Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.

Discussie: Zwart Wit Films

  1. #26

    Standaard

    [i]Originally posted by starbuck
    er zit overigens wel erg veel grijs in mijn ZWART-WIT films
    Komt een vrolijke man met een schagerijnige vrouw de TV-winkel binnen. Zegt de man tegen de verkoper.: Is wit een kleur? Antwoord is ja. Is zwart een kleur? Antwoord is ja. Is grijs een kleur? Antwoord is ja.
    Zie je wel zegt de vrolijke man tegen zijn vrouw: Jij altijd met je gezeur. Ik heb je steeds al gezegd dat we wel degelijk kleurentelevisie hebben.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Nog een klassieker: Casablanca

    Verder een paar van mijn favoriete (al eerder genoemde) z/w films:
    Citizen Kane
    La Haine
    Elephant Man
    OEI! Hoe kon ik een van mijn favoriete films ooit vergeten: Dr. Strangelove!!! (Of: Hoe Ik Leerde Me Geen Zorgen Te Maken En Van De Bom Te Houden... zoals op mn dvd staat )
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  3. #28
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    Poortvliet, Zeeland

    Standaard

    Als je Woody Allen films wel ziet zitten: Celebrity

  4. #29

    Standaard

    casablanca
    raging bull
    some like it hot s.e.

  5. #30

    Standaard

    Misschien niet ieders smaak....maar in mijn ogen zeer interessante en sommige ook geweldige zwart-wit films :

    The Addiction
    The Elephant Man
    Tetsuo -The Iron Man
    Man Bites Dog
    Eraserhead
    Tales from the Gimli Hospital
    Nadja
    Night of the living Dead
    The Haunting
    Institute Benjamenta
    Begotten
    Repulsion
    Rubber's Lover
    Pi
    Dead Man
    La Haine
    Fando and Lis
    The American Astronaut
    Dracula : Pages from a virgin's Diary
    Salome
    The forbidden

  6. #31

    Standaard

    Als je zegt cinematografisch pareltje dan denk ik automatisch aan 'sunrise' van f.w. murnau uit 1927

  7. #32
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Toch zit er toch een groot verschil tussen deze twee threads. De titels uit de andere thread zijn allemaal klassiekers uit een tijd dat zwart-wit de meest gangbare vorm van filmmaken was (let wel: er was wel kleurenfilm, maar het was nog niet zo ingeburgerd als nu)
    De titels uit de post van Begotten zijn met name van een recentere datum en hierbij gaat het om de bewuste keuze van de maker om de film in zwartwit op te nemen! Dat geeft een heel ander perspectief aan deze films.

    De paar films die ik daar nog aan toe kan voegen zijn
    "The Man Who Wasn't There"
    "Living in Oblivion"
    "Ed Wood"
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #34

    Standaard

    Ik mis hier toch wel 8 1/2 van Fellini...
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  10. #35

    Standaard

    Van de hier genoemde nieuwe zwart-witfilms kende ik alleen Raging Bull en Schindler's List, daarom kan ik zelf alleen de deels zwart-witte Kill Bill Vol. 1 en 2 bedenken.

  11. #36

    Standaard

    Paths Of Glory is zeker ook de moeite waard om eens te bekijken!
    Four-Star Trader (236)

  12. #37

    Standaard

    De voornaamste van mijn lijstje ben ik zo hier en daar al tegengekomen The Man Who Wasn't There, Man Bites Dog/C'est Arrivé Pres de Chez Vous, Pi, Living in Oblivion, Eraserhead, maar ik mis er nog een...

    Aaltra
    Een Waalse film, super!

    Wat het is met zwart/wit is de nostalgie en authenticiteit die schuil gaat in grofkorrelige grijstinten. Net als zwart/witfotografie, een zwart/wit foto lijkt de dimensie tijd volkomen te negeren en creëert een vacuüm en een volkomen eigen sfeer en tijd. Aaltra was in kleur iets compleet anders geworden.

    Dat is de magie van zwart/wit.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  13. #38

    Standaard

    Metropolis en M zijn echte goeie Z/W films. De eerste is zelfs een zgn stomme film. Ik zou zeggen begin is aan bovenstaande 2 films. Ben ik zelf ook mee begonnen en inmiddels echt verslaafd geraakt aan z/w films
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  14. #39

    Standaard

    Ik kan je van harte alle Chaplin-films aanraden en dan vooral City Lights (1931).

  15. #40
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik heb deze week zitten genieten bij een drietal Bulldog Drummond films (3 op 1 dvd) en the 3 Stooges (regiovrij uit Australie).

    De oude pulp is nog steeds om te genieten.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  16. #41

    Standaard

    Metropolis en Citizen Kane zijn ook erg mooie zwart wit films, maar van beiden zijn in Europa hele beroerde dvd-releases uit. Van Citizen Kane bestaat natuurlijk wel een sublieme regio 1 versie.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 10-03-2009 om 13:18

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Svedberg991 Bekijk bericht
    Metropolis en Citizen Kane zijn ook erg mooie zwart wit films, maar van beiden zijn in Europa hele beroerde dvd-releases uit. Van Citizen Kane bestaat natuurlijk wel een sublieme regio 1 versie.
    Nee hoor. Van Metropolis is een geweldige 2-disc verschenen, die ook al in Nederland uit is. Deze is het. Ook de R2UK van Citizen Kane is erg goed te doen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #43

    Standaard

    Aardig is dat The Mist zowel in kleur als in zwart/wit op bluray staat; de laatste had de voorkeur van Stephen King zelf.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #44

    Standaard

    Verbetering: Ik denk dat je regisseur Frank Darabont bedoelt. Hij wilde hem eigenlijk in zwart/wit uitbrengen maar het huidige publiek wil blijkbaar geen zwart/witte films meer zien.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #45

    Standaard

    Ik zie zelf inderdaad liever films in kleur dan in z/w.
    Vind het alleen bij films zoals American History X waar het wordt gebruikt om de flashbacks aan te duiden een erg fijne manier om het te gebruiken ( zie het een stuk liever dan bijv. vage randjes om het beeld heen )

  21. #46

    Standaard

    Nog een hele mooie (recente) zwartwit film (die hier nog niet genoemd is, want Raging Bull en The Elephant Man etc. zijn ook prachtig) is Control van Anton Corbijn!

    http://www.imdb.com/title/tt0421082/
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    Nog een hele mooie (recente) zwartwit film (die hier nog niet genoemd is, want Raging Bull en The Elephant Man etc. zijn ook prachtig) is Control van Anton Corbijn!

    http://www.imdb.com/title/tt0421082/

    Helemaal waar maar mis nog een klassieker, Rumble Fish van Francis Ford Coppola met Mickey Rourke, Matt Dillon. Diane Lane. Nicolas Cage. Coppola filmde in Zwart Wit omdat Mickey Rourke in de film keurenblind zou zijn. Er zit een stukkie kleur in maar dat heeft een functie.

  23. #48

    Standaard

    13 (Tzameti) is volgens mij nog niet genoemd...beslist de moeite waard
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Verbetering: Ik denk dat je regisseur Frank Darabont bedoelt. Hij wilde hem eigenlijk in zwart/wit uitbrengen maar het huidige publiek wil blijkbaar geen zwart/witte films meer zien.
    Nee, ik bedoelde wel degelijk King, maar kan nu nergens meer terugvinden waar ik dat gelezen dacht te hebben. Dat het ook Darabons eerste keuze is is duidelijk, anders schiet je geen b/w-film. De studio wilde hem inderdaad niet in zwart/wit in de bioscoop hebben.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •