De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: 1080p en 1080i

  1. #1

    Standaard 1080p en 1080i

    heb dus een phliipsgekocht duidelijk de spec gelezen en zie daar 1920*1080p staan dus ik denk fijn kan hij inderdaad 1080p, maar wat blijk max uitgang is 1080i . Ik boos en bellen met Phillips, wel ze garanderen me dat dit model wel FULLHD is, het schem is immers 1080P, Nu ben ik eens verglijken in wat winkels maar ik zie geen verschil tussen 1080p en 1080i.

    Wat is nu waar zit Phillips hier nu de boel te flessen? of klopt het inderdaad wat ze aangeven?

    ps model is philips 42pf9731d

    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_nld.pdf
    Laatst aangepast door sjoerd2009 : 18-10-2007 om 22:13

  2. #2

    Standaard

    Het scherm is wel 1080p. Deze Philips toont 1080 progressive maar accepteert het niet op de input. Er zijn meer schermen die dit doen. Of je zo'n scherm Full HD mag noemen weet ik niet, ik kom in ieder geval nergens tegen dat het niet mag.

    Hetzelfde geldt voor 1080p24. Dit betekent dat een scherm 1080p24 input accepteert maar niet als zodanig toont!

    Het is misleidend vind ik ook, maar blijkbaar is 't toegestaan.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Het scherm is wel 1080p. Deze Philips toont 1080 progressive maar accepteert het niet op de input. Er zijn meer schermen die dit doen. Of je zo'n scherm Full HD mag noemen weet ik niet, ik kom in ieder geval nergens tegen dat het niet mag.

    Hetzelfde geldt voor 1080p24. Dit betekent dat een scherm 1080p24 input accepteert maar niet als zodanig toont!

    Het is misleidend vind ik ook, maar blijkbaar is 't toegestaan.
    Ja, zelfs een Pioneer 436 kan 1080p/24 weergeven !

    Wat blijkt, de beeldkwaliteit is veel minder...dan maar naar 720p en het beeld is gewoon perfect op deze HD-ready. (Navraag leerde dat dit toestel gaat downscalen)

  4. #4

    Standaard

    Ik vind het nog altijd een beetje boerenbedrog van Philips. Zijn er overigens nog andere merken die dit grapje uitgehaald hebben ? Ik vind het sowieso redelijk onzin dat de input minder capabel is dan het scherm. Of je er wakker moet van liggen is iets anders. Het betekent immers gewoon dat een 1080p bron (bvb BluRay of HD-DVD) door de speler moet uitgestuurd worden als 1080i. Als de TV een goede deinterlacer heeft, kan hij perfect terug het originele beeld reconstrueren.
    Het omgekeerde is wel veel couranter zoals hier al aangehaald is (namelijk HD-Ready schermen die probleemloos 1080p aanvaarden en het dan downscalen).

  5. #5

    Standaard verschil

    nou Phillips heeft voor mij af gedaan wel ik heb het beeld vegrlijken met 2 schermen langs elkaar zelfde scene, zelfde beeld, maargeen verschil Hoe kun je er achter komen of dit model een goede deinterlacer heeft?

  6. #6

    Standaard

    Hoe heeft men dat zelfde beeld en zelfde scene gedaan?
    Eén speler kan niet 1080i en 1080p tegelijk uitgeven of 't moet wel een bijzondere zijn. Zijn twee spelers gebruikt?
    Bij een goede deinterlacer zie je geen verschil tussen 1080i en 1080p. Verschil is beter te zien bij DVD 576i en door de speler upscaled naar 1080p.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Oeff!! I dodged that same bullet yesterday! Zag de 42PF7641D in de aanbieding, wou 'm al bijna bestellen, maar de gedownloade manual verraadde idd dat dat ding geen 1080p input aankan, dus maar snel weer uit het winkelmandje verwijderd!

    Wat een hufters zeg! Philips heeft ook voor mij afgedaan. Alleen al vanwege de specs.

    Elke keer blijkt er zo'n soort rottig addertje onder het gras te zitten bij Philips.

    -GEEN VGA PC input, dan moet je gaan klooien met verloopkabeltjes naar HDMI of Component, terwijl ELK ander merk dat gewoon wél heeft.
    -En dan nog gaat de pc input tot max 1024x768,
    -Bijna al die lcd's hebben geen audio uit (best dom als je een tv als home cinema produkt aan de man wil brengen imo),
    -En nu weer dit geintje met geen 1080p input bij een zgn FullHD, sjongejonge!

    Nee ik ben er echt klaar mee, met die Philips bullshit!

  8. #8

    Standaard

    Ik heb zins één week een philips 37pfl632d en dat is wel een echte full-hd. Ik kan niet anders zeggen dat dit toestel een uitstekende beeld en geluids kwaliteit heeft.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik heb zins één week een philips 37pfl632d en dat is wel een echte full-hd. Ik kan niet anders zeggen dat dit toestel een uitstekende beeld en geluids kwaliteit heeft.
    bij 37inch zie je volgens mij het verschil tussen hd ready en full hd geeneens, of je moet er 2cm vanaf zitten ofzo. Het verschil zie je toch pas vanaf 46 inch ongeveer?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheFixer Bekijk bericht
    -Bijna al die lcd's hebben geen audio uit (best dom als je een tv als home cinema produkt aan de man wil brengen imo),

    Bijna alle LCD's hebben wel een audio-output. Je moet dan op 1 van de scart aansluitingen (meestal door de fabrikant aangewezen) een blokje zetten die hem als uitput aankan. Ik weet alleen niet hoe zo'n blokje heet.


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toppieroy Bekijk bericht
    Bijna alle LCD's hebben wel een audio-output. Je moet dan op 1 van de scart aansluitingen (meestal door de fabrikant aangewezen) een blokje zetten die hem als uitput aankan. Ik weet alleen niet hoe zo'n blokje heet.

    Scartblokje met een in/out schakelaar?
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    Scartblokje met een in/out schakelaar?
    Kun je lachen.... maar het werkt wel...:wink:
    Had zelf op mijn philips ook geen aparte output voor mijn geluid, en op deze manier werd dat dus even mooi opgelost.

  13. #13

    Standaard

    Op de philips site gaat het ook niet lekker.

    Zoek je de 42pff7762 met de selectie op die site op, met als criteria: 42"en full HD dan houd je een aantal toestellen over.
    Ga je drie ervan (waaronder de genoemde) vergelijken met de daarvoor gemaakte optie,
    blijkt het ineens geen full HD meer te zijn

    Volgens de productbrochure ondersteund hij wel het videoformaat 1080p (50en 60 Hz)
    Do you respect wood?

  14. #14

    Standaard

    Het lijkt als of Philips het nu veiliger aanpakt met de product gegevens.
    Philips, en veel andere merken, hebben verschillende catogerien schermen. Instap, midden mood en high end.
    Vaak is het zo dat het paneel en de techniek die nu in het high end model zitten een serie later in de middenmoot zitten en weer een serie later in het instap model.
    Uit het "verleden" weten we dat de xx31 modellen te boek stonden als FullHD terwijl ze misschien wel 1080p konden weergeven maar max 1080i als input accepeteerden.
    Als deze techniek nu inderdaad nu een klasse lager zit dan klopt het dat dit scherm beter als HD Ready te boek hoort te staan terwijl het paneel dus wel 1080p kan tonen, maar het scherm als geheel dit dus niet als input accepteerd.
    De zoek functie op de site kijkt dus misschien naar de resolutie en ondersteuning van het paneel, wat dus keurig 1080p is, maar de andere hardware ondersteund dit niet als input waardoor HD-Ready een beter label is zoals op de product spec staat.
    Nu kan het zijn dat bij dit model wel 1080p op diverse frequenties vermeld staat als ondersteund formaat, en mogelijk dus ook als input, maar van de high end die nu vervangen wordt (de xx32 serie), is gebleken dat ze welliswaar 1080p als input accepteerden maar dit intern dan toch eerst terug zetten naar 1080i om vervolgens alle truckjes als PixelPerfect etc toe te passen en er daarna opnieuw 1080p van werd gemaakt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •