Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 168 worden weergegeven.

Discussie: Carice van Houten

  1. #51

    Standaard

    Geloof ook niet dat ze definitief daar heen gaat, ze zal gerust nog wel films blijven maken hier in Nederland.

  2. #52

    Standaard

    Voor Nederland lijkt ze groot, maar ze is niets buiten de benelux

  3. #53

    Standaard

    Dat het allemaal zo snel gaat na Zwartboek en dat er ook door de Buitenlandse critici en acteurs/regisseurs positief over haar gepraat wordt, bewijst het tegendeel. Maar omdat ze ooit gezegd heeft (voorlopig) geen zin te hebben om zich in Hollywood te gaan vestigen - wat vrijwel een vereiste is wil je het daar maken, maar waarom zou je ook? - zal de stroom gestaag afnemen.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Voor Nederland lijkt ze groot, maar ze is niets buiten de benelux
    Dat zou ik nu ook niet zeggen. Amerika loopt nu inderdaad storm voor Carice, daar is gewoonweg geen ontkennen aan. Hetgene wat echter wél fout is, is om zich als een kudde schapen achter "Hollands trots" te gaan scharen, terwijl je als je even nuchter nadenkt toch vaststelt dat de kans klein is dat de belangstelling nog lang zal aanhouden (let wel: ik sluit het niet uit, wie weet wordt Carice echt de nieuwe Ingrid Bergman, je weet het niet). Eén dezer dagen gaan trouwens Zwartboek en De Passievrucht de speler in, dus zal ik laten weten wat ik van haar vind, want over haar acteertalenten kan ik momenteel nog geen uitspraak doen.
    Laatst aangepast door Dennis Vansant : 11-04-2008 om 16:00 Reden: OMG, "ik vindt"???!!!
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    wie weet wordt Carice echt de nieuwe Ingrid Bergman, je weet het niet

    Wie?? searching..... searching...

    ahkee, Casablanca!!

  6. #56

    Standaard

    Carice van Houten speelt ook in de film: Operation Valkyrie
    samen met Tom Cruise en aantal anderen. De film gaat over de mislukte aanslag op Adolf Hitler die gepleegd werd door een groep Duitse hoge officieren (waaronder VELDMAARSCHALK!! Erwin Rommel) onder leiding van Klaus Jan von Staufenberg.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    lees de recensies (niet die van Jetix of de Hitkrant en kijk de film, ieder nuchter persoon ziet zelf wel 1 dat ze niet speciaal is
    Dit is ook niet op feiten gestaafd hoor, in vrijwel elke recensie - al dan niet positief over de film [Zwartboek] zelf - wordt Carice de hemel in geprezen. Je mag haar gerust niks vinden, maar zeg dan niet dat 'elk nuchter mens dat kan zien' en dat ze anders op hetzelfde niveau zitten als Jetix en de Hitkrant.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  8. #58

    Standaard Nu het nog kan

    Een van de eerste Telefilms is Suzy Q. Deze bekroonde film is tot 8 mei te bekijken op Telefilm.nl.

    Suzy Q speelt zich af in de jaren 60. Vader is werkeloos, moeder is nogal zweverig en haar broers bevinden zich in hun eigen wereldje. Suzy is fan van Mick Jagger. Ze belandt in de hotelkamer van haar idool en wordt door hem gekust! Na afloop wil ze dit dolgraag aan iedereen vertellen, maar niemand wil haar geloven.

    Doorbraak
    Suzy Q was de doorbraak voor Carice van Houten en regisseur Martin Koolhoven. Vriendin Halina Reijn speelt ook een rol in Suzy Q. Daarnaast wordt de sterrencast gevuld met Roeland Fernhout, Linda van Dyck, Jack Wouterse, Michiel Huisman, Ricky Koole en Cees Geel.

    Bron: Telefilm.nl

    Bekijk de film
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 08-05-2008 om 09:58 Reden: aanpassing
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  9. #59

    Standaard

    Ach wat jammer ik had die film wel willen zien. Het onderwerp spreekt me wel aan.
    Het is nu 13 mei. dus ik kan hem niet meer kijken.
    Maar misschien komt die nog een keer op TV


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Een van de eerste Telefilms is Suzy Q. Deze bekroonde film is tot 8 mei te bekijken op Telefilm.nl.

    Suzy Q speelt zich af in de jaren 60. Vader is werkeloos, moeder is nogal zweverig en haar broers bevinden zich in hun eigen wereldje. Suzy is fan van Mick Jagger. Ze belandt in de hotelkamer van haar idool en wordt door hem gekust! Na afloop wil ze dit dolgraag aan iedereen vertellen, maar niemand wil haar geloven.

    Doorbraak
    Suzy Q was de doorbraak voor Carice van Houten en regisseur Martin Koolhoven. Vriendin Halina Reijn speelt ook een rol in Suzy Q. Daarnaast wordt de sterrencast gevuld met Roeland Fernhout, Linda van Dyck, Jack Wouterse, Michiel Huisman, Ricky Koole en Cees Geel.

    Bron: Telefilm.nl

    Bekijk de film
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #60

    Standaard

    De link doet het gewoon nog, hoor . Ik kan hem nu helaas niet zien, maar ik hoop dat de link het morgen nog doet.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    De link doet het gewoon nog, hoor . Ik kan hem nu helaas niet zien, maar ik hoop dat de link het morgen nog doet.
    Hij doet het nog steeds idd, hij doet het alleen niet meer via de site. Maar hier dus nog wel
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  12. #62

    Standaard

    Bedankt ben hem aan het kijken!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  13. #63

    Standaard

    Ik heb hem net gezien. Absoluut geweldig, is hij nou nergens op dvd uitgebracht? Kan ik me haast niet voorstellen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #64

    Standaard

    Suzy Q is dope, ook dankzij de rol van Wouterse... idd zeer welkom op DVD.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #65

    Standaard

    Zal er door de hoge kosten aan muziekrechten helaas nooit gaan komen.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  16. #66

    Standaard

    Zoiets dacht ik al. Jammer, heel jammer.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #67

    Standaard

    Heeft iemand hier voor mij toevallig de dvd van Amnesia te (over)koop?
    Ik weet dat hij in de 'No More Heroes- box' zit, maar wil eigenlijk de losse versie ergens te pakken zien te krijgen nog. Iemand die hem kwijt wil? Je zou mij een groot plezier doen.

  18. #68
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Carice van Houten in Britse horrorfilm

    AMSTERDAM - De Nederlandse actrice Carice van Houten speelt een rol in de Britse horrorthriller Black Death. Dat heeft haar agent zaterdag gemeld. De film van regisseur Christopher Smith speelt in de middeleeuwen tijdens een uitbraak van de builenpest.
    Van Houten is te zien naast acteur Sean Bean, onder meer bekend van The Lord of the Rings en GoldenEye. Bean speelt een monnik die op een duister complot stuit rond een 'necromancer', iemand die doden tot leven kan wekken. Van Houten speelt de rol van de mysterieuze necromancer.
    De opnames vinden plaats in Duitsland en beginnen eind april.
    http://www.ad.nl/cultuurenshow/31593...orrorfilm.html

  19. #69

    Standaard

    Naast Sean spelen lijkt me geen straf. Ik heb Severance gezien van Christopher Smith. Dat ging er behoorlijk bloederig aan toe. Geen onaardige film voor de liefhebber van het genre...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  20. #70

    Standaard

    Klinkt goed en een film over de builenpest kan wel goor worden
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #71

    Standaard

    Het klinkt juist niet als het soort film dat een actrice met ambitie zou moeten aannemen. Kan ze niets beters krijgen?

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het klinkt juist niet als het soort film dat een actrice met ambitie zou moeten aannemen. Kan ze niets beters krijgen?
    Sean Bean zou denk ik niet zomaar ergens instappen? Die ziet er blijkbaar wel iets in...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het klinkt juist niet als het soort film dat een actrice met ambitie zou moeten aannemen. Kan ze niets beters krijgen?
    Als je echt wil doorbreken zul je toch minder selectief in je projecten moeten zijn, ook moet ze in feite helemaal opnieuw beginnen omdat ze buiten Nederland een stuk minder bekend is. Verder zal ze het echt wel een leuk project vinden, anders had ze het niet gedaan. Ze kan immers net zo goed in Nederland blijven acteren.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het klinkt juist niet als het soort film dat een actrice met ambitie zou moeten aannemen. Kan ze niets beters krijgen?
    Wat voor ambitie zou dat moeten zijn? Enkel in artistieke films spelen waar niemand naartoe gaat? Of juist wat oppervlakkige rolletjes spelen in rechtlijnige, commerciële Hollywood-producties? Carice is niet in de positie dat ze elke rol móet aannemen, ze neemt enkel aan wat haar interessant en leuk lijkt. Kennelijk past dit in haar profiel. Daarnaast lijkt me dit niet direct een 'minderwaardig' project. Dat het geen blockbuster is wil niet zeggen dat het niks is. Net als in Dorothy Mills kan ze in deze rol waarschijnlijk een stuk meer kwijt dan in de paar scènes in Valkyrie, die enkel dienden om Cruise van enige diepgang te voorzien. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het haar uitmaakt of het dan een Amerikaanse, Engelse, Duitse of Nederlandse film is. Als de rol maar interessant genoeg is. Rutger Hauer is wat dat betreft hetzelfde, al geeft die ook eerlijk toe rollen enkel aan te nemen om het feit dat hij weer enkele weken kan acteren en het 'gewoon goed betaalt'.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het klinkt juist niet als het soort film dat een actrice met ambitie zou moeten aannemen. Kan ze niets beters krijgen?
    Dat vind ik dus ook. Toen ze naar de VS ging en rolletjes had in Body of Lies en Valkyrie vond ik dat erg goed, ze was op de juiste weg.
    Nu lijkt ze weer terug bij af. Jammer.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •