Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 173 worden weergegeven.

Discussie: ' Allo 'Allo op dvd

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    net even "the dual" bekeken en het stukje met "i've seen it all before" zit er gewoon inhoor. De Engelse BBC uitgave is dus wel compleet.
    Ondertussen heb ik nog enkele missende stukjes in de NL-uitgave gevonden: behalve

    - Leclercs "I've seen it all before"
    - Fanny's "There was a power cut - I ran away with the inspector"

    zijn er ook nog stukken geknipt wanneer de vrouwen aankomen in het bos (gedoe met Fanny en haar verrekijker) en René's afscheid aan Madame Lamontaine (waarop Yvette en Maria: "Who is Madame Lamontaine?") is ook verdwenen.

    We mogen dus aannemen dat deze stukjes ook allemaal op de Britse editie terug te vinden zijn? Zou je dat nog even kunnen checken? Ironisch genoeg is zelfs de aflevering zoals die in 3 stukken op Youtube staat compleet, maar die is natuurlijk afkomstig van ofwel de Britse ofwel de Amerikaanse uitgave.

    Ik vind dit een compleet schandaal, en ik zal proberen via-via meer uitleg te verkrijgen over het waarom hiervan.

    Ik heb ook alle andere afleveringen van de NL serie 1 & 2-DVD's bekeken, en voorzover ik kon zien, ontbreekt daar niets (hoewel ik er nu niet meer 100% ben van overtuigd). Wel zit er ergens een kleine compressiefout in.

    Voor mij is het volgen van de reeks zonder NL subs ook geen probleem hoor, maar het is wel zo handig wanneer je af en toe de televisie heel stilletjes moet zetten, of wanneer je met familie/vrienden wil kijken die het Engels niet erg machtig zijn.

    Klopt het dat op de Amerikaanse DVD's wel en op de Britse DVD's geen Engelse ondertiteling aanwezig is?

    Overigens staat de pilootaflevering "The British Are Coming" wel degelijk op de NL-DVD's. Wat aantal afleveringen betreft, zijn ze dus compleet en gelijk aan de Britse uitgaven.
    Laatst aangepast door dvdnut : 11-12-2007 om 06:04 Reden: Aanvulling

  2. #27

    Standaard

    ben ik blij dat ik deze niet heb gekocht.
    als je gaat mailen komen ze met een antwoord als "er waren wat problemen met sommige scenes' of iets dergelijks waar je niks aan hebt.
    Laatst aangepast door twiggertje : 01-04-2008 om 08:32

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdnut Bekijk bericht
    Ondertussen heb ik nog enkele missende stukjes in de NL-uitgave gevonden: behalve

    - Leclercs "I've seen it all before"
    - Fanny's "There was a power cut - I ran away with the inspector"

    zijn er ook nog stukken geknipt wanneer de vrouwen aankomen in het bos (gedoe met Fanny en haar verrekijker) en René's afscheid aan Madame Lamontaine (waarop Yvette en Maria: "Who is Madame Lamontaine?") is ook verdwenen.

    We mogen dus aannemen dat deze stukjes ook allemaal op de Britse editie terug te vinden zijn? Zou je dat nog even kunnen checken? Ironisch genoeg is zelfs de aflevering zoals die in 3 stukken op Youtube staat compleet, maar die is natuurlijk afkomstig van ofwel de Britse ofwel de Amerikaanse uitgave.

    Ik vind dit een compleet schandaal, en ik zal proberen via-via meer uitleg te verkrijgen over het waarom hiervan.

    Ik heb ook alle andere afleveringen van de NL serie 1 & 2-DVD's bekeken, en voorzover ik kon zien, ontbreekt daar niets (hoewel ik er nu niet meer 100% ben van overtuigd). Wel zit er ergens een kleine compressiefout in.

    Voor mij is het volgen van de reeks zonder NL subs ook geen probleem hoor, maar het is wel zo handig wanneer je af en toe de televisie heel stilletjes moet zetten, of wanneer je met familie/vrienden wil kijken die het Engels niet erg machtig zijn.

    Klopt het dat op de Amerikaanse DVD's wel en op de Britse DVD's geen Engelse ondertiteling aanwezig is?

    Overigens staat de pilootaflevering "The British Are Coming" wel degelijk op de NL-DVD's. Wat aantal afleveringen betreft, zijn ze dus compleet en gelijk aan de Britse uitgaven.
    Nee hoor, zit er gewoon allemaal in. Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat er wat miste op de NL uitgave. "the duel" is op de BBC versie in ieder geval geheel compleet. Ik heb de gehele episode even voor je bekeken gisteravond en het staat er allemaal op/in.

    Als ik het wel heb, zit op de eerste serie geen ondertiteling maar op serie 3, 4 en 5-1 en 5-2 wel.

    Edit:

    gechecked en er staan inderdaad geen sdh ondertitels op serie 1&2 maar wel op serie 3&4 en serie 5-1&5-2!

    Ikzelf heb nooit ondertitels aan bij deze serie, het is dermate goed te verstaan.

    Op play international (amerikaanse site) staat ook niet bij alle series dat er closed captions(ondertitels) op staan!
    Laatst aangepast door hstadman : 11-12-2007 om 13:55

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje Bekijk bericht
    ik niet, seizoen 1 telt maar 7 afleveringen op deze dvd terwijl het er 8 moeten zijn de pilot staat er blijkbaar niet op.
    hier staat dus 7 afleveringen.


    en hier zie je dat het er 8 moeten zijn.
    Dit zegt genoeg...

    overigens, de BBC uitvoering is PAL en de Amerikaanse uitvoering NTSC. De meeste mensen hebben dan toch liever een pal versie.

    De episodes zijn maar een half uurtje, waarom zou je daar nog in moeten knippen? Onvergevelijk in ieder geval. Gewoon terug brengen en voor een buitenlandse versie gaan.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-12-2007 om 13:54

  5. #30

    Standaard

    Lijkt me wel raar dat er in de afleveringen die op dvd komen geknipt word
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Lijkt me wel raar dat er in de afleveringen die op dvd komen geknipt word
    Toch schijnt het voor de NL uitgave zo te zijn!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Toch schijnt het voor de NL uitgave zo te zijn!
    TJa, voor de betere uitgaves moet je echt naar Amerika
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    TJa, voor de betere uitgaves moet je echt naar Amerika
    Of in dit geval de Engelse uitgave. Het is nu wel duidelijk dat er duidelijk geknipt is in de Nederlandse versie!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dit zegt genoeg...

    overigens, de BBC uitvoering is PAL en de Amerikaanse uitvoering NTSC. De meeste mensen hebben dan toch liever een pal versie.

    De episodes zijn maar een half uurtje, waarom zou je daar nog in moeten knippen? Onvergevelijk in ieder geval. Gewoon terug brengen en voor een buitenlandse versie gaan.
    eerst stond bij rodisc dat het 7 afleveringen waren maar hebben ze veranderd.

    ze vinden altijd wel een reden om te (onnodig)knippen.
    Laatst aangepast door twiggertje : 13-12-2007 om 10:14

  10. #35

    Standaard

    Goed nieuws: Warner Bros heeft het eindelijk begrepen: op 20 februari verschijnen reeds Seizoen 3 & 4!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jippie!

    Opmerkelijk: ze brengen nog een andere briljante oorlogsserie uit; Dad's Army seizoen 1 & 2.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #36

    Standaard

    Zojuist op play.com de release date voor de ENGELSE versie van seizoen 6 en 7 gezien. Meer info http://www.play.com/DVD/DVD/4-/35950...7/Product.html.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tvwatcher Bekijk bericht
    Zojuist op play.com de release date voor de ENGELSE versie van seizoen 6 en 7 gezien. Meer info http://www.play.com/DVD/DVD/4-/35950.../Product.html.

    Zit ik echt op te wachten. jammer dat het nog meer dan 2 maanden duurt. Dit zal volgens mij ook betekenen dat dan in amerika de laatse series op de markt komen daar ze daar al wat voor liepen. daar hebben ze serie 7 al een tijdje uit namelijk. goed nieuws inderdaad!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D'hondt Bekijk bericht
    Goed nieuws: Warner Bros heeft het eindelijk begrepen: op 20 februari verschijnen reeds Seizoen 3 & 4!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jippie!

    Opmerkelijk: ze brengen nog een andere briljante oorlogsserie uit; Dad's Army seizoen 1 & 2.
    dad's army of in het nederlands 'daar komen de schutters" zal ik waarschijnlijk ook uit Engeland halen. ben toch bang dat daar ook weer onnodig in geknipt zal worden! 8)

  14. #39

    Standaard

    Ik heb vandaag de eerste 4 seizoenen van 'Allo 'Allo gekocht en ben er wel tevreden over, alleen jammer dat op seizoen 2 de special 'The Gateau From The Chateau' staat er niet op terwijl deze aflevering aansluit op de aflevering 'Herr Flick's Revenge'
    Dus heb ik The best Of 'Allo 'Allo ook maar aangeschaft, nu heb ik de serie dus wel compleet. Is wel veel geld voor 1 aflevering want heb €22 betaald voor die box maar ja ik wil het graag compleet hebben dus heb ik het er wel voor over.

    ben benieuwd wanneer seizoen 5 uitkomt want die telt maar liefst 26 afleveringen. Die zullen ze wel in 2 x uitbrengen zoals in de UK.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje Bekijk bericht
    Ik heb vandaag de eerste 4 seizoenen van 'Allo 'Allo gekocht en ben er wel tevreden over, alleen jammer dat op seizoen 2 de special 'The Gateau From The Chateau' staat er niet op terwijl deze aflevering aansluit op de aflevering 'Herr Flick's Revenge'
    Dus heb ik The best Of 'Allo 'Allo ook maar aangeschaft, nu heb ik de serie dus wel compleet. Is wel veel geld voor 1 aflevering want heb €22 betaald voor die box maar ja ik wil het graag compleet hebben dus heb ik het er wel voor over.

    ben benieuwd wanneer seizoen 5 uitkomt want die telt maar liefst 26 afleveringen. Die zullen ze wel in 2 x uitbrengen zoals in de UK.
    Lekker dubbeldippen voor 1 aflevering. Gelukkig is de BBC versie gewoon compleet en op volgorde. De BBC is nu bij serie 6 en 7 beland, die binnenkort in de uk uitkomt. Daar er 9 series zijn gemaakt hebben we nog wel even te gaan. Ik hoop dat 8 en 9 eind dit jaar uitkomt zodat het dan eindelijk compleet is.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Lekker dubbeldippen voor 1 aflevering. Gelukkig is de BBC versie gewoon compleet en op volgorde. De BBC is nu bij serie 6 en 7 beland, die binnenkort in de uk uitkomt. Daar er 9 series zijn gemaakt hebben we nog wel even te gaan. Ik hoop dat 8 en 9 eind dit jaar uitkomt zodat het dan eindelijk compleet is.
    Ik dacht dat de special 'The Gateau From The Chateau' ook niet op de BBC versie stond maar blijkbaar wel dus. Is wel dom van Warner om die special niet op de nederlandse versie te zetten, die hoort er gewoon bij.
    Laatst aangepast door twiggertje : 14-03-2008 om 08:47

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje Bekijk bericht
    Ik dacht dat de special 'The Gateau From The Chateau' ook niet op de BBC versie stond maar blijkbaar wel dus. Is wel dom van Warner om die special niet op de nederlandse versie te zetten, die hoort er gewoon bij.
    Deze aflevering staat op de box van serie 3 en 4, eerste aflevering! Staat er netjes achter xmas special.

  18. #43

    Standaard

    Is al bekend of serie 3 en 4 in de NL versie 100% compleet zijn? Na de teleurstelling over de cuts in 'The Duel' in serie 2 aarzel ik om de rest aan te schaffen.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdnut Bekijk bericht
    Is al bekend of serie 3 en 4 in de NL versie 100% compleet zijn? Na de teleurstelling over de cuts in 'The Duel' in serie 2 aarzel ik om de rest aan te schaffen.
    Nee dus, is niet compleet. De kerstspecial ontbreekt, genaamd : gateau from the chateau.Deze staat wel op de serie 3&4 van de engelse R2 BBC uitgave.

  20. #45

    Standaard

    Tja, een kerstspecial hoort nu niet echt bij een serie, maar natuurlijk had ik veel liever gehad dat hij er wel bij had gezeten (is een van de weinige afleveringen die ik nog niet in haar geheel gezien heb). Plus, het verhaal loopt door, dus je zit met een hiaat tussen serie 2 en 3.

    Maar mijn vraag ging er specifiek over of in de afleveringen die er wel op staan scènes geknipt zijn, zoals jammer genoeg het geval was bij 'The Duel'. Dit kan je al aan de duur van de afleveringen afleiden, of je moet ze zowat uit je hoofd kennen (zoals ik).

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdnut Bekijk bericht
    Tja, een kerstspecial hoort nu niet echt bij een serie, maar natuurlijk had ik veel liever gehad dat hij er wel bij had gezeten (is een van de weinige afleveringen die ik nog niet in haar geheel gezien heb). Plus, het verhaal loopt door, dus je zit met een hiaat tussen serie 2 en 3.

    Maar mijn vraag ging er specifiek over of in de afleveringen die er wel op staan scènes geknipt zijn, zoals jammer genoeg het geval was bij 'The Duel'. Dit kan je al aan de duur van de afleveringen afleiden, of je moet ze zowat uit je hoofd kennen (zoals ik).
    Dus je vindt een pilot van een serie ook niet in de serie passen. De kerstspecial is gewoon een extra (lange) aflevering, die zeker past in het geheel van de serie. Zoals jezelf zegt; je mist de doorgang van serie 2 naar serie 3, die op de BBC versie gewoon met de special begint en dan doorgaat met de andere delen van de serie.

    De kerstspecial is niet echt een alleenstaand gebeuren, dus in die zin is het wel een kwalijk gemis op de NL dvd's!

    Als ze in de serie 1 & 2 dvd hebben geknipt is er een grote kans dat ze dat ook gedaan hebben in serie 3 & 4.

    Er zit niets in de film wat er eventueel uit zou moeten, waarom ze dat gedaan hebben is een raadsel...het antwoord van de maatschappij dat sommige stukken beschadigd waren is grote onzin daar de BBC versie wel gewoon goed is, waarschijnlijk ook beter overgezet!

    Ik zie nu tot mijn grote spijt dat de series 6 & 7 uitgesteld zijn tot eind dit jaar! Ze stond eerst voor maart ofzo op de agenda.....
    Laatst aangepast door hstadman : 17-03-2008 om 15:46

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dus je vindt een pilot van een serie ook niet in de serie passen. De kerstspecial is gewoon een extra (lange) aflevering, die zeker past in het geheel van de serie. Zoals jezelf zegt; je mist de doorgang van serie 2 naar serie 3, die op de BBC versie gewoon met de special begint en dan doorgaat met de andere delen van de serie.

    De kerstspecial is niet echt een alleenstaand gebeuren, dus in die zin is het wel een kwalijk gemis op de NL dvd's!
    Take it easy, hstadman. Wat ik enkel bedoelde, is dat als ze een special van een serie, omwille van de afwijkende lengte, niet opnemen op de DVD van een welbepaalde reeks, ik daar vrede mee heb zolang deze wel te vinden is op een extra bonusschijfje. Zoals het geval is bij bijvoorbeeld de Britse uitgaven van 'Dad's Army' ('Daar komen de schutters', die ze nu ook zijn beginnen uitgeven in NL), waar de 3 kerstspecials samen met nog heel wat ander fraai onuitgegeven materiaal bewaard werden voor een bonusdisc. 'Allo! 'Allo! is natuurlijk een apart geval in die zin dat de verhaallijn doorloopt. Natuurlijk hoort een pilot integraal bij een serie, want hier worden alle personages en de verhaallijn geïntroduceerd. Aangezien de special op de Britse uitgave in de serie verwerkt is en bij ons niet, twijfel ik er sterk aan of ze deze achteraf nog ergens zullen toevoegen, net zoals de tweede special van enkele jaren later.

    Wat 'Dad's Army' betreft, ik ben blij te zien dat de twee verloren gewaande afleveringen uit serie 2 ook in de NL versie zitten, maar of de rest van het bonusmateriaal (interviews en documentaires) identiek is aan de Britse versie, en of dit bij de volgende uitgaven ook zo zal zijn, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdnut Bekijk bericht
    Take it easy, hstadman. Wat ik enkel bedoelde, is dat als ze een special van een serie, omwille van de afwijkende lengte, niet opnemen op de DVD van een welbepaalde reeks, ik daar vrede mee heb zolang deze wel te vinden is op een extra bonusschijfje. Zoals het geval is bij bijvoorbeeld de Britse uitgaven van 'Dad's Army' ('Daar komen de schutters', die ze nu ook zijn beginnen uitgeven in NL), waar de 3 kerstspecials samen met nog heel wat ander fraai onuitgegeven materiaal bewaard werden voor een bonusdisc. 'Allo! 'Allo! is natuurlijk een apart geval in die zin dat de verhaallijn doorloopt. Natuurlijk hoort een pilot integraal bij een serie, want hier worden alle personages en de verhaallijn geïntroduceerd. Aangezien de special op de Britse uitgave in de serie verwerkt is en bij ons niet, twijfel ik er sterk aan of ze deze achteraf nog ergens zullen toevoegen, net zoals de tweede special van enkele jaren later.

    Wat 'Dad's Army' betreft, ik ben blij te zien dat de twee verloren gewaande afleveringen uit serie 2 ook in de NL versie zitten, maar of de rest van het bonusmateriaal (interviews en documentaires) identiek is aan de Britse versie, en of dit bij de volgende uitgaven ook zo zal zijn, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.
    Wat je bedoelt is het feit dat ze de serie hier weer eens hebben zitten te verprutsen! Serie 2 en 3 kunnen niet zonder die kerstspecial omdat het verhaal doorloopt. Bij dad's army zijn het losstaande verhalen.

    Door het gemoedelijke gedrag hier zul je ook nooit goede releases krijgen omdat men zegt, ach het is wel goed. In amerika bijv. pikken ze zulke dingen niet en kunnen ze subiet een nieuwe uitgave uitbrengen! Zolang men hier lekker lakoniek is, zul je ook nooit goede uitgaves krijgen. period! (men slikt die troep toch wel).

    Het slaat nergens op dat je in een serie zit te knippen en een kerstspecial gewoon maar even helemaal weglaat! Zeker omdat er totaal geen reden toe is.

    In europa had men ook een nummer in lotr deel 3, in america weer niet, omdat ze weten dat ze daar zulke blunders gewoon niet pikken!
    Laatst aangepast door hstadman : 28-03-2008 om 08:41

  24. #49

    Standaard

    Wat me ook enorm stoort, is dat geen enkele review van de NL DVD's die ik tot nog toe gelezen heb, melding maakt van de ontbrekende fragmenten en aflevering. Ik heb zelfs naar de redacteur van een van de recenties gemaild en deze zou de bespreking aanpassen met de extra info, maar het is er nooit van gekomen.

    Helaas wordt de Benelux door de grote filmstudio's blijkbaar nog steeds beschouwd als een achtergesteld gebied met een relatief kleine afzetmarkt, die bovendien ook nog eens rap tevreden zijn. Niets is minder waar, maar toch krijgen we hier steeds maar opnieuw uitgeklede uitgaven voorgeschoteld in vergelijking met andere landen.

    Nu, je kan altijd zeggen: dan haal ik mijn DVD's in het buitenland. Helaas mis je dan meestal wel Nederlandse ondertiteling. Dit is meestal niet heel erg, zeker niet bij Engelse comedyreeksen, maar bij andere films en series kan het wel degelijk een groot gebrek zijn. Lang niet iedereen is het Engels (voldoende) machtig om het te verstaan, laat staan Engelse ondertiteling te lezen. Ik heb dit probleem: als ik een DVD'tje opzet zonder ondertiteling, gaan de anderen al snel van 'Is er geen ondertiteling? Ik begrijp er niets van.'

    En dat nummer in LOTR 3... tja, slordig. Ik moet wel zeggen: ik heb er een screenshot van gezien, maar als ik de DVD zelf bekijk, kan ik het niet ontwaren, hoewel ik weet waar het zit. Dus in dit geval stoort het me niet, wat niet wil zeggen dat het OK is.

    Het grootste probleem in het geval van de 'Allo! 'Allo!'-DVD's is dat de serie hier zo populair is dat de meeste mensen die DVD's toch kopen, ongeacht of er nu stukken of afleveringen ontbreken. Dus denken de maatschappijen: leuk, volgende keer opnieuw! :sad:

  25. #50

    Standaard

    Dat irriteert me ook van die Allo Allo specials.

    Ik heb het nu echt wel gehad met Warner Home Video Benelux. Ze mogen dan een grote bons zijn en zich veel kunnen permiteren, maar van BBC Comedy's uitgeven kennen ze GEEN ENE MOER! Als je kijkt naar de UK uitgaven: altijd mooi verzorgd, bijna 100 % zeker dat je de hele serie krijgt, bloopers en andere leuke extras, zelden in geknipt en de kerstpecials staan er ALTIJD op. Wat krijgen wij? De goedkoopste van de goedkoopste uitgaves met gebrekkige ondertitels. Ik heb onlangs 'Only Fools and Horses' Serie 1 en 2 gekocht en heb alweer tot mijn grote teleurstelling moeten vaststellen dat ze afl. 7 van Serie 1 niet op de disc gezet hebben. Zelfde bij Serie 2: de laatste 2 afleveringen van die serie staan ook niet op het schijfje, 'omdat ze over kerstmis uitgezonden zijn en dus een kerstspecial zijn'. Wat een gezever en geleuter. Het is een regelrechte schande. En het ergst van al is dat die wel op de reguliere UK uitgaven staan, dus WB maakt het de fans onmogelijk om hun collectie compleet te maken want wie heeft er nou zin om, nadat je de hele serie in NL versie gekocht hebt, ze nogmaals te kopen in de UK enkel en alleen voor die kerstspecials (want die zijn dus niet apart uitgegeven) en omdat zij te laks en lui waren om die kerstpecials op de NL versies te zetten. Ik ben het spuugzat, ik koop geen enkele comedy meer van Warner Benelux en ik hoop dat ze een paar van die luiaards ontslaan in hun comedyafdeling. Al is het daar toch te laat voor want het gros van de Britse comedys is reeds op DVD.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •