Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 89 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ruim 50 reacties in een paar dagen tijd, de zaak leeft, zou je kunnen zeggen.
    Als ik het goed begrepen heb uit een reactie van TJ (op 14/09) over een bulkpakket van Sony, voert het BR-d-kamp een actievere verkooppolitiek dan het HD-kamp. Het is niet vreemd dat handelaars op aanbiedingen ingaan, met steekpenningen heeft dit niks te maken. Dat TJ beide formaten aanbiedt, is prijzenswaardig, maar niet verplicht. Ook mogen handelaars keuzes maken, ook uit financiële overwegingen. Op ethische gronden kan men dit afwijzen, maar ethiek heeft eerst en vooral een betrekking op persoonlijke keuzes, men kan de eigen ethiek niet zomaar op de ander projecteren.
    Maar hoe zit het nu met de redactie?
    De redactie heeft, op welke gronden dan ook, een keuze gemaakt. Let wel: dat is haar recht, het is niet verboden. Maar in de gegeven omstandigheden (een lopende strijd tussen twee systemen) was het wèl een statement. En de gebruikers van de site mogen daar hun ongenoegen over uitspreken, en dat hebben ze gedaan. Ook Ik vond de keuze (nogmaals: op welke gronden dan ook) ongelukkig. Maar goed, dat is mijn ethiek, hoeft niet per se die van anderen te zijn.
    De vraag die me bezighoudt is hoe de redactie er na al deze heisa zèlf over denkt. Vind ze zelf ook dat haar onafhankelijkheid er onder geleden heeft of niet?
    Ik vind dat ze in elk geval de gebruikers van de site een ernstig antwoord schuldig is, al is ook dat een persoonlijke wens en wil ik ze nergens toe dwingen.
    Voorzichtiger kan ik mijn verzoek niet inkleden.

  2. #52

    Standaard

    Och och wat een ellende, FRS spreekt een voorkeur uit. Die winkel is toch allang over zijn geloofwaardigheid heen. Sinds de switch van Paramount en Dreamworks naar HD-DVD heeft blu-ray niet meer de ultieme aanhang achter zich. Er moeten eerst maar eens goede spelers uitgebracht worden in Nederland.

  3. #53

    Standaard

    Sony is blijkbaar hopeloos op zoek naar aanhangers van het BR formaat...

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ruim 50 reacties in een paar dagen tijd, de zaak leeft, zou je kunnen zeggen.
    Als ik het goed begrepen heb uit een reactie van TJ (op 14/09) over een bulkpakket van Sony, voert het BR-d-kamp een actievere verkooppolitiek dan het HD-kamp. Het is niet vreemd dat handelaars op aanbiedingen ingaan, met steekpenningen heeft dit niks te maken. Dat TJ beide formaten aanbiedt, is prijzenswaardig, maar niet verplicht. Ook mogen handelaars keuzes maken, ook uit financiële overwegingen. Op ethische gronden kan men dit afwijzen, maar ethiek heeft eerst en vooral een betrekking op persoonlijke keuzes, men kan de eigen ethiek niet zomaar op de ander projecteren.
    Maar hoe zit het nu met de redactie?
    De redactie heeft, op welke gronden dan ook, een keuze gemaakt. Let wel: dat is haar recht, het is niet verboden. Maar in de gegeven omstandigheden (een lopende strijd tussen twee systemen) was het wèl een statement. En de gebruikers van de site mogen daar hun ongenoegen over uitspreken, en dat hebben ze gedaan. Ook Ik vond de keuze (nogmaals: op welke gronden dan ook) ongelukkig. Maar goed, dat is mijn ethiek, hoeft niet per se die van anderen te zijn.
    De vraag die me bezighoudt is hoe de redactie er na al deze heisa zèlf over denkt. Vind ze zelf ook dat haar onafhankelijkheid er onder geleden heeft of niet?
    Ik vind dat ze in elk geval de gebruikers van de site een ernstig antwoord schuldig is, al is ook dat een persoonlijke wens en wil ik ze nergens toe dwingen.
    Voorzichtiger kan ik mijn verzoek niet inkleden.
    In een andere thread word al reden aangegeven dat men niet in een speler wil investeren of er graag een ter beschikking krijgt. Nu vind ik dit erg dubieus, want zo’n houding heeft men ook niet gehad bij de introductie van DVD. Zover ik weet zijn er hiervoor ook geen DVD-spelers beschikt baar gesteld. Ook het argument m.b.t. de eerste generatie speler slaat ook nergens op, want ook bij DVD was dit het geval. De eerste DVD-spelers konden namelijk geen DTS aan!
    Eigenlijk is het teleurstellen voor een commerciëlesite als deze.

    Aan de ander kant is het ook raar dat iedereen zich verbaast dat sites, bladen en winkeliers keuzes maken voor de consument. Dit is al altijd het geval geweest. Wie denkt dat de consument bepaald wat hij wil kopen heeft het volledig mis. De winkelier (dus ook de FRS) bepaald wat de consument aan DVD titels kan kopen. Hierdoor zijn er in het verleden al vele titels niet verschenen of uit de catalogus verdwenen.

    De FRS blijft gewoon HD-DVD verkopen, maar maakt gebruik van de lucratieve financiële deal die Sony voor Blu-Ray en Playstation bied. Het is aan de consument om hier gehoor aan te geven of niet…

  5. #55

    Standaard

    @ HOMBRE

    Wij zijn het, geloof ik, helemaal eens. Ik vind de redenenen die men heeft opgegeven (ik heb vrijwel alles nagelezen) ook weinig overtuigend. Tegelijkertijd geloof ik niet dat de redactie in kwade zin handelde. Men heeft een keuze gemaakt en toen de kritiek groeide beet men zich steeds meer vast in die keuze. Dat is menselijk, zie het duo Rita + Rutte > hoe feller de kritiek op elkaar wordt, hoe vaster ze aan hun inzichten vasthouden. Maar de redactie moet zich inmiddels toch wel hebben bezonnen, al die kritiek kan ze niet voledig hebben koud gelaten.
    En verder: inderdaad, het publiek kiest hoe het met zaken als FRS omgaat.
    Een forum als dit kan bepaalde mechanismen blootleggen, mensen om opheldering vragen etc. Verder kunnen of hoeven we hier niet te gaan.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommymang Bekijk bericht
    Sony is blijkbaar hopeloos op zoek naar aanhangers van het BR formaat...
    Hopeloos op zoek? Krijg eerder het idee dat ze er weer eentje gevonden hebben en niet de minste ook binnen de NL markt. Het HD kamp daar en tegen heeft nog geen enkele retailer aan zich weten te binden...

    Als de studio's de keuze niet maken moeten de retailers het maar doen. Stop de Format War!

  7. #57

    Standaard

    Ik kan mij de angst van een grote retailer ook wel indenken, eerlijk gezegd. Welk format ook wint, als je met een grote voorraad niet te verkopen disks blijft zitten, is dat niet leuk!

    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat 1 format beter voor de consument is, welk format dat ook gaat worden.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik kan mij de angst van een grote retailer ook wel indenken, eerlijk gezegd. Welk format ook wint, als je met een grote voorraad niet te verkopen disks blijft zitten, is dat niet leuk!

    Dit is niet waar! Blu0ray's worden geleverd aan de winkels met recht op retour. Zo kun je 100 Casion Royale's afnemen, waardoor door Sony een grote afzet kan claimen, er vervolgens 2 of 3 verkopen en er 95 retour zenden. Deze worden dan in op geslagen om vervolgens een tijd later als actie te worden gedumpt.

    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat 1 format beter voor de consument is, welk format dat ook gaat worden.
    Absoluut mee oneens. Zonder 2 formaten hadden we nu 2500-3000 euro voor een BD-speler betaald en 60-80 euro voor een BD-schijfje (het aan de maatschappijen voorgeschotelde bedrijfsmodel)..

    HD-DVD heeft er voor gezorgd dat HD nu richting de betaalbaarheid gaat en ieder BD-lover mag hun zeer dankbaar zijn

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Absoluut mee oneens. Zonder 2 formaten hadden we nu 2500-3000 euro voor een BD-speler betaald en 60-80 euro voor een BD-schijfje (het aan de maatschappijen voorgeschotelde bedrijfsmodel)..

    HD-DVD heeft er voor gezorgd dat HD nu richting de betaalbaarheid gaat en ieder BD-lover mag hun zeer dankbaar zijn

    Wat een onzin zeg!

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Wat een onzin zeg!
    wat jij uitkraamt?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    wat jij uitkraamt?
    Had geen ander commentaar verwacht van een hd-dvd fan.

    Iemand die 100 blu-ray schijfjes koopt en er 98 terugstuurt krijgt echt de volgende zending niet weer 100 schijfjes, daar zullen ze bij sony echt wel naar kijken, dus dat is complete onzin.

    Hd-dvd heeft helemaal niet gezorgd voor lagere prijzen voor blu-ray, er stond allang in de planning dat er nieuwe spelers zouden komen die alle features ondersteunen en dat in 2008 betaalbare spelers op de markt zouden komen. Komt dat door hd-dvd.......

    Het is zelfs andersom, door de blu-ray verkopen en alliantie zijn de prijzen sterker gezakt van de hd-dvd spelers, niet die van blu-ray!
    Laatst aangepast door hstadman : 19-09-2007 om 09:56

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Had geen ander commentaar verwacht van een hd-dvd fan.

    Iemand die 100 blu-ray schijfjes koopt en er 98 terugstuurt krijgt echt de volgende zending niet weer 100 schijfjes, daar zullen ze bij sony echt wel naar kijken, dus dat is complete onzin.

    Hd-dvd heeft helemaal niet gezorgd voor lagere prijzen voor blu-ray, er stond allang in de planning dat er nieuwe spelers zouden komen die alle features ondersteunen en dat in 2008 betaalbare spelers op de markt zouden komen. Kont dat door hd-dvd.......
    Ten eerste wat heeft dit te maken met het feit dat ik HD DVD fan ben of niet?...

    Duidelijk geen kaas gegeten van detail handel, tuurlijk mag je als tussenpersoon/winkel niet verkochte spullen naar de leverancier terug sturen (koppelverkoop/freeshare/afdragingsbasis)... op deze manier voeren winkels als FRS (of wat dacht je van bijv. Supermarkten) zelfs hun handel, je denkt toch niet dat Breukhoven met 'n scala aan bijv. onverkochte UMD's op zolder zit? Dit is het risico van de Fabrikant, niet van de retailer.

    Verder zorgt concurrentie wel degelijk voor 'n prijzenslag, zoals eerder genoemd is in dit topic het Bedrijfsmodel van de BDA was idd schrikbarend te noemen.

    ps. stop eens met het eeuwig aanpassen van je berichten....!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ten eerste wat heeft dit te maken met het feit dat ik HD DVD fan ben of niet?...

    Duidelijk geen kaas gegeten van detail handel, tuurlijk mag je als tussenpersoon/winkel niet verkochte spullen naar de leverancier terug sturen (koppelverkoop/freeshare/afdragingsbasis)... op deze manier voeren winkels als FRS (of wat dacht je van bijv. Supermarkten) zelfs hun handel, je denkt toch niet dat Breukhoven met 'n scala aan bijv. onverkochte UMD's op zolder zit? Dit is het risico van de Fabrikant, niet van de retailer.

    Verder zorgt concurrentie wel degelijk voor 'n prijzenslag, zoals eerder genoemd is in dit topic het Bedrijfsmodel van de BDA was idd schrikbarend te noemen.

    ps. stop eens met het eeuwig aanpassen van je berichten....!
    Complete onzin. Iemand die niets verkoopt en alles weer terugstuurt, die krijgt de volgende maand zeker geen 100 schijfjes meer! Daar zal de levering voor aangepast worden!

    Deze vernieuwingen stonden al in de planning van het consortium VOORDAT toshiba zijn hd-dvd spelers weggaf! Ik zie alleen toshiba in paniek de prijzen van hun spelers sterk laten dalen, om zo toch nog een beetje mee te kunnen doen.

    Reken er maar op dat een winkelketen als de frs in iedergeval in nederland invloed hier op de verkopen gaat hebben!

    P.s.
    Moet je de berichten maar niet lezen voordat ik op plaatsen heb geclickt!
    Laatst aangepast door hstadman : 19-09-2007 om 10:10

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Complete onzin. Iemand die niets verkoopt en alles weer terugstuurt, die krijgt de volgende maand zeker geen 100 schijfjes meer! Daar zal de levering voor aangepast worden!
    Zo werkt het helaas wel

    Deze verniewingen stonden al in de planning van het consortium VOORDAT toshiba zijn hd-dvd spelers weggaf! Ik zie alleen toshiba in paniek de prijzen van hun spelers sterk dalen, om zo toch nog een beetje mee te Kunnen doen.
    Het zit hem erin dat Toshiba deze drives zo goedkoop kan maken!

    Reken er maar op dat een winkelketen als de frs in iedergeval in nederland invloed hier op de verkopen gaat hebben!
    Het zal in NL vast invloed hebben, maar europeesch gezien niet.

    P.s.
    Moet je de berichten maar niet lezen voordat ik op plaatsen heb geclickt!
    Lijkt me zeer lastig...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Zo werkt het helaas wel

    Het zit hem erin dat Toshiba deze drives zo goedkoop kan maken!

    Het zal in NL vast invloed hebben, maar europeesch gezien niet.

    Lijkt me zeer lastig...
    Dat is dan een gigantische fout van Sony, geen wonder dat het zo slecht gaat met het concern.

    Neen, toshiba verliest op de verkopen van de hd-dvd spelers, zeker in amerika.
    het enige waar ze mee kunnen concurreren is de prijs, niet de features, die van de nieuwe blu-ray spelers gewoon hoger liggen dan die van hd-dvd spelers, let dan op de high reso pip screens etc.

    Vooralsnog zie ik de blu-ray speler prijzen nog steeds niet zakken.

    Je bericht stond er al voordat ik op plaatsen had geclickt!

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Absoluut mee oneens. Zonder 2 formaten hadden we nu 2500-3000 euro voor een BD-speler betaald en 60-80 euro voor een BD-schijfje (het aan de maatschappijen voorgeschotelde bedrijfsmodel)..

    HD-DVD heeft er voor gezorgd dat HD nu richting de betaalbaarheid gaat en ieder BD-lover mag hun zeer dankbaar zijn

    ook zonder HD zouden ze dat prijspeil snel hebben moeten bijstellen. Ik ben een redelijke early adaptor, maar vind BR nu nog te duur. Met dergeleijke prijzen zouden ze met Kerst geen groete aantallen verkopen, zelfs nu is het gat met dvd nog te groot. Staat los van HD DVD en co.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat is dan een gigantische fout van Sony, geen wonder dat het zo slecht gaat met het concern.
    Zo werkt het bijna in ieder groot bedrijf.

    Neen, toshiba verliest op de verkopen van de hd-dvd spelers, zeker in amerika.
    het enige waar ze mee kunnen concurreren is de prijs, niet de features, die van de nieuwe blu-ray spelers gewoon hoger liggen dan die van hd-dvd spelers, let dan op de high reso pip screens etc.
    Jij weet blijkbaar wat de productiekosten zijn van deze spelers?... graag wat meer informatie?

    Verder high res pip zal toch niet veel gebruikt worden, of sterker nog er werden beweringen gedaan op dit forum dat het hele PiP gebeuren niet belangrijk zou zijn? En het is het toch eigenlijk van de zotte dat de BDA al 1½ jaar 'n standaard op de markt heeft die per 1 november van de markt wordt gehaald en vervangen gaat worden door revisie 1.1, waar merendeel van de huidige spelers (lees qua geheugen en beeldchip) niet compatible mee zijn, en dat men maar doet alsof dit heel gewoon is.

    Enige feature verschil zit m erin dat de interactiviteit bij HD DVD van dag 1 werkte en bij BD niet, volgens jou 'n voordeel voor de BDA ... volgens mij niet

    Vooralsnog zie ik de blu-ray speler prijzen nog steeds niet zakken.
    Is dat dan niet juist de fout van Sony?

    je bericht stond er al voordat ik op plaatsen had geclickt!
    Juist want dan kan ook echt met php.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Zo werkt het bijna in ieder groot bedrijf.

    Jij weet blijkbaar wat de productiekosten zijn van deze spelers?... graag wat meer informatie?

    Verder high res pip zal toch niet veel gebruikt worden, of sterker nog er werden beweringen gedaan op dit forum dat het hele PiP gebeuren niet belangrijk zou zijn? En het is het toch eigenlijk van de zotte dat de BDA al 1½ jaar 'n standaard op de markt heeft die per 1 november van de markt wordt gehaald en vervangen gaat worden door revisie 1.1, waar merendeel van de huidige spelers (lees qua geheugen en beeldchip) niet compatible mee zijn, en dat men maar doet alsof dit heel gewoon is.

    Enige feature verschil zit m erin dat de interactiviteit bij HD DVD van dag 1 werkte en bij BD niet, volgens jou 'n voordeel voor de BDA ... volgens mij niet

    Is dat dan niet juist de fout van Sony?

    Juist want dan kan ook echt met php.
    Je lult maar wat:

    dit is het bericht van de man zelf:
    " Hans Breukhoven de CEO van Free Record Shop Holding geeft aan dat dat Blu-ray past in hun strategie met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen. “Steeds meer consumenten beschikken over een HD televisie. Blu-ray Disc biedt de mogelijkheid films te bekijken in de hoogst mogelijke high definition kwaliteit. De verkoopresultaten geven aan dat verreweg het grootste deel van de verkochte high definition schijfjes Blu-ray Discs zijn. Op basis van de kwaliteit, de ondersteuning vanuit de industrie en de huidige verkoopresultaten zijn we van mening dat Blu-ray het HD formaat van de toekomst is”, aldus Hans Breukhoven."

    Hierbij gaat het om de omzet van blu-ray schijfjes binnen de holding, dus niet wat sony verkoopt of afzet!

    De keuze is gemaakt op basis van hun eigen verkoopresutaten!

    Verder, de specs van de in oktober aangekondigde features voor de nieuwe blu-ray spelers zijn gewoon hoger dan die van hd-dvd spelers.Period!

    Het ging toch echt om schijfjes, dus even goed lezen.

    Op het web kun je lezen dat toshiba onder de werkelijke kostprijs werkt in Amerika, vooral als ze met de kerst daar voor 200 dollar worden verkocht.

    Ik weet dat je voorliefde voor hd-dvd enige objectivieit wat verblindt.

    Verder gewoon niet zeuren. Als early adopter weet je dat je snel op technologische achterstand komt te staan en voor een nieuwe doorontwikkeld apparaat minder betaald voor meer features. Dat is de prijs die je betaald als je altijd de eerste wilt zijn!

    Zelfs jij moet constateren dat ondanks de grote pijsverlagingen van toshiba voor hun spelers, er niet echt veel meer hd-dvd schijfjes worden verkocht en er vooralsnog meer blu-ray schijfjes elke maand over de toonbank verdwijnen!

    Ook verkoopt Toshiba spelers voor 99 dollar op beurzen e.d., je kunt zelf wel op je klompen aanvoelen dat in het stadium waarin hd-dvd en blu-ray zich verkeren, een 99 dollar speler niet de eigenlijke kosten terugverdient! Daarvoor zijn de verkoop aantallen tegenover dvd nog veels te klein!!! De prijsdalingen bij dvd gingen over een veel langere periode!
    Laatst aangepast door hstadman : 19-09-2007 om 13:33

  19. #69

    Standaard

    Duidelijk dat deze discussie nergens heen gaat om over argumenteren nog maar te zwijgen.... Hstadman je hebt helemaal gelijk sorry dat ik aan je getwijfeld heb.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Duidelijk dat deze discussie nergens heen gaat om over argumenteren nog maar te zwijgen.... Hstadman je hebt helemaal gelijk sorry dat ik aan je getwijfeld heb.
    Je weet dat je tegen mijn waterdichte argumenten niets kan inbrengen!

  21. #71

    Standaard

    Blijft 'n one man's opinion.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #72

    Standaard

    Het wordt steeds fraaier die discussie hier.
    Ik zou een woordvoerder van een bedrijf dat zojuist voor BR-d heeft gekozen niet zomaar op zijn woord geloven. Natuurlijk geeft hij op over de toekomstperspectieven van het product waarvoor hij gekozen heeft, stel je het tegendeel eens voor! (Wij hebben gekozen voor BR-d, maar HD heeft even goede vooruitzichten, hoor). Anderzijds moet een keuze ergens op gebaseerd zijn en ik geloof best dat er meer BR-d dan HD wordt verkocht; ik heb eens om me heen gekeken en vrijwel overal wordt oneindig veel meer BR-d aangeboden. Tegelijkertijd, zo leerde enig rondvragen in winkels me, is de verkoop van BR-d nihil in vergelijking met gewone DVDs. Hoe zit dat nu eigenlijk, zijn er betrouwbare VERKOOPcijfers voorhanden?
    En nog een vraagje: Waarom wordt het oordeel van TJ in twijfel getroffen vanwege zijn vermeende (?) voorkeur voor HD ? Als dit zo is, is dan ook het oordeel van alle BR-d fans dubieus (ik heb het idee dat er nogal wat BR-d supporters op het forum rondstruinen). Zijn dat soort beschuldigingen, waarbij iemands oordeel BIJ VOORBAAT al in twijfel wordt getrokken geen teken dat men een gebrek heeft aan werkelijke argumenten?
    Het is maar een ideetje, hoor.

  23. #73

    Standaard

    Inmiddels krijg ik via het htforum het signaal dat de FRS de prijzen van de blu rays in de winkel naar €25-- heeft verlaagd. Ik zal morgen eens zien of dat ook in mijn FRS zo is.
    En wat betreft de invloed van de formaatstrijd, deze heeft er inderdaad voor gezorgd dat beide partijen hun spelers goedkoper op de markt hebben gezet dan gepland. Inmiddels is de Toshiba HD-EP10 voor €349,-- te koop bij directsale.nl met 5 gratis hd-dvds.
    Mogelijk dat de stap van de FRS er op duidt dat de prijzen slag nu wordt verbreedt naar de software.
    Overigens las ik op een Amerikaans HD-site dat met de overstap van Paramount de verhouding hd-dvd en blu ray releases naar 50-50 gaat.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #74

    Standaard

    De FRS heeft inderdaad de prijzen van de Sony BD’s verlaagt (let wel alleen die van Sony).
    Zo zijn de titels die vorig jaar met + 40,= euro zijn geïntroduceerd nu ronde 20-25 euro. Dus bijna gelijk aan de HD-DVD titels van Universal/Studio Canal.

    Dus als er nu nog iemand is die denkt dat de strijd tussen de 2 formaten niet tot snelle prijsverlagingen leid (dus niet de gewone lifecycle verlaging), komt ie van een andere planeet

    Wel jammer dat dit echt van de Playstation (Stealth, xXx, SWAT) titels zijn, maar dat is een algemeen BD probleem op de titels van Warner na. Want alleen Warner en Universal durven oudere en klassieke titels op HD uit te brengen. De rest komt veelal niet verder dan CGI-actie films.

    Verder begin ik me nu echt af te vragen hoeveel gebruikers van dit forum (vooral de BD voorstanders) daadwerkelijk een of beide formaten op goede apparatuur in actie hebben gezien. Ik leest hier hoofdzakelijk, hearsay en wishvolthinking en andere uit zijn verband gerukte statements.

    Ik geloof dat de “echte” filmliefhebber zich niet door een formaat laat weerhouden (net als gamers, die ook verschillende systemen hebben), maar gewoon blij is dat nu eindelijk er film in een zeer goede kwaliteit te verkrijgen zijn.

  25. #75

    Standaard

    BTW, niet geheel on-topic, maar ik vraag me af of er nog mensen zoals ik zijn, die als puntje bij paaltje komt, uiteindelijk de gewone DVD-release van een film meenemen omdat hij 2 tot 3 keer goedkoper is dan de BluRay versie ?
    Ik dacht ook van veel BluRay's te kopen sinds we een PS3 hebben, maar we zijn blijven steken op 4 (incl. de gratis Casino Royal). Als ik een film zie voor €8 en zie hem dan voor €25 in de BluRay rekken, dan heb ik uiteindelijk toch gewoon de DVD versie mee.
    En neen, ik ben geen hollander .

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •