Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 60 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Regio Codering op HD DVD's ??

    Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een hd dvdspeler voor de Xbox 360.
    Nu was ik van plan om een standalone speler aan te schaffen.

    Nu kom ik via google het volgende bericht tegen:

    HD DVD is is niet meer regiovrij. De betreffende coderingen zijn inmiddels toegevoegd aan de betreffende spelers. de enige speler die wel regiovrij is is de speler van de xbox360. Dit las ik op Wikipedia ??

    Aangezien ik al een verzameling heb van hd dvd's uit Amerika vraag ik me af of ik wel moet overgaan op een standalone speler?

    Zijn er mensen hier die een standalone speler hebben en import hd dvd's die dit kunnen bevestigen?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een hd dvdspeler voor de Xbox 360.
    Nu was ik van plan om een standalone speler aan te schaffen.

    Nu kom ik via google het volgende bericht tegen:

    HD DVD is is niet meer regiovrij. De betreffende coderingen zijn inmiddels toegevoegd aan de betreffende spelers. de enige speler die wel regiovrij is is de speler van de xbox360. Dit las ik op Wikipedia ??

    Aangezien ik al een verzameling heb van hd dvd's uit Amerika vraag ik me af of ik wel moet overgaan op een standalone speler?

    Zijn er mensen hier die een standalone speler hebben en import hd dvd's die dit kunnen bevestigen?
    Op HDDVD is nog helemaal geen regiocodering van toepassing.
    Alle huidige spelers zijn regiovrij en zullen dit te alle tijden blijven, ook al zou er in de toekomst regiocodering worden toegepast op HD DVD schijfjes.

    Waar dat bericht van Wikipedia vandaan komt is mij een raadsel, maar het is simpelweg vals.

  3. #3

    Standaard

    HD-DVD heeft géén regio codering!!!!

    Het is zelfs zo dat New Line in Amerika een aantal film dit jaar even alleen op Blu-Ray uitbrengt,
    omdat de rechten van die films buiten Amerika bij andere maatschappijen liggen.
    Een aantal van die films moet in de EU bv zelfs nog in de bioscoop komen.
    Dit om zo die maatschappijen de beschermen tegen import van de regiovrije HD-DVD’s.

    Uiteraard worden deze ondanks de Blu-Ray propaganda van “exclusief op BD”, volgend jaar gewoon op HD-DVD uitgebracht.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    HD-DVD heeft géén regio codering!!!!



    Uiteraard worden deze ondanks de Blu-Ray propaganda van “exclusief op BD”, volgend jaar gewoon op HD-DVD uitgebracht.
    Wordt dat beweerd dan ? ,.... of is dit weer de zoveelste poging, BD "pootje lappen"

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een hd dvdspeler voor de Xbox 360.
    Nu was ik van plan om een standalone speler aan te schaffen.

    Nu kom ik via google het volgende bericht tegen:

    HD DVD is is niet meer regiovrij. De betreffende coderingen zijn inmiddels toegevoegd aan de betreffende spelers. de enige speler die wel regiovrij is is de speler van de xbox360. Dit las ik op Wikipedia ??

    Aangezien ik al een verzameling heb van hd dvd's uit Amerika vraag ik me af of ik wel moet overgaan op een standalone speler?

    Zijn er mensen hier die een standalone speler hebben en import hd dvd's die dit kunnen bevestigen?
    Zeker GEEN regio codering, heb het vandaag(op een presentatie) nog bevestigd gekregen van een vertegenwoordiger van Toshiba...

  6. #6

    Standaard

    Oh gelukkig... Hopen dat het echter zo blijft. Want je weet maar nooit. Vandaag zeggen ze dit en morgen is het weer anders. Ik ga dan zeker nu voor een Toshiba kijken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin Bekijk bericht
    Oh gelukkig... Hopen dat het echter zo blijft.
    En dat is nu afhankelijk van de filmmaatschapijen.
    Disney/Beuna Vista, Sony, en vooral Fox is hardnekkig in het gebruik van regiocodering, en als die ooit op HD DVD zou willen gaan uitgeven, zal bij HD DVD ook regiocodering worden toegepast.
    Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En dat is nu afhankelijk van de filmmaatschapijen.
    Disney/Beuna Vista, Sony, en vooral Fox is hardnekkig in het gebruik van regiocodering, en als die ooit op HD DVD zou willen gaan uitgeven, zal bij HD DVD ook regiocodering worden toegepast.
    Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.
    Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Misschien is het in de toekomst mogelijk om de huidige hd dvd spelers dan weer regiovrij te maken zoals dat ook met de huidige dvdspelers kan.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    En dat is nu afhankelijk van de filmmaatschapijen.
    Disney/Beuna Vista, Sony, en vooral Fox is hardnekkig in het gebruik van regiocodering, en als die ooit op HD DVD zou willen gaan uitgeven, zal bij HD DVD ook regiocodering worden toegepast.
    Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.
    Waarom???? Het is net een groot voordeel, voor een goede 15 a 18€ koop je splinternieuwe films in Amerika, voor de verzendkosten betaal je voor surface-mail slechts een paar Euro... voor mij een groot voordeel!!!

  10. #10

    Standaard

    Jup regiovrij!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Jup regiovrij!
    Heb je nu eigenlijk al beslist wat het gaat worden? HD E1 of EP30?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Heb je nu eigenlijk al beslist wat het gaat worden? HD E1 of EP30?
    Hier komt de HD EP30!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Waarom???? Het is net een groot voordeel, voor een goede 15 a 18€ koop je splinternieuwe films in Amerika, voor de verzendkosten betaal je voor surface-mail slechts een paar Euro... voor mij een groot voordeel!!!
    Ik bedoel ook niet het regiovrij zijn in het algemeen, want het is wel duidelijk dat dat aleen voordelen opleverd.
    Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.
    Laatst aangepast door Frenkel : 14-10-2007 om 13:54

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik bedoel ook niet het regiovrij zijn in het algemeen, want het is wel duidelijk dat dat aleen voordelen opleverd.
    Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.
    En de spelers kennen geen regiocodering.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.
    De enige reden die ik kan verzinnen dat je dit uberhaupt onzin vindt is dat je per se Nederlandse ondertitels nodig hebt, een groter aanbod en keuzevrijheid kan je toch anders onmogelijk niet als een voordeel zien??
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 14-10-2007 om 13:59

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    De enige reden die ik kan verzinnen dat je dit uberhaupt onzin vindt is dat je per se Nederlandse ondertitels nodig hebt, een groter aanbod en keuzevrijheid kan je toch anders onmogelijk niet als een voordeel zien??
    Nogmaals

    Ik bedoel ook niet het regiovrij zijn in het algemeen, want het is wel duidelijk dat dat aleen voordelen opleverd.
    Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.

    Heel die regiovrije hype van HD DVD is daarmee deels gebakke lucht,...want uiteindelijk trekt de filmmaatschapij aan het langste eind, zal er ooit iets van die betreffende maatschapij op HD DVD verkrijgbaar willen zijn.

    Van mij mag heel die regiocodering natuurlijk zo snel mogelijk verdwijnen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.
    Voor zover ik weet is niet alleen de software maar ook de hardware regiovrij, op het afspelen van normale dvd's na dan, dus wordt t niet alleen als zodanig gezien maar is het ook daadwerkelijk zo!

    T enige nadeel hiervan is dat sommige maatschappijen hier niets van willen weten en ons nog steeds lastig willen vallen met een beperking van onze keuze en daarom alleen voor Blu-Ray hebben gekozen. Bijzonder triest natuurlijk en voor mij dan ook (een van de) reden(en) om voorlopig niet aan Blu-Ray te beginnen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Voor zover ik weet is niet alleen de software maar ook de hardware regiovrij, op het afspelen van normale dvd's na dan, dus wordt t niet alleen als zodanig gezien maar is het ook daadwerkelijk zo!

    T enige nadeel hiervan is dat sommige maatschappijen hier niets van willen weten en ons nog steeds lastig willen vallen met een beperking van onze keuze en daarom alleen voor Blu-Ray hebben gekozen. Bijzonder triest natuurlijk en voor mij dan ook (een van de) reden(en) om voorlopig niet aan Blu-Ray te beginnen.
    Zo mis je wel films, en omgekeerd op blu-ray ook. Enige mogelijkheid is de samsung hybride speler, die helaas weer vertraagd is tot december in Amerika en hier wel later zal verschijnen. Het is wel vreemd dat veel merken nog niets doen met het hd fenomeen, ik mis philips en nog een paar andere merken die nog niets op de markt hebben gebracht.
    Laatst aangepast door hstadman : 14-10-2007 om 16:04

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Enige mogelijkheid is de samsung hybride speler,....
    Was ook mijn "oplossing" idd, maar zolang een hybride meer dan de prijs van twee losse apparaten kost begin ik er niet aan. Dus dan mis ik voorlopig nog maar wat titels. Daarnaast vind ik t aanbod van BR only titels ook nog niet bijster interessant.

  20. #20

    Standaard

    Je hoeft helemaal geen films te missen hoor!!! Koop ze gewoon op dvd!!! Niet vergeten dat nieuwe films een behoorlijke kwaliteit bieden, ik ga voor HD DVD, maar heb ondertussen wel Spiderman 3 op dvd, niks mis mee...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Hier komt de HD EP30!
    OK! Véél plezier ermee man! Ik ga, als het goed is, morgen of overmorgen de HD E1 halen...

  22. #22

    Standaard

    Ik ga zeker ook voor de HD EP30.

  23. #23

    Standaard

    zojuist de EP30 besteld
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Je hoeft helemaal geen films te missen hoor!!! Koop ze gewoon op dvd!!! Niet vergeten dat nieuwe films een behoorlijke kwaliteit bieden, ik ga voor HD DVD, maar heb ondertussen wel Spiderman 3 op dvd, niks mis mee...
    Of je kiest voor BD en koopt die enkele Universal en Paramount titel gewoon op DVD. .
    Kom op zeg.
    Dat zijn argumenten die nog geen deuk in een pakje boter slaat.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Of je kiest voor BD en koopt die enkele Universal en Paramount titel gewoon op DVD. .
    Kom op zeg.
    Dat zijn argumenten die nog geen deuk in een pakje boter slaat.
    Maar jongen toch, dat zijn helemaal geen"argumenten" geen hartaanval krijgen hoor , ik bedoel enkel maar dat je met de gewone dvd ook nog rekening moet houden, en dat die ook nog een goed beeld geeft, "excuse me for having an opinion!!!!"

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •