De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Filmmuseum dvd's

  1. #1

    Thumbs down Filmmuseum dvd's

    Voor iedere filmliefhebber is het goed dat het Filmmuseum bestaat. Het museum zorgt ervoor dat oud beelmateriaal bewaard blijft. De laatste tijd duiken steeds meer oude nederlandse films op. Het Filmmuseum zet deze op dvd.

    Helaas is de kwaliteit van deze films verre van goed. Neem bijvoorbeeld "Meisje met den blauwe hoed" een Nederlande filmklassieker uit 1937. De beeldverhouding is verre van okee. De originele begintitels passen niet op het scherm. Ik vind dit respectloos naar de makers van deze rolprent.

  2. #2

    Standaard

    Dat had ik ook met De Spooktrein. Erg leuke film hoor, maar de kwaliteit is inderdaad belabberd. Waarschijnlijk had het Filmmuseum niet het geld om de boel te restaureren.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  3. #3

    Standaard

    Er moet toch wel een cultuurfonds voor zijn om films opteknappen. Eigenlijk dacht ik dat opknappen één van de doelstellingen van het filmmuseum is.

  4. #4

    Standaard

    Klopt. Archieveren, alle films bewaren enzo. Maar dat kost geld, heel veel geld. En dat hebben ze niet. In dat geval zijn zij waarschijnlijk ook blij dat ze in uberhoud een film kunnen digitaliseren.

  5. #5

    Standaard

    Toevallig dat dit topic gestart is, heb twee weken geleden een kort artikeltje geschreven over de kwaliteit van de 'Nederlandse DVD', die vaak inderdaad ver beneden niveau ligt. Hier het artikel.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  6. #6

    Standaard

    Een bijzonder degelijk artikel. Toch vreemd dat er voor onze Hollandse film moeilijk aan fondswerving kan worden gedaan. Ik kan me toch goed voorstellen dat een dagblad of een omroep interesse kan hebben.

  7. #7

    Standaard

    Ik zag dat de dvd's uit de serie "Nederlandse filmklassiekers" momenteel bij De Slegte te koop zijn voor 3 euro per stuk. Omdat dat wel een aantrekkelijke prijs is heb ik inmiddels Pygmalion al aangeschaft en ik vroeg me af of er andere interessante titels tussen zitten. Iemand die tips heeft?

  8. #8

    Standaard

    Persoonlijk vond ik "De Overval" en "De Mannetjesmaker" wel de moeite waard.

  9. #9

    Standaard

    Waneer gaan ze dan Honneponnetje eens op dvd zetten

  10. #10

    Standaard

    Is dat een grap of meen je dat nou..ben liefhebber van de nederlandse film maar dat was echt 3x nix nada nix...

  11. #11

    Standaard

    Ik vind het wel een cult film hoor vooral die rol van Coen Flinck ism met die motoragent was hilarisch, Kan me wel indenken dat je hem slecht vond maar er zijn slechtere nederlandse films ook op dvd gezet wat te denken van Intensive Care

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •