De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'Onverkorte afleveringen' echt langer dan op tv?

    Bij series als Roseanne, The Cosby Show en Home improvement staat er altijd zo mooi 'onverkorte afleveringen' op de doos, maar weet iemand of deze ook echt langer zijn dan op tv? (en dan bedoel ik niet een stuk in de aftiteling die ze op tv wel eens skippen)

  2. #2

    Standaard

    In Amerika worden afleveringen bij herhalingen, en vooral als ze naar andere zenders dan de grote networks gaan (syndication), vaak ingekort. Dit is meestal omdat de reclame/programma verhouding in de loop der jaren veranderd is. De originele afleveringen moeten dan een minuut of meer ingekort worden om plaats te maken voor commercials.

    Op DVD worden meestal de originele versies uitgebracht en het is vooral voor de Amerikaanse consument interessant om te weten dat er niet in geknipt is.

    In Nederland worden altijd de originele versies uitgezonden, behalve dat ze inderdaad nog wel eens in de aftiteling snoeien. Waarschijnlijk is de tekst dus gewoon vertaald vanaf de R1 release en maakt het verder weinig verschil met wat je in Nederland op de televisie of op DVD ziet.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  3. #3

    Standaard

    Zoek eens op het woord 'syndication', dan krijg je de precieze uitleg...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Hoe zat dat nu weer met de serie Friends, zijn het de ingekorte afleveringen die op de R2NL dvd's zijn verschenen of de volledige versie? Bij de meeste series heb je de lange versies op de DVD maar ik dacht dat Friends een belangrijke uitzondering was daarop.

  5. #5

    Standaard

    Thanks voor het uigebreide antwoord! Ik wist dat het in Amerika ingekort wordt, maar na het bekijken van bovengenoemde series zag ik niks wat ik nog niet had gezien... Nu is dus duidelijk waarom: in Nedelrand zijn altijd de hele versies te zien geweest.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Hoe zat dat nu weer met de serie Friends, zijn het de ingekorte afleveringen die op de R2NL dvd's zijn verschenen of de volledige versie? Bij de meeste series heb je de lange versies op de DVD maar ik dacht dat Friends een belangrijke uitzondering was daarop.
    Ik geloof dat de R1 release van Friends director's cuts bevat. Versies die nog langer zijn dan wat oorspronkelijk op TV werd vertoond. Ik weet dit niet helemaal zeker, maar Google kan daar vast wel bij helpen.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Hoe zat dat nu weer met de serie Friends, zijn het de ingekorte afleveringen die op de R2NL dvd's zijn verschenen of de volledige versie? Bij de meeste series heb je de lange versies op de DVD maar ik dacht dat Friends een belangrijke uitzondering was daarop.
    ZIjn meestal uncut maar worden door PAL speedup weer wat korter. Kijk eens op www.dvdcompare.net, die hebben meestal zéér accurate informatie betreffende de cuts.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Married with Children seizoen 4 is behoorlijk ingekort, maar liefst 7 afeleveringen zijn ca 2 minuten korter per aflevering dan de tv versie. Alleen in Duitsland is de uncut versie te krijgen op dvd en deze heb ik dan ook aangeschaft en bevat ook nl subs..

  9. #9

    Standaard

    Vreemd waarom ze het 2 keer Nederlands ondertiteld uitbrengen, en dan 1 keer de hele afl. en dan weer ingekort

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiel! Bekijk bericht
    Vreemd waarom ze het 2 keer Nederlands ondertiteld uitbrengen, en dan 1 keer de hele afl. en dan weer ingekort
    inderdaad maar belangrijkste is dat ik de afleveringen compleet heb nu.
    Ik heb ook de in nederland uitgebrachte versie nog, die had ik al eerder aangeschaft een duur 4e seizoen dus.

  11. #11

    Standaard

    Dankjewel Marc en Werner voor de opheldering ivm Friends

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje Bekijk bericht
    een duur 4e seizoen dus.
    Je moet er wat voor over hebben

  13. #13

    Standaard

    De R1 van Friends heeft inderdaad allemaal Director's Cuts en bevatten allemaal ongeveer een scene extra per aflevering. Maar zo zijn ze dus nooit uitgezonden. Erg leuk om te zien, want je herkent meteen wat 'nieuw' is wanneer je de afleveringen al zo vaak op tv hebt gezien...

    Reden dat ik ROseanne nog niet aangeschaft heb is dus inderdaad omdat van Seizoen 1 alleen de verkorte afleveringen uitgebracht zijn, de syndication afleveringen...
    de overige seizoenen zijn wel 'normaal' uitgebracht. Blijft interessant, tv-land.
    **** me gently with a chainsaw.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht

    Reden dat ik ROseanne nog niet aangeschaft heb is dus inderdaad omdat van Seizoen 1 alleen de verkorte afleveringen uitgebracht zijn, de syndication afleveringen...
    de overige seizoenen zijn wel 'normaal' uitgebracht. Blijft interessant, tv-land.
    Weet je dat wel zeker? de afleveringen van seizoen 1 duren gemiddeld zo'n 24 ½ minuut en seizoen 2 duren de afleveringen gemiddeld 24 minuten dus ik denk niet dat er in geknipt is.
    Seizoen 3 & 4 heb ik niet gecheckt maar ik dacht ook gemiddeld zo'n 24 minuten.

    Anchor Bay heeft het eerste seizoen van roseanne syndicated uitgebracht, Ik lees hier zelfs dat in seizoen 1 de naam van Roseanne Bar is vervangen door Roseanne Arnold "The opening and closing credits have been revised so that the star is referred to as Roseanne Arnold"

    Maar ik heb de nederlandse versie van Bridge Entertainment en die zijn dus niet verknipt.
    Laatst aangepast door twiggertje : 21-10-2007 om 11:46

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje Bekijk bericht
    Weet je dat wel zeker? de afleveringen van seizoen 1 duren gemiddeld zo'n 24 ½ minuut en seizoen 2 duren de afleveringen gemiddeld 24 minuten dus ik denk niet dat er in geknipt is.
    Seizoen 3 & 4 heb ik niet gecheckt maar ik dacht ook gemiddeld zo'n 24 minuten.

    Anchor Bay heeft het eerste seizoen van roseanne syndicated uitgebracht, Ik lees hier zelfs dat in seizoen 1 de naam van Roseanne Bar is vervangen door Roseanne Arnold "The opening and closing credits have been revised so that the star is referred to as Roseanne Arnold"

    Maar ik heb de nederlandse versie van Bridge Entertainment en die zijn dus niet verknipt.

    ja, ik had het over anchor bay uk en us en die zijn verknipt uitgebracht...in syndication is haar naam ook aangepast naar arnold.
    Ik dacht dat Bridge gewoon de dvd-release overkoopt van anchor bay ofzo, maar dat is dus niet zo? op de nederlandse dvd heet ze dus gewoon barr?

    maar ik vind de nederlandse boxen niet zo fijn itt de uk-boxen...ooit in de toekomst, aangezien anchor bay seizoen 1 misschien nog eens opnieuw uitbrengt.

    In seizoen 2 van 24 is ook iets geknipt in een ondervraging met Reza Nayeer...omdat ze in Engeland bang waren dat de Engelse moslimmensen zich beledigd zouden voelen ofzo.
    **** me gently with a chainsaw.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    op de nederlandse dvd heet ze dus gewoon barr?
    Ja op de versie van bridge zie je de naam Roseanne Barr in het begin.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    maar ik vind de nederlandse boxen niet zo fijn itt de uk-boxen
    klopt ze hadden het wel iets beter kunnen afwerken, de beeldkwaliteit ben ik wel redelijk tevreden over soms zijn er storingen zichtbaar maar valt nog mee.
    En zeker als je naar de prijs kijkt ik heb €12.99 betaald voor seizoen 4 en de eerste 3 seizoenen heb ik €14.99 betaald.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •