De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Blake en Mortimer

  1. #1

    Standaard Blake en Mortimer

    Ik heb nu al een paar keer in de ramsjbakken van Bart Smit een drietal Nederlands ondertitelde versies van Moefie Klub gezien van de Nelvana-vertekenfilmingen van Blake en Mortimer. Ik heb dvd-boxen met alle 13 afleveringen in Engels en Frans, helaas zijn de Nederlands ondertitelde afleveringen in de bakken beperkt tot een titel of 3 (Het Gele Teken, Het Raadsel Van Atlantis en Het Mysterie Van De Grote Pyramide als ik met niet vergis).

    Op het gevaar af om weer wat losse discs te kopen om straks te merken dat de hele reeks op dvd wordt gezet (ik heb me daar al mee laten vangen met o.a. Narnia, Lucky Luke en Nils Holgersson): weet er iemand of er concrete plannen zijn om alle 13 episodes op dvd uit te brengen?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    er zijn momenteel 6 dvd's verschenen. de 6 eerste verhalen. ieder kwartaal komen er 3 uit tot de serie compleet is.....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    er zijn momenteel 6 dvd's verschenen. de 6 eerste verhalen. ieder kwartaal komen er 3 uit tot de serie compleet is.....
    Weet je toevallig welke 6 er al uit zijn?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Ja, dat weet ik ( want ik heb ze ): Zwaardvis, Grote Pyramide, Gele Teken, Atlantis, SOS Meteoren en De Valstrik. Dit zijn ook de eerste 6 boeken/verhalen. Oke?

  5. #5

    Standaard

    en nieuw: Blake & Mortimer DVD: De zaak Francis Blake, Dargaud, 6,95.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    Ja, dat weet ik ( want ik heb ze ): Zwaardvis, Grote Pyramide, Gele Teken, Atlantis, SOS Meteoren en De Valstrik. Dit zijn ook de eerste 6 boeken/verhalen. Oke?
    Ah, een mede-kenner Bedankt voor de info. De distributeur kennende (Moefie Klub) en kun kennende komt er daarna toch wel een 13 afleveringen-box op de markt dus ga ik heel even de kat uit de boom kijken. Ik wil nl. eerst zeker weten dat ze die 4 afleveringen daar die niet op bestande strips gebaseerd zijn ook zullen uitbrengen. Gek dat ze nu blijkbaar van de volgorde afwijken want voor De Zaak Francis Blake volgen normaal gezien nog Het Halssnoer Van De Koningin en De 3 Formules Van Prof. Sato. Maar als ze zoals jij zegt per 3 uitkomen kan het wel kloppen natuurlijk. Ik heb hier nog de Frans/Engelse versie liggen dus daar zal ik het zo lang wel mee rooien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Vorig jaar was er een actie in in de stripwinkels: wie daar intekende op de hele reeks zou aan het eind, bij de laatste delen, een verzamelbox krijgen. Hierin zouden alle dvd's passen. Een speciale verzamelbox dus.... Helaas gaat deze box er nu toch niet komen: te weinig intekenaars.... Box zelf is dus gecancelled

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    Vorig jaar was er een actie in in de stripwinkels: wie daar intekende op de hele reeks zou aan het eind, bij de laatste delen, een verzamelbox krijgen. Hierin zouden alle dvd's passen. Een speciale verzamelbox dus.... Helaas gaat deze box er nu toch niet komen: te weinig intekenaars.... Box zelf is dus gecancelled
    Zal dan niet goed gepromoot geweest zijn, want had ik ervan gehoord, dan had ik zeker ingetekend!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    leuk, maar als kenner, liefhebber en verzamelaar vind ik dat de originele strips (vooral de oudere uitgaven, voordat ze de inkleuring opnieuw deden) qua artwork, lay-out en detaillering superieur zijn over de geanimeerde versie.
    neemt niet weg dat de albums uitstekende verhalen hebben voor animatiefilms, of zelfs live-action. en misschien dat door deze dvd serie een nieuw publiek deze juwelen onder de stripboeken ontdekt.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  10. #10

    Standaard

    en nieuw: Blake & Mortimer DVD 8: De 3 formules van professor Sato, Dargaud, 6,95.

  11. #11

    Standaard

    Is er iemand die mij de Engelse subs voor de 14 Blake & Mortimer afleveringen die tot nu toe uit zijn sturen? Mijn dank is onuitsprekelijk als dat lukt!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door klaas1 Bekijk bericht
    Is er iemand die mij de Engelse subs voor de 14 Blake & Mortimer afleveringen die tot nu toe uit zijn sturen? Mijn dank is onuitsprekelijk als dat lukt!
    Koop de dvd's en je hebt ze.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Haha, jij bent de persoon die ook een reactie op mijn site heeft gegeven, koop de dvd box op play.com, heb je alle episodes met Engelse ondertitels voor 25 euro.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de losse uitgaves een paar weken geleden gekocht toen ze in de "een kilo dvd's voor 10 euro" actie van MM zaten. Ik moet zeggen dat ik de animatie mooi vind (de beeldkwaliteit ook trouwens) maar dat ik weinig van de oorspronkelijke strips herken. Ik heb ze nog niet allemaal gezien maar in de meeste gevallen hebben ze de titel van het album en de karakters genomen en daar een compleet eigen verhaaltje omheen geschreven. Dat is wel een beetje jammer.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    maar in de meeste gevallen hebben ze de titel van het album en de karakters genomen en daar een compleet eigen verhaaltje omheen geschreven.
    Dat scheelt. SOS Meteoren is vrij letterlijk verfilmd, terwijl De Valstrik helemaal niet meer op het album lijkt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Klopt het dat Het Halssnoer van de Koningin (in Nederland) als enige van de Jacobs-albums niet op DVD verschenen is? Ik kan hem nergens vinden.

  17. #17

    Standaard

    Het Halssnoer Van De Koningin is zeker wel gemaakt, maar de Nederlands ondertitelde releases zijn een rotzooitje: sommige afleveringen zijn wel en andere niet uitgebracht. hHvdK heb ik eerlijk gezegd ook nog nergens aangetroffen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •