Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 81 worden weergegeven.

Discussie: RCV staat te koop

  1. #26

    Standaard

    Ik zou RVC wel willen kopen maarja dat zal wel niet lukken.
    Het zal altijd wel een discussiepunt blijven over releases, trouwens de meeste films waar ik van hou en koop bevatten weinig extra's helaas, maar ik vind ook dat sommige extra's soms ook niks toevoegen.
    Gelukkig mag iedereen hier mening hebben behalve als crewlid natuurlijk:smile:

  2. #27

    Standaard

    Van mij mag A-film ze overnemen.
    Gelukkig heb ik alleen de goede uitgaven van RCV.

  3. #28

    Standaard

    Nou maar hopen dat films als Double Indemnity, The Conservation, Suspicion, Following, Le Samourai en Rififi een Nederlandse release krijgen.

  4. #29

    Standaard

    Ik heb ook geen hoge pet op van RCV dvd releases in het algemeen, maar een enkele keer brachten ze toch iets wat ik de moeite waard vond om te kopen. Een voorbeeld: Foyle's War, tegen een zeer schappelijke prijs/kwaliteitsverhouding.

    En zo ik het zie; niemand zat aan een abonnement vast bij RCV, dus alles wat onze kritiek niet kon doorstaan mochten we gewoon in de bakken laten liggen.

    Enig nadeel was wanneer RCV rechten verkreeg, die (betere) uitgiftes door anderen in de weg stonden. In dat geval kenden we als filmliefhebbers/verzamelaars de weg van de import.

    Of RCV na een verkoop door Sanoma betere kwaliteit gaat leveren moet nog maar worden afgewacht. De nieuwe trend is opkopen, in stukken hakken en in onderdelen doorverkopen. Eigenlijk denk ik dat de naam RCV (voor dvd) zo slecht in de markt ligt dat het sowieso niet handig is deze in de toekomst te blijven gebruiken.

    Er zal in elk geval nog genoeg discussie blijven ook na RCV, over de (slechte) kwaliteit van releases. Want de mens (en dier) is nou eenmaal geneigd de zwakste aan te vallen.
    Wie volgt ?
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 28-10-2007 om 08:29

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Eigenlijk denk ik dat de naam RCV (voor dvd) zo besmuikt is dat het sowieso niet handig is deze in de toekomst te blijven gebruiken.
    Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Dat is de mening van 90% van het forum hier, inclusief mijzelf. Maar ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse concsument eenzelfde beeld heeft.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Dat is de mening van 90% van het forum hier, inclusief mijzelf. Maar ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse concsument eenzelfde beeld heeft.
    Om misverstand te voorkomen heb ik een paar worden aangepast in mijn betoog:

    Eigenlijk denk ik dat de naam RCV (voor dvd) zo slecht in de markt ligt dat het sowieso niet handig is deze in de toekomst te blijven gebruiken.


  7. #32

    Standaard

    1. ik snap niet dat er nog mensen zijn die RCV verdedigen, ze hebben in de loop der jaren maximaal 1% verzorgde releases uitgebracht.
    2. wat een bende zieligaards die gingen roepen dat een crewlid zijn boekje te buiten ging.
    3. ik hoop dat de overname van RCV ervoor zorgt dat de toekomstige releases beter gaan zijn.

  8. #33

    Standaard

    Zul je net zien, wordt RCV overgenomen door Dutch FilmWorks of zo. Krijgen we nog ergere uitgaven .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #34

    Standaard

    Ik denk inderdaad niet dat het grotendeel van de dvdkopers (dus niet de meesten die hier zitten) het prima vinden als RCV zo zou blijven heten. Denk dat bij de gemiddelde dvd kijker/koper RCV geen slechte naam heeft.

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Ik bied €10.
    zoveel?

    alle gekheid op een stokje: ben `t met de meeste hier wel eens. Hoop dat het verkocht wordt aan een fatsoenlijk bedrijf zodat RCV voor eens en altijd van de markt verdwijnt..
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Zul je net zien, wordt RCV overgenomen door Dutch FilmWorks of zo. Krijgen we nog ergere uitgaven .
    Jij leeft in het verleden!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Jij leeft in het verleden!
    Huh, hoezo?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Huh, hoezo?
    Ik denk dat:
    Dutch Filmworks nu betere uitgaves uitbrengt
    of
    dvd.nl gesponsord wordt door Dutch Filmworks

    Of beide natuurlijk...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #40

    Standaard

    RCV tekoop? Ik wil er best een eurocent voor betalen, maar MEER dan ook niet!!!
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Ik denk dat:
    Dutch Filmworks nu betere uitgaves uitbrengt
    of
    dvd.nl gesponsord wordt door Dutch Filmworks

    Of beide natuurlijk...
    Nou ja, betere uitgaven . Blood & Chocolate heeft voor de verandering voor een 2.35:1-film wel het goede beeldformaat, maar nog steeds baggerextra's (filmclips bijvoorbeeld).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Nou ja, betere uitgaven . Blood & Chocolate heeft voor de verandering voor een 2.35:1-film wel het goede beeldformaat, maar nog steeds baggerextra's (filmclips bijvoorbeeld).
    Ja maar de film is ook bagger, dus wat verwacht je? ...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ja maar de film is ook bagger, dus wat verwacht je? ...
    Dat zou dan een hele trieste bedoening met dvd-uitgaven worden, want wie bepaald of een film goed is voor een goede dvd-release? Meningen zijn subjectief, dus dat wordt moeilijk. Maar eigenlijk verdient elke film gewoon een goede uitgave.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #44

    Standaard

    Het is interessant wie RCV gaat overnemen van Sanoma. Als ik het goed begrijp werken ze volledig onafhankelijk van Sanoma en werkt er weinig door ze ingegrepen in hun dochterbedrijf. Indien ze door een vergelijkbaar bedrijf worden overgenomen, verwacht ik weinig veranderingen in hun bedrijfsvoering.

  20. #45

    Standaard

    Kopen en sterk reorganiseren, de filmliefhebber wil kwaliteitsreleases.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun Bekijk bericht
    Kopen en sterk reorganiseren, de filmliefhebber wil kwaliteitsreleases.
    De filmliefhebber misschien wel, maar de 'gewone' kijker is blij als de film goedkoop op de markt wordt gebracht. Die zal het een zorg zijn of er veel extra's op staan of niet. Wat dat betreft doen A-Film en Dutch Film Works het best goed (nee, volgens mij sponsoren ze niet). Die brengen van een flink aantal films twee versies uit, een kale en een luxere uitgave (met of zonder speciale hoezen). Dan heeft de klant de keuze. In het geval van A-Film komt de kale versie meestal pas na een paar maanden in de vorm van een QFC release.
    RCV kan het best, maar ziet vaak de noodzaak er niet van in om luxere (lees: duurdere) releases op de markt te brengen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #47

    Standaard

    Het gaat ook niet alleen om extra's (hoewel ik daar, zeker bij oudere films, heel veel meerwaarde inzie) maar vooral ook hoe een film op DVD uitkomt. Gewoon een nette release, met behoorlijk beeld, goed geluid en in de juiste beeldverhouding. Dat is voor RCV, maar zeker ook vaak voor Dutch Filmworks teveel gevraagd. Neem bijvoorbeeld die Essential Cinema-serie van DFW, bestaat voor het grootste deel uit erg matige releases, vaak in onjuiste beeldverhoudingen.

    Overigens zal DFW RCV vast niet overnemen (want RCV is volgens mij een aardig stuk groter dan DFW). Ook A-film zie ik het niet doen, want die zitten toch grotendeels in een andere deel van de markt (eigenlijk de markt waar RCV een jaar of 10 terug inzat) en die hebben al een filmoverschot. RCV wordt, ben ik bang, overgenomen door een investeringsmaatschappij die vooral uit is op winst. Dat zal de releases niet ten goede komen.

  23. #48

    Standaard

    Ik zie ook niet direkt A-Film RCV overnemen om eerlijk te zijn.
    De sterkte van A-film ligt toch dikwijls in goed verzorgde uitgaves (al slaan ze soms ook de bal wel eens mis wat betreft juiste formaat - maar veeeel minder dan RCV en DFW natuurlijk). Wie RCV overneemt, I don't care om eerlijk te zijn; we zullen wel zien (en voorlopig wachten we wel tot de DVD's 2€ kosten in de Mediamarkt, dan neem ik het verkeerde formaat er wel bij

  24. #49

    Standaard

    Ook nog de optie dat niemand RCV overneemt, alle werknemers op straat komen te staan en de films allemaal weer vrij komen qua distributie in nederland...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #50

    Standaard

    Volgens mij was Su Maltha van A-film ooit van RVC maar dat weet ik meer zeker.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •