De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Coax aansluiten

  1. #1

    Standaard Coax aansluiten

    Hallo,

    Ik weet niet precies of ik hier aan het goede adres ben, maar wellicht zijn er forumleden die antwoord weten op mijn vragen.

    Binnenkort wordt bij ons het televisiesignaal geactiveerd. Het is een standaardabonnement van UPC. Signaal komt over kabel binnen (groen). Op het punt waar die het huis binnen komt, willen we de graag verlengen. Eigenlijk nog buiten het huis in de grond, maar dat is hier verder niet van belang. Nu vroeg ik me af:

    - welk soort coaxkabel moet ik gebruiken om de kabel te verlengen
    - wat moet ik gebruiken om twee kabels op elkaar aan te sluiten

    Ik heb eigenlijk productnamen nodig, zodat ik iets kan bestellen. Wat is bijvoorbeeld het type kabel en hoe heet zo'n verlengstukje?

    De kabel willen we net voor het punt waar hij het huis in gaat verlengen en de kabel zo naar de meterkast leiden. Pas daar komt hij het huis binnen. De kabel willen we nog verpakken in zo'n flexibele buis waar ook stroomdraden mee door het huis worden gelegd (om de kabel te beschermen).

    Alvast dank voor het antwoorden.

    Willem

  2. #2

    Standaard

    Willem,

    Volgens mij is de kabelmaatschappij verplicht om de kabel tenminste tot in de meterkast te monteren en eigenlijk tevens 1 aansluitpunt in de woonkamer te maken. Maar goed dat terzijde, dat vroeg je immers niet

    Hirschmann maakt goede kabels en connectoren, dat is wat mij betreft hét merk waarnaar je moet gaan kijken. Even een linkje.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Voor zover ik weet is de kabelmaatschappij verplicht om zorgen voor een aansluiting in de meterkast of de woonkamer. Dit is dan het zgn. A(ntenne) O(vername) P(unt). Vanaf dit punt moet de gebruiker zelf zorgen voor de verbindingen naar de toestellen.

    Een kabel in de grond verleggen is een klus waar je beter niet aan kunt beginnen omdat deze te lastig is en omdat je meer de vervelende gevolgen hiervan zult ondervinden.

    Deze kunnen zijn:
    1. Kabelbreuk als gevolg van oxidatie van het koper van de kabel.
    2. Kabelbreuk als gevolg van grondverzakking of -bewerking.
    3. Dure service van de kabelmaatschappij omdat u zelf het AOP verplaatst heeft.
    Je kunt beter vragen of de kabelmaatschappij dit voor je kan doen. Mocht dit mogelijk zijn dan zijn daar kosten aan verbonden. Anders, wanneer het AOP zich niet in de meterkast bevindt, gewoon binnenshuis vanaf de aansluiting verleggen naar de meterkast.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •