De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard CD-WOW Cheapest price finder

    Toen ik begon te komen bij CD-WOW heb ik altijd gebruik gemaakt van een bijzonder
    handige tool die, als ik me goed herinner, werd geschreven door één van de leden van
    DVD.nl, met name "runob".

    De site was terug te vinden op: http://runob.seclan.be/
    Ik vermoed dat de meesten onder jullie wel weten waar ik het over heb.


    Sinds enige dagen is de site echter verdwenen en toen ik hier even nakeek om runob te
    contacteren blijkt dat hij hier ook al een tijdje niet meer is langs geweest.
    (Laatste activiteit: 23-10-2006 22:09)

    Is hier iemand die weet waar ik hem terug kan vinden?
    Of zijn hier mensen met enige programma/codering skills die de site weer leven in kunnen blazen?

    Aangezien CD-WOW nieuwe eigenaars heeft en daarbij plechtig belooft om alles terug
    naar het oude te brengen en de service en prijzen NOG te verbeteren zou het in de
    toekomst wel eens echt aangenaam kunnen worden om de handige tool van "runob" te
    kunnen gebruiken...
    The world is screaming...

  2. #2

    Standaard

    ik heb ff gekeken, en ik wil best proberen om een soort gelijk programmatje te schrijven.. ik ben al ff een uurtje bezig geweest: http://www.ipot.nl/cdwow/index.php

    ik heb de oude 'finder' nooit gebruikt en gezien, dus als iemand mij een goeie beschrijving kan geven van hoe het werkte, kan ik proberen om een goed werkend programmatje te maken.. tot nu toe geeft ie alleen nog maar de prijzen aan op de verschillende sites (die ik kon vinden), en dus nog niet omgerekend naar euro..

    het is net zoals bij het programmatje van runob zo, dat je de 'product_code' moet invullen.. (product_code = http://www4.cd-wow.se/detail_results_2.php?product_code=2304504)

    ik hoop dat het wat word


  3. #3

    Standaard

    Hey,

    ik vind het prachtig dat je hier energie en tijd wil in steken. Ik hoop dat de talloze mensen
    die het afgewerkte programma uiteindelijk zullen gebruiken je ook het nodige credit zullen geven.

    Ik heb je voorlopige programmatie even geprobeerd en het ziet er alvast al goed uit...

    Hetgeen runob had gedaan komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer maar met volgende extra's:

    1.
    Bij het op de zoekpagina (de pagina waar je de product code kon ingeven voor een search te doen) komen
    was er altijd een top 10 voorzien van DVD's, CD's en Games die het meest werden verkocht. De lijst was echter nooit dezelfde als de lijst
    die weergegeven wordt op de verschillende CD-WOW sites (Top 20 chart). Daarbij stonden vaak de producten die heel goedkoop waren.
    Hoe hij dat had geflikt kan ik niet zeggen. Misschien weet jij daar raad mee.

    2.
    er was ook een mogelijkheid om op naam te zoeken. Een titel ingeven kon in een ander
    vakje (ingeef veld) dat onder het ingeef veld voor de product code stond. Ik heb er zelden
    gebruik van gemaakt omdat het stukken gemakkelijker is met de product code.
    Voor de keren dat ik er toch gebruik van heb gemaakt (soms verdwijnt een product code opeens)
    was het succes matig.

    3.
    Het resultaat van een search met product code werd ongeveer gelijkaardig weergegeven zoals dat gebeurt in jou programma.
    De prijzen van het product werden weer gegeven in de originele munt van de site. (US: dollar, UK: pound, NED: euro... enz...)
    Misschien zou het geen slecht idee zijn om naast de originele prijzen inderdaad een kolom te voorzien met de prijzen in Euro.
    Misschien kan je dat doen aan de hand van de XE Universal currency convertor die dagelijks de juiste conversies van munten onderling gebruikt.
    http://www.xe.com/ucc/

    4.
    Bij het volgen van de kortingslinks gaven deze ook onmiddellijk de pagina van het gezochte product weer.
    Bijvoorbeeld : Search product code 20305. (Deadwood: The Complete First Season - DVD Region 2)

    Resultaat:

    CD-Wow.NL: EUR 42.99 inclusief 02.00 korting - Kortingslink
    CD-Wow.COM: £ 28.99 inclusief 01.00 korting - Kortingslink
    CD-Wow.NET: € 44.99 - Link
    CD-Wow.SE: 429.00 - Link
    CD-Wow.IE: EUR 44.99 - Link
    CD-Wow.US: $ 53.95 inclusief 02.00 korting - Kortingslink
    CD-Wow.BIZ: A$ 73.95 - Link
    CD-Wow.FM: NOK 340.00 - Link

    Bij het volgen van de verschillende links kwam je bij runob onmiddellijk op de pagina van het
    product waar je de search naar deed, terecht. Nu kom je op de homepage van de
    desbetreffende CD-WOW site terecht en moet je daar nog even naar het product zoeken.

    Na de search werd ook bovenaan het resultaat weergegeven over welk product het gaan.
    bvb hier: Deadwood: The Complete First Season - DVD Region 2

    5.
    bij een wat grondiger nazicht van het programma blijkt een search ook niet altijd het juiste resultaat weer te geven.
    Bijvoorbeeld: Search product code 11714 (The Ladykillers - DVD Region 2)

    Resultaat:

    CD-Wow.NL: EUR 2.99 inclusief 02.00 korting - Kortingslink
    CD-Wow.COM: £ 1.99 inclusief 01.00 korting - Kortingslink
    CD-Wow.NET: € 4.99 - Link
    CD-Wow.SE: 49.00 - Link
    CD-Wow.IE: EUR 4.99 - Link
    CD-Wow.US: $ 2.99 inclusief 02.00 korting - Kortingslink
    CD-Wow.BIZ: A$ 6.95 - Link
    CD-Wow.FM: NOK 35.00 - Link

    Zoals je zit staat bij de sites met kortingslink te lezen dat het product te koop is voor respectievelijk
    EUR 2.99, £1.99 en $ 2.99. Op de Nederlandse site en de Amerikaanse site kan inderdaad de prijs
    met kortingslink gevonden worden.... op de UK site (CD-WOW.com) kan, voor zover ik zie, geen product aan £1.99 gevonden worden.
    Beetje vreemd maar misschien is dat de uitzondering op de regel. Ik heb de proef gedaan met DVD's die allemaal aangeboden worden in This Weeks' Specials
    op de UK site. Misschien vandaar. Op de Nederlandse site werkt het dan weer wel met de Speciale Aanbieding. Begrijpe wie begrijpen kan!!!

    Ik hoop dat je met deze tips alvast wat meer info hebt. Als je nog vragen hebt dan zal ik ze,
    zo goed en zo kwaad mijn geheugen het nog kan terug halen, voor je beantwoorden.
    Ik wens je veel succes en toch al bedankt voor je inspanningen tot nu toe...

    Greetzzz
    Laatst aangepast door Dirk DV : 05-10-2007 om 01:36
    The world is screaming...

  4. #4

    Standaard

    Zonder meer goed initiatief! Maar laatste dagen valt me op dat prijzen stijgen (PC games zat ik naar te kijken), coupons of kortingurls niet meer werken zoals die van de 'nieuwe eigenaar mail', ik na 5 dagen geen reactie krijg op een vraag - was voorheen beter.

    Maar bovenal: omrekenen van prijzen *lijkt* er op dat alles gelijk is getrokken, en nu de dollarstand geen voordeel meer oplevert: je komt op vrijwel zelfde omrekening uit... In 'prijsvergelijker' draadje merkten anderen ook niet-afgeronde (13,99 en 6,99, maar bv 20,25 wat duidt op 1 prijsstelling) prijzen op.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door flitsflits Bekijk bericht
    Zonder meer goed initiatief! Maar laatste dagen valt me op dat prijzen stijgen (PC games zat ik naar te kijken), coupons of kortingurls niet meer werken zoals die van de 'nieuwe eigenaar mail', ik na 5 dagen geen reactie krijg op een vraag - was voorheen beter.
    Ik had zondag(!)ochtend een mail gestuurd en kreeg diezelfde middag nog antwoord
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  6. #6

    Standaard

    Prima initiatief Ralfers.
    Omrekenen kan ik zelf ook wel. Sheetje gemaakt in Excel
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak Bekijk bericht
    Prima initiatief Ralfers.
    Omrekenen kan ik zelf ook wel. Sheetje gemaakt in Excel
    Kan je me dat sheetje in Excel eens bezorgen? Ik ben niet zo handig met Microsoft stuff...
    Dank bij voorbaat...
    The world is screaming...

  8. #8

    Standaard

    ik ben van plan om de prijzen nog om te rekenen dmv Google. Google heeft misschien niet elke dag de juiste koersen, maar word wel bijna elke dag ge-update. Andere currency sites maken gebruik van POST (die worden verstuurd) variabelen, en daar kan ik op moment niet veel mee. Google gebruikt GET (deze staan in de adresbalk) variabelen, en daar kan ik heel wat meer mee.

    Ik heb het op moment ook erg druk met werk en prive, dus ik weet niet wanneer er een update komt.

    punten die gedaan gaan word zijn in elk geval het volgende:

    - Kortingslinks beter uitwerken
    - Euro prijzen er extra bij (originele prijzen blijven ook gewoon staan)
    - Overzichtelijker maken
    - Titel van de DVD erbij

    Dit vind ik op moment de belangrijkste punten.


  9. #9
    Laatst aangepast door Charley Baak : 16-10-2007 om 12:28
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak Bekijk bericht
    deze heb ik al bekeken, maar hoe geef ik aan deze converters automatisch mee wat ze van welke valuta naar welke valuta moet converteren? dat kan dus niet met deze converters.. bij Google kan ik dat wel


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralfers Bekijk bericht
    deze heb ik al bekeken, maar hoe geef ik aan deze converters automatisch mee wat ze van welke valuta naar welke valuta moet converteren? dat kan dus niet met deze converters.. bij Google kan ik dat wel
    Aha. ok. Van dit soort dingen heb ik niet zoveel kaas gegeten, blijkt maar weer.
    Ik hou het wel bij Excel.

    Op basis van het lijstje dat nu gemaakt wordt als je zoekt op ipot.nl, heb ik een Excelsheet gemaakt.
    De sheet bevat twee pagina's.
    Op de tweede staan de wisselkoersen van de gebruikte valuta, met de koers van vandaag.
    Deze koersen zijn aan te passen en komen van www.xe.com .
    Op de eerste pagina kun je het resultaat van ipot.nl plakken.
    Je kunt verder alleen het lijstje erin plakken. Rest van de cellen zijn beveiligd.

    Mocht het niet duidelijk zijn: Heb er ook een kleine gebruiksaanwijzing bij gemaakt.

    Heb de sheet gemaakt voor eigen gebruik, maar op verzoek van Dirk DV kun je hem nu hier downloaden: http://www.charleybaak.nl/cdwow.html
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  12. #12

    Standaard

    Met dank Charley!

    Ik heb het vlug eens bekeken en het ziet er mijns inziens redelijk goed uit.
    Ik zie dat je de moeite gedaan hebt om er een kleine handleiding bij te voegen...respect!!
    Eén van de volgende dagen leg ik het uitgebreid op de testbank

    Greetzzzzz...


    PS. Keep up the good work Ralfers.
    The world is screaming...

  13. #13

    Standaard

    wow! nice excel bestandje het enige wat ik met excel kan is optellen hehe erg cool

    ik denk dat ik aankomend weekend wel weer wat aan de finder kan werken


  14. #14

    Standaard

    Excel, wat is dat? Probeer Google Spreadsheets eens!
    Overal te gebuiken, makkelijk te delen en je kunt het invoegen op een website.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer Bekijk bericht
    Excel, wat is dat? Probeer Google Spreadsheets eens!
    Overal te gebuiken, makkelijk te delen en je kunt het invoegen op een website.
    En veel minder functionaliteiten dan Excel
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  16. #16

    Standaard

    Kreeg net een foutmelding:
    Warning: file(http://www.cd-wow.us/detail_results_...t_code=2351491) [function.file]: failed to open stream: HTTP request failed! in /home/ipot/domains/ipot.nl/public_html/cdwow/index.php on line 24

    Warning: implode() [function.implode]: Bad arguments. in /home/ipot/domains/ipot.nl/public_html/cdwow/index.php on line 24


    Was eenmalig zo te zien.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak Bekijk bericht
    Kreeg net een foutmelding:


    Was eenmalig zo te zien.
    hmmm, ik denk dat dat komt omdat cd-wow.us even onbereikbaar is geweest.. of heel erg langzaam is geweest..


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralfers Bekijk bericht
    hmmm, ik denk dat dat komt omdat cd-wow.us even onbereikbaar is geweest.. of heel erg langzaam is geweest..

    Klopt, de site is een tijdje offline geweest. Ik vermoed voor 'verfraaiingswerken".
    Ze gaan alle sites af en veranderen hier en daar iets.. nieuwe directie, nieuwe wetten.

    Het is trouwens duidelijk dat de prijzen op alle sites beduidend hoger zijn geworden.
    Misschien is het om de gigantische put dat de overnemer(s) er gratis heeft bijgekregen
    langzaam maar zeker op te vullen om dan terug op het oude elan verder te gaan...
    The world is screaming...

  19. #19

    Standaard

    Ach, € 3,49 voor A History of Violence of Clarkson: The Good, The Bad And The Ugly vind ik niet echt duur te noemen. En zo blijven er altijd wel goedkope aanbiedingen. Over het algemeen zijn ze inderdaad wel duurder geworden, maar daar komt deze cheapest price finder juist weer van pas.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  20. #20

    Standaard

    Sinds enkele dagen verkoopt CD-WOW! ook blu-ray disks, dus ik greep meteen naar de tool van Ralfers http://www.ipot.nl/cdwow/index.php. Helaas doet die het niet meer... Heeft iemand misschien een alternatief?

  21. #21

    Standaard

    Ja, sorry. Maar de site is nu ook compleet anders geworden, dus daar zou ik dan compleet op moeten aanpassen. En heb er op moment eerlijk gezegd geen tijd voor.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •