Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 79 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    hallo,

    ik heb dit topic eens doorgelezen maar nog niets tegengekomen over het thuisgebruik.
    ofwel:

    wat heb je allemaal nodig om een goed tv signaal te krijgen.
    welk soort kabels om tv te kijken (ik hoor meeste verkopers over die dure verguld gouden scarts enzo) of een decoder om hdtv te kunnen kijken.

    ik heb een digitale tv-ontvanger en meer niet. ik ben mij dus ook aan het orrienteren om een lcd of plasma te kopen en dan hoor je dus nog meer dingen die je extra zou "moeten" aanschaffen voor beter beeld.

    Ik wil best wel wat geld uitgeven maar niet perse omdat iets verguld goud is ofzo terwijl netzo goed ook goedkoper zou kunnen.

    weten jullie hier meer over?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #52

    Standaard

    Analoog kabelsignaal ziet er niet uit op een LCD of Plasma. Met digitale televisie zal de kwaliteit iets toenemen doordat er geen antennesignaal meer door het beeld stoort. Dit soort tv's worden toch voornamelijk gemaakt voor dvd, hd en hdtv (wat in NL niet echt beschikbaar is) bronnen. Voor je hardware kan je idd het best een wat duurdere kabel nemen. Van den Hul hdmi bijvoorbeeld. Degelijk en stugge kabel. Vivanco maakt ook mooiere, iets voordeligere kabels.

  3. #53

    Standaard

    De meeste zenders, in iedergeval alle analoge zenders, zijn in Nederland 576i aan resolutie. Daar komt bij dat analoog er vaak ook nog door diverse oorzaken wat ruis op het signaal komt. Omdat alle LCD/Plasma schermen een resolutie hoger dan 576x720 hebben moet het signaal van de zenders altijd bewerkt worden. Mede door de ruis is dit voor analoog ontvangen zenders erg zwaar. Dit zorgt ervoor dat het eind resultaat op z'n best vaak maar matig genoemd kan worden.
    Bij gebruik van een digitale tv decoder is de ruis storing weg. Dit zorgt direct voor een eenvoudigere bewerking door de scalers van de tv, die het nog steeds 576i (op enkele hd zenders na) signaal moet verwerken tot de juiste resolutie van het scherm.
    Bij gebruik van een digitale decoder wordt het beeld hierdoor beter. Daarnaast geldt dat via de digitale decoder de meeste breedbeeld uitzendingen anamorph zijn, ook dit levert (of eigenlijk juist dit) een enorme winst op voor de kwaliteit op LCD/Plasma schermen tov het analoge signaal.

    De verbinding tussen de standaard (SD) decorders geschied analoog, nl scart. Omdat dit weer een storings gevoelige verbinding is is een degelijke kabel aan te raden.
    De meningen lopen overal uiteen over wat zinnig is en wat niet, de een zweert bij een Van den Hul of QED de ander is meer dan tevreden met een Vivanco en nummer drie vindt de meegeleverde al topkwaliteit.
    Iets wat denk ik niemand of zal twisten is dat vooral de conectie tussen kabel en apparaat stevig moet zijn. Vaak ziet men dat goedkope kabels bij een zacht tikje al los schieten. Vaak wordt dit vlug erger naarmate ze vaker los gekoppeld en weer aangesloten worden. De meeste duurdere, of eigenlijk is degelijkere, kabels hebben hier minder las van. Of ze wel of niet verguld moeten zijn is een overweging die je zelf moet maken, hier verschillen de meningen juist.

    Voor digitale verbinden als HDMI (welke op de HD decoders te vinden is) geldt eigenlijk hetzelfde. Het allebelangrijkste is dat de connectie stevig zit en blijft zitten.
    Theoretisch is het vergulden van de uitgangen minder intressant dan bij analoge kabels. Maar ook bij dit type kabel wil ik me niet in de strijd mengen.

    Voor tv beeld geldt dus dat een digitale decoder aan te bevelen is. Voor de meeste nederlandse zenders heeft digitale kabel de voorkeur boven ether (digitenne) en schotel (canaldigitaal). Dit ivm de hogere bitrate op de kabel.
    Of je een HD decoder moet nemen is wederom je eigen keuze. De decoder van @home (met die van UPC heb ik geen ervaring) is het zo dat de decoder een vast uitgaande resoltuie heeeft. Naar eigen keuze (oa instelbaar via menu en afstandbediening) is dit 576i (scart) 576p, 720p of 1080i (HDMI en component). De decoder scaled dan alles naar de gekozen resolutie. Afhankelijk van je tv moet het dan misschien nog opnieuw verekend worden.
    Omdat de meeste zenders toch gewoon in 576i uitzenden is theoretisch het beeldkwaliteits verschil van deze zenders tussen de HD decoder en een SD decoder afhankelijk van de scaler die het beeld naar de resolutie van je schermbrengt. Heb je een tv welke niet full hd is moet je tv hoe dan ook het beeld bewerken en zal mijn verwachting zijn dat je geen verschil tussen beide decoders zal merken (mits je scart verbinding bij de sd decoder in orde is).

    Voor dvd spelers geldt hetzelfde verhaal mbt scart / hdmi in combi met de scaler. Bij dvd-spelers (met name de duurdere types) is het vaak echter wel zo dat de scaler in de speler van betere kwaliteit is dan in de meeste tv's. Ook al is er een dubbele berekening nodig kan dit winst opleveren tov niet scalen door de speler.

    Veel info die hopelijk wel duidelijk is.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    De meeste zenders, in iedergeval alle analoge zenders, zijn in Nederland 576i aan resolutie. Daar komt bij dat analoog er vaak ook nog door diverse oorzaken wat ruis op het signaal komt. Omdat alle LCD/Plasma schermen een resolutie hoger dan 576x720 hebben moet het signaal van de zenders altijd bewerkt worden. Mede door de ruis is dit voor analoog ontvangen zenders erg zwaar. Dit zorgt ervoor dat het eind resultaat op z'n best vaak maar matig genoemd kan worden.
    Bij gebruik van een digitale tv decoder is de ruis storing weg. Dit zorgt direct voor een eenvoudigere bewerking door de scalers van de tv, die het nog steeds 576i (op enkele hd zenders na) signaal moet verwerken tot de juiste resolutie van het scherm.
    Bij gebruik van een digitale decoder wordt het beeld hierdoor beter. Daarnaast geldt dat via de digitale decoder de meeste breedbeeld uitzendingen anamorph zijn, ook dit levert (of eigenlijk juist dit) een enorme winst op voor de kwaliteit op LCD/Plasma schermen tov het analoge signaal.

    De verbinding tussen de standaard (SD) decorders geschied analoog, nl scart. Omdat dit weer een storings gevoelige verbinding is is een degelijke kabel aan te raden.
    De meningen lopen overal uiteen over wat zinnig is en wat niet, de een zweert bij een Van den Hul of QED de ander is meer dan tevreden met een Vivanco en nummer drie vindt de meegeleverde al topkwaliteit.
    Iets wat denk ik niemand of zal twisten is dat vooral de conectie tussen kabel en apparaat stevig moet zijn. Vaak ziet men dat goedkope kabels bij een zacht tikje al los schieten. Vaak wordt dit vlug erger naarmate ze vaker los gekoppeld en weer aangesloten worden. De meeste duurdere, of eigenlijk is degelijkere, kabels hebben hier minder las van. Of ze wel of niet verguld moeten zijn is een overweging die je zelf moet maken, hier verschillen de meningen juist.

    Voor digitale verbinden als HDMI (welke op de HD decoders te vinden is) geldt eigenlijk hetzelfde. Het allebelangrijkste is dat de connectie stevig zit en blijft zitten.
    Theoretisch is het vergulden van de uitgangen minder intressant dan bij analoge kabels. Maar ook bij dit type kabel wil ik me niet in de strijd mengen.

    Voor tv beeld geldt dus dat een digitale decoder aan te bevelen is. Voor de meeste nederlandse zenders heeft digitale kabel de voorkeur boven ether (digitenne) en schotel (canaldigitaal). Dit ivm de hogere bitrate op de kabel.
    Of je een HD decoder moet nemen is wederom je eigen keuze. De decoder van @home (met die van UPC heb ik geen ervaring) is het zo dat de decoder een vast uitgaande resoltuie heeeft. Naar eigen keuze (oa instelbaar via menu en afstandbediening) is dit 576i (scart) 576p, 720p of 1080i (HDMI en component). De decoder scaled dan alles naar de gekozen resolutie. Afhankelijk van je tv moet het dan misschien nog opnieuw verekend worden.
    Omdat de meeste zenders toch gewoon in 576i uitzenden is theoretisch het beeldkwaliteits verschil van deze zenders tussen de HD decoder en een SD decoder afhankelijk van de scaler die het beeld naar de resolutie van je schermbrengt. Heb je een tv welke niet full hd is moet je tv hoe dan ook het beeld bewerken en zal mijn verwachting zijn dat je geen verschil tussen beide decoders zal merken (mits je scart verbinding bij de sd decoder in orde is).

    Voor dvd spelers geldt hetzelfde verhaal mbt scart / hdmi in combi met de scaler. Bij dvd-spelers (met name de duurdere types) is het vaak echter wel zo dat de scaler in de speler van betere kwaliteit is dan in de meeste tv's. Ook al is er een dubbele berekening nodig kan dit winst opleveren tov niet scalen door de speler.

    Veel info die hopelijk wel duidelijk is.
    Er zit wel degelijk verschil tussen het SD signaal van de HD decoder en de ""gewone""
    digitale decoder ! Wel via de HDMI aansluiten om het verschil te zien.

  5. #55

    Standaard

    Hallo,
    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik ben op zoek naar een LCD-tv in de maat van ± 37". Ik ben o.a. uitgekomen bij de Philips 37PFL9732 en 9632. Ik vroeg mij echter af of deze 2 televisies middels een component aansluiting 1080P ondersteunen. De handleiding van de tv's geeft alleen aan dat er HD beeld doorheen kan maar geeft geen resoluties. Verder kan ik nergens iets terugvinden. Heeft iemand hier voor mij een antwoord op?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Er zit wel degelijk verschil tussen het SD signaal van de HD decoder en de ""gewone""
    digitale decoder ! Wel via de HDMI aansluiten om het verschil te zien.
    Laat ik het dan zo zeggen:
    Als ik mijn Panasonic decoder met een QED scart aansluit op mijn Full HD tv met de instelling op RGB zie ik met SD kanalen geen verschil tov mijn met een QED HDMI kabel aan de zelfde tv verbonden Samsung HD decoder.

    Evt. verschil zou ik alleen kunnen koppelen aan verschil in kwaliteit van de scaler die dan wel de decoder dan wel de tv gebruikt en de kwaliteit van de SD decoder.
    Niet elke SD decoder even goed is. De panasonic is een ramp met EPG, Lipsync geen favo liijst etc maar is wel de zo goed als de beste in beeld kwaliteit via SCART RGB.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik ben op zoek naar een LCD-tv in de maat van ± 37". Ik ben o.a. uitgekomen bij de Philips 37PFL9732 en 9632. Ik vroeg mij echter af of deze 2 televisies middels een component aansluiting 1080P ondersteunen. De handleiding van de tv's geeft alleen aan dat er HD beeld doorheen kan maar geeft geen resoluties. Verder kan ik nergens iets terugvinden. Heeft iemand hier voor mij een antwoord op?
    Philips 37PFL9732D

    37" Flat TV met Perfect Pixel HD en Ambilight Surround
    Beleef de ultieme kijkervaring met deze Philips Cineos Flat TV met Perfect Pixel HD Engine, Ambilight Surround, een Full HD-scherm met 1080p en 100 Hz Clear LCD-technologie. Met de USB-aansluiting hebt u volledige toegang tot multimediacontent.

    Meeslepende kijkervaring
    -Full HD LCD-scherm 1920 x 1080p
    -Geïntegreerde digitale tuner voor DVB-T-ontvangst
    -HD ready, voor de hoogste kwaliteit HDTV-weergave
    -Perfect Pixel HD Engine voor ongeëvenaarde beeldscherpte en helderheid
    -100 Hz Clear LCD voor een zeer scherpe beeldweergave (3 ms)
    -Ambilight Surround voor een meeslepende kijkervaring
    -HD Natural Motion voor trillingsvrije beelden van 1080p

    Echte schoonheid ligt verborgen in de details
    -Speciaal ontworpen draaivoet

    Digitale foto's van perfecte kwaliteit
    -USB-poort en geheugenkaartsleuf voor directe weergave van multimedia

    Voor hoogstaande prestaties
    -3 HDMI-ingangen voor eenvoudige en volledige HD-connectiviteit

    meer info over de resolutie:

    Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD , Dubbele framesnelheid

    Videoformaten480i, 60Hz , 480p, 60Hz , 576i, 50Hz , 576p, 50 Hz , 720p, 50, 60 Hz , 1080i, 50, 60 Hz , 1080p, 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz , 1080p, 50 Hz, 60 Hz









    EN

    Fabrikantcode : 37PFL9632D/10 Philips 37PFL9632D



    met Perfect Pixel HD en Ambilight

    Beleef de ultieme kijkervaring met deze Philips Cineos Flat TV met Perfect Pixel HD Engine, Ambilight 2-kanaal, een Full HD-scherm met 1080p en 100 Hz Clear LCD-technologie. Met de USB-aansluiting hebt u volledige toegang tot multimediacontent.

    <b>Meeslepende kijkervaring</b>
    - Full HD LCD-scherm 1920 x 1080p
    - Geïntegreerde digitale tuner voor DVB-T-ontvangst
    - HD ready, voor de hoogste kwaliteit HDTV-weergave
    - Perfect Pixel HD Engine voor ongeëvenaarde beeldscherpte en helderheid
    - 100 Hz Clear LCD voor een zeer scherpe beeldweergave (3 ms)
    - 2-kanaals actief Ambilight voor een verbeterde weergave
    - HD Natural Motion voor trillingsvrije beelden van 1080p

    <b>Echte schoonheid ligt verborgen in de details</b>
    - Speciaal ontworpen draaivoet

    <b>Digitale foto's van perfecte kwaliteit</b>
    - USB-aansluiting om direct eenvoudig multimedia af te spelen

    <b>Voor hoogstaande prestaties</b>
    - 3 HDMI-ingangen voor eenvoudige en volledige HD-connectiviteit

    Videoformaten480i, 60Hz , 480p, 60Hz , 576i, 50Hz , 576p, 50 Hz , 720p, 50, 60 Hz , 1080i, 50, 60 Hz , 1080p, 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz , 1080p, 50 Hz, 60 Hz

    U vraagt..............................:wink:

    Zijn mooie tv's in die grootte.
    Laatst aangepast door hstadman : 30-11-2007 om 12:35

  8. #58

    Standaard

    Maar gelden die videoformaten alleen voor HDMI of ook voor de component ingang. Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag. Bij bijvoorbeeld de Sony 40W2000 kan je via HDMI wel Full HD aansluiten, maar via component en VGA niet. Er staat dus wel dat je 1080P kunt aansluiten maar ik weet dus niet of dat voor alle HD-geschikte aansluitingen geld.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Maar gelden die videoformaten alleen voor HDMI of ook voor de component ingang. Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag. Bij bijvoorbeeld de Sony 40W2000 kan je via HDMI wel Full HD aansluiten, maar via component en VGA niet. Er staat dus wel dat je 1080P kunt aansluiten maar ik weet dus niet of dat voor alle HD-geschikte aansluitingen geld.
    Bij mijn weten meestal alleen via hdmi, component is namelijk analoog en die gaat niet zo hoog. Dus even een goede hdmi kabel halen en je bent klaar. dan heb je 1080P en 24 beeldjes per seconde, het mooiste beeld dus.:wink:

    of deal er een hdmi kabel bij, bij de aankoop van je tv.:wink:

  10. #60

    Standaard

    Okey, dan wordt het misschien toch nog wel even verder kijken. Ik wil namelijk mijn Xbox 360 eraan gaan zetten maar die heeft geen HDMI, dus vandaar Nogmaals, wel super bedankt voor de moeite en tijd. Top!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Okey, dan wordt het misschien toch nog wel even verder kijken. Ik wil namelijk mijn Xbox 360 eraan gaan zetten maar die heeft geen HDMI, dus vandaar Nogmaals, wel super bedankt voor de moeite en tijd. Top!
    xbox geen hdmi? Hoe werkt dat dan met de HD add-on?!:wink: Die moet toch ook 1080p weer kunnen geven.

    De tv heeft 3 hdmi ingangen, meer dan genoeg.

    Games

    Ruim 200 Xbox 360 games in standaard of high-def (tot 1080p)*





    Xbox 360 Voor HD heb je Component HD-kabel nodig (meegeleverd) of VGA-kabel (los verkrijgbaar)





    Xbox 360 Arcade Voor HD heb je Component HD-kabel of VGA-kabel nodig (beide los verkrijgbaar)





    Xbox 360 Elite Voor HD heb je Component HD-kabel of HDMI-kabel nodig (beide meegeleverd)

    volgens dit lijstje moet het wel kunnen via de HD component kabel.:wink:

    dit zegt de xbox 360 website over je component kabel:
    http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x...ponenthdcable/

    De componentkabel kan dus 720P en 1080i weergeven. GEEN 1080P.

    Het lijkt erop dat alleen de elite ook een hdmi uitgang heeft.

    Hier is er eventueel een oplossing voor. Maar hebben de nieuwe xboxen niet allemaal gewoon een hdmi aansluiting?
    Zet anders de xbox op 720P.
    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/xcm-xb...l-introductie/

    Ik zou niet de tv opschorten omdat de xbox er zogenaamd niet op wil spelen. Zometeen komt er weer iets anders en dan kan die wel gewoon via hdmi. Een tv gaat meestal een stuk langer mee dan een gameconsole.

    De tv moet via component gewoon 1080i en 720P weer kunnen geven.
    Laatst aangepast door hstadman : 01-12-2007 om 10:18

  12. #62

    Standaard

    Zeg dat wel jah, dat een tv langer mee gaat. Mijn Xbox was 9 maanden en toen dood (rode lampjes). Op dit moment zit mijn Xbox 360 overigens met een VGA kabel vast (niet aanwezig op de Philips). Dat was dus nadeel 1 ten opzichte met een Samsung. Overigens kan je met een component kabel wel tot 1080P gaan. VGA is echter scherper maar iets fletser.
    De andere tv die ik in gedachte had was de Samsung LE40F86BD. Het gaat hier wel over behoorlijk veel geld dus ik denk er eerst gewoon heel goed over na.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Zeg dat wel jah, dat een tv langer mee gaat. Mijn Xbox was 9 maanden en toen dood (rode lampjes). Op dit moment zit mijn Xbox 360 overigens met een VGA kabel vast (niet aanwezig op de Philips). Dat was dus nadeel 1 ten opzichte met een Samsung. Overigens kan je met een component kabel wel tot 1080P gaan. VGA is echter scherper maar iets fletser.
    De andere tv die ik in gedachte had was de Samsung LE40F86BD. Het gaat hier wel over behoorlijk veel geld dus ik denk er eerst gewoon heel goed over na.
    Ik twijfel er niet aan of component ook 1080P aankan, alleen de xbox 360 gaat t/m 1080i.:wink:

    Als het financieel mogelijk is, doe jezelf dan een plezier en laat je nieuwe tv meteen goed kalibreren.

    Samsung maakt ook mooie en goede tft tv's.
    Laatst aangepast door hstadman : 01-12-2007 om 21:26

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik twijfel er niet aan of component ook 1080P aankan, alleen de xbox 360 gaat t/m 1080i.:wink:
    xbox360 gaat wel degelijk tot 1080p, ook over component met games. let wel op dat hddvd films via xbox360 en component maximaal in 1080i weergegeven worden. Met de vga kabel (of hdmi als je dat had gehad) gaan zowel games als films t/m 1080p.
    Laatst aangepast door PaulS-DOA-85 : 01-12-2007 om 22:08 Reden: foutje
    Favoriete films: Matrix Trilogy, Kill Bill Volumes 1 & 2, Terminator Trilogy, Lord of the Rings Trilogy, Star Wars Trilogies, Indiana Jones Trilogy, Blade Runner, Forrest Gump, The Green Mile, Seven.
    Favoriete series: Prison Break, LOST, CSI New York, Medium, Terminator: Sarah Connor Chronicles, Criminal Minds, Numb3rs, Dark Angel, Will & Grace.
    Favoriete games: Dead or Alive, Ninja Gaiden, Warcraft, Starcraft, Final Fantasy, Gran Turismo, Tourist Trophy, Metal Gear Solid.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaulS-DOA-85 Bekijk bericht
    xbox360 gaat wel degelijk tot 1080p, ook over component met games. let wel op dat hddvd films via xbox360 en component maximaal in 1080i weergegeven worden. Met de vga kabel (of hdmi als je dat had gehad) gaan zowel games als films t/m 1080p.
    Niet volgens de officiele specificaties van microsoft zelf. :wink:

    • DV-15S standaard-VGA-connector
    • Video-uitvoerinstellingen van 480p of 720p
    • Dolby Digital 5.1 Surround Sound-uitvoer
    • 2,4 m lange afgeschermde kabel

  16. #66

    Standaard

    Ik zie het staan op de site idd . ik kan uit eigen ervaring iig stellen dat 1080p via component wel kan (met games) en ook via vga, maar dat is wat problematisch schijnbaar. Ik heb zelf mijn 360 via component aan een fp241w zitten en die neemt 1080p via component.
    Het beste/makkelijkste is natuurlijk hdmi, dat hebben idd alle modellen tegenwoordig. Het grote nadeel is echter dat het maar hdmi 1.2 poorten zijn en niet 1.3, als je hddvd gaat kijken krijg je die dts hd master stream er dus niet uit :sad:.
    Sorry voor de offtopic trouwens
    Favoriete films: Matrix Trilogy, Kill Bill Volumes 1 & 2, Terminator Trilogy, Lord of the Rings Trilogy, Star Wars Trilogies, Indiana Jones Trilogy, Blade Runner, Forrest Gump, The Green Mile, Seven.
    Favoriete series: Prison Break, LOST, CSI New York, Medium, Terminator: Sarah Connor Chronicles, Criminal Minds, Numb3rs, Dark Angel, Will & Grace.
    Favoriete games: Dead or Alive, Ninja Gaiden, Warcraft, Starcraft, Final Fantasy, Gran Turismo, Tourist Trophy, Metal Gear Solid.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaulS-DOA-85 Bekijk bericht
    Ik zie het staan op de site idd . ik kan uit eigen ervaring iig stellen dat 1080p via component wel kan (met games) en ook via vga, maar dat is wat problematisch schijnbaar. Ik heb zelf mijn 360 via component aan een fp241w zitten en die neemt 1080p via component.
    Het beste/makkelijkste is natuurlijk hdmi, dat hebben idd alle modellen tegenwoordig. Het grote nadeel is echter dat het maar hdmi 1.2 poorten zijn en niet 1.3, als je hddvd gaat kijken krijg je die dts hd master stream er dus niet uit :sad:.
    Sorry voor de offtopic trouwens
    Moet kunnen.:wink:

    Een van de redenen dat ik alles heb uitgesteld om straks alle HD apparaten op elkaar af te stemmen.:wink:

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Een van de redenen dat ik alles heb uitgesteld om straks alle HD apparaten op elkaar af te stemmen.:wink:
    Mbt. de 360 is dat iig een verstandige keuze gebleken , word een beetje moe van die grote verschillen tussen sku's, ik hoop nog op hdmi 1.3 . Ben het overigens met je eens dat je een tv niet moet afschieten op het feit dat ie geen 1080p via component, is ook geen officiële specificatie voor dacht ik.
    Favoriete films: Matrix Trilogy, Kill Bill Volumes 1 & 2, Terminator Trilogy, Lord of the Rings Trilogy, Star Wars Trilogies, Indiana Jones Trilogy, Blade Runner, Forrest Gump, The Green Mile, Seven.
    Favoriete series: Prison Break, LOST, CSI New York, Medium, Terminator: Sarah Connor Chronicles, Criminal Minds, Numb3rs, Dark Angel, Will & Grace.
    Favoriete games: Dead or Alive, Ninja Gaiden, Warcraft, Starcraft, Final Fantasy, Gran Turismo, Tourist Trophy, Metal Gear Solid.

  19. #69

    Standaard

    Ik ben mij zelf ook aan het oriënteren op een mooie platte televisie. De eisen die TS heeft gesteld, zijn ook vrijwel mijn eisen, vandaar dat ik eens reageer in dit topic.

    De Samsung LE40F86 vind ik een bijzonder mooie televisie. Ik heb hem zien spelen en de hoeveelheid en soorten aansluitingen spreken mij wel aan:
    3x HDMI 1.3 (waarvan 1 aan de zijkant)
    1x USB 2.0 (aan de zijkant)
    1x optisch digitaal geluid uit
    2x SCART (heb momenteel nog geen HDMI-enabled apparatuur, maar dat gaat wel komen)
    1x Component (Y/Pb/Pr) (deze laatste had ik wel liever op de zijkant gehad, vanwege mijn HD videocamera, maar goed)

    Nu is er echter 1 (onoverkomelijk) probleem met deze televisie: hij is wel iets te groot (WAF). Ik zou graag de televisie in het formaat 37" hebben, maar die is niet verkrijgbaar. Er is wel de LE37M86 (als ik het goed heb), die ook wel goed wordt getest, maar die mist onder andere de USB-aansluiting (wel heel makkelijk voor het bekijken van foto's) en een HDMI-aansluiting (drie is met het oog op de toekomst voor mij toch wel het minimum).

    Zijn er andere (goede) LCD televisies in het 37" formaat met een zelfde hoeveelheid aansluitingen als de genoemde Samsung?? Dan moet ik misschien daar eens verder naar kijken.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi Bekijk bericht
    Ik ben mij zelf ook aan het oriënteren op een mooie platte televisie. De eisen die TS heeft gesteld, zijn ook vrijwel mijn eisen, vandaar dat ik eens reageer in dit topic.

    De Samsung LE40F86 vind ik een bijzonder mooie televisie. Ik heb hem zien spelen en de hoeveelheid en soorten aansluitingen spreken mij wel aan:
    3x HDMI 1.3 (waarvan 1 aan de zijkant)
    1x USB 2.0 (aan de zijkant)
    1x optisch digitaal geluid uit
    2x SCART (heb momenteel nog geen HDMI-enabled apparatuur, maar dat gaat wel komen)
    1x Component (Y/Pb/Pr) (deze laatste had ik wel liever op de zijkant gehad, vanwege mijn HD videocamera, maar goed)

    Nu is er echter 1 (onoverkomelijk) probleem met deze televisie: hij is wel iets te groot (WAF). Ik zou graag de televisie in het formaat 37" hebben, maar die is niet verkrijgbaar. Er is wel de LE37M86 (als ik het goed heb), die ook wel goed wordt getest, maar die mist onder andere de USB-aansluiting (wel heel makkelijk voor het bekijken van foto's) en een HDMI-aansluiting (drie is met het oog op de toekomst voor mij toch wel het minimum).

    Zijn er andere (goede) LCD televisies in het 37" formaat met een zelfde hoeveelheid aansluitingen als de genoemde Samsung?? Dan moet ik misschien daar eens verder naar kijken.
    Scroll eens naar boven! Dar staan 2 philips tv's met ook 3 x hdmi 1.3 aansluitingen, usb en zelfs een cardreader. beiden 37 inch.:wink:

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Scroll eens naar boven! Dar staan 2 philips tv's met ook 3 x hdmi 1.3 aansluitingen, usb en zelfs een cardreader. beiden 37 inch.:wink:
    Die had ik ook gezien, maar kennen mensen nog andere?
    In ieder geval zien die Philips er ook wel veelbelovend uit (cardreader is wel errug praktisch ). Zal de TVs binnenkort eens gaan bekijken.
    Iemand overigens ervaring met die Philips schermen met betrekking tot SD materiaal (zowel DVD als analoge kabel)?
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  22. #72

    Standaard

    Ik heb ontertussen nog even een mailtje teruggekregen van Philips waarin het volgende wordt gezegd:
    U heeft ons gevraagd of de 37PFL9732D/10 HD signalen ondersteunt via een component aansluiting en of de 37PFL9632 dit ook doet.

    De 37PFL9732D/10 ondersteunt 1080p, dit betekent dat uw via de component aansluiting 1080p wordt weergegeven. Dit is ook het geval voor de 37PFL9632. Het verschil in deze twee toestellen zit onder andere in de interne digitale tuner van de 37PFL9732D/10.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op . U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-126457530.

    Met vriendelijke groet,
    xxxxxx

    Ik heb nog een Duitse test gevonden van de Philips tv waarin ook SD (DVD) wordt besproken:
    http://www.areadvd.de/hardware/2007/lcd_vergleich.shtml

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corax Bekijk bericht
    Toshiba 42Z3030D - Regza Z Series:



    http://www.home-entertainment.toshib...d?opendocument

    Prijzen zijn ook redelijk te noemen:
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....cd&gq=42z3030d

    Heeft iemand ervaring met de toestellen van Toshiba?
    Op http://www.1dayfly.nl/ is vandaag de Toshiba 42 Full HD TV REGZA 42X3000P in de aanbieding voor €999,99 (excl. €12,00 verzendkosten). Lijkt me een mooie deal voor mensen die op zoek zijn naar een 42" full HD. In de advertentietekst wordt overigens ten onrechte gesteld dat ie ook een digitale DVB-T tuner heeft, maar volgens de volgende review (http://www.i4u.com/section-viewarticle-303.html) is dat niet zo en hebben ze hem waarschijnlijk verward met de Toshiba 42 Full HD TV REGZA 42X3030D die wel een DVB-t tuner heeft. Verder zijn de specs van beide tv's hetzelfde, zodat voor de geïnteresseerden de volgende review misschien ook interessant is (http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-42X3030D/).

  24. #74

    Standaard

    Ik heb een Full HD LCD met hdmi 1.3 en 24p. Nu heb ik mijn laptop aangesloten en speel ik een Blu-Ray af op 24hertz. Echter vindt ik dat het beeld dan erg schokkend?

    Doe ik iets fout?

    Heb deze http://www.hitachi.com.au/pr-Hitachi...1-FullHDTV.seo

    Erg goede TV voor maar $1900 AUD ( €1200).

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Ik heb een Full HD LCD met hdmi 1.3 en 24p. Nu heb ik mijn laptop aangesloten en speel ik een Blu-Ray af op 24hertz. Echter vindt ik dat het beeld dan erg schokkend?

    Doe ik iets fout?

    Heb deze http://www.hitachi.com.au/pr-Hitachi...1-FullHDTV.seo

    Erg goede TV voor maar $1900 AUD ( €1200).
    het lijkt erop dat een van de 2(tv of computer) een extra vertaalslag moet maken om de beelden te kunnen tonen. Mijn eerste gedachte is dat de pc niet 1080P/24 signalen kan sturen naar je tv en is er een extra vertaalslag nodig, wat zo nu en dan de waargenomen schokken kan veroorzaken.

    De 3:2 pulldown die va 24 beeldjes 30 beeldjes per seconde maakt .

    Heb je de allernieuwste generatie videokaart in je pc? Zo niet dan kan het best zijn dat het niet 1080P/24 signalen ondersteunt.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-02-2008 om 10:49

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •