Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 93 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Reviews zijn echt lovend: http://www.metacritic.com/movie/the-...critic-reviews

    Als ik die quotes lees raak ik nog nieuwsgieriger naar deze film.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #52

    Standaard

    Ben paar uur later nog steeds zwaar onder de indruk. De film is echt schitterend. Niet enkel de beelden zijn prachtig, maar ook het verhaal. In de eerste lijn is het een weergaloos portret van opgroeiende jeugd. Nooit eerder heb ik een film gezien die zo echt is en het zo overtuigend weergeeft hoe het is om als jongen op te groeien. Vrijwel alle scenes waren zeer herkenbaar en universeel. Ik zag mijn eigen jeugd parallel aan de film voorbij flitsen. De liefde, de kameraadschap, de ontdekkingen, de conflicten en de twijfels. Wie heeft ze niet gekend?

    Maar de grootste kwaliteit van de film is dat hij exact het gene zegt dat op dit moment speelt. De keuze tussen natuur en spiritualiteit is actueler dan ooit. Waar Kubrick met zijn 2001 in het hart van de technische vooruitgang schoot en de zeitgeist van de jaren 60 wist te vangen, weet Malick het hart van onze tijd te raken. Want het moge duidelijk zijn dat hoe langer de mens de weg van de natuur kiest, hoe eerder het tot grote chaos en dissonantie leidt. De weg van de spiritualiteit is de enige die dit kan voorkomen. De tijd zal het uitwijzen, maar ik voorspel dat hier een tijdloze klassieker is geboren. Meesterlijk en imposant. Heb er eigenlijk geen woorden voor.

    Wat een prachtig epos. Dikke 10 uit 10!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ik vind een alledaags gezin 'akelig gewoon'

    Dat gezin is niet ongewoon. En om daar een 2.20u lange film van te maken, vind ik gewaagd.
    Malick plaatst het dan ook in de context van een paar 100 miljoen jaar evolutie. Wordt het een stuk minder alledaags van...

  4. #54

    Standaard

    Dat klinkt ontzettend veel belovend. Hoop dat ie volgende week nog draait in de Kinepolis, deze week helaas geen tijd om te gaan kijken
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #55

    Standaard

    Ik ga deze donderdagmiddag eens rustig bekijken in Nijmegen

  6. #56

    Standaard

    Deze vanmiddag gezien in Nijmegen, kan Spoilers bevatten!

    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zwaar teleurgesteld de zaal ben uitgelopen. Ik houd best van een trage film, maar wat Malick hier heeft gedaan is gewoonweg niet interessant genoeg om de aandacht vast te houden. De 10 mensen waarmee ik in de zaal zat, zaten continue te gapen en sommige verlieten de zaal zelfs vroegtijdig. Laat ik beginnen met de eerste 20/30 minuten, waarin na een korte introductie Malick ineens overslaat op een eruptie van VFX om de creatie van het heelal te tonen. Prima, zou je denken, maar aangezien dit stuk zowat 10 minuten duurt en daarna vanuit het niets overgaat op een totaal overbodige Jurassic Park scène, had ik mijn buik er snel van vol.
    Gelukkig neemt het verhaal daarna een wat lineaire verhaallijn aan, maar ook dan blijft het verhaaltechnisch gezien te zwak. Toegegeven, de ontwikkeling van de relatie tussen vader Brad Pitt en oudste zoon is interessant en werkt zo nu en dan op de lachspieren, maar het vergoed de negatieve aspecten van de film nauwelijks. Het camerawerk is op zijn minst apart te noemen. In het begin kijkt het nog lekker weg, maar de aanhoudende close-ups en snelle shots beginnen na een tijdje te irriteren. De film wordt daardoor erg onrustig en dat terwijl de muziek toch blijft insinueren een kalme, vredevolle wereld uit te willen stralen. Dat en een matig einde maken dit voor mij een film die ik niet nog een keer hoef te zien..

  7. #57

    Standaard

    Apart Jordy, 99% van de critici is het niet met je eens. Wat vond je van The New World en The Thin Red Line?
    Zondag is het voor mij zover, ik hoop dat het mij beter valt. Trailer vind ik in ieder geval helemaal geweldig.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #58

    Standaard

    Check die link van Metacritic nog maar eens Patrick, de meningen zijn behoorlijk verdeeld. Sommige van de negatieve stukken die ik daar lees komen sterk overeen met de gedachtes die ik vanmiddag kreeg toen ik de film zat te kijken. The Thin Red Line vind ik een sublieme film omdat deze meeslepend is. Bij the Tree of Life is er veel minder die band met de karakters. Als Malick zich had gefocust op het verhaal van de familie en de interne struggle tussen vader en zoon(s), dan was het een betere film geworden dan nu. Nu heeft Malick tevergeefs geprobeerd dit verhaal te koppelen aan een te diepe betekenis, die uiteindelijk de hele film onderuit haalt.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Check die link van Metacritic nog maar eens Patrick, de meningen zijn behoorlijk verdeeld.
    Ik weet niet wat jij verdeeld vindt, maar ik vind 2 onvoldoendes op een totaal van 33 reviews toch niet bepaald verdeeld:
    http://www.metacritic.com/movie/the-...critic-reviews
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik weet niet wat jij verdeeld vindt, maar ik vind 2 onvoldoendes op een totaal van 33 reviews toch niet bepaald verdeeld:
    http://www.metacritic.com/movie/the-...critic-reviews
    User reviews, rechts daarvan. Anyway, ik ben wel benieuwd hoe anderen hier de film beoordelen. Uit de reacties op IMDb en andere sites is de verdeeldheid opmerkelijk. Of je vindt het helemaal niks, of je adoreert het. Het is gewoon geen film voor mij helaas..

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Apart Jordy, 99% van de critici is het niet met je eens.
    Waar haal jij je recensies vandaan?
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  12. #62

    Standaard

    Wat vooral opvalt is dat de kritieken zelden in't midden liggen, het is zo goed als altijd extreem positief of extreem negatief.

  13. #63

    Standaard

    Als je liever een lineaire plot gedreven film ziet moet je hier niet heen. Dit is net aks 2001 een puur visuele ervaring, waarbij de onderliggende thema's veel belangrijker zijn dat het verhalende. Dat moet je er natuurlijk wel zelf uithalen en iets mee doen. Zij die dat niet doen, zien niet meer dan een mooi verteld coming of age drama (en zien in 2001 slechts wat apen vechten en twee astronauten ruzie krijgen met hun bordcomputer) , zij die dat wel doen, hebben een van de rijkste filmervaringen die cinema te bieden heeft. Als geen andere film biedt Tree of life een zeer interessante bespiegeling op de mens anno 2011.

  14. #64

    Standaard

    Hier een iets uitgebreidere uitleg van hoe de film naar mijn mening benaderd moet worden.

    Ik pak hier ook maar even 2001 bij. Aangezien de analogie daarmee meer dan opvallend is. Net als 2001 kent de film 3 episodes. Die in wezen allemaal een op het eerste gezicht eenvoudige gebeurtenis schetsen, maar een wezen staan voor een veel grootsere gedachte.

    De film handelt over de 'strijd' over de keuze tussen natuur (vader) en geloof (moeder). Zo veel lijkt me duidelijk. De film opent met een menselijk gezin dat geconfronteerd met het overlijden van een zoon. De confrontatie met de eindigheid van het natuurlijke leven. (Waar 2001 wat geruzie onder de apen laat zien, die naar de evolutionaire stap tot de mens verwijzen) Vervolgens krijgen we in 20 minuten te zien hoe de natuur met veel kracht en schoonheid creëert en vernietigt. Dit om de kijker die zich er nog niet van bewust was het scheppende en vernietigende karakter van de natuur te laten zien. (Het is niet enkele van deze tijd, en de mens is ook maar een tijdelijke passant.) (Vergelijkbaar met de scene met de monolith, die voor iets groters dan wij staat/)

    Dan volgt het deel waarbij de vader in de strijd met de moeder de opvoeding van de kinderen ter hand neemt en duidelijk wint. De kinderen leren de weg van de natuur te volgen (Gezien de status van de zoon op latere leeftijd), niet die van het geloof, dat steeds verder op de achtergrond verdwijnt. Dit moet niet enkel gezien worden als een vader-zoon plotje, evenmin als in 2001 het tweede deel enkel gaat over een ruzie tussen twee astronauten en hun boordcomputer. Het gaat om veel meer. Zoals het in 2001 gaat om de strijd tussen mens en techniek gaat het er hier om dat de mensheid voor de weg van de natuur kiest en niet voor die van het spirituele. (Je moet hier natuurlijk wel zelf verder voor kijken en niet blijven hangen in hetgeen de film je op het eerste gezicht voorschotelt, hoe mooi (en herkenbaar) het ook is.)
    Het derde deel treft met elkaar op het strand. De zoon maakt alsnog de keuze voor de moeder spiritualiteit en wordt beloond met een wereld waarin de dood (natuur) geen vat heeft. De verlichte mens (ubermensch?) is geboren. De link met 2001 lijkt me niet duidelijker te kunnen.

    Dus wat in de eerste lijn een verhaaltje lijkt over een gezien dat opgroeit in de jaren 50 en met een droeve gebeurtenis wordt geconfronteerd is in wezen een metafysische vertelling over het gedrag en de keuzes van de mensheid. En in het licht van de huidige 'state of things' ook nog eens enorm relevant.

  15. #65

    Standaard

    Eindelijk de tijd om weer eens naar de bios te gaan dus zometeen ga ik `m zien. Na alle verhalen (en de reactie van m`n schoonzusje die gisteren zei er helemaal niets aan te vinden) ben ik wel ontzettend benieuwd en zijn m`n verwachtingen hoog gespannen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #66

    Standaard

    Net thuis. Eerste indruk bevat maar 3 letters: WOW! een ontzettend indrukwekkende film die me van de eerste tot de laatste seconde greep.
    Moet het nog even laten bezinken, recensietje volgt morgen...

    -edit-


    The Tree Of Life
    Een nieuw werk van Terrence Malick is altijd iets om naar uit te kijken. Gisteravond had ik eindelijk de tijd om `m te gaan kijken en een bioscoop gevonden die `m nog draait.
    Mijn verwachtingen waren door de vele positieve recensies hoog gespannen en die zijn gelukkig meer dan waar gemaakt.

    Het is heel moeilijk om precies te zeggen wát er nu zo goed aan is.
    Vanaf dat eerste shot is het een boeiend hypnotiserend epos waarin Malick gebruik maakt van z`n gebruikelijke voice-over. Hij weet `t tot een minimum te beperken zodat het geen overkill wordt. Zoals altijd laat hij de beelden voor zichzelf spreken en zijn zelfs de dialogen beperkt tot een minimum. De door de geweldige montage samen gebrachte prachtige beelden en de verbluffend mooie soundtrack van Oscar winnaar Alexandre Desplat maken het ook dat er ook helemaal niet veel woorden nodig zijn.

    In essentie is het een zwaar familie drama maar Malick gaat er uiteraard, zoals we van `m gewend zijn, met de nodige filosofische en godsdienstige invloeden dieper op in. Daar zit ook het enige minpunt van de film: in het midden gedeelte gaat hij wellicht iets te ver met een stuk dat me wel iets deed denken aan het laatste stuk van Kubrick`s 2001: A Space Odyssey. Hier vraagt hij wel heel veel van z`n publiek en is het heel goed mogelijk dat de aandacht verslapt. Gelukkig pakt hij het daarna op en volgt een uiterst emotioneel en meeslepende climax,waarin (en trouwens gedurende de hele film) Brad Pitt opnieuw laat zien wel degelijk te kunnen acteren. Hij zet misschien wel de beste rol van zijn carriere neer.
    Ook de beeldschone Jessica Chastain zet als de naieve moeder, de Engel die over haar familie waakt, een pracht rol neer.

    De titel is hierboven al gevallen: 2001 - A Space Odyssey. Malick maakt met The Tree of Life een soort 2001 van deze generatie: een film waar oneindig lang over gediscussieerd kan worden, die het publiek in tweeen zal splijten in voor- en tegenstanders en waar iedereen zijn eigen kijk op kan en zal hebben.
    Je moet er absoluut goed voor gaan zitten en laat je meeslepen door Malick`s hoog filosofisch werk. Verwacht ook niet dat je `m in één of twee kijkbeurten kunt doorgronden of begrijpen. Dit is typisch zo`n film die steeds opnieuw kunt en eigenlijk moet zien, en wellicht alleen maar zal stijgen in aanzien en cijfer naarmate je `m vaker ziet.
    Het eindresultaat zal zeker niet iedereen bevallen maar wat mij betreft gaat ie hoge ogen gooien op `t eindejaars lijstje en zullen de beelden nog lang in m`n hoofd blijven rond zweven.

    9,5/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 16-06-2011 om 22:41
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #67

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    Haha, hier moet ik toch wel om lachen. Het geeft wel aan hoe verdeeld het publiek denkt over deze film.

  20. #70

    Standaard

    Lijkt me goed zo'n bericht. Ik vond het bloedirritant dat er mensen tijdens de film wegliepen. Houden ze de mensen die de film toch niet begrijpen mooi buiten.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    User reviews, rechts daarvan. Anyway, ik ben wel benieuwd hoe anderen hier de film beoordelen. Uit de reacties op IMDb en andere sites is de verdeeldheid opmerkelijk. Of je vindt het helemaal niks, of je adoreert het. Het is gewoon geen film voor mij helaas..
    Ik ga vanmiddag deze prent zien. Heb er erg veel zin in. Wat me vooral triggerde om deze te gaan zien is de vergelijking met '2001: a space odyssey' die ik tijdens het scrollen hier even snel voorbij zag komen. Vind je 2001 ook niet jouw cup of tea? Of is het volgens jou een vergelijking die helemaal niet opgaat?

    Ik heb de film nog niet gezien dus ik ben erg benieuwd.

  22. #72

    Standaard

    Waar draait deze film eigenlijk nog in godsnaam? Hier in Tilburg (Pathe, Euroscoop) in ieders geval niet.
    The horror...the horror...

  23. #73

    Standaard

    Ik heb 2001 nog nooit gezien.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ik heb 2001 nog nooit gezien.
    Dan zou ik dat heel snel gaan doen meneer van Buel

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKnapen Bekijk bericht
    Waar draait deze film eigenlijk nog in godsnaam? Hier in Tilburg (Pathe, Euroscoop) in ieders geval niet.
    Hier in Amsterdam draait hij nog vier keer per dag bij Pathé.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •