De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 21 Jump Street [DVD]

    21 Jump Street

    Het vierde seizoen van deze jonge generatie undercover agenten van 21 Jump Street.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Een vrij matige serie die ik eerst niet kende maar toch ben beginnen kopen doordat het zo'n beetje de doorbraak was van Johnny Depp. Peter DeLuise speelt ook een leuk personage. Maar na seizoen 1 had ik het eigenlijk wel een beetje gezien.

    Het is vermakelijk om te kijken maar ook niet meer dan dat. Je zou denken dat het iedere aflevering wel weer wat anders is omdat het over undercover-werk in scholen gaat, maar ook over undercover politiewerk zijn er natuurlijk al tig series gemaakt (Miami Vice om één van de betere voorbeelden te noemen) en het feit dat het zich nu meestal afspeelt in of rond een school vermijdt niet dat men redelijk snel in clichés vervalt of vaak te nadrukkelijk een moraal voor de jeugd in het verhaal wil brengen.

    Maar goed, bovenstaande is zo'n beetje mijn kijk op de eerste 3 seizoenen die ik afgelopen jaar gekeken heb. Aan dit vierde seizoen begin ik binnenkort nog wel eens. Ik hoop op nog een aantal leuke afleveringen aangezien dit het laatste seizoen is met Depp.

  3. #3

    Standaard

    Depp komt verder alleen nog in de eerste aflevering van seizoen 5 voor. Toen deze serie voor het eerst hier in Nederland op DVD verscheen wou ik er eigenlijk heel graag aan beginnen, maar het gedonder begon al toen die fijne mensen van DFW de tweedelige pilot-aflevering niet erbij hadden uitgegeven. R2UK was misschien een optie geweest, maar beschikbaarheid voor redelijke prijzen (niet meer dan € 25,- per box) en zonder creditcard waren niet aan de orde.

    Na wat oriëntatie naar de actualiteit van de serie kwam ik er steeds meer achter dat dit een serie is die vandaag de dag erg veel aan kracht heeft ingeboet, en de tand des tijds niet goed heeft doorstaan. Vroeger heb ik deze serie veel gevolgd op TV, en vond ik het erg vermakelijk, maar veel dingen van toen kun je nu beter laten liggen, omdat de ervaring absoluut niet meer dezelfde is. Ongeacht of Johnny Depp erin meespeelt. Miami Vice daarentegen is een serie die tegenwoordig nog heel goed mee kan. Ik ben bijna klaar met seizoen 4, en ook die bestaat voor een meerderheid uit zeer goede afleveringen.

    Jump Street laat ik voor wat het is. Voor dat geld heb ik straks ook de volgende seizoenen Lost en 24, en dat is heel wat bevredigender om naar te kijken.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •