De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Royal Mail stakingen

    Zijn er meer mensen die last hebben van de stakingen bij de Britse Royal Mail? Ik wacht al sinds 9, 11 en 15 september op 3 dvd's uit Engeland. Verder heb ik niks besteld uit Engeland, dus ik krijg zo wel het idee dat er met álle post problemen zijn (het waren 3 verschillende verkopers).

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander2 Bekijk bericht
    Zijn er meer mensen die last hebben van de stakingen bij de Britse Royal Mail? Ik wacht al sinds 9, 11 en 15 september op 3 dvd's uit Engeland. Verder heb ik niks besteld uit Engeland, dus ik krijg zo wel het idee dat er met álle post problemen zijn (het waren 3 verschillende verkopers).
    Ik wacht nu al meerdere weken op een pakje (boxsetje) van Blah...

    Ik had Selectvracht alweer de schuld gegeven, maar het kan ook aan Royal Mail liggen...
    Send a maniac to catch a maniac...

  3. #3

    Standaard

    Nee, 10 dagen geleden een ebay veiling uit Engeland "gewonnen" en vandaag in de bus

  4. #4

    Standaard

    Ik raad je aan de verkopende partij op de hoogte te stellen zodat er eventueel een vervangende zending verstuurd kan worden. Royal Mail medewerkers schijnen ook nogal eens wat achterover te drukken voor interne verkoop namelijk.

    EDIT even wat links ter info:
    http://reviews.ebay.co.uk/Theft-with...00000001411987

    http://www.buzzle.com/editorials/1-3-2006-85390.asp

    http://www.hellmail.co.uk/

    http://edinburghnews.scotsman.com/in...m?id=712212006

    aantal meldingen zijn van 2006, maar het schijnt nog steeds zeer vaak voor te komen (heb zelf vorig jaar een subkabel nooit ontvangen, gelukkig wel geld terug gehad).
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 23-10-2007 om 15:08

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik raad je aan de verkopende partij op de hoogte te stellen zodat er eventueel een vervangende zending verstuurd kan worden. Royal Mail medewerkers schijnen ook nogal eens wat achterover te drukken voor interne verkoop namelijk.

    EDIT even wat links ter info:
    http://reviews.ebay.co.uk/Theft-with...00000001411987

    http://www.buzzle.com/editorials/1-3-2006-85390.asp

    http://www.hellmail.co.uk/

    http://edinburghnews.scotsman.com/in...m?id=712212006

    aantal meldingen zijn van 2006, maar het schijnt nog steeds zeer vaak voor te komen (heb zelf vorig jaar een subkabel nooit ontvangen, gelukkig wel geld terug gehad).
    Er zal inderdaad wel eens wat gejat worden, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als drie dvd's van drie verschillende verkopers gejat worden. Zeker omdat dat alles is wat ik uit Engeland heb besteld. Ik wacht nog twee weken, dan zijn er ongeveer 2 maanden verstreken, en dan ga ik om vervangende dvd's/geld terug vragen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik om een vervanging vraag, en dan opeens 2 dezelfde dvd's ontvang.
    Laatst aangepast door Sander2 : 23-10-2007 om 19:13

  6. #6

    Standaard

    Zijn deze stakingen al voorbij? Wacht al sinds de 14de van oktober op pakjes van HMV...

    Is het inmiddels tijd om HMV te mailen?
    **** me gently with a chainsaw.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben ook al héél lang aan het wachten op HMV-post, en dan nog een paar Simpsontijdschriften die ik via Ebay op de kop heb getikt... Je word er inderdaad niet vrolijk van, er is ook zeer moeilijk informatie op het web te vinden over hoe de stakingen al dan niet worden opgevolgd, hoe lang er nog wordt onderhandeld etc. Als ik nu maar eens een uiterste datum had waarop ze me hadden moeten leveren...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Verstuurd CD-Wow tegenwoordig ook vanuit de UK?
    Dan heb ik meteen een antwoord waarom mijn DVD's na twee weken nog niet zijn aangekomen.

  9. #9

    Standaard

    CD-Wow stuurt niet vanuit de UK. Hun dvd's komen bij mij ook altijd op tijd aan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ik ben ook al héél lang aan het wachten op HMV-post, en dan nog een paar Simpsontijdschriften die ik via Ebay op de kop heb getikt... Je word er inderdaad niet vrolijk van, er is ook zeer moeilijk informatie op het web te vinden over hoe de stakingen al dan niet worden opgevolgd, hoe lang er nog wordt onderhandeld etc. Als ik nu maar eens een uiterste datum had waarop ze me hadden moeten leveren...
    De poststaking in de UK is al vanaf eind oktober voorbij, maar de enorme bezorgachterstand is blijkbaar niet zo 1-2-3 in te lopen, mede doordat RM weigert om overuren te betalen om de ontstane postberg weg te werken.

  11. #11

    Standaard

    De werknemers van Royal Mail gaan vanaf vandaag 2 dagen in staking:

    Postal Chaos As Royal Mail Workers Walk Out

    A two-day national postal strike has begun after last-ditch talks between the Royal Mail and union bosses broke down without agreement.

    Mail deliveries across Britain are being disrupted as up to 120,000 members of the Communication Workers Union (CWU) walk out over pay, conditions and modernisation.

    Some 42,000 mail centre staff and drivers began strike action at 4am today and 78,000 delivery and collection staff will walk out on Friday, the CWU said.

    Prime Minister Gordon Brown condemned the strikes and said they were "counterproductive".

    He vowed the Government would do everything it could to resolve the long-running dispute, which has dealt a painful blow to small firms already hit hard by the recession.

    But the CWU claims the Government and Royal Mail have been colluding to prevent a deal being struck.

    The union said "external forces" were trying to undermine the talks, singling out Royal Mail bosses Mark Higson and Adam Crozier and Business Secretary Lord Mandelson.

    Scores of meetings have been held in recent months to try to reach a resolution but the CWU said the trio had not attended any of them.

    However, Royal Mail said it had been willing to continue talks and had given the CWU "a reasoned and sensible proposal this morning which would have averted the immediate strike action".

    It said the proposal would have "given our customers a much-needed period of calm in the run-up to Christmas".

    Lord Mandelson said of the strike: "I deeply regret this decision.

    "National strike action is not in the best interests of the company, the workforce or the hard-pressed consumers and businesses that depend on Royal Mail."

    He added: "The only way this dispute will be resolved is through productive talks and negotiations."
    Zie http://news.sky.com/skynews/Home/Bus...%2C_Conditions

  12. #12

    Standaard

    Hmm, ik verwacht juist een boek vanuit de UK

  13. #13

    Standaard

    Gisteren 2 BR's van Play ontvangen. Gelukkig net op tijd

  14. #14

    Standaard

    ik verwacht enkele pakketten uit de UK, gisteren en vandaag verzonden. Gaat om véél geld (220+ euro)
    Bij stakingen denk ik eerste instantie aan 19e eeuwse arbeiders die uitgebuit werden (een periode waarin vakbonden amper bestonden en onderhandelen niet mogelijk was) ; in tweede instantie denk ik dan aan de schandalige praktijken van tegenwoordig (vaak onterecht ontevreden werknemers chanteren hun werkgever door duizenden klanten schade te berokkenen ; zie ook : piloten in de vakantiemaanden, 't openbaar vervoer op werkdagen).

    Nee, bij mij kunnen ze niet op begrip rekenen.
    Laatst aangepast door magiccornflake : 22-10-2009 om 17:43

  15. #15

    Standaard

    Als je erover nadenkt, kan ik je niets anders dan gelijk geven.
    Als bepaalde instellingen/bedrijven hun post/pakketjes niet op tijd krijgen, kan dat in de miljoenen lopen!

    Ik wil iets bij Play.com gaan bestellen....:sad:

  16. #16

    Standaard

    Inderdaad. Veel mensen bestellen nu ook enkele dagen niks meer via 't internet of doen dat in andere landen, er gaan ook een aantal pakketjes helemaal niet aankomen. Bedrijven als play.com, amazon.co.uk en aanverwanten voelen dit ongetwijfeld ook.

    Daarnaast begrijp ik de logica van poststakingen ook niet : we moeten te hard werken ! Laten we alle werk 't werk neerleggen ! (dat ze 't nadien moeten inhalen lijkt niet echt door te dringen)

  17. #17

    Standaard

    Amazon.co.uk verzendt via TNT naar Nederland. Ik neem aan dat de staking daar geen invloed op heeft?

  18. #18

    Standaard

    amazon maakt er wel melding van op hun site...verder geen idee.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    Daarnaast begrijp ik de logica van poststakingen ook niet : we moeten te hard werken ! Laten we alle werk 't werk neerleggen ! (dat ze 't nadien moeten inhalen lijkt niet echt door te dringen)
    In Engeland staan ze op het punt om de posmarkt open te gooien net zoals ze dit jaar in Nederland gedaan hebben. Het gevolg zal zijn dat er vele duizenden banen verloren gaan. Ik vind het wel begrijpelijk dat postmedewerkers dat niet zonder slag of stoot voorbij willen laten gaan. Niet dat ik het leuk vind om er zelf verder last van te hebben natuurlijk.

    Er komen trouwens meer stakingen aan:

    Three more days of post strikes

    Another three days of strikes at Royal Mail will take place next week, says the Communication Workers Union (CWU).

    The next wave of action will begin on 29 October. The news came after the first nationwide postal strike for two years got under way earlier.

    The CWU and Royal Mail have been unable to reach an agreement on pay and modernisation.

    The prime minister has urged both sides to resume negotiations to bring an end to the "self-defeating" strike.

    'Solvable'

    At 0400 BST on Thursday about 42,000 mail centre staff and drivers up and down the country began a 24-hour strike.

    On Friday, about 78,000 delivery and collection workers are expected to walk out.

    The prime minister called on both sides to get back to the table.

    "This strike will be self-defeating if all it means is that less people use the Royal Mail," Gordon Brown said.

    "This strike is solvable and I believe that management and workforce can resolve it."

    Union leaders have blamed Business Secretary Lord Mandelson and Royal Mail chiefs for the failure to reach a deal.

    But ministers say the suggestion that an agreement was vetoed is "fantasy".

    A BBC poll of more than 800 adults found that twice as many people sympathised with the postal workers than with the Royal Mail management.

    'Vindictive'

    Dave Ward, CWU deputy leader, said his message to Royal Mail and Lord Mandelson was to "get your hands dirty" and meet the union at the conciliation service Acas.

    He also criticised Lord Mandelson, describing his actions as "vindictive".

    The business secretary said that trading insults would not help resolve the dispute.

    "Politicising it or dramatising it is absolutely useless," Lord Mandelson said.

    "I'm not sure that my intervening would be welcome by both sides. Both sides within the Royal Mail itself need to resolve this."

    'Period of calm'

    Royal Mail condemned the strikes, calling them "damaging" and said that the launch of extra action was "appalling but sadly not surprising" .

    "We had an agreement with the CWU drafted on Tuesday night, around midnight," said Paul Tolhurst, operations director at Royal Mail.

    "We were expecting frankly for these strikes to be called off and for a period of calm."

    He added that the company had had more than 80 meetings with the CWU.

    "There are huge areas where we both agree on what we need to do. There are some areas we still need to work on," he said.

    The decision to go ahead with strike action came after several meetings between Royal Mail and the union this week.

    Some companies, including John Lewis and Amazon, have said they are using alternative delivery services.

    The Federation of Small Businesses estimates that 70% of the 4.8 million small firms in the UK rely on the Royal Mail for their post. It says that every postal strike costs its members, who have up to 20 staff, £300 each.

    The FSB's Stephen Alambritas said that his members were struggling to find alternatives to the Royal Mail.

    "Our members have tried to shift to other companies - they've found them expensive and actually a number of them have been turned away because the other service providers can't meet the demand," he told the BBC.

    "We really want these postal workers and the Royal Mail to get back to work."

    If the strikes continue for a prolonged period, contingency plans for delivery of hospital appointments and medical test results have been drawn up, MPs were told earlier this week.

    And it has emerged that the Ministry of Defence may charter extra aircraft to ensure serving troops get their Christmas post.

    Peaceful pickets

    Postal workers formed picket lines outside 37 mail centres in the UK.

    Colin Elcome, on a picket line in Cardiff, said the workers had terms and conditions to protect, as well as an industry and a public service.

    "A lot of this is payback time because we defeated them on privatisation. Rather than building the industry up and the public service up, it seems that some of them want to smash it into the ground," he said.

    There were about 20 people - including pickets and supporters - outside the Royal Mail's Mount Pleasant sorting office in London.

    The mood was peaceful, with no sign of any tension or police presence, correspondents said.

    About 20 people had gathered outside a sorting office in Leeds, while police watched about 30 workers staging a protest at Liverpool's main sorting office.

    Delivery vans could be seen entering and leaving the Birmingham mail centre, despite the strike and the presence of about 40 workers demonstrating with banners.

    'Wreckage'

    The Conservatives said a complete change of culture was needed.

    "This is the second strike in two years," said shadow business secretary Kenneth Clarke.

    "It's driving all the business away against a background where they were losing business already."

    He added that a Conservative government would privatise Royal Mail.

    "We will make a fresh start with private capital, bringing in some expertise and trying to put this company back on its feet again, whatever the wreckage we inherit," he said.
    Zie http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8320971.stm

    Ik zal voorlopig dus maar even niet meer in Engeland bestellen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    In Engeland staan ze op het punt om de posmarkt open te gooien net zoals ze dit jaar in Nederland gedaan hebben. Het gevolg zal zijn dat er vele duizenden banen verloren gaan. Ik vind het wel begrijpelijk dat postmedewerkers dat niet zonder slag of stoot voorbij willen laten gaan. Niet dat ik het leuk vind om er zelf verder last van te hebben natuurlijk..
    Tot zo ver was ik mee Hier in België zitten we met een gelijkaardige toestand.

    Maar denken die mensen nu écht dat ze hiermee hun banen gaan redden ? Het zou maar absurd zijn dat een bedrijf als de post (dat net zoals elk ander bedrijf WINST wil maken), té veel mensen in dienst zou houden.

    Daarnaast begrijp ik het ook niet goed dat alle begrip en collegialiteit van één kant moet komen : duizenden en duizenden mensen ondervinden zowel in hun privé als op werkvlak schade/nadeel van deze staking, waar zit de collegialiteit dan ? Het komt er gewoon op neer dat iedereen alleen aan zichzelf denkt, maar hiervoor wel op het begrip van anderen rekent.

    *zucht*

    Bovenop dit alles komt dan ook nog eens dan iedereen wel stakingsrecht heeft, maar dat sommige beroepen nog geen greintje van de druk zouden kunnen uitoefenen van wat openbare diensten als de post of het openbaar vervoer dat kunnen. Denk bijvoorbeeld aan medisch personeel : zij moeten altijd aan een minimumbezetting voldoen. Ik ken iemand die ze letterlijk uit haar bed gehaald hebben en MOEST gaan werken, omdat een deel van haar collega's staakten. Hoe kan je dan OOIT druk uitoefenen ?

    Nee, ik bestel mijn goedje de komende weken ook uit andere contreien

  21. #21

    Standaard

    Vandaag weer wat binnen, geen last gehad dus!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    Ik ook vrijdag en vandaag (eerste was wel aangetekend en 't tweede was van play.com - Jersey, misschien ligt 't daar aan ?).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •