Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.

Discussie: Filosofische films

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L. Bekijk bericht
    Euh...is het mensen al opgevallen dat er veel films genoemd worden die vragen juist (proberen te) beantwoorden ipv ze te stellen?
    En dat ze daarom naar mijn eigen nederige mening eigenlijk helemaal geen filosofisch getinte films zijn?

    Oh, en iemand Stalker al genoemd? En Soljaris? Of om het even welke Tarkovsky film?
    Begin er nou niet over, het was juist zo'n hilarisch topic .

  2. #27

    Standaard

    Zelfs ik had nog niet gereageerd...uhm...shit, nou doe ik het toch, arghhh!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Begin er nou niet over, het was juist zo'n hilarisch topic .
    Oh. Sorry. In dat geval lach ik hilarisch mee.....

    Maar toch, ik weet het, ik zou er over moeten ophouden, is dit in potentie een sterk topic. Als men even goed weet uit te drukken waarom de genoemde films filosofisch getint zijn dan. En als men zou kunnen uitleggen wat men onder filosofisch getint verstaat ook nog eens. Want ik heb het gevoel dat "nadenken over de film" al voldoende is, maar dat deed ik al bij het zien van Shoot 'm up. ("how the fuck did they came up with this?") En dat een filosofische film gaan noemen is....well, you catch my drift.

    ....of is dit ijdele hoop?

    Kijk, de Matrix kan onder de noemer filosofisch vallen vanwege één belangrijke vraag die gesteld wordt, en één antwoord dat gegeven wordt (eentje die meer vragen oproept dan beantwoord):
    I know why you're here, Neo. I know what you've been doing... why you hardly sleep, why you live alone, and why night after night, you sit by your computer. You're looking for him. I know because I was once looking for the same thing. And when he found me, he told me I wasn't really looking for him. I was looking for an answer. It's the question that drives us, Neo. It's the question that brought you here. You know the question, just as I did.
    What is 'real'? Define 'real'. If real is what you can feel, smell, taste and see, then 'real' is simply electrical signals interpreted by your brain
    Deze twee opmerkingen zijn mijns inziens 2 van de hoekstenen van de filosofie. Maar houd er dan wel rekening mee dat ik weinig van filosofie afweet. Dus flame on als ik het fout heb, zolang er maar een beetje inhoudelijk geflamed wordt dan.
    Vandaar dat ik dit topic wel interessant vind (zou kunnen vinden).

    En toen kwam de wazige mythologie van keuzes maken, terwijl men allemaal namen heeft van mythologische figuren die geen mogelijkheid hadden tot het maken van keuzes...maar das deel 2 en 3...
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  4. #29

    Standaard

    What the bleep: Down the rabbit hole

    Alles heeft met alles te maken zonder echt een antwoord te geven!
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 30-10-2007 om 09:28

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L. Bekijk bericht
    Als men even goed weet uit te drukken waarom de genoemde films filosofisch getint zijn dan. En als men zou kunnen uitleggen wat men onder filosofisch getint verstaat ook nog eens.
    Daar zit precies de essentie van dit draadje en veelkleurige samenstelling van internetfora, iedereen heeft een andere mening over wat filosofisch is. Voor de een is het idd nadenken over een film, voor de ander is het een film die aanzet tot nadenken.

    Feit blijft dat sommige films onnavolgbaar filosofisch zijn voor iedereen terwijl anderen dat alleen zijn voor bepaalde mensen.

    maar ok, genoeg dooddoenende bullshit, ik ga je niet weer in hetzelfde draadje proberen in een valkuil te laten klopen, da's wel erg flauw en makkelijk .

    Ik zie trouwens relatief weinig buitenlandse cinema genoemd worden in dit draadje, zoals ingmar bergman.

  6. #31

    Standaard

    Oké, uitgezonderd Edgars zelfbenoemde "dooddoenende bullshit", nog iemand anders in staat om hier een balletje over op te gooien dan?
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  7. #32

    Standaard

    Euhm.... Dead Poets Society misschien?
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  8. #33

    Standaard

    Back To The Future Trilogy

    Your future hasn't been written yet. No one's has. Your future is whatever you make it. So make it a good one!
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •