt, komt in het najaar met een budget HD-DVD speler op de markt.
    Er is nog geen prijs bekend maar verwacht wordt dat de prijs rond de $150 zal uitkomen.
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_Holidays/905

    Aleen in de VS en Canada waarschijnlijk.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •