De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: THX vs. 7.1

  1. #1

    Standaard THX vs. 7.1

    Ik heb hier een paar mensen die beweren dat THX (zoals de films van Star Wars) altijd 7.1 zijn, wanneer je een THX versterker hebt. Kan iemand dit bevestigen ?

    Voor zover als ik weet heeft THX niets met 7.1 te maken en kan het ook gewoon 5.1 zijn. De Star Wars films zijn DD 5.1 EX op DVD en waren DTS 6.1 ES in de bioscopen. Iets wat 5.1 EX is kan niet worden omgevormd naar een 7.1 track. Dat lijkt me onmogelijk, maar wie weet zit ik er naast.

  2. #2

    Standaard

    Klopt je hebt helemaal gelijk. THX is een keurmerk en geen surroundformaat. THX kan zowel 5.1, 6.1 als 7.1.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Ik heb hier een paar mensen die beweren dat THX (zoals de films van Star Wars) altijd 7.1 zijn, wanneer je een THX versterker hebt. Kan iemand dit bevestigen ?

    Voor zover als ik weet heeft THX niets met 7.1 te maken en kan het ook gewoon 5.1 zijn. De Star Wars films zijn DD 5.1 EX op DVD en waren DTS 6.1 ES in de bioscopen. Iets wat 5.1 EX is kan niet worden omgevormd naar een 7.1 track. Dat lijkt me onmogelijk, maar wie weet zit ik er naast.
    Je kunt wel iets omvormen naar 7.1 maar of het daar beter van gaat worden....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Ja wanneer hij de achterspeaker, dus opsplits naar twee verschillende boxen. Maar dan is de bron niet 7.1 en doet de versterker, en dus kunstmatig. Inderdaad, ik denk ook dat het daar niet beter van wordt.

    Het is overigens wel merkwaardig dat versterkers dit wel ondersteunen, maar dat er geen DVD´s al zodanig zijn gecodeerd. Net als voor 6.1 ES overigs. Heel erg weinig titels die dit maar ondersteunen, wat heel jammer is, overigens.

  5. #5

    Standaard

    thx is een keurmerk die wordt gegeven aan grotere theaters over de hele wereld bioscopen dan he zo,n theater moet in iedergeval aan heet wat eisen voldoen voordat ze een keurmerk krijgen maar ik wist niet dat er ook thx receivers bestonden

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mb_boy Bekijk bericht
    thx is een keurmerk die wordt gegeven aan grotere theaters over de hele wereld bioscopen dan he zo,n theater moet in iedergeval aan heet wat eisen voldoen voordat ze een keurmerk krijgen maar ik wist niet dat er ook thx receivers bestonden
    Niet alleen receivers maar ook dvd-spelers en andere apparatuur en zelfs pc-speakers setjes (o.a. Logitech) en kabels (o.a. Monster). Geeft wel te denken wat zo'n keurmerk eigenlijk inhoud ... :sad:
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mb_boy Bekijk bericht
    thx is een keurmerk die wordt gegeven aan grotere theaters over de hele wereld bioscopen dan he zo,n theater moet in iedergeval aan heet wat eisen voldoen voordat ze een keurmerk krijgen maar ik wist niet dat er ook thx receivers bestonden
    Een THX-certificaat wordt niet alleen gegeven aan bioscopen, maar ook aan apparatuur, en media zoals DVD-films (star wars, teminator 2, etc). THX is een kwaliteitslabel voor zowel beeld als geluid.

    http://en.wikipedia.org/wiki/THX

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace Bekijk bericht
    Een THX-certificaat wordt niet alleen gegeven aan bioscopen, maar ook aan apparatuur, en media zoals DVD-films (star wars, teminator 2, etc). THX is een kwaliteitslabel voor zowel beeld als geluid.

    http://en.wikipedia.org/wiki/THX
    Of het een kwaliteitslabel is kun je zelfs al heftig betwijfelen.

    THX stelt bepaalde eisen aan apparatuur maar dat wil nog niet zeggen dat de output van zo'n apparaat dan ook automatisch goed is.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •