Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 253 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard $ 98,87 HD DVD speler bij Wal-Mart

    De Amerikaanse Wal-Mart keten heeft deze vrijdag de Toshiba HD-A2 HD DVD speler in de aanbieding voor $ 98,87 .

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=931479

    Het lijkt me nu wel duidelijk, dat dit een belangrijke periode wordt voor HD DVD.
    Ik ben benieuwd waar dit, en alle andere aanbiedingen van HD DVD spelers de komende weken, toe gaat leiden kwa verkopen van HD DVD software.
    Hiermee moet HD DVD toch wel weer de overhand kunnen nemen in de software verkopen, ten op zichten van BD.

    Het worden intressante maanden om te volgen.

  2. #2

    Standaard

    Vraag me af hoe 't gepromoot wordt want de doorsnee consument zal zich misschien wel afvragen of ie zo'n ding uberhaupt nodig heeft. Wellicht zijn er nog te weinig mensen die HD willen om een groot verschil te maken. Het zal toch flink verkocht moeten worden wil het verschil uitmaken heb ik 't idee.

    En als Universal en Paramount echt voor HD-DVD willen gaan moeten ze nu gelijk de prijzen van de discs ook omlaag gooien of een 3 voor 2 aanbieding doen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    Haha .. Wat een prijs!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    Toshiba koopt zich mischien wel een overwinning in de formaten wedstrijd. Omkopen van filmmaatschappijen, spelers sterk gereduceerd aanbieden. Dat is ver onder de kostprijs in ieder geval. Ik heb het idee dat toshiba snel een doorbraak wil of moet forceren in de strijd.

    Het vreemde is dat bekende analisten nog steeds hun geld op blu-ray zetten.
    Laatst aangepast door hstadman : 01-11-2007 om 07:42

  5. #5

    Standaard

    Sony verkoopt de PS3 ook ver onder de prijs. Zonder PS3 zou Blu-ray er ook anders voor staan. Prijsdaling is weer een voordeel van de format war.:smile:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Sony verkoopt de PS3 ook ver onder de prijs. Zonder PS3 zou Blu-ray er ook anders voor staan. Prijsdaling is weer een voordeel van de format war.:smile:
    Sony verkoopt een playstation 3 niet voor 100 euro! Toshiba verliest meer op een hd-dvd speler dan sony op een playstation 3.

    Daarbij komt dat deze goedkope hd-dvd speler niet alle begerenswaardige features heeft, zoals goede upscaling, 24bps etc.

  7. #7

    Standaard

    Laat ons ook niet vergeten dat uiteindelijk de disk verkoop zelf nog belangrijker is. Ik kan me immers goed inbeelden dat iemand die nu aan een nieuwe DVD speler toe is, op die Wal-Mart deal springt, maar misschien de komende 2 jaar nog geen of nauwelijks HD-DVDs koopt.
    Idem voor BluRay natuurlijk. Heb dan wel een PS3 sinds launchday, maar collectie bedraagt momenteel een luttele 4 schijfjes, simpelweg omdat van eenzelfde film de DVD typisch slechts een derde kost van de BD.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Sony verkoopt een playstation 3 niet voor 100 euro! Toshiba verliest meer op een hd-dvd speler dan sony op een playstation 3.

    Daarbij komt dat deze goedkope hd-dvd speler niet alle begerenswaardige features heeft, zoals goede upscaling, 24bps etc.
    Ik denk eigelijk dat de consument niet kijkt naar upscaling, 24bps enzo. Eerder van " ohw, er staat HD-DVD, de opvolger van dvd. Voor die 100 dollar neem ik hem wel mee "

    Massa kijkt niet echt naar technische dingetjes. Dat doen wij wel

    En ja, als toshiba er nog een 3=2 aktie tegen aangooit zie ik nog wel leuke dinge gebeuren
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Toshiba verliest meer op een hd-dvd speler dan sony op een playstation 3.
    Ik vraag me dat heel sterk af.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Vraag me af hoe 't gepromoot wordt want de doorsnee consument zal zich misschien wel afvragen of ie zo'n ding uberhaupt nodig heeft. Wellicht zijn er nog te weinig mensen die HD willen om een groot verschil te maken. Het zal toch flink verkocht moeten worden wil het verschil uitmaken heb ik 't idee.

    En als Universal en Paramount echt voor HD-DVD willen gaan moeten ze nu gelijk de prijzen van de discs ook omlaag gooien of een 3 voor 2 aanbieding doen.
    Ik was gisteren in fnac, een Belgische multi-media winkel, The Departed op Blu-ray: 29€, The Departed op HD DVD: 38.99€, wat vind je daarvan??? Is toch ronduit belachelijk, en dat was dan voor andere films hetzelfde! de HD DVD's zijn daar dan nog eens in een ver hoekje begraven onder tientallen Blu-ray disc's, ik krijg zo het gevoel dat HD DVD gewoon geboycot wordt

  11. #11

    Standaard

    Beetje olie op het vuur ??; hetvolgende bericht (geplaatst 30/10) lees ik op Orange.film:


    filmnieuws
    Paramount liegt over HD-DVD verkoopcijfers




    De strijd tussen Blu-ray en HD-DVD, de twee aankomende beelddragende media, gaat onverminderd door. De inzet is dan ook hoog: welk van de twee deze strijd wint zal het toonaangevende systeem worden voor beelddragers voor de komende jaren. HD-DVD werd algemeen gezien als het verliezende format.

    In het heetst van deze concurrentiestrijd heeft Paramount de verkoopcijfers van ‘Transformers’ nogal in haar voordeel bijgesteld. Dit meldt de website Deadlinehollywood.com. Paramount had een royale fooi van $50 miljoen gekregen van het HD-DVD kamp om ‘Transformers’ alleen op dat format uit te brengen. Paramount besloot toen om ter promotie van HD-DVD de verkoopcijfers van de daken te schreeuwen, compleet met een geheel eigen record. Zo meldde zij dat er alleen in de eerste week al 190.000 exemplaren waren verkocht.

    Blu-ray aanhangers besloten deze indrukwekkende cijfers eens na te gaan en kwamen tot de conclusie dat ze wel erg overdreven waren. Volgens hun berekeningen waren er met de beste wil van de wereld geen 130.000 exemplaren van te maken. Volgens hen heeft Paramount bewust de verkoopcijfers van de online verkoopketens Amazon.com, Netfix, en Blockbuster Online bij het totaal opgeteld, terwijl Paramount officieel meldt dat deze juist buiten beschouwing zijn gelaten

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Ik was gisteren in fnac, een Belgische multi-media winkel, The Departed op Blu-ray: 29€, The Departed op HD DVD: 38.99€, wat vind je daarvan???
    Allebei te duur.
    In de US bracht Warner wel films op dubbel formaat HD-DVD en DVD uit. Die waren daardoor ook duurder dan dezelfde Blu-ray van Warner.
    Ik heb hier in Nederland overigens nog geen prijsverschil gezien tussen Blu-ray en HD-DVD van dezelfde film.
    Aangezien de productiekosten van HD-DVD (iets) lager liggen dan van Blu-ray zou HD-DVD in principe goedkoper kunnen zijn, maar dat is iets voor format-warriors.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Vraag me af hoe 't gepromoot wordt want de doorsnee consument zal zich misschien wel afvragen of ie zo'n ding uberhaupt nodig heeft. Wellicht zijn er nog te weinig mensen die HD willen om een groot verschil te maken. Het zal toch flink verkocht moeten worden wil het verschil uitmaken heb ik 't idee.
    In Amerika is HD natuurlijk al 'n tijdje hot (NTSC interlaced was toch echt aan vervanging toe namelijk)... dus ja bijna iedere grote zender zend uit in HD het fenomeen HD is dus echt wel bekend en zeer populair in amerika.

    Met deze spelers (richtprijs 199 bij K-Mart, en zelfs 99 bij wal-mart) ... dan kunnen de verkopen van de HD DVD's ook niet uit blijven.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Ik was gisteren in fnac, een Belgische multi-media winkel, The Departed op Blu-ray: 29€, The Departed op HD DVD: 38.99€, wat vind je daarvan??? Is toch ronduit belachelijk, en dat was dan voor andere films hetzelfde! de HD DVD's zijn daar dan nog eens in een ver hoekje begraven onder tientallen Blu-ray disc's, ik krijg zo het gevoel dat HD DVD gewoon geboycot wordt
    Fnac is dan ook een dure winkel waar ik nauwelijks zou kopen. Media Markt is de boodschap.

    LOL@ Transformers verkoopcijfers en WOW @ prijs voor een HD-DVD speler. Moes deze hier €100 zijn ik neem hem meteen mee.

    En dan tenslotte over wie het meest verlies doet. De PS3 is een enorm duur apparaat die ze al tegen €600 tegen verlies verkochten. Wel vraag ik me af hoe Toshiba die speler tegen zo weinig geld kan blijven verkopen? Ze doen enorm veel verlies en dus brengt toch niets op voor hen... Snap dit niet... Nujja, zoveel te beter voor de consument die ene wilde.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  15. #15

    Standaard

    "Fnac is dan ook een dure winkel waar ik nauwelijks zou kopen. Media Markt is de boodschap."
    Dat klopt, maar voor vele mensen is het toch een winkel waarvan ze denken dat ze "on top of the game" staan, dus dat kan misleidend zijn hé.

  16. #16

    Standaard

    Iedereen vertelde mij ook vroeger dat Fnac een enorm goeie en goedkope winkel was, tot ik er zelf eens inliep. Ongeloofelijk duur en de prijzen houden dan soms nog geen steek. Zoals nu bij BR en HD-DVD.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Iedereen vertelde mij ook vroeger dat Fnac een enorm goeie en goedkope winkel was, tot ik er zelf eens inliep. Ongeloofelijk duur en de prijzen houden dan soms nog geen steek. Zoals nu bij BR en HD-DVD.
    100% waar...

  18. #18

    Standaard Hd-a2 $98,87

    Wal-Mart's Secret In-Store Specials, which begins this Friday, will include the Toshiba HD-A2 HD DVD player (Click here for full tech specs.) being offered at $98.87 (That's $200 being knocked off the manufacturer's suggested retail price). The Perfect HD DVD offer of 5 free HD DVD movies is also applicable with this HD DVD player.

    En dan ook nog eens 5 gratis hddvd film's erbij.

  19. #19

    Standaard

    *Not available in all stores / While quantities last.

    Oftewel, tijdelijk en gelimiteerd.

  20. #20
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Iedereen vertelde mij ook vroeger dat Fnac een enorm goeie en goedkope winkel was, tot ik er zelf eens inliep. Ongeloofelijk duur en de prijzen houden dan soms nog geen steek. Zoals nu bij BR en HD-DVD.
    Pas op soms hebben ze toch wel goeie deals hoor, zoals nu staan in de Fnac in Gent de 2 eerste seizoenen van Lost voor 34 euro per stuk, dat is goedkoop hoor. Maar langs de andere kant verkopen ze DVD's die niet meer zo goed verkopen of niemand meer moet hebben voor astronomisch hoge prijzen. Dus ik kijk af en toe wel nog eens in de Fnac maar ik koop er zelden een DVD.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Pas op soms hebben ze toch wel goeie deals hoor, zoals nu staan in de Fnac in Gent de 2 eerste seizoenen van Lost voor 34 euro per stuk, dat is goedkoop hoor. Maar langs de andere kant verkopen ze DVD's die niet meer zo goed verkopen of niemand meer moet hebben voor astronomisch hoge prijzen. Dus ik kijk af en toe wel nog eens in de Fnac maar ik koop er zelden een DVD.
    34e per stuk?.. goedkoop?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #22

    Standaard

    Het zou nu gewoon het beste zijn als Blu-ray opgeeft. Dan kunnen de consumenten eindelijke alle films in HD bekijken op een betaalbare speler.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Het zou nu gewoon het beste zijn als Blu-ray opgeeft. Dan kunnen de consumenten eindelijke alle films in HD bekijken op een betaalbare speler.


    Stukje van tweakers:

    De Amerikaanse supermarktketen Wal-mart gaat hd-spelers voor nog geen honderd dollar verkopen. Vanaf vrijdag 2 november zal de Toshiba HD-A2 bij de grootgrutter in de rekken liggen.

    Een half jaar geleden circuleerde het gerucht dat Wal-mart voor minder dan driehonderd dollar hd-spelers ging verkopen. De supermarktketen ontkende dat in alle toonaarden, maar gaat vanaf vrijdag toch een goedkope hd-dvd-speler aanbieden. De prijs ligt zelfs een factor drie lager dan wat indertijd verwacht werd: de spelers zullen voor 98,87 dollar verkocht worden. Daarmee halveert Wal-mart de normale prijs voor Toshiba's HD-A2.

    Met de actie van Wal-mart lijkt de definitieve doorbraak van hd-dvd een kwestie van tijd. Interessant is vooral de vraag hoe er in het blu-ray-kamp op de aanbieding gereageerd zal worden; als er geen vergelijkbaar geprijsde blu-ray-speler wordt aangeboden, zouden de feestdagenverkopen wel eens een klinkende overwinning voor hd-dvd kunnen opleveren.

    Met de PlayStation 3 zijn er uiteraard al ruim 5,5 miljoen bd-spelers verkocht, maar met dit prijspeil kan hd-dvd een snelle inhaalslag maken.

    Veel hangt dan ook af van de hoeveelheid spelers die Wal-mart beschikbaar heeft; volgens de geruchten uit april hadden de Amerikanen rond de honderd miljoen dollar voor twee miljoen spelers over. Mochten de beide partijen zich tot een onvervalste prijzenslag laten verleiden, dan is dat wel slecht nieuws voor fabrikanten die op duurdere hybride spelers hadden ingezet.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Het zou nu gewoon het beste zijn als Blu-ray opgeeft. Dan kunnen de consumenten eindelijke alle films in HD bekijken op een betaalbare speler.
    Maar vergeet het maar dat je binnenkort een mooie B&O of H&K HD-DVD kan kopen. Mensen willen keuze hebben, en niet gebonden zijn aan Toshiba prullen. Vooralsnog zie ik niet in waarom mensen HD-DVD boven BR verkiezen op basis van alleen een goedkope speler: alle grote merken zijn op de BR wagen gesprongen met hun spelers en dat is gewoon een feit. Kijk ook eens naar de hoeveelheid BR schijfjes tov de HD-DVD schijfjes in een videoteek en een winkel als de gratis platen zaak. Dat zegt mij genoeg: strijd is een beetje gestreden.

    Feit is dat de prijs van de films op beide HD formaten gewoon nog te duur is voor Jan en Alleman, dus het zal weinig zoden aan de dijk zetten. Bovendien is BR gewoon de standaard voor de toekomst, zeker als je kijkt naar het feit dat er 100GB en 200GB schijfjes in de startblokken staan. Het is al bekend dat een PS3 met een FW update deze quad en octo layer discs kan lezen, en we willen straks ook 1440p films gaan kijken, dat gaat HD-DVD ons niet bieden met de huidige players.

    Allemaal leuk en aardig deze zet van de HD-DVD groep maar ik denk niet dat je dit al te positief in moet zien als HD-DVD adept. Het lijkt mij er gewoon op dat dit een finale inhaalslag moet worden voor Toshiba: erop, of eronder.

  25. #25

    Standaard

    Tuurlijk consumenten gaan echt 300 dollar meer neerlegggen voor een apparaat dat niet beter is alleen omdat er meer fabrikanten achter staan. Droom verder zou ik zeggen.

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •