Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 97 van 97 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Dat klopt, alleen maar SamSam. Het is een intro van nog geen 10 seconden, met een paar shots uit afleveringen heen en weer vliegend en een SamSam-logoachtergrond.

    Overigens heb ik voor haast alle seizoenen wel een perfecte castfoto die op DVD had kunnen worden gebruikt, maar ach. Wie geinteresseerd heeft moet het even zeggen, dan plaats ik het wel een keertje hier.

    Nog geen 10 seconden???!!!! Om Lex en Jimmy even te quoten: "Téééring Jantje!"

    Tja, wat mij betreft graag. Leuk om te zien! Maar plaats die foto's dan asjeblieft onder elkaar, is ook wat overzichtelijker en makkelijker (nu moet ik iedere keer van links naar rechts als ik iets wil lezen)

  2. #77

    Standaard

    Seizoen 1





    Seizoen 2 & 3



    Voor seizoen 2 én 3 te gebruiken; Geen écht grote verschillen. Voor seizoen 3 was er namelijk maar 1 castfoto met een vreemde eend in de bijt; Alleen een castfoto met gastrol Marina de Graaff erin en zonder Jo, maar was vast wel bij te werken.


    Seizoen 4



    Seizoen 5 ---> Zie de foto's die nu (teveel) gebruikt zijn voor de DVD's

    Seizoen 6 ---> Geen foto's op enkele losse pictures na, was vast wel iets mee te doen. Maar ja, dan heb je ook nog die castfoto met Jo en Nina. Als je daar nou Nina uitknipt heb je een perfecte seizoen 6-castfoto

    Seizoen 7 ---> De netgenoemde castfoto (Wit achtergrond, iedereen bij de bank) met Jo én Nina

    Seizoen 8 ---> Zie mijn vorige post, met als toevoeging enkele Nina&Tess shots voor de DVD-cover:



    Seizoen 9 & 10 ---> Heel lullig, maar castfoto's van deze 2 seizoenen (Samen met een boel andere foto's) staan (nog?) niet op de bekijkbare ANP-archief website. Wel staan ze nog op de andere, commerciele ANP-site, maar alleen nog maar met watermerk doorheen en zonder optie de foto's te downloaden. Ik kan hiervan enkel searchlinks meegeven, kijk zelf maar;

    http://www.anp-photo.com/search.pp?f...eyword=1218033
    http://www.anp-photo.com/search.pp?f...eyword=1264439
    http://www.anp-photo.com/search.pp?f...eyword=1265006
    http://www.anp-photo.com/search.pp?f...eyword=1217578

    Bonusfoto, nu ik toch bezig ben:
    http://www.anp-photo.com/search.pp?f...eyword=1230201

    Conclusie: Bright loopt er hoe dan ook altijd de kantjes van af. xD
    Laatst aangepast door Samba-boy : 17-04-2011 om 18:17 Reden: Spoilers werken niet. xD

  3. #78

    Standaard

    Bij seizoen 7 konden ze de decors niet iets beter vast zetten? Die muren bewegen enorm als ze met de deuren slaan. Of een ander shot, dat kon ook

    Ook opvallend dat veel grappen gewoon helemaal niet (meer) werken, in tegenstelling tot vorige seizoenen.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiel! Bekijk bericht

    Ook opvallend dat veel grappen gewoon helemaal niet (meer) werken, in tegenstelling tot vorige seizoenen.
    Weet je, daar was ik eigenlijk al bang voor. Dat is één van de redenen dat ik, toen ik ze van de week zag staan bij de FRS, niet heb meegenomen (de ander is dat ik op dit moment into One Tree Hill zit).

    Het probleem is denk ik dat ze te lang zijn doorgegaan. De schrijvers hadden aan het einde van seizoen 6 gewoon moeten zeggen: "Tis klaar, afgelopen, uit." Maar ipv daarvan lieten ze de kijker de kans geven om te kiezen, en die kozen - geheel logisch - om de serie door te laten gaan.

    Nog een probleem: karakters die weggaan vervangen door karakters die eigenlijk precies hetzelfde zijn als hun voorgangers (Nina = Jo, Tess/Eva = Chris). Het grote probleem daarvan is dat wij, als kijkers, hun gaan vergelijken en tot de conclusie komen dat Jo en Chris véééééle malen beter waren dan hun opvolger(s).

    Laat ik een zin van de website www.veronicastory.nl, waar ook SamSam op staat, quoten:

    Door de nieuwelingen is de serie eigenlijk zijn kwaliteit verloren en is het langzaam doodgebloed.

    And I totally agree with it.

  5. #80

    Standaard

    Nu ik seizoen 7 helemaal heb gekeken is het wel beter geworden (andere schrijver) maar het kan de vorige seizoenen niet evenaren. Genoeg grappen en verhalen die de moeite zijn. En Nol en Rietje blijven leuk

    OT: Bij One three hill gaat de cast overigens ook veranderen, zonder Chad... Moet het altijd nog weer een kans geven (The OC, Dawsons creek, Veronica Mars vind ik geweldig) maar vond het teveel sport aan het begin van seizoen 1, dus afgehaakt... Nu schijnt dat minder te worden in S2 :d

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiel! Bekijk bericht
    Nu ik seizoen 7 helemaal heb gekeken is het wel beter geworden (andere schrijver) maar het kan de vorige seizoenen niet evenaren. Genoeg grappen en verhalen die de moeite zijn. En Nol en Rietje blijven leuk

    OT: Bij One three hill gaat de cast overigens ook veranderen, zonder Chad... Moet het altijd nog weer een kans geven (The OC, Dawsons creek, Veronica Mars vind ik geweldig) maar vond het teveel sport aan het begin van seizoen 1, dus afgehaakt... Nu schijnt dat minder te worden in S2 :d
    Oké... naja, als ik OTH helemaal compleet heb (al kan dat niet, seizoen 8 komt pas dit najaar op dvd en er schijnt een seizoen 9 te komen ) ga ik weer verder met SamSam. Al vrees ik toch voor het HZIH-syndroom: tis nog wel leuk, maar het kan niet tippen aan de voorgaande seizoenen.

    Over One Tree Hill gesproken: Chad Michael Murray & Hilarie Burton zitten er al een tijdje niet meer in (sinds de laatste ep. van seizoen 6). Het was de bedoeling dat die twee voor de season finale van S8 terug zouden komen, maar dat kon niet door hun drukke agenda's.

    Maar als ik jou was zou ik zeker doorgaan met kijken van OTH. Idd, in seizoen 1 zit er veel basketbal in, maar seizoen 2 heeft nauwelijks basketbal (ja, wat scènes op The Rivercourt) en vooral seizoen 3 en 4 kan ik je aanraden (zeker door de schoolshooting in afl. 16 van seizoen 3, de nasleep ervan gaat nog door heel seizoen 4).

    Eigenlijk kan ik je heel OTH aanraden, maar ja, je hebt hier dan ook te maken met een OTH-fan

    Maar weer on-topic!

  7. #82

    Standaard

    Ik kon de verleiding niet weerstaan toen ik Seizoen 7 & 8 van de week bij de FRS zag staan, dus maar gekocht en een SamSam-marathon gehouden. En ik moet eerlijk zeggen: het viel me best mee.

    Seizoen 7 was iets minder qua grapdichtheid, maar bij vlagen echt leuk. Toch vind ik Seizoen 8 veel grappiger. Tijdens het kijken van afleveringen uit dat seizoen kwamen er weer herinneringen boven drijven uit de tijd dat het in de vooravond van Yorin werd herhaald en toen ook keek (zoals in de afl. De Moord Op Jacques D' A waarin Jimmy en Lex Jacques D'Ancona in die kast verstoppen).

    Toch twee puntjes van kritiek:

    1. Het jammere is dat de schrijvers deze twee seizoenen alleen maar de vaste locaties (Huis, Café) hebben gebruikt om het verhaal te vertellen. Waarschijnlijk was dat veel makkelijker/goedkoper, maar soms was het gewoon leuk om te zíén dan om naderhand te horen in dialogen (zoals bij de aflevering De Transfer, waarin Lex, Tes, Nol en Riet naar het restaurant gaan waar Jimmy werkt: het was leuker geweest om te zien dat Nol het damestoilet inging).

    2. Het personage Tes werkte me al behoorlijk op de zenuwen, wat door actrice Angelique de Bruijne eigenlijk meer versterkt werd. Verdorie, wat een slecht actrice zeg! Daarbij had de rol ook weinig diepgang. Gelukkig werd ze na 1 seizoen al vervangen voor Eva.

    Trouwens: zijn Tes en Eva soms zussen van elkaar ofzo? Het schoot me opeens te binnen toen Tes dezelfde achternaam als Eva heeft (namelijk De Graaff).

  8. #83

    Standaard

    Ik heb nu heel seizoen 7 gekeken en de eerste 4 afleveringen van seizoen 8. Heb nu de nieuwe dvd's van Kees en co en dat vind ik nóg leuker, dus eerst die maar eens afkijken en dan verder met de laatste afleveringen Samsam

    Tess is inderdaad best irritant, maar dat komt natuurlijk ook mede doordat je de oude cast gewend bent. En alleen het huis en de kroeg... nu je het zegt! Al dacht ik bij je voorbeeld ook; Laat dat dan zien!!! Nog 2 reeksen te gaan, en weer een hele serie afgerond (muv die scene van het keuzefragment, komt VAST nog eens op Youtube )
    Laatst aangepast door Chiel! : 10-05-2011 om 01:04

  9. #84

    Standaard

    Jongens, niet zo'n kritiek over Tess. We hadden ook de laatste seizoenen opgescheept kunnen zitten met Suus. xD

    Overigens zijn Tess en Eva als het goed is zussen of nichtjes van elkaar... Ik dacht nichtjes, maar in ieder geval zijn ze allebei familie van Riet.

  10. #85

    Standaard

    Suus is leuk! Maar ik ben nog behoorlijk positief hoor haha
    Jammer dat niet constamt iedere aflevering leuk is. Dat is bij bijvoorbeeld Het zonnetje en Kees en co (tot seizoen 5, daarna is het nog even afwachten voor mij...) wel het geval. Maar zeker niet slecht. Zelfs het origineel staat na 30 jaar nog steeds als een huis.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Jongens, niet zo'n kritiek over Tess. We hadden ook de laatste seizoenen opgescheept kunnen zitten met Suus. xD

    Overigens zijn Tess en Eva als het goed is zussen of nichtjes van elkaar... Ik dacht nichtjes, maar in ieder geval zijn ze allebei familie van Riet.
    Hm, Suus was in haar welgeteld twee optredens gedurende seizoen 8 leuker en grappiger dan Tes in heel seizoen 8.

    In mijn ogen hadden ze Eva meteen in seizoen 8 moeten introduceren; Tes is de smet op seizoen 8

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiel! Bekijk bericht
    Suus is leuk! Maar ik ben nog behoorlijk positief hoor haha
    Jammer dat niet constamt iedere aflevering leuk is. Dat is bij bijvoorbeeld Het zonnetje en Kees en co (tot seizoen 5, daarna is het nog even afwachten voor mij...) wel het geval. Maar zeker niet slecht. Zelfs het origineel staat na 30 jaar nog steeds als een huis.
    Tja, bij sommige afleveringen (vooral bij seizoen 7) zat ik echt te wachten op de grap, die vervolgens niet werd gemaakt.

    De twee meest verschrikkelijke afleveringen uit Seizoen 7 & 8 zijn de afleveringen De Intrigant (seizoen 7) en De Uitvreter (seizoen 8). De eerste omdat het in mijn ogen nergens op slaat (Chris wordt door die gozer aangesproken en meteen heeft hij iedereen in zijn hand) en bij de tweede is het vrijwel precies hetzelfde (alleen is die gozer in deze aflevering de ex van Tes).

    De beste aflevering vindt ik toch wel De Moord Op Jacques D'A van seizoen 8, simpelweg omdat het lijkt op een klucht en de grapdichtheid ontzettend hoog is.
    Laatst aangepast door PeterKelder : 12-05-2011 om 17:17 Reden: Verkeerde aflevering genoemd

  13. #88

  14. #89
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    13-10-2011 nu de release datum..... Eerste de 6e.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PeterKelder Bekijk bericht
    Ook nog geen Eva? Zonde.

  16. #91

    Standaard

    Nou, eindelijk stonden de 2 laatste seizoenen vanmiddag hier bij de FRS, meteen meegenomen en een aardig voordeeltje: de 2 boxen voor in totaal vijftien euro (ter vergelijking, op internet betaal je er dertig euro voor, dus heb ik het vanuit dat perspectief gezien eentje gratis :P)

    Overigens; de dvd's zitten (bij mij in ieder geval) op elkaar "gestapeld" in het hoesje, in tegenstelling tot de vorige acht delen (waar iedere dvd een eigen 'bevestiging' had).

  17. #92

    Standaard

    Ik heb deze serie wel eens bekeken op Comedy Central Family. Ik vond er niet zo veel aan eigenlijk.
    Ze hadden te langdradige verhaallijnen en ook absoluut geen leuke grappen. Misschien ligt het aan mij, maar het is absoluut niet mijn humor. Doe mij maar Het zonnetje in huis of Kees & co ofzo.
    Maarja, smaken verschillen.

  18. #93

  19. #94

    Standaard

    Heb vorige week éindelijk Seizoen 10 kunnen afronden, en nu mijn mening over Seizoen 9 en 10:

    Seizoen 9 was een verademing: het leek wel alsof de schrijvers weer nieuwe inspiratie hadden gekregen, het was haast weer het oude, vertrouwde SamSam-"gevoel". Hoogtepunt is de aflevering "Sessie met Suus", alleen al om het karakter Suus :P

    Toen Seizoen 10... Daar leek het weer héél anders: sommige afleveringen waren redelijk saai of sloegen totaal nergens op (zoals de aflevering Buffy's en Bocheltjes, totaal níét grappig), echter waren andere afleveringen weer geniaal (te weten "Puzzelnijd" en "Zie Nol schijnt door de bomen").

    En ook bij de laatste aflevering van SamSam hetzelfde gevoel als die van HZIH: het was geen einde, waardoor ik een raar gevoel had bij de laatste aflevering, alsof er nog een aflevering achteraan zou komen.

    Vond bij toeval laatst een interview met schrijver Alex van Galen, die het volgende zei over SamSam:

    Ik heb als hoofdschrijver bijvoorbeeld 7 seizoenen geschreven van Sam Sam, een serie die maar kijkers bleef trekken. De omroep wilde constant de stekker eruit trekken, omdat het te oubollig was, maar besloot wegens de populariteit het concept uit te melken. Op een gegeven moment moest ik in mijn eentje 2 seizoenen per jaar schrijven. Het niveau werd hierdoor natuurlijk lager.
    Eeuwig zonde van een geniale serie.

    Bron van het interview: http://www.crimezone.nl/web/Intervie...-van-Galen.htm

  20. #95

    Standaard

    Ik heb inmiddels ook eindelijk alle 10 de seizoenen gezien. Ik was bang dat ik de laatste seizoenen niet leuk zou vinden omdat Jo en Chris er dan uit zijn, maar ik vond ze toch wel erg leuk. Alhoewel ik in de laatste seizoenen af en toe wel gek van Riet werd. Ze werd nogal erg irritant.

  21. #96

    Standaard

    Ik weet niet of ik het ooit gemeld heb, maar ten tijde van het einde van SamSam kwam Yorin doodleuk met een grootste publiciteitsstunt; De allerlaatste aflevering van SamSam!

    ...Bleek het uiteindelijk gewoon 'Dag lieve oude woning - Deel 1' te zijn, zonder 'Wordt vervolgd' in beeld. =P

  22. #97

    Standaard

    Net eens gekeken naar de DVD-versie van seizoen 6 en iemand vertelde in dit topic al eens dat aan het eind van de uitzending (die oorspronkelijk op Veronica werd vervolgd door een korte scène; het einde van de aflevering en eigenlijk van heel de serie kon worden bepaald door de stem van de kijker) de uitzending heel abrupt werd vervolgd met een Joop van den Ende-shot (wat niet in de Comedy Central Family-uitzendingen van destijds zat). Nou, het is nog gekker, maar Endemol (of iemand anders) heeft het hele stuk over het 'Je kunt bellen naar 0900-' om het einde te bepalen is eruit geknipt. Geen grapje van 'Stem dan voor keuze 1, "Jimmy, rot op"', helemaal niks. Het is Jo die zegt "Zorgen dat iemand anders een beslissing neemt" en meteen komt de scène in het café erachteraan. Wat ik denk is dat voor deze DVD een soort van 'herhalingsversie' is gepakt en op CCF destijds (gelukkig) de eerste uitzendingsversie (helaas zonder het door het publiek uiteindelijk gekozen einde, 'Jimmy blijft en gaat achter Chris aan') is uitgezonden.

    Klein detail maar wel interessant om te weten. Zonde dat de oorspronkelijke eindes nooit meer ergens getoond zijn.

    EDIT: Ja, en ik heb nog eens gekeken naar de transferfout tijdens de seizoen 2-aflevering 'Algemene ontwikkeling'. Op DVD last van digibeta-errors tijdens de scheerscène (een ballon scheren om te laten zien hoe scherp het ouderwetse scheermes is maar ballon vol scheerschuim klapt meteen uit elkaar), op Comedy Central Family destijds niks aan de hand. Ik heb nu een analoge digitale TV-opname op DVD staan met een joekel van een CCF-logo in beeld en zoals ik zei analoog opgenomen (scartconversie) die nu beter is dan een officieel uitgegeven DVD. Best wel ernstig; Endemol moet hun banden eens wat beter op orde houden want storingen die het beeld vullen met blokjes, blauw beeld en geluid serieus laten muten voor 15-30 seconden zijn echt materiaal vernietigend.
    Laatst aangepast door Samba-boy : 17-06-2015 om 01:39

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •