Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 107 worden weergegeven.

Discussie: Memento [DVD]

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Deze film krijgt maar een 6,5 Memento verdiend wel hoger
    Vind ik ook vreemd, ik heb zelf de film een 9 gegeven.
    En John, toch is het duidelijk wie zijn vrouw heeft vermoord
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  2. #27

    Standaard

    Rochan, niet iets posten over het einde....dus vrouw en moord enzo

  3. #28

    Standaard

    sorry, ik was te voorbarig. Ik lees dat dat in de recensie ook genoemd wordt.

    Maare, waarschuwing voor iedereen, post niets over het einde!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Vind ik ook vreemd, ik heb zelf de film een 9 gegeven.
    En John, toch is het duidelijk wie zijn vrouw heeft vermoord
    Ik heb hem ook een 9 gegeven Wat een wereldfilm zeg
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  5. #30

    Standaard memento grootste onzin

    Wat een film zeg. Het is dat ik een film altijd afkijk maar verveelt heb ik me wel, de grootste bullshit film allertijden met alle respect.

    Totaal geen spanning en de dader was al meteen bekend.
    surfer

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Vind ik ook vreemd, ik heb zelf de film een 9 gegeven.
    En John, toch is het duidelijk wie zijn vrouw heeft vermoord
    het lag heel erg voor de hand, en daarom heb ik aan verschillende mensen gevraagd wie het gedaan had, en daar kwam hetzelfde uit als ik dacht.
    3d

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    blablabla dat vind ik het.
    We kunnen elkaar hier toch nog wel vertrouwen? Zeg John, post je ergernis toch hier

    Dan kan hier weer over Memento gepost worden.
    Het cijfer zal nog wel opkrikken denk ik.
    rein, niet zo zeiken.
    het is geen ergernis, ik plaats alleen wat ik ervan vond. verwacht je nou alleen maar zwaar positieve meningen over de film? of zie je liever dat iedereen plaatst wattie ervan vind?
    dus doe ik dat op de John manier, en als je dat niet bevalt: sois.
    3d

  8. #33

    Standaard Menu Memento

    Ik zag Memento vorig jaar in de bios en ik was zwaar onder de indruk. De constructie van de film zit zo geniaal in elkaar dat ik het zeker nog een keer wil 'beleven'.

    Maar weet iemand hoe het menu er op de DVD eigenlijk uit ziet? Is het geanimeerd, staat het beeld stil, etc.? Niet heel erg belangrijk, maar ik ben toch benieuwd...

  9. #34

    Standaard

    Geweldige film verassend einde zeker de moeite van het kijken waard
    smart boms now bush

  10. #35

    Standaard Re: Menu Memento

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quinten Quist
    Ik zag Memento vorig jaar in de bios en ik was zwaar onder de indruk. De constructie van de film zit zo geniaal in elkaar dat ik het zeker nog een keer wil 'beleven'.

    Maar weet iemand hoe het menu er op de DVD eigenlijk uit ziet? Is het geanimeerd, staat het beeld stil, etc.? Niet heel erg belangrijk, maar ik ben toch benieuwd...
    Bewegend menu (met beelden)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  11. #36

    Standaard

    Memento ruleeeeeeezzzzzzzzzzz

    Je moet de film de eerste keer meteen goed kijken, de keren daarna is het verassingselement weg!

    achja je zal ook vast mensen hebben die Usual Suspects niets aan vonden..........

    Heel veel mensen vonden The Sixth Sense trouwens goed, maar als iemand je het plot verteld is er helemaal geen ene ruk aan!!!

    Verassingselement is het sleutelwoord voor dit soort films!!!!!

  12. #37

    Standaard

    Voor iedereen die de film beter wil begrijpen:

    Zet het beeld stil op 1.26.19 en 1.45.21

    Dan beeldje voor beeldje vooruit kijken (motion freeze)

    Er zullen dingen te zien zijn die wanneer je de film normaal kijkt niet zo gauw opvallen.....

    (bron: Revu)

  13. #38

    Standaard

    goed gevonden!! Dat was mij ook al opgevallen toen ik de 2e keer keek. geweldig toch

  14. #39

    Standaard

    Volgens mij is het belangrijk om vanaf de eerste minuut tot de laatste seconde goed blijft opletten. (Of andersom? ) Ik denk als je maar even niet goed oplet, dat je een heel stuk van de film niet meer begrijpt. Verder ben ik het er wel mee eens dat de film een stuk minder leuk wordt als je het plot al weet.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  15. #40

    Standaard

    Deze film is echt masterluk!!!!!!!!! Ik heb de import gekocht... want ik wil gewoon één keer die easteregg zien... dus ja.. en ik heb toch geen probleem met Engels... en dat DTS boeit mij tog nie

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wesley
    Deze film is echt masterluk!!!!!!!!! Ik heb de import gekocht... want ik wil gewoon één keer die easteregg zien... dus ja.. en ik heb toch geen probleem met Engels... en dat DTS boeit mij tog nie
    En hoe issie met die Easteregg??
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    En hoe issie met die Easteregg??
    MOet ik nog steeds bekijken LOL! Ben al wel in dat menu'tje geweest maar nog nie bekeken ()

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John


    en over naar john:

    inderdaad henk

    ik vond het ook een zwaar overschatte film. ik begrijp er geen moer van, en ik heb het idee dat zeker de helft van de mensen de film ook niet snapt, maar heel intelligent mee gaat zitten praten omdat ze niet durven te zeggen dat ze er nix aan vonden. ik vraag me af hoeveel mensen denken te weten wie de moordenaar is en er ook nog een geloofwaardige uitleg aan willen geven...
    Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!

    Beste John,
    ik merk al een geruime tijd op dit forum dat je al enkele moeite hebt met dit ingenieuze pareltje van Cristopher Nolan (eigenlijk van zijn broer maar dat is weer een ander verhaal)
    Nu kan ik me er in vinden dat je deze film vind tegenvallen, daar wil en kan ik ook niets aan veranderen, maar wat ik wel leuk zou vinden is dat je dit oordeel velt wanneer je de film ook daadwerkelijk begrijpt. Daarom (wederom ) een antwoord van mij.
    De moordenaar is eigenlijk totaal níet belangrijk in dit verhaal. Leonard heeft deze man (als het goed is) al vermoord, en vervolgens al vele andere slachtoffers gemaakt. Dit verteld Teddy aan hem wanneer hij de foto van Leonard zelf (die hij ook onder de deur heeft geschoven)laat zien.
    Het belangrijkste element in deze film (althans naar mijn lekenmening) is dat Leonard in eerste instantie als krachtig figuur wordt neergezet. Maar uiteindelijk een labiele persoonlijkheid blijkt te hebben en zich in zijn leven heeft gedragen als een kat die zijn eigen staart achternazit.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, groet ik u.. (En ga er nou nog 's één keertje goed voor zitten )

  19. #44
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters


    Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!
    Dank je.
    Het maakt me wel des te nieuwsgieriger om het te lezen ... the pain, the horror ...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Een hele dikke vette spoiler
    Juist Rob, dat is precies mijn interpretatie. Ik hoor wel eens dat je Memento meerdere keren moet zien om 'm echt te begrijpen. Ik heb 'm echter maar 1x gezien maar volgens mij snap ik het wel. De vraag is dus: zit ik er nou naast (en jij dus ook) of zijn wij gewoon zo slim?

    En Jaded: Weersta de verleiding en lees de spoiler van Rob niet! Ik verbied het je! Nee serieus, het zou je kijkplezier echt bederven.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    ... the pain, the horror ...
    Jaded op haar best
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters


    Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!Jaded..Spoiler!! Jaded..Spoiler!!

    Beste John,
    ik merk al een geruime tijd op dit forum dat je al enkele moeite hebt met dit ingenieuze pareltje van Cristopher Nolan (eigenlijk van zijn broer maar dat is weer een ander verhaal)
    <KNIP>
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, groet ik u.. (En ga er nou nog 's één keertje goed voor zitten )
    tis al ff geleden, dit antwoord van jou, maar als je het zo plaatst is het inderdaad minder onbegrijpelijk. en het is niet zo dat ik de film niet begrijp, ik ben denk ik te realistisch in dat soort dingen en misschien te diep erover nadenk, terwijl het allemaal niet zo moeilijk is als het lijkt.
    blijft dat ik het nog steeds geen goeie film vind...
    3d

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    blijft dat ik het nog steeds geen goeie film vind...
    Geeft niet hoor

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Geeft niet hoor
    ik zoek hem nog wel voor wènag. doe jij hem al weg luther?
    3d

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John


    ik zoek hem nog wel voor wènag. doe jij hem al weg luther?
    Nee, die doe ik niet weg, m'n zwager heeft hem gisteren geleend en hij is er bij in slaap gevallen, maar dat kwam omdat hij moe was, hij vond van wat ie gezien had wel heel goed hoor

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •