Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 114 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Mag ik vragen hoe de mensen de EP 10 aansluiten op hun home cinema set?
    De EP10 heeft geen Digitale audio-uitgang: Coaxiaal (wat mijn receiver wel heeft). Is de enige optie dus een receiver aan te schaffen met HDMi in- en output?
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robert F. Bekijk bericht
    Mag ik vragen hoe de mensen de EP 10 aansluiten op hun home cinema set?
    De EP10 heeft geen Digitale audio-uitgang: Coaxiaal (wat mijn receiver wel heeft). Is de enige optie dus een receiver aan te schaffen met HDMi in- en output?
    ook geen optische uitgang ? kan me niet voorstellen dat je alleen via Hdmi data kan overbrengen, maar ik ben een leek op dit gebied ....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #28

    Standaard

    Hij heeft een optische uitgang. Dan zou een verloopkabel optisch-coax een oplossing bieden. Hdmi heeft echter wel de voorkeur ivm DTS-HD, Dolby TrueHD en pcm 5.1.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #29

    Standaard

    Inderdaad heeft hij wel optische aansluiting, maar dan heb ik inderdaad niet het beste geluid.
    Ik denk dat ik maar naar een nieuwe receiver ga kijken. Mijn receiver is wel aan vervanging toe .
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  5. #30

    Standaard

    Ik heb gisteren de Toshiba ep-10 gekocht en meteen een firmware update gegeven. Aangezien de speler niet in de buurt van mijn internetmodem staat en ik geen superlange netwerkkabel heb ben ik even gaan zoeken op het internet en ontdekte ik dat je ook de update kunt downloaden naar je pc en ze op een cd-r kan branden (Geldt voor alle Toshiba hd's).
    Zie:
    http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelL...u?OpenDocument

    En dan een tip voor gebruikers van Nero brandsoftware: Als je de update-iso hebt gedownload en hebt uitgepakt, dan de extensie (.prg) even hernoemen naar .nrg. Je kunt hem dan dubbelklikken en dan start Nero de brandprocedure zelf op. Brandt deze iso als disc-at-once (en niet als track-at-once want dan krijg je tijdens de update een foutmelding) en op een zo laag mogelijke brandsnelheid.

  6. #31

    Standaard

    Je kan de .iso ook gewoon branden met een handig progie wat IMG burn heet. Super handig en overal gratis te downloaden.

  7. #32

    Standaard

    Eindelijk heb ik de XE1 binnen. Aangesloten via de analoge audio naar de versterker en met hdmi naar de TV. Ethernet instellingen gemaakt en firmware proberen te downloaden. "cannot find out server" foutmelding. Blijkt dat het apparaat na een ethernet instellingswijziging eerst uit moet. Nu is ie aan het upgraden.
    Zojuist eerst nog even Planet Earth erin gestopt. Zag er al een stuk mooier uit dan met de x-box add-on. De ventilator van het apparaat hoor ik niet op de plek waar ik zit, dus dat is ook een verbetering. En dan natuurlijk 1080p/24, waarvoor ik nu aan het downloaden ben. Firmware 2.2 stond erop. Je zou toch denken dat de 24p firmware er allang op gezet zou zijn maar blijkbaar doet men dat niet bij Toshiba.
    Apparaat is loeizwaar, ziet er mooi en degelijk uit. Afstandsbediening is wat onhandig maar ik ga toch mijn universele programmeren voor deze speler.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #33

    Standaard

    Ik heb inmiddels ook al de XE1 besteld. Ik verwacht voor dit model geen prijsdaling op korte termijn. Edwin welke universele afstandsbediening gebruik je?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels ook al de XE1 besteld. Ik verwacht voor dit model geen prijsdaling op korte termijn. Edwin welke universele afstandsbediening gebruik je?
    Logitech Harmony 895.
    Ideaal ding want ik heb ook zo'n RF extender erbij die infrarood naar de apparaten kan sturen als de directe infrarood weg is geblokkeerd. Ik hoef dan dus niet te richten. helemaal perfect is ie ook niet want bij sommige apparaten duurt 't lang om door menu's te wandelen (heb al tijden veranderd maar dat helpt niet).

    De AB van de Toshiba is niet handig vind ik. Je kunt de backlight aan zetten maar dan gaan de batterijen natuurlijk snel op (4 van die kleine AAA batterijen). In gedimd licht kun je helemaal niet zien welke toets 't is, ze zijn allemaal hetzelfde. De meest gebruikte weet je wel te vinden op den duur natuurlijk, maar als je dan iets speciaals wilt doen moet je gaan zoeken.

    Wat ook niet echt handig is van de XE1 is dat je alleen via de setup de output resolutie kunt instellen. Staat dat op 1080p/24 en je stopt een dvd in de speler dan moet je eerst naar het setup menu om die 24 uit te zetten.
    Wat deze speler wel weer heeft is een volledige analoge audio setup met in te stellen afstanden, Mijn Pioneer blu-ray LX70A heeft dit niet. Ook geeft de toshiba 36 bits kleur uit (Deep Color) zie ik op mijn display. Niet dat dat veel uitmaakt want de HD DVD'z zijn nog 24 bits (en ik zie dus nog color banding, die overigens niet door de 'beperkte' 24 bits kleurinformatie komt, maar door compressie/bewerking bij 't maken van de HD DVD), maar de Pioneer doet dit bijvoorbeeld niet.
    Ook is ie sneller met starten van HD DVD's dan de Pioneer met blu-ray discs.
    Het HD beeld is ook prachtig en doet zeker niet onder voor de Pioneer.

    En verder staan de meeste instellingen default al goed, ook netjes, want wie wil ruisonderdrukking, edge-enhancment e.d. aan hebben staan, dat doe je hooguit bij slechte dvd's (bij HD DVD's werken deze instellingen sowieso niet volgens de handleiding).
    Laatst aangepast door Edwin V : 18-01-2008 om 07:06
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #35

    Standaard

    Hmmm, best wel lastig dat de XE1 niet automatisch schakelt van 1080p/24 naar 1080p60 of 1080p/50 en ook niet eenvoudige met de hand is te wisselen. Sommige HD DVD's zijn namelijk geen 24fps maar 30fps. Zoals de series Galapagos en Discovery Atlas. Dat kun je aan de buitenkant niet zien, maar pas als de HD DVD speelt. Dan moet je HD DVD gestopt worden en kun je via het setup menu het output signaal aanpassen. helaas werkt bij deze HD DVD's de play/resume knop niet en kun je dus weer helemaal van voren met de trailers beginnen. Irritant.
    Als de stand goed staat loopt het beeld verder wel weer gewoon mooi vloeiend. De24p functie werkt tot dusver goed.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #36

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben hier nieuw op dit forum en heb meteen een vraag voor jullie kenners. Maar eerst zal ik even mijn situatie schetsen: Ik ben nog student en heb een goede tijd gespaard voor mijn 50" pioneer van de 7de generatie die ik zo'n anderhalf jaar geleden gekocht heb. Het is een HD ready scherm en ondersteunt 1080p/24 via hdmi. Ik heb toen tegelijkertijd een xbox360 gekocht omdat ik er toch iets hd op wou hebben. Een tijdje later kwam er die add-on uit die ik dan ook maar heb aangeschaft. Ondetussen heb ik al zo'n 30 hd dvd's en groeit voor het moment nogal sterk. Nu die 360 is maar een game console en heeft geen oneindige levensduur. Daarom wilde ik een HD-EP35 kopen omdat deze de 1080p/24 ondersteunt en met oog op de toekomst ook al de nieuwe hd geluidsformaten ondersteunt voor wanneer ik binnen een jaar ofzo een reciever koop (als deze wat meer ingeburgerd zijn met de nieuwe geluidsformaten en wat goedkoper te vinden zijn). Nu heb ik gelezen dat de HD-EP 35 een prijskorting krijgt (299) en dacht ik dat dit het goede moment om er één aan te schaffen, op amazone.de staat hij er al voor die prijs. Nu had ik nog wel zitten twijfelen met de HD-EX1 die toch wel wat beter zou kunnen upscalen, maar of het die 200 euro meer waard zou zijn?

    Is er iemand die een gelijkaardige configuratie heeft en hier wel of niet tevreden over is?
    Of zou ik het op één of andere manier anders moeten aanpakken?

    In ieder geval heb ik voorlopig nog geen interesse in blu ray aangezien ik al een goede collectie hd dvd's heb, en zeker niet nog een game console wil aangezien ik voor dezelfde rede van die add-on vanaf wil. En voorlopig zijn er naar mijn mening geen goede prijs-kwaliteit blu-ray splers, en als ik er één ga kopen, zal hij wel van pioneer zijn. Binnen een goede tijd dus als deze samen met een reciever wat meer ingeburgerd zijn.

    dank bij voorbaat voor jullie mening

  12. #37

    Standaard

    Ik weet niet hoe goed de Pioneer 507 is in upscalen. De 608 die ik heb doet niet onder voor upscaling door de XE1. Als je heel veel DVD kijkt is 200 euro extra 't overwegen waard. De EP35 schijnt ook wel goed te zijn maar net niet als de XE1. Ik vind behalve upscalen ook dat de XE1 heel mooi beeld geeft, ik weet of er veel verschil is met de EP35 maar er is wel veel verschil met de x-box. Ik heb ook een Pioneer LX70A, een zeer goede blu-ray speler, maar verschil in beeldkwaliteit met de XE1 zie ik niet.

    Als je echter die 200 euro beter voor iets anders kunt gebruiken (en het geld niet echt 'over' hebt) kun je beter de EP35 kiezen denk ik.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe goed de Pioneer 507 is in upscalen. De 608 die ik heb doet niet onder voor upscaling door de XE1. Als je heel veel DVD kijkt is 200 euro extra 't overwegen waard. De EP35 schijnt ook wel goed te zijn maar net niet als de XE1. Ik vind behalve upscalen ook dat de XE1 heel mooi beeld geeft, ik weet of er veel verschil is met de EP35 maar er is wel veel verschil met de x-box. Ik heb ook een Pioneer LX70A, een zeer goede blu-ray speler, maar verschil in beeldkwaliteit met de XE1 zie ik niet.

    Als je echter die 200 euro beter voor iets anders kunt gebruiken (en het geld niet echt 'over' hebt) kun je beter de EP35 kiezen denk ik.
    Het zal dan waarschijnlijk de HD-EP35 worden. Volgende week ofzo bestellen. Voorlopig is hij enkel op amazone.de 299 euro. Maar dan moet ik hem op een Duits adres laten verzenden omdat ze geen hardware verzenden naar België. Het voordeel is wel dat zij 7 hd dvd's erbij geven plus een concert hd dvd, i.p.v. 5 in de benelux.

    Het verbaast me wel dat die LX70A gelijkwaardige kwaliteit geeft als de HD-XE1. Maar de enige reden voor die aan te schaffen zou dus voor dvd's te upscalen zijn. Maar daarvoor zal er waarschijnlijk binnen een tijdje nog wel een goede blu-ray speler bijkomen die dat ook wel prima zal doen. Dus houden we die 200 euro verschil liever daarvoor. Als het voorlopig maar beter is dan de xbox

    Bedankt voor de reactie

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anton996 Bekijk bericht
    Het voordeel is wel dat zij 7 hd dvd's erbij geven plus een concert hd dvd, i.p.v. 5 in de benelux.
    Hier ook 7 hoor, twee in de box (300 en Bourne Supremacy) en 5 te kiezen (beperkte keuze). Maar geen concert HD DVD.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #40

    Standaard

    Heeft iemand al de download voor de ep-10 gedaan.Ik krijg hem wel gedownload maar niet geopend.Hij zegt telkens dat het file "corrupt" is en ik het overnieuw moet downloaden.Aldus reeds 3x gedaan maar dat helpt niets.(win rar en winzip heb ik allebei)

    Toshiba engeland gemaild voor de update op disc op te sturen maar zij reageren niet op mijn mails?????????

    Kan iemand mij helpen met bijv. telefoonummers of update die uitgepakt is.

    Nu moet ik alles elke 4/5 keer resetten omdat de dhcp content niet goed wordt uitgestuurd of ontvangen en dat moet deze update verhelpen volgens de site van Toshiba.

    Thanks alvast voor welke hulp dan ook
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  16. #41

    Standaard

    Zit er geen wifi op zo'n speler dan, zodat hij hem rechtstreeks kan pakken? Ik denk dat bijna niemand de webfunctionaliteiten van films zal gaan gebruiken zonder wifi. Internet kabels zijn erg passé...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN Bekijk bericht
    Heeft iemand al de download voor de ep-10 gedaan.Ik krijg hem wel gedownload maar niet geopend.Hij zegt telkens dat het file "corrupt" is en ik het overnieuw moet downloaden.Aldus reeds 3x gedaan maar dat helpt niets.(win rar en winzip heb ik allebei)

    Toshiba engeland gemaild voor de update op disc op te sturen maar zij reageren niet op mijn mails?????????

    Kan iemand mij helpen met bijv. telefoonummers of update die uitgepakt is.

    Nu moet ik alles elke 4/5 keer resetten omdat de dhcp content niet goed wordt uitgestuurd of ontvangen en dat moet deze update verhelpen volgens de site van Toshiba.

    Thanks alvast voor welke hulp dan ook
    Ik heb de update afgelopen maand gedownload, uitgepakt en gebrand en zonder problemen geïnstalleerd.
    Ik heb het via deze weg gedaan:
    http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelL...u?OpenDocument

    En dan een tip voor als je Nero gebruikt om te branden: Als je de update-iso hebt gedownload en hebt uitgepakt, dan de extensie (.prg) even hernoemen naar .nrg. Je kunt hem dan dubbelklikken en dan start Nero de brandprocedure zelf op. Brandt deze iso als disc-at-once (en niet als track-at-once want dan krijg je tijdens de update een foutmelding) en op een zo laag mogelijke brandsnelheid.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door areadvd.de
    Mit einem neuen Firmware-Update erhalten die HD DVD-Player von Toshiba eine 24p-Automatik. Bislang lässt sich die Wiedergabe lediglich manuell auf 24p einstellen. Dies führt aber zu Rucklern, wenn z.B. in 60i-produziertes Bonus-Material abgespielt wird. Mit der neuen Firmware soll der HD DVD-Player im Auto-Modus nur dann auf 24p schalten, wenn auch dafür geeignetes Material abgespielt wird. Bislang ist lediglich eine Ankündigung der Firmware 2.8 für den japanischen Toshiba HD-XA2 verfügbar.
    Update 23.01.:
    Inzwischen wurde das Update in den USA von Toshiba zum Download freigegeben. Ab wann das Update für die europäischen Modelle zur Verfügung gestellt wird, ist derzeit nicht bekannt.
    Goed nieuws want dat vond ik toch wel een nadeel. Hoef ik niet eerst te kijken en dan te kiezen tussen 1080p/24 en 1080p/60 als ik een HD-DVD in de speler stop waarvan ik niet weet of 't 24Hz of 60Hz is, zoals ik bij Galapagos ondervond.
    Ook wel praktisch als ie bij DVD's ook vanzelf omschakelt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mezelf
    Hmmm, best wel lastig dat de XE1 niet automatisch schakelt van 1080p/24 naar 1080p60 of 1080p/50 en ook niet eenvoudige met de hand is te wisselen. Sommige HD DVD's zijn namelijk geen 24fps maar 30fps. Zoals de series Galapagos en Discovery Atlas. Dat kun je aan de buitenkant niet zien, maar pas als de HD DVD speelt. Dan moet je HD DVD gestopt worden en kun je via het setup menu het output signaal aanpassen. helaas werkt bij deze HD DVD's de play/resume knop niet en kun je dus weer helemaal van voren met de trailers beginnen. Irritant.
    Als de stand goed staat loopt het beeld verder wel weer gewoon mooi vloeiend. De24p functie werkt tot dusver goed.
    Laatst aangepast door Edwin V : 23-01-2008 om 16:54
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  19. #44

    Standaard

    Weet iemand of dat de EP-10 inmiddels DVD-regiovrij te maken is?

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpius Bekijk bericht
    Ik heb de update afgelopen maand gedownload, uitgepakt en gebrand en zonder problemen geïnstalleerd.
    Ik heb het via deze weg gedaan:
    http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelL...u?OpenDocument

    En dan een tip voor als je Nero gebruikt om te branden: Als je de update-iso hebt gedownload en hebt uitgepakt, dan de extensie (.prg) even hernoemen naar .nrg. Je kunt hem dan dubbelklikken en dan start Nero de brandprocedure zelf op. Brandt deze iso als disc-at-once (en niet als track-at-once want dan krijg je tijdens de update een foutmelding) en op een zo laag mogelijke brandsnelheid.
    Als je het iso bestandje als image (bij recoder: burn image) gaat branden met Nero en de cd finalized werkt het ook perfect.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #46

    Standaard

    Ik heb nog steeds niet de update voor de ep-10.

    Al 3 keer Toshiba belgie gemaild maar er komt niet eens antwoord op mijn verzoek.

    Iemand een idee hoe ik toch de update nog kan krijgen??

    Het schijnt aan mijn pc te liggen dat de update niet op schijf gebrandt kan worden(ik gebruikt gewoon xp-pro sp2)

    Om gek van te worden.
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN Bekijk bericht
    Ik heb nog steeds niet de update voor de ep-10.

    Al 3 keer Toshiba belgie gemaild maar er komt niet eens antwoord op mijn verzoek.

    Iemand een idee hoe ik toch de update nog kan krijgen??

    Het schijnt aan mijn pc te liggen dat de update niet op schijf gebrandt kan worden(ik gebruikt gewoon xp-pro sp2)

    Om gek van te worden.
    Mail je adres maar even in een pb, dan stuur ik je wel een kopie van deze update toe!

  23. #48

    Standaard

    Hallo, Ik ben geintereseerd in de EP10 of de 30. De 10 is goedkoper ; is er een reden om de 30 te verkiezen boven de 10 ? ( buiten het aantal gratis filmen :7 tegenover 4 )Ik gebruik voor het geluid de optische uitgang.Kunnen deze spelers aangesloten worden op een pj met DVI ingang ?Het eigenlijke videosignaal zal geen probleem geven ( met een HDMI naar DVI adaptor ) , maar gebeurt er een handshaking om een verbinding tot stand te brengen ?

  24. #49

    Standaard

    Hoi

    Kan er iemand me zeggen waar ik de firmware vind voor de HD-E1 om regiovrij te maken ? I geloof dat daarvoor FW 2.5 en 2.5.1 nodig is ? Kan iemand deze doorzenden ? thx

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MOVIOLA65 Bekijk bericht
    Hoi

    Kan er iemand me zeggen waar ik de firmware vind voor de HD-E1 om regiovrij te maken ? I geloof dat daarvoor FW 2.5 en 2.5.1 nodig is ? Kan iemand deze doorzenden ? thx
    Op http://forum.cinefacts.de/showthread.php?t=185867 staat een mooie tutorial. Ik ga er zelf volgende week mee aan de slag, dus als je in de tussentijd jouw bevindingen zou willen posten....?
    Laatst aangepast door Rik P. : 03-02-2008 om 12:28

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •