Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 114 van 114 worden weergegeven.
  1. #101
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sterker nog hij is 1080i 50hz zoals als gebruikt voor HDTV broadcasting
    Dit is ook bij de review op deze site aangegeven.

    Ik heb hem ingeruild voor de US versie.
    Een wereld van verschil.

    Ik herinner me een scene waar de metro rakelings voorbij schiet.
    Dit resulteerde in een enorme blokken parade.
    Of dat puur met de res. te maken had weet ik niet zeker, omdat meerdere DFW titels dit probleem kende. Maar dat lijkt mij logisch omdat de de-interlacer van je scherm dan aan het werk gaat.
    Overigens hebben de HD DVD versies daar minder last vast, maar dat kan ook aan de hardware liggen.

    Geen goede review zoals div. posters op dat forum al aanhalen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #102

    Standaard

    Alle Blu-Ray films die ik heb worden afgespeeld, dit zijn er inmiddels bijna 50, gaat probleemloos. Echter 16 Blocks en The Good Sheperd van Dutch Filmworks doen het niet. Beide kan ik niet afspelen, er wordt aangegeven dat er geen signaal is. Deze twee films heb ik later bij Play.com besteld (van dus andere uitgevers dan DFW) en deze doen het prima.

    Het lijkt er dus op dat de blu-rays van DFW niet/slecht afspeelbaar zijn op de PS3, ik ben er van genezen en koop niet meer bij DFW. Hetzelfde geld voor de Gomorrah Blu-Ray, niet geheel toevallig een ook een kleine uitgeverij.

    Hebben meerdere mensen hier hetzelfde probleem met DFW Blu-Rays op de PS3?

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Leotardo Bekijk bericht
    Alle Blu-Ray films die ik heb worden afgespeeld, dit zijn er inmiddels bijna 50, gaat probleemloos. Echter 16 Blocks en The Good Sheperd van Dutch Filmworks doen het niet. Beide kan ik niet afspelen, er wordt aangegeven dat er geen signaal is. Deze twee films heb ik later bij Play.com besteld (van dus andere uitgevers dan DFW) en deze doen het prima.

    Het lijkt er dus op dat de blu-rays van DFW niet/slecht afspeelbaar zijn op de PS3, ik ben er van genezen en koop niet meer bij DFW. Hetzelfde geld voor de Gomorrah Blu-Ray, niet geheel toevallig een ook een kleine uitgeverij.

    Hebben meerdere mensen hier hetzelfde probleem met DFW Blu-Rays op de PS3?
    Ik op zowel op mijn PS3 als op mijn Panasonic blu-ray speler geen problemen ondervonden met DFW-releases.
    "A census taker once tried to test me.
    I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti."
    (Dr. Hannibal Lecter - The Silence of the Lambs)


  4. #104

    Standaard

    Weet iemand hoe het beeld- en geluidskwaliteit van Out of Time, een film met Denzel Washington, is? Want ik vind geen enkel review over deze blu-ray.

  5. #105

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Bedankt Hombre

    Het is niet DE top kwaliteit die we kunnen verwachten voor een blu-ray maar volgens dvd-home.nl is het een nette verbetering tegenover de dvd. Ik was van plan om één van de komende dagen deze film te zien. Die ga ik dus na de feestdagen kopen. Ik zie dat hij op de site van de Fnac voor 7,50€ aangeboden wordt wat goedkoper is dan de 9,99€ gevraagd door Bol.com. Meer zal hij zekers niet in de winkels kosten.

    De film heeft op BD een net Home Theater niveau en geeft qua beeld- en geluid een verhoogde kijkervaring t.o.v. de DVD.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Bedankt Hombre

    Het is niet DE top kwaliteit die we kunnen verwachten voor een blu-ray maar volgens dvd-home.nl is het een nette verbetering tegenover de dvd. Ik was van plan om één van de komende dagen deze film te zien. Die ga ik dus na de feestdagen kopen. Ik zie dat hij op de site van de Fnac voor 7,50€ aangeboden wordt wat goedkoper is dan de 9,99€ gevraagd door Bol.com. Meer zal hij zekers niet in de winkels kosten.
    Ik zal er niet teveel van de NL blu-ray transfer verwachten. Als dvdhome dit meld:
    "Wel zijn er wat momenten van zeer lichte versmering, wat moiré en andere MPEG-2 artefacten aanwezig." dan kun je zeker van zijn dat dit erger zal uitvallen dan dat het overkomt.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik zal er niet teveel van de NL blu-ray transfer verwachten. Als dvdhome dit meld:
    "Wel zijn er wat momenten van zeer lichte versmering, wat moiré en andere MPEG-2 artefacten aanwezig." dan kun je zeker van zijn dat dit erger zal uitvallen dan dat het overkomt.
    Dit is de conclusie van de amerikaanse versie uitgebracht door 20th Century Fox HE.

    Overall, the Blu-ray edition should offer a reasonable step up from the DVD version, with increased detail, deep blacks, and appropriate contrast, but rarely manages to look as good as it could if given the proper treatment.
    Buiten dat ze een 50GB schijf gebruikt hebben is alles identiek. Het is inderdaad niet DE top kwaliteit die we kunnen verwachen van een blu-ray. Maar met de amerikaanse versie is het niet beter. DFW had de keuze niet en moest dus doen met wat ze gekregen hebben. Ze hebben gekozen voor een 25GB schijf. Heeft dat het beeld verslechterd? Dat denk ik niet want de ZoneA release heeft dezelfde problemen.
    Maar voor iemand die de dvd gezien heeft (De MGM Home Entertainment versie en niet die van DFW), dit is wel een verbetering tegenover de dvd. Als ik de dvd bekeek, dan was ik soms afgeleid door allerlei compressiefouten. In dit geval heb ik van de film goed kunnen genieten zonder die afleiding die ik gewoon was met dvd.
    Het is inderdaad niet wat we kunnen verwachten van een top blu-ray maar het is en blijft een blu-ray zelfs als het beeldkwaliteit van voldoende tot goed is. Met zoiets kan ik al tevreden zijn. Indien ik er 19€ had moeten betalen dan was dat misschien iets anders geweest maar voor 7€ kan ik absoluut niet klagen. Toen heb ik meer dan 15€ voor de dvd moeten betalen waarvan het kwaliteit minder goed is dan van deze blu-ray.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dit is de conclusie van de amerikaanse versie uitgebracht door 20th Century Fox HE.



    Buiten dat ze een 50GB schijf gebruikt hebben is alles identiek. Het is inderdaad niet DE top kwaliteit die we kunnen verwachen van een blu-ray. Maar met de amerikaanse versie is het niet beter. DFW had de keuze niet en moest dus doen met wat ze gekregen hebben. Ze hebben gekozen voor een 25GB schijf. Heeft dat het beeld verslechterd? Dat denk ik niet want de ZoneA release heeft dezelfde problemen.
    Maar voor iemand die de dvd gezien heeft (De MGM Home Entertainment versie en niet die van DFW), dit is wel een verbetering tegenover de dvd. Als ik de dvd bekeek, dan was ik soms afgeleid door allerlei compressiefouten. In dit geval heb ik van de film goed kunnen genieten zonder die afleiding die ik gewoon was met dvd.
    Het is inderdaad niet wat we kunnen verwachten van een top blu-ray maar het is en blijft een blu-ray zelfs als het beeldkwaliteit van voldoende tot goed is. Met zoiets kan ik al tevreden zijn. Indien ik er 19€ had moeten betalen dan was dat misschien iets anders geweest maar voor 7€ kan ik absoluut niet klagen. Toen heb ik meer dan 15€ voor de dvd moeten betalen waarvan het kwaliteit minder goed is dan van deze blu-ray.
    Nee ze bespreken hier de NL versie van DFW.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Nee ze bespreken hier de NL versie van DFW.
    Basil haalt een review van blu-ray.com aan over de USA versie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #111

    Standaard

    Het gebruik van BD-50 is niet zaligmakend. Er zijn namelijk veel BD-50 waar de capaciteit nauwelijks van wordt gebruikt. Bovendien als je de extra’s, het menu en de diverse audiotracks afhaalt, blijft er vaak een file van ronde de 25 gb over.

    Daarnaast is het encoderen nog het belangrijkst, want een goed gecodeerde kleinere file kan beter zijn dan een grote…

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Basil haalt een review van blu-ray.com aan over de USA versie.
    Inderdaad, the quote komt van een review van de amerikaanse versie.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Het gebruik van BD-50 is niet zaligmakend. Er zijn namelijk veel BD-50 waar de capaciteit nauwelijks van wordt gebruikt. Bovendien als je de extra’s, het menu en de diverse audiotracks afhaalt, blijft er vaak een file van ronde de 25 gb over.

    Daarnaast is het encoderen nog het belangrijkst, want een goed gecodeerde kleinere file kan beter zijn dan een grote…
    Inderdaad. Alle nadelen aanwezig in de DFW versie zijn ook aanwezig in de MGM versie. Rieview is vrij gelijk en spreekt over dezelfde problemen. DFW kon sowieso niet beter doen als ze een master krijgen die niet top is.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Basil haalt een review van blu-ray.com aan over de USA versie.
    Ow sorrie ik dacht dat hij bedoelde de negatieve klachten over deze uitgave van http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...tid=99:blu-ray

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •