Pagina 13 van 16 EersteEerste ... 3910111213141516 LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 383 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Heb je een glazen bol?

  2. #302

    Standaard

    Mijn topper van de maand mei:

    Atonement (2007)

    Klik hier voor mijn recensie van "Atonement"...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #303

    Standaard

    The Mark of Cain
    Hoewel ik deze maand Elizabeth: The Golden Age en Blindsight hetzelfde cijfer gaf wil ik deze posttraumatische oorlogsfilm aanraden aan iedereen hier. Vooral omdat het ook gaat om de meest recente oorlog Irak!

  4. #304

    Standaard

    Mijn aanrader van de maand mei: Le Ballon Rouge. Deze (eigenlijk als kinderfilm bedoeld) film heeft een magiek waardoor het zelfs na ruim 50 jaar nog een facnerende film is. Wat dat betreft heeft Albert Lamorisse een meesterwerk neergezet

  5. #305

    Standaard

    Mijn aanrader van de maand juni : BLACK SNAKE MOAN

    Soms ontdek je op DVD een pareltje van een film dat schaamteloos genegeerd werd bij zijn release in de bioscoop. Black Snake Moan behoort zeker tot deze categorie. Bij zijn release werd er nauwelijks promotie gemaakt voor dit ijzersterke drama, en dat is doodzonde. Het is een verhaal met een sterke boodschap en de cast zet een uitmuntende acteerprestatie neer, ondersteund door een broeierige, door merg en been gaande Blues-soundtrack. De chemistry tussen Samuel L. Jackson en Christina Ricci spat bijna 2 uur lang van het scherm af en zelfs Justin Timberlake levert puik werk af in een kleine maar zeer geladen bijrol. Wat mij betreft zetten deze drie één van de beste (zoniet de beste) vertolking van hun carrière neer. Het is tevens een film die je zeker en vast meer dan één keer kan bekijken. Kortom, Black Snake Moan is met zijn doorleefde vertolkingen een onverwachte schot in de roos en deze film kan ik aan elke liefhebber van de "betere film" ten zeerste aanbevelen! Het is allesbehalve een mainstream film maar dat neemt niet weg dat het een ware verademing is als je kijkt wat voor hersenloze troep we dezer dagen allemaal gepresenteerd krijgen in de bioscoop. Klasse!


  6. #306

    Standaard

    Inderdaad een schitterende film, Black Snake Moan, voor mij ook een onverwachte meevaller

  7. #307

    Standaard

    Ik zal er nog eentje plaatsen, meer specifiek voor de horrorfans

    WRONG TURN 2 : DEAD END

    Deze sequel heeft niet in de bioscoop gedraaid en is dus ook bij ons straight-to-dvd gegaan. Er is dan ook nagenoeg geen promotie gemaakt voor de release. Persoonlijk vind ik de sequel vele malen beter dan het origineel, er zit veel meer gore in, tongue-in-cheek humor en last but not least een superrol van Henry Rollins. Wie houdt van films zoals de remake van "The Hills Have Eyes" moet deze zeker op zijn minst eens huren.


  8. #308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Ik zal er nog eentje plaatsen, meer specifiek voor de horrorfans
    In de startpost plaats ik er maar eentje per maand, alleen DE beste film die je in een bepaalde maand hebt gezien. Als je je keuze wilt veranderen, dan hoor ik het wel.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #309

    Standaard

    Der Untergang

    Deze had ik al niet meer gezien sinds de dvd release 3 jaar geleden. Prachtige cinema, mede door dat je echt in de film zit door het hele bunker gebeuren. Spannend tot het eind, met een geweldige Bruno Ganz. De lange versie moet ik zeker de volgende keer zien.

  10. #310

    Standaard

    Mijn aanrader voor deze maand: The Doors van Oliver Stone.
    Geweldige muziek-biopic over één vd beste bands ooit.
    Val Kilmer is Jim Morrison!!
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  11. #311

    Standaard

    Jullie weten nu al dat jullie de komende 22 dagen niets beters gaan zien?

    Heb ze wel toegevoegd natuurlijk...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Jullie weten nu al dat jullie de komende 22 dagen niets beters gaan zien?

    Heb ze wel toegevoegd natuurlijk...
    Ben van plan om deze maand alleen maar enkele TV-series te zien (en EK-voetbal)...
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  13. #313

    Standaard

    the kite runner, daar gaat geen film meer overheen bij mij deze maand
    Actions speak louder than words

  14. #314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door romyyyy Bekijk bericht
    the kite runner, daar gaat geen film meer overheen bij mij deze maand
    Deze film is onderweg, dus nu ben ik extra benieuwd geworden

  15. #315

    Standaard

    Iron Man
    I always tell the truth. Even when I lie.

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Mijn aanrader van de maand juni : BLACK SNAKE MOAN

    Soms ontdek je op DVD een pareltje van een film dat schaamteloos genegeerd werd bij zijn release in de bioscoop.
    Het is een verhaal met een sterke boodschap en de cast zet een uitmuntende acteerprestatie neer
    Ik vind het ook een gewelige film, maar die sterke boodschap mag je me toch uitleggen
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  17. #317

    Standaard

    Mei: Transformers

    Juni: LOTR The Return of the King (beter dan dit wordt het niet)
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    Mei: Transformers


    Juni: LOTR The Return of the King (beter dan dit wordt het niet)
    Tja, dat weet je dus nooit. Er kan best ooit nog eens een film komen die dit overtreft.
    Je weet niet wat voor technieken er nog allemaal op ons staan te wachten.

  19. #319

    Standaard

    Tuurlijk, en laten we het hopen.
    Het lijkt me alleen nogal sterk dat die deze maand nog gaat komen
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  20. #320

    Standaard

    Nuovo cinema Paradiso

    Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik deze maand een film ga zien die nog beter is!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  21. #321

    Standaard

    Moeilijk kiezen deze keer, aangezien ik 4 toppertjes voor het eerst heb gezien:

    Boogie Nights (Paul Thomas Anderson, 1997) :: 8.3
    Lawrence of Arabia (David Lean, 1962) :: 8.3
    All the President's Men (Alan J. Pakula, 1976) :: 8.2
    Dazed and Confused (Richard Linklater, 1993) :: 8.2

    Uiteindelijk ga ik toch voor Boogie Nights.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #322

    Standaard

    Mijn glazen bol (helemaal bovenaan) heeft het een maand geleden juist voorspeld, Seul Contre Tous.

  23. #323

    Standaard

    Voor Juni; Ils (Them)

    Met een goede tweede voor Rescue Dawn (maar ik mag er maar 1 kiezen)

  24. #324

    Standaard

    In verband met de nieuw geremasterde box van The Godfather, wilde ik heel kort even bekijken hoe het nu ook alweer gesteld was met de oude box. Hij is er tot de aftiteling in gebleven

    Het is en blijft een weergaloze film en bij deze is dus mijn aanrader van de maand: The Godfather
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #325

    Standaard

    Voor juni is het bij mij kiezen tussen Severance (een zeer leuke Britse comedy/horror) en Thank You For Smoking, en het wordt die laatste omdat ik dit echt een geweldige satire vond over het absurde werk van lobbyisten. Gelukkig probeert de film ook niet moralistisch te doen over roken, wat volgens mij alleen maar in de film gebruikt wordt als typevoorbeeld van hoe je met goed lobbywerk altijd je slag kan thuishalen, hoe schadelijk het product dat je verkoopt ook is.

Pagina 13 van 16 EersteEerste ... 3910111213141516 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •