Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 89 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Free Record Shop verkiest Blu-ray Disc als het HD formaat van de toekomst

    Free Record Shop verkiest Blu-ray Disc als het HD formaat van de toekomst



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Tj Weissel zal hier vlug weer staan met zijn kritiek

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het idee dat winkels zich al moeien met die formaten, en al gaan keuzes maken voor de consument, niet zo leuk...

  4. #4

    Standaard

    Ik vind het besluit van de FRS te ver gaan. Winkels moeten verkopen waar de klant om vraagt en die heeft zijn voorkeur nog niet uitgesproken voor blu-ray.

  5. #5

    Standaard

    Daar gaan we weer met de blueray propaganda. Als je in de FRS koopt dan ben je zowieso al gek, daar getuigen de vele horrorverhalen van die je op alle fora leest. Gelukkig laat de lokale Media Markt de keuze aan de klant.

  6. #6

    Standaard

    Het gaat verder dan propoganda. Het is niet echt democratisch: de winkel beslist al welk formaat de consument zou moeten gaan kopen...????

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Tj Weissel zal hier vlug weer staan met zijn kritiek
    Nee, dit doen ze om hem op de kast te jagen. Dit persbericht is vast voor hem gemaakt.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  8. #8

    Standaard

    Ik vind ook dat de FRS zich hier niet mee moet bemoeien en gewoon de klant beide formaten aan moet bieden.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  9. #9

    Standaard

    Ze blijven dus gewoon beide formaten verkopen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Inderdaad. Alleen BR-D krijgt iets meer aandacht met promotie en in de schappen. Is niets nieuws volgens mij. Staan nu ook al meer BR-D dan HD-DVD's in de rekken bij de frs.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  11. #11

    Standaard

    Misschien denkt FRS hiermee (verloren) marktaandeel terug te winnen. Durf kan ze in elk geval niet worden ontzegd.

  12. #12

    Standaard

    Logische beslissing, net als die van Blockbuster Video. Als de studio's het niet doen moeten de retailers maar zorgen voor een versneld einde van de format war. Nu zal de impact van de FRS niet meer dan een druppeltje zijn, maar let's face it. BR is de enige mogelijke winnaar* van deze onzinnige format war.

    USA 250.000.000 rijke inwoners BR - HD 66%/ 33%
    Japan 125.000.000 rijke inwoners BR - HD 96% / 4%
    Frankrijk 50.000.000 rijke inwoners BR - HD 66% / 33%
    NL 16.000.000 rijke inwoners BR - HD 66% / 33%
    etc

    En geen land ter werelsd waar het omgekeerd is. Begrijp me goed Universal en Paramount hebben een prachtige catalogus, maar het zal nooit enkel HD DVD worden. BR is de enige 'one-format option'.

  13. #13

    Standaard

    Spannend hoor, deze HD format war.
    Ok, Breuk gaat dus helemaal voor Blue Ray.

    Maar of Nederland nu massaal aan de Blue Ray gaat ?
    Dacht het niet, Hollanders zijn cheapskates, zeer, zeer weinigen zullen 35 of 40 euro willen betalen voor een film die waarschijnlijk maar een of twee keer bekeken zal worden en in het geval van een oudere titel voor 6 of 7 euro (regelmatig met veel meer extras, vooral de Blue Ray discs zijn vaak barebones...) in het DVD rek ernaast te vinden is.
    Met niet echt zelden fantastisch beeld en geluid trouwens.
    Pas wanneer de prijzen gelijk komen te liggen met die van de vertrouwde DVD (nieuwe releases tot 20 euro, backcatalogue stukken lager) en er spelers ver onder de 150 euro te krijgen zijn zullen er eventueel meer mensen (voorzichtig aan) richting Blue Ray gaan.
    Laatst aangepast door G.G.Ross : 13-09-2007 om 23:08 Reden: woord vergeten

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door G.G.Ross Bekijk bericht
    Spannend hoor, deze HD format war.
    Ok, Breuk gaat dus helemaal voor Blue Ray.

    ...

    Pas wanneer de prijzen gelijk komen te liggen met die van de vertrouwde DVD (nieuwe releases tot 20 euro, backcatalogue stukken lager) en er spelers ver onder de 150 euro te krijgen zijn zullen er eventueel meer mensen (voorzichtig aan) richting Blue Ray gaan.
    De format war gaat niet tussen dvd en BR, maar tussen HD DVD en BR. Je hebt overigens wel gelijk dat er nog een flinke prijsdaling moet optreden voordat BRmassaal verkocht gaat worden, maar voor HD DVD is dit binnnen nederland zeker een klap. (Als zal Nederland niet veel impact hebben op de uiteindelijk uitkomst van de format war, hoeveel HD DVD's TJ Wessels ook koopt. )

  15. #15

    Standaard

    Vind het ook maar vreemd dat FRS dit zo bepaald. Zo veel ruimte neemt het tot nu toe niet in beslag, dus ze kunnen makkelijk beide evenveel aandacht geven en de consument laten kiezen.

  16. #16

    Standaard

    In dit kader is het wellicht aardig (een stukje van het laatste) Ro-news 469 te lezen:


    Inmiddels is het bekendgemaakt, dat Ro-Disc de onbetwiste nummer 1 van Nederland is in de doorverkoop van zowel HD-DVD als Blu-Ray. Zelfs wanneer verkopen van alle filialen van ketens bij elkaar opgeteld worden, haalt een keten nog niet de aantallen, die Ro-Disc weet af te zetten. Met '300' weet Ro-Disc van de Blu-Ray zelfs meer exemplaren te verkopen dan beide DVD-versies.
    Het lijkt een herhaling van de geschiedenis te worden. Ook in het introductiejaar van DVD in 1998 verkocht Ro-Disc meer DVD's dan welke partij dan ook.
    Net als met DVD vraagt de industrie zich af of de verkoop van hun produkten via zelfstandige speciaalzaken misschien juist schadelijk is voor de ontwikkeling van HD. Het kost de ketens tenslotte omzet, waardoor zij een afwachtende houding aannemen. Hierdoor blijft het nieuwe medium bij de liefhebbers en hapt de massa niet toe. Aldus de HD-DVD en Blu-Ray uitgevers. Verzoeken om afzet af te staan en tevens de industrie net als met DVD op te voeden om HD beter te kunnen verkopen heeft Ro-Disc tot ergenis van de uitgevers afgewezen.
    etc etc.

    HD-BR 'Neverending Story' of binnenkort 'te Final Battle'

  17. #17

    Standaard

    Op het forum werd eens gesuggereerd dat de redactie steekpenningen aannam van het Blu-ray-kamp, maar het complot blijkt veel groter en ingewikkelder: DVD.nl ... Ro-Disc ... Free Record Shop ... waar moet dat heen?
    Volgens mij probeert men gewoon een 'band wagon effect' te creëren: via opgeklopte berichten, verzonnen cijfers en verfraaide succesverhalen probeert men een gunstig beeld neer te zetten zodat de consument op de wagen wil stappen. Doorgaans lukt dat heel aardig.

  18. #18

    Standaard

    Ik distantieer mij verder van dit topic op 1 punt na, al vind ik het wel heel vleiend dat ik meerdere malen genoemd word in dit topic.

    Begint nu toch wel erg duidelijk te worden dat ook de directie DVD.nl al 'n keuze heeft gemaakt!
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 14-09-2007 om 10:33
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Op het forum werd eens gesuggereerd dat de redactie steekpenningen aannam van het Blu-ray-kamp, maar het complot blijkt veel groter en ingewikkelder: DVD.nl ... Ro-Disc ... Free Record Shop ... waar moet dat heen?
    Volgens mij probeert men gewoon een 'band wagon effect' te creëren: via opgeklopte berichten, verzonnen cijfers en verfraaide succesverhalen probeert men een gunstig beeld neer te zetten zodat de consument op de wagen wil stappen. Doorgaans lukt dat heel aardig.
    inderdaad, zoals je ziet, niet alle media is objectief, en ik vind het een schande dat dvd.nl ervoor heeft gekozen zo subjectief te werk te gaan, hier zullen inderdaad wel op een bepaalde manier steekpenningen achter zitten. Voor mij verliest deze site een groot stuk aan geloofwaardigheid.

  20. #20

    Standaard

    FRS zal toch niet ZOMAAR een keuze maken, waarschijnlijk verkopen de Blu-Rays beter en krijgen daarom een prominetere plek in het assortiment.

    Het is niet zo dat de FRS de consument iets opdringt, als de consument masaal HD-DVD zou gaan aanschaffen dan zal de FRS deze een prominentere plaats in hun assortiment geven. Eigenlijk best een loos bericht....The War still goes ON!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Op het forum werd eens gesuggereerd dat de redactie steekpenningen aannam van het Blu-ray-kamp, maar het complot blijkt veel groter en ingewikkelder: DVD.nl ... Ro-Disc ... Free Record Shop ... waar moet dat heen?
    Volgens mij probeert men gewoon een 'band wagon effect' te creëren: via opgeklopte berichten, verzonnen cijfers en verfraaide succesverhalen probeert men een gunstig beeld neer te zetten zodat de consument op de wagen wil stappen. Doorgaans lukt dat heel aardig.
    Inderdaad, men wil media aandacht creëren op deze mannier, exposure sells!

  22. #22

    Standaard

    Ik snap niet dat iedereen zich zo druk kan maken hierom.
    Gewoon afwachten en dan zien we vanzelf wel wat er gebeurt........
    Ondertussen geniet ik nog gewoon van m'n simpele en verouderde DVD speler.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    FRS zal toch niet ZOMAAR een keuze maken, waarschijnlijk verkopen de Blu-Rays beter en krijgen daarom een prominetere plek in het assortiment.

    Het is niet zo dat de FRS de consument iets opdringt, als de consument masaal HD-DVD zou gaan aanschaffen dan zal de FRS deze een prominentere plaats in hun assortiment geven. Eigenlijk best een loos bericht....The War still goes ON!
    FRS heeft, (net zoals DVD.nl) allang 'n keuze gemaakt, door 4x zoveel Blu-ray in de collectie op te nemen als HD DVD, op deze manier bied je de klant ook geen keuze ... als ik uit 4x 2 Fast 2 Furious en 8x Van Helsing kan kiezen. Houdt het snel op bij de FRS.

    Shit meng ik me toch weer in dit topic!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #24

    Standaard

    BLU-RAY FOR THE WINNING !!!!!!!!!!

  25. #25

    Standaard

    Of dvd.nl partijdig is vraag ik me af. Er zijn inderdaad veel blu-ray reviews, maar daarvoor is een verklaring gegeven (geleende speler). dvd.nl wil blijkbaar nog niet investeren in welke hd-techniek dan ook. Men is in reactie op berichten in dit forum wel begonnen om in reviews ook in voorkomende gevallen aan te geven of hd-dvd soms beter is. Verder publiceert men gewoon een persbericht van Sony.
    Dat de FRS voor deze aanpak kiest kan verschillende oorzaken hebben, maar vind ik wel dom. Maar in voorkomende gevallen blijf ik gewoon hd-dvd bestellen bij de FRS. En dit is denk de enige methode om hun ongelijk aan te tonen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •