Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 107 worden weergegeven.

Discussie: Memento [DVD]

  1. #1

    Standaard Memento [DVD]

    Memento [DVD]

    Memento is een aparte en ingenieus in elkaar gezette film en wel vanwege het feit dat het verhaal volledig achterstevoren wordt verteld.
    <br />


    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Waarom een 4,5 op extra's? Alleen dat interview zit er bij eigenlijk.

    EDIT: Paul Ranft. Waardering voor de extra's is inmiddels door Eric aangepast.

    Ik vind het een hele gave goede film. Vet goed bedacht natuurlijk. En het plot is ook super. Memento behoort tot 1 van mijn toppers.

    Mooiwerk, dat er nu eindelijk een recensie van is. Paul bedankt!!

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het een geweldige film.
    Onder andere omdat je als kijker mee gaat denken wie de dader is.
    Vooral het einde slaat alles...

    Op het forum hoor ik mensen klagen over het al dan niet aanwezig zijn van de functie om de film in chronologische volgorde te kijken. Persoonlijk vind ik die functie afbraak doen aan de kracht van de film. Ik zou die functie niet eens op de DVD willen hebben, dan kun je ook niet in de verleiding worden gebracht.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  4. #4

    Standaard

    Ik vond het ook een zeer goede film, heb de huurversie gezien.

    Denk alleen niet dat iedereen deze film zal warderen maar voor degene die het doen is dit echt een hele goede film, ik zou zeggen eerst huren eer kopen...
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    Wat een TOPPER, jammer van die Easter Egg, maar goed...zo is de film niet bedoeld natuurlijk, om hem chronologisch af te spelen. Verder geweldig acteerwerk en een verhaal...super gewoon

  6. #6

    Standaard

    Deze film is in alle opzichten origineel to noemen, of je 'm nou goed of slecht vindt.
    Ik ga in elk geval voor deze R1-release, die op 21 mei a.s. zal worden uitgebracht:

    Memento DVD Special Edition / Limited Edition (RC1)

  7. #7

    Standaard

    Oei, oei, ik ben denk ik een uitzondering.
    Ik heb hem 5 keer bekeken, en vond er nog steeds niks an.
    Heb hem inmiddels weer verkocht.
    Gewoon niet aan mij (mijn smaak) besteed.
    Volgens mij is "JOHN" precies hetzelfde overkomen.

  8. #8

    Standaard

    Dit is absoluut een geniale film die iedereen moet zien.
    Heb 'm een hele poos geleden gehuurd en slechts een keer gezien. Maar... wat een indruk heeft deze film achtergelaten. Aan het einde van de film had ik zoiets van: "What da f@k? Waar heb ik de laatst 2 uur naar zitten kijken?"

    Ik zal toch echt wachten tot de SE uitkomt, want bij Memento wil je toch echt meer dan anderhalve extra.

  9. #9

    Standaard

    Geniale film, waar je tenminste echt wat intelligentie bij nodig hebt...

    Jammer van de "bijna, maar toch niet helemaal" DVD-versie. Ik wacht wel op de Amerikaanse S.E.

    Onvergeeflijk ook dat het originele beeldformaat niet gehandhaafd is.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Waarom een 4,5 op extra's? Alleen dat interview zit er bij eigenlijk.
    Foutje van mij! Ik heb bij het invoeren een fout gemaakt, het om 1,5 punten zijn voor de extra's. De recensie is inmiddels aangepast.
    Eric van Ballegoie

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Echt een topfilm. Je moet goed blijven opletten. Meesterlijk gefilmd. En een film die mij nog dagen tot nadenken heeft gezet.
    Ik heb dan de NL editie, maar ben ook van plan om de S.E. R1 aan te schaffen.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  13. #13

    Standaard Memento UK

    Ik baalde ervan toen ik in de winkel, een Nederlandse Memento zag liggen met DTS track, aangezien ik de Engelse al had gekocht... Maar achteraf heb ik hier geen spijt van, want deze UK release van Pathe, is wel in het oorspronkelijke beeldformaat, en voorzien van vele extra's! Het enige nadeel is dat deze geen DTS track heeft... Maar vind ik niet zo belangrijk, want ik had de engelse dvd 4 maanden eerder als de Nederlandse release, en ik ben zo iemand die haast niet kan wachten ...

  14. #14

    Standaard

    Wereldfilm Dit zo'n orginele film waarbij je wel goed moet blijven opletten maar het is absoluut een aanrader
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Oei, oei, ik ben denk ik een uitzondering.
    Ik heb hem 5 keer bekeken, en vond er nog steeds niks an.
    Heb hem inmiddels weer verkocht.
    Gewoon niet aan mij (mijn smaak) besteed.
    Volgens mij is "JOHN" precies hetzelfde overkomen.
    en over naar john:

    inderdaad henk

    ik vond het ook een zwaar overschatte film. ik begrijp er geen moer van, en ik heb het idee dat zeker de helft van de mensen de film ook niet snapt, maar heel intelligent mee gaat zitten praten omdat ze niet durven te zeggen dat ze er nix aan vonden. ik vraag me af hoeveel mensen denken te weten wie de moordenaar is en er ook nog een geloofwaardige uitleg aan willen geven...
    3d

  16. #16
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    ik vraag me af hoeveel mensen denken te weten wie de moordenaar is en er ook nog een geloofwaardige uitleg aan willen geven...
    [LUIDSPREKERMODE]
    Gelieve hier niet op te antwoorden (tenzij het de butler was), ik zou het graag zelf nog ontdekken...
    [/LUIDSPREKERMODE]

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    [LUIDSPREKERMODE]
    Gelieve hier niet op te antwoorden (tenzij het de butler was), ik zou het graag zelf nog ontdekken...
    [/LUIDSPREKERMODE]
    HEHE ik wou net gaan posten met een dikke spoiler tekst erbij :

    Goed opletten tijdens de film dan merk je het wel...
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    het was ook niet mijn bedoeling om het antwoord hier te ontlokken.....
    3d

  19. #19

    Standaard

    het is ongetwijfeld een stukje ingenieus puzzelwerk, maar net als john en henk kreeg ik geen grip op deze film.

  20. #20

    Standaard

    ik wel, en ik vind het een waar meesterwerk

  21. #21

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Deze film krijgt maar een 6,5 Memento verdiend wel hoger
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    blablabla dat vind ik het.
    We kunnen elkaar hier toch nog wel vertrouwen? Zeg John, post je ergernis toch hier

    Dan kan hier weer over Memento gepost worden.
    Het cijfer zal nog wel opkrikken denk ik.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •