Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 32 van 32 worden weergegeven.

Discussie: DVD of toch HD?!

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Wel, ik ben er nog meer dan jou zeker van dat je TV dat *niet* supporteert. 24p support is nog vrij nieuw en het is pas heel recent dat TVs dit aanbieden en typisch dan nog pas bij de duurdere prijsklasse. Heb zelf pas een Panasonic plasma gekocht, ook een zeer degelijk toestel, maar ook geen 24p support.
    oh, ok dan, maar das toch wel jammer dan, zo kunnen we wel bezig blijven...het zou zo simpel moeten zijn, je koopt een hd tv, een hd speler, en het werkt perfect samen, maar dat is dan weer te veel gevraagd zeker???:sad:

  2. #27

    Standaard

    Hoe zit het dan met die "movie plus" mode, die er voor zou moeten zorgen dat de beelden vloeiender zouden worden??? daar spreekt men in reviews van de 24fps... kunnen ze het aub NOG ingewikkelder maken.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    oh, ok dan, maar das toch wel jammer dan, zo kunnen we wel bezig blijven...het zou zo simpel moeten zijn, je koopt een hd tv, een hd speler, en het werkt perfect samen, maar dat is dan weer te veel gevraagd zeker???:sad:
    Mja, dingen waar wij hier op forums typisch over klagen en discussiëren zijn gewoon totaal ongekend bij Jan met de Pet. Soms is het misschien zelfs beter van niet te veel te lezen op forums . Ik had tot 2j terug nog een oude CRT TV en daar heb ik eigenlijk nooit iets mis mee gevonden, terwijl hij gegarandeerd ook een hoop tekortkomingen had . Uiteindelijk is hij wel weg gemoeten wegens problemen met kleurvlekken.
    Wellicht ben jij nogal gevoelig voor die judder en dan is het idd zonde dat je TV geen 24p ondersteunt. Zelf heb ik er (voorlopig ) eigenlijk geen last van, al zie ik het wel.

    Die Movie Plus toestanden (elk merk heeft wel zijn eigen naam) zorgt er voor dat er meer beelden getoond worden dan in het originele signaal. Bvb het is niet ongewoon dat 100Hz TVs daadwerkelijk 100 verschillende beelden per seconde tonen, zelfs al krijgt hij aan de input er maar 50 (in 50Hz). De overige beelden worden dan berekend adhv interpolatie zodat beweging vlotter zijn. Dit is dus nog iets anders dan bvb 24p support, alhoewel 24p support ook kan inhouden dat de TV bvb aan 120Hz displayt en voor elk 24p beeldje 4 andere beelden 'verzint'.

  4. #29

    Standaard

    Ik had een vraagje : Als ik een beamer heb met resolutoe 1280 x 720. Schermgrootte 200 meter breed, Kijkafstand 5 meter. Zou er veel verschil zitten tussen een HDDVD/Blueray enerzijds en een gewone DVD die je upscaled d.m.v. een DVD speler die je met HDMI naar de beamer leid ? Wat denken jullie ? Of heeft iemand daar ervaring mee ? Alvast bedankt voor de reacties

  5. #30

    Standaard

    Ik zit zelf op 3 meter afstand van een 60" plasma. Verschil tussen upscaled DVD en HD is duidelijk te zien. Bij een topkwaliteit DVD is er misschien weinig verschil met een matige HD-DVD of BD, maar dan praat je over hooguit enkele procenten van alle de DVD's en enkele procenten van HD-DVD of BD.

    Als je dichtbij een groot scherm zit is het detail van HD veel beter te zien en van DVD zie je veel sneller allerlei fouten (compressie, edge-enhancement, etc...).

    Nu kijk ik wel full HD dus met een HD-ready resolutie is 't verschil wel minder groot.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #31

    Standaard

    Jazeker is er 'n verchil te zien.. zeker op 'n scherm van 200 meter ..

    Alle gekheid op 'n stokje, 'n HD DVD bevat simpelweg veel meer informatie, veel hoger aantal pixels resultaat=meer detail, verschil zal je zeker zien zelfs op enkel 1280x720. 'n DVD is qua resolutie redelijk matig als je het vergelijkt met de huidige maatstafen (qua pixels). en op 'n groot scherm zullen deze gebreken enkel duidelijker worden, hoe goed de upscaler ook moge zijn.

    Click voor 'n overzicht van de resolutie-maten (1:1)
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 22-11-2007 om 14:46
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coenooms Bekijk bericht
    Ik had een vraagje : Als ik een beamer heb met resolutoe 1280 x 720. Schermgrootte 200 meter breed, Kijkafstand 5 meter. Zou er veel verschil zitten tussen een HDDVD/Blueray enerzijds en een gewone DVD die je upscaled d.m.v. een DVD speler die je met HDMI naar de beamer leid ? Wat denken jullie ? Of heeft iemand daar ervaring mee ? Alvast bedankt voor de reacties
    Een gewone dvd die je upscaled kan bij lange na niet tippen aan echt hd in de door jou gestelde opstelling. Het verschil is zelfs groot kan ik je verzekeren. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •