Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 93 van 93 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    In Tilburg draait hij dagelijks (en in het weekend zelfs twee maal per dag) in de Cinecitta.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    In Tilburg draait hij dagelijks (en in het weekend zelfs twee maal per dag) in de Cinecitta.
    Oke, thanx
    The horror...the horror...

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik ga vanmiddag deze prent zien. Heb er erg veel zin in. Wat me vooral triggerde om deze te gaan zien is de vergelijking met '2001: a space odyssey' die ik tijdens het scrollen hier even snel voorbij zag komen. Vind je 2001 ook niet jouw cup of tea? Of is het volgens jou een vergelijking die helemaal niet opgaat?

    Ik heb de film nog niet gezien dus ik ben erg benieuwd.
    Zojuist gezien. Ik heb niet zo veel zin om ellenlange verhalen te schrijven over deze prent dus ik zal het kort houden. De film is me enorm tegengevallen. Het verhaal weet veel te weinig focus ergens op te leggen waardoor het geheel als drijfzand aan elkaar hangt. Een paar mooie shots van de zeeën, planten en dieren maken nog geen meesterwerk. Daarbij komt ook nog eens dat het geheel overgoten wordt door het gebrabbel van een stel relifreaks. Dan heb ik het na 2,5 uur wel gehad. Neen, geen meesterwerk zoals velen het willen doen voorkomen in mijn ogen.

    *edit*

    Ik las overigens zojuist de review van Roger Ebert over deze film:
    http://blogs.suntimes.com/ebert/2011...tree_of_l.html

    De aspecten die hij benoemt heb ik grotendeels ook allemaal kunnen ontdekken of herkennen in de film. Het sprak me alleen helemaal niet aan op de een of andere manier.
    Laatst aangepast door Marc T. : 26-06-2011 om 18:01

  4. #79

    Standaard

    Wegens gebrek aan kandidaten uit de vriendenkring die vrijwillig mee willen naar The Tree of Life, zal ik deze titel hoogstwaarschijnlijk missen in de bioscoop. Vooral wanneer ze iets gelezen hebben over de film, haken ze meteen af. Dan maar een blinde aanschaf op BR.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Wegens gebrek aan kandidaten uit de vriendenkring die vrijwillig mee willen naar The Tree of Life, zal ik deze titel hoogstwaarschijnlijk missen in de bioscoop.
    Hoe graag wil je hem (of andere boeiende films) nou zien als je van dat soort factoren afhankelijk bent...
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Wegens gebrek aan kandidaten uit de vriendenkring die vrijwillig mee willen naar The Tree of Life, zal ik deze titel hoogstwaarschijnlijk missen in de bioscoop. Vooral wanneer ze iets gelezen hebben over de film, haken ze meteen af. Dan maar een blinde aanschaf op BR.
    Je kunt natuurlijk ook gewoon alleen gaan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #82

    Standaard

    Voor er veel te ver getrokken conclusies ontstaan : Ontzettend graag, Jan_tran, geen twijfel daarover. Hoewel ik dat enkele jaren terug wel eens deed, voel ik er tegenwoordig nog maar weinig voor om drie kwartier te rijden, de film in m'n eentje te ondergaan en dan drie kwartier terug te rijden. De kennissen die wel into dit soort cinema zijn, hadden hem al gezien toen ik andere verplichtingen had. Vandaar. Nothing more, nothing less. 'n Blinde aanschaf is iets waar ik me zéér zelden aan waag, het feit dat 'The Tree of Life' met zekerheid in aanmerking komt, zegt in mijn geval genoeg.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Zojuist gezien. Ik heb niet zo veel zin om ellenlange verhalen te schrijven over deze prent dus ik zal het kort houden. De film is me enorm tegengevallen. Het verhaal weet veel te weinig focus ergens op te leggen waardoor het geheel als drijfzand aan elkaar hangt. Een paar mooie shots van de zeeën, planten en dieren maken nog geen meesterwerk. Daarbij komt ook nog eens dat het geheel overgoten wordt door het gebrabbel van een stel relifreaks. Dan heb ik het na 2,5 uur wel gehad. Neen, geen meesterwerk zoals velen het willen doen voorkomen in mijn ogen.

    *edit*

    Ik las overigens zojuist de review van Roger Ebert over deze film:
    http://blogs.suntimes.com/ebert/2011...tree_of_l.html

    De aspecten die hij benoemt heb ik grotendeels ook allemaal kunnen ontdekken of herkennen in de film. Het sprak me alleen helemaal niet aan op de een of andere manier.
    Ik denk dat cohesie iets is waar Terrence Malick geen boodschap aan heeft. Juist dat zie je in al zijn films terug. Ze bestaan een voor een uit losse momenten, die als een collage samengevoegd worden en zo een geheel worden.

    Ik moet zeggen dat de eerste keer veel aan me voorbij ging. Er gebeurde gewoon teveel om het in 1 keer op te kunnen nemen. Maar de film blijft wel in m'n hoofd zitten, en juist daarom wil ik hem nog een keer zien. En nog meer.

    Nog een ding, natuurlijk heeft iedereen zijn mening, maar de gedachten van de moeder af te doen als gebrabbel van een relifreak gaat me toch echt te ver.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht

    Nog een ding, natuurlijk heeft iedereen zijn mening, maar de gedachten van de moeder af te doen als gebrabbel van een relifreak gaat me toch echt te ver.
    Ik voelde me haast verplicht om gelovig te worden door die voice over. Tenenkrommend. *edit* En ze waren ook enorm religieus. Daar komt nog bij dat het einde zich overduidelijk afspeelt in de (iedereen kan dit invullen) en dat het helemaal niet open staat voor interpretatie.
    Laatst aangepast door Marc T. : 27-06-2011 om 17:33

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik voelde me haast verplicht om gelovig te worden door die voice over. Tenenkrommend. *edit* En ze waren ook enorm religieus. Daar komt nog bij dat het einde zich overduidelijk afspeelt in de (iedereen kan dit invullen) en dat het helemaal niet open staat voor interpretatie.
    Heb je dan niet het gedeelte waarin het ontstaan van de aarde wordt weergegeven?
    Overigens was de vader allesbehalve religieus. De vader hield meer van de natuur, terwijl de moeder meer religieus was. Spiritualiteit van beide kanten.
    Ook het feit dat jij er blijkbaar automatisch vanuit gaat dat het einde de hemel (lijkt me?) dient voor te stellen is wat overdreven. Er is geen enkele aanleiding in de film om daar vanuit te gaan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Heb je dan niet het gedeelte waarin het ontstaan van de aarde wordt weergegeven?
    Overigens was de vader allesbehalve religieus. De vader hield meer van de natuur, terwijl de moeder meer religieus was. Spiritualiteit van beide kanten.
    Ook het feit dat jij er blijkbaar automatisch vanuit gaat dat het einde de hemel (lijkt me?) dient voor te stellen is wat overdreven. Er is geen enkele aanleiding in de film om daar vanuit te gaan.
    Brian, je bijdragen zijn vaak erg interessant hier, maar die laatste zin moet je toch echt nog eens naar kijken. Als er volgens jou geen enkele reden in The Tree of Life is om aan te nemen dat we op het laatst naar de hemel zitten te kijken dan heb je werkelijk waar een andere film gezien dan ik.

    Ik wil er wel aan toevoegen dat The Tree of Life waarschijnlijk een film is die moet groeien. Nee, dat is geen woordspeling naar de titel van de prent. Misschien vind ik het over 5 jaar wel een meesterwerk. Ik zag het nu in ieder geval nog niet. Het duurde me te lang, was te warrig en veel stukken waren erg ongepast in mijn optiek.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Brian, je bijdragen zijn vaak erg interessant hier, maar die laatste zin moet je toch echt nog eens naar kijken. Als er volgens jou geen enkele reden in The Tree of Life is om aan te nemen dat we op het laatst naar de hemel zitten te kijken dan heb je werkelijk waar een andere film gezien dan ik.
    Zoals iemand anders al op een ander forum schreef:

    Je kunt de strandscène als metaforisch zien, maar als je Jack hoort zeggen 'guide us to the end of time' en je ziet een shot van een brandende aarde, dan kun je het ook uitleggen als het daadwerkelijke einde der tijden. In dat geval betreedt Jack via die deur juist de hemel. Hoe leg je ook anders dat shot van die trap naar een soort van altaar uit (eerst die deur, dan een heuveltje en dan ineens - tot 2x toe in de film - een trap naar een soort 'lege fundering')? En in de hemel ontmoet hij al zijn geliefden weer. En in die zin is juist de opstijgende lift metaforisch. [/COLOR]

    Maar omdat de film afsluit met Jack (Sean Penn) die buiten loopt, kun je het ook als een innerlijke acceptatie beschouwen. De god die verantwoordelijk is geweest voor de creatie van de wereld en het heelal, heeft zijn broertje opgenomen; Jack heeft een zekere middenweg gevonden en accepteert de dingen zoals ze gebeurt zijn.


    Zeg het maar, Mark?
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 28-06-2011 om 17:55

  13. #88

    Standaard

    http://ecx.images-amazon.com/images/...L._AA1500_.jpg

    De Amerikaanse blu-ray/dvd-combo ziet er al erg mooi uit. De Europese covers zijn minder aantrekkelijk.
    Laatst aangepast door Franklin1975 : 05-09-2011 om 16:31 Reden: plaatje werd wel erg groot

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Brian, je bijdragen zijn vaak erg interessant hier, maar die laatste zin moet je toch echt nog eens naar kijken. Als er volgens jou geen enkele reden in The Tree of Life is om aan te nemen dat we op het laatst naar de hemel zitten te kijken dan heb je werkelijk waar een andere film gezien dan ik.

    Ik wil er wel aan toevoegen dat The Tree of Life waarschijnlijk een film is die moet groeien. Nee, dat is geen woordspeling naar de titel van de prent. Misschien vind ik het over 5 jaar wel een meesterwerk. Ik zag het nu in ieder geval nog niet. Het duurde me te lang, was te warrig en veel stukken waren erg ongepast in mijn optiek.
    Wat dat laatste betreft kan het natuurlijk ook aan jezelf liggen. Ik zeg niet dat er iets mis met je is omdat je er geen meesterwerk in ziet, maar ik bedoel dat dhr. Malick op het moment van het maken van de film op een totaal ander punt in zn leven is dan jij op dit moment. Wie weet.
    Maar goed: ik vond het een prima film, niet te moeilijk, maar ook weer niet zo dat alles voor je uitgekauwd wordt zoals bij veel films gebeurt. Van mij hoeft het eind van de film niet alle antwoorden te bevatten: m.i. is deze film vooral bedoeld om je te laten nadenken over het hoe en waarom van dit leven. Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren, hoe moet je daarmee omgaan. Is er een hiernamaals, is er een God, etc.
    Qua lengte: die was mi prima, maar je moet niet iemand zijn die bijv. alleen gewend is aan snelle films met actie enzo want dan heb je denk ik een lange zit. Enige 'oefening' in het kijken van arthouse films is wel vereist, ook qua het gemakkelijker kunnen volgen van de film. Het is nu eenmaal geen film voor het grote massapubliek.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Brian, je bijdragen zijn vaak erg interessant hier, maar die laatste zin moet je toch echt nog eens naar kijken. Als er volgens jou geen enkele reden in The Tree of Life is om aan te nemen dat we op het laatst naar de hemel zitten te kijken dan heb je werkelijk waar een andere film gezien dan ik.

    Ik wil er wel aan toevoegen dat The Tree of Life waarschijnlijk een film is die moet groeien. Nee, dat is geen woordspeling naar de titel van de prent. Misschien vind ik het over 5 jaar wel een meesterwerk. Ik zag het nu in ieder geval nog niet. Het duurde me te lang, was te warrig en veel stukken waren erg ongepast in mijn optiek.
    Ik zie volgens mij nu pas je bericht, dus sorry dat ik wat laat reageer.
    En het is een kwestie van interpretatie, denk ik. Ook zei ik dat je er niet meteen van uit moet gaan. Waarom en hoe in de film zou Jack (Sean Penn's personage) dood zijn gegaan? En zijn vader, met wie hij eerder nog aan de telefoon zat? Ik denk eerlijk gezegd eerder dat het einde vanuit een psychologisch of spiritueel oogpunt bekeken moet worden. Maar om er echt dieper op in te gaan moet ik denk ik de film nog een keertje kijken.

    En een film een tweede keer kijken kan absoluut geen kwaad. Ik heb zelf diverse malen een film twee of zelfs drie keer moeten kijken voordat ik hem goed vond. Een eerste kijkbeurt kan om verschillende redenen tegenvallen, dus het gewoon een keer opnieuw proberen is absoluut een aanrader. Anders had ik films als Close Encounters of the Third Kind, Apocalypse Now en Once Upon A Time in the West nooit meer gezien, en die behoren nu allemaal tot mijn favorieten.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #91

    Standaard

    Op een of andere manier heb ik het kijken van the Tree of Life steeds uitgesteld, terwijl ik toch de voorgaande films van Malick allemaal zeer goed te pruimen vond.
    Ik had vooraf ook al een mening gevormd, waardoor ik aannam dat je deze film pas in een bepaalde rustige gemoedstoestand moest kijken, om er echt helemaal de tijd voor te nemen.

    Erg jammer.


    Erg jammer dat ik 'm niet eerder gekeken heb bedoel ik dan.
    Sommige films overstijgen het film zijn, en zijn meer 'belevenissen'. Dit is er zo één. Ik zou liegen als ik zei dat ik elke shot van de film heb begrepen, maar het gevoel dat ik tijdens het kijken had, is moeilijk te beschrijven. Je wordt helemaal 'ondergedompeld' in de film, mede door de combinatie van adembenemende beelden met werkelijk prachtige muziek, en het wordt meer een kwestie van voelen dan kijken (als ik het terug ga lezen, dan klinkt het vast vreemd, maar ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven).

    Het is ook een film die mij op een praktische manier na doet denken over mijn eigen leven, met 3 kinderen. Je ziet dingen die je hoopt anders te kunnen doen qua opvoeding. Je hoopt dat je op een juiste manier met je kinderen kan blijven omgaan. Je ziet het gevaar dat het leven met zich meebrengt. Je hoopt dat de kinderen onderling op een goede manier met elkaar omgaan. Je weet dat je gelukkig mag zijn met wat je hebt.
    Allemaal logische dingen die je weet, maar die tijdens en na afloop van de film weer wat helderder in je hoofd zitten.

    Voor de spirituele kant, zal ik de film nog een keer moeten zien. Ik heb veel gezien en daar mijn eigen uitleg aan gegeven, maar eigenlijk zou ik scenes opnieuw moeten zien om alles goed bij elkaar te zetten. Nu heb ik het toch meer 'ervaren'.
    Dat wordt ergens dit jaar dan een tweede kijkbeurt . Tot die tijd geef ik een 9/10.

  17. #92

    Standaard

    Vind Tree of Life een unieke ervaring, waar je tijd vrij voor moet maken, maar dat prachtig door muziek en emotie ondersteunt wordt. Een film, die je zeker 2 keer moet zien..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #93

    Standaard

    Minimaal!

    De film is inderdaad een beleving, een ervaring, een gevoel.
    Ik heb hem nu dus 2 keer gezien (1x op blu-ray) en heb zeker nog een kijkbeurt nodig om alles te vatten.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •